• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Vibrace po výměně brzd

V Auto Efektu jsme Disc Alignerem normálně drážkované i vrtané stáčeli bez problémů už před 10 lety...
 
EBC TurboGroove uměli seříznout i v Autopalace na Spořilově.
 
No, to je hrozné čtení… přeji rychlé dořešení a rychlé vymazání z paměti.
Já jsem přední kotouče i obložení na M3 jako poučený laik zkusil sám, jakože to není raketový inženýring (někdo i psal) a teď vidím, že hladký průběh i výsledek není úplnou samozřejmostí ? Poučky kolem namazání styčných ploch opakovaně zdůrazňoval nejen @Max6. Narvat tam něco, co tam nepatří a asi v řádném množství je prostě… :triumph:
 
...

Keby niekoho zaujímalo, tak zmeranie hádzavosti vyšlo na nejakých 1200 Kč s dph a odchýlka bola 0.6-0.7mm čo mi príde sakra dosť veľa.

...
Házivost 0,6-0,7mm je na 99% špatnou montáží kotouče a nebo totálně zlikvidovanym ložiskem/nábojem kola.
Maximální tolerovaná házivost měřená cca 1cm od horního okraje kotouče je u některých starších aut cca 0,06-0,1mm. U Mazd od roku cca 2013 je to jen 0,03mm, potom už můžou být cítit jemný vibrace obzvláště na přední nápravě, který jdou do volantu.
 
Házivost 0,6-0,7mm je na 99% špatnou montáží kotouče a nebo totálně zlikvidovanym ložiskem/nábojem kola.
Maximální tolerovaná házivost měřená cca 1cm od horního okraje kotouče je u některých starších aut cca 0,06-0,1mm. U Mazd od roku cca 2013 je to jen 0,03mm, potom už můžou být cítit jemný vibrace obzvláště na přední nápravě, který jdou do volantu.
Kurnik, tak to teoreticky vymenim kotuce a bude to naboj. Lebo uz vibrujem aj pocas jazdy, nie len pri brzdeni. Ale to som prisudzoval zle vyvazenym kolesam. Zas nejaky amater vyvazoval a prilepil tam pol kila zavazi, namiesto posunutia pneu na disku. Na jar kupujem druhe disky, toto nechcem zazivat pri kazdej vymene pneu.
 
Myslel jsem, ze po osvětě před pár lety, která proběhla snad všemi fóry, pojem "křivý kotouč" již vymizel.

Výměna předního kotouče je IMO vždy průser. Kotouč nasazený z fabriky dobrý, cokoliv potom je zpravidla problém. Ideálně se zbavit auta ještě před výměnou 1. kotouče ?
 
Je pravda, že vibrace jsem řešil zatím jen u Mazdy. Jak při jízdě tak brzdění. Teď to mám celkem dobré a ani nevím vlastně čím to bylo. Musel jsem několikrát převažovat na hunteru za hrozný prachy. Ale těch úkonů byl nespočet včetně nákupu uchylkomeru. Dosedaci plochy taky ničím nepatlam.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Je to daň za odlehčený zavěšení. Dřív do 0,05 házivosti ať byla způsobená čímkoliv jste necítili nic. Dneska 0,03 už může způsobit že vám vibruje volant.
Ale ta házivost 0,7 (o jednu nulu míň), to už je ohromná vada ať špatnou montáží nebo nějakým dílem na autě (třeba náboj) na kterou není potřeba ani úchylkoměr. Tady stačilo po montáži kotouče na náboj s ním jen zatočit a bylo by okem vidět že je něco špatně a ušetřily by se zbytečně vydřený kotouče.
 
Poslední úprava:
Je pravda, že vibrace jsem řešil zatím jen u Mazdy. Jak při jízdě tak brzdění. Teď to mám celkem dobré a ani nevím vlastně čím to bylo. Musel jsem několikrát převažovat na hunteru za hrozný prachy. Ale těch úkonů byl nespočet včetně nákupu uchylkomeru. Dosedaci plochy taky ničím nepatlam.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Já si s kopáním předních kotoučů hodně a draze užil u FoMo MK4.
 
U Mazdy mi to připadá taková alchymie. Řešil jsem to přes rok. Vlastně vpočátku jsem koupil nové kotouče s deskami TRW. Ty se neosvědčily a snad se i zkroutily, respektive chytli fialový nádech a vibrace byli při vyšších rychlostech a brždění. Následovala výměna za ATE + měření odchylky nábojů a kotoučů, kde bylo vše naprosto v normě. S výměnou za ATE už zmizel problém vibrací při brždění (také důležité brzdy správně zajet) ale vibrace byla dále v řízení a sedadle při vyšších rychlostech. Začal jsem po různých servisech převažovat a hledat pomůcku Duo Expert na správné vyvážení. Nicméně stále totéž. Pak jsem zkusil Huntera s přítlakem na Kladně a bylo to mnohem lepší (došlo k pootočení pneu vůči ráfku). Dále jsem si všiml, že není dobré náboj mazat čímkoli a nejlépe usadit kotouč na čistý náboj a zcela hladkou plochu. Mazdá nemá aretační šroub na uchycení kotouče a připadalo mi, že je dost zásadní, jak se kolo utáhne a tím přítáhne i kotouč na náboj. Taktéž si hlídám přesný tlak v pneumatikách a geometrii. Teď aktuálně jsem nasadil zimní, které jsem vyvažoval minulý rok Hunterem a auto je zcela bez vibrací při jakékoli rychlosti i brždění. Navíc jsou osazeny maticemi D1SPEC na doporučení @Max6 , které pohledové svým kuželem lépe upevní kolo než ty originální, respektive lépe dosedají do závitu. Ale mám dojem, že stačí rozebrat a vyčistit brzdy, případně "jinak" přitáhnout kola a vibrace se mohou vrátit. Je to takový pocit, jako že "teď to nevibruje, tak raději nedýchat a nesahat na to". Na jiných autech jiných značek jsem to nepozoroval.
 
Z toho vsetkeho mi najviac dava zmysel priplatit si a ist s vymenou kotucov do origo servisu. Alebo ma niekto skusenosti, ze aj tam to pokazili?
 
No za mě ta nejhorší možnost. Jednak montují stejně TRW (pod záštitou Mazdy), takže zaplatíš trojnásobek ceny a ještě jsou z prvovýroby méně kvalitní než ty, co koupíš jako druhovýrobu. Většinu originálních brzd, co jsem na autě viděl s jakýmkoli nájezdem, tak byli orezlé až hanba včetně těch mých. Ale najdou se jedinci, kterým slouží i do nájezdu 70t km. Za mě bych volil ty ATE nebo s hlubší kapsou EBC. Ale jak píši, je to loterie, co se týče vibrací.
 
Ale najdou se jedinci, kterým slouží i do nájezdu 70t km.
Nevím jak na M3, ale na M6 GH jsem neměnil origo do 115 tkm, pak mi ji zbořili, tak šla pryč. Takže nevím, kolik by ještě vydržely. A na nynější GL mám najeto 94 tkm a přední origo kotouče jsou v půlce životnosti! Ale musím říct, že posledních 20 tkm prakticky neubývají. Měnil jsem tehdy ojeté desky za keramické Boschky a ty jsou jak polštáře - vůbec nežerou kotouče :grinning:. Musím víc brzdit, aby mi nerezly. A to jsem s nimi byl od té doby xkrát v Alpách.
No a když tu čtu o těch problémech s usazením nových kotoučů, tak fakt nebudu jejich smrt urychlovat.
 
Ja som bol na origo z vyroby do 125 tisic a este by zniesli 5-10 tisic. A to teda som rychly vodic, takze nejakemu dedovi na dedine to musi vydrzat aj na celu zivotnost auta :D Myslim ale, ze Polsonside mal na mysli kvalitu origo kotucov, ale uz menenych. Teda tych, co by menil za tie z vyroby.
 
Ono kotouči dokáže ublížit spousta faktorů. 1. Dlouhodobé (cca měsíce) stání venku, kdy za působení deště a vlhkosti natolik oreznou, že je nelze obrzdit a téměř konstantně drhnou, 2. Při delším výraznějším sjezdu kopce/serpentýn nebo zablbnutí v zatáčkách stačí nechtěně proletět louži a už se kroutí a mění barvu nebo v mém případě jsem takto sletěl ze Šumavské Kvildy, abych pak stál nevědomky na brzdě ve Vimperku na světlech, kvůli dočasné opravě silnice a hned byli též kotouče vytlačeny, respektive materiál se zapekl. Všechno to je obyčejný sortiment pro běžná auta a je to opravdu jen o náhodě a především o tom, jak řidič brzdy používá nevyjímaje žádného výrobce bez rozdílu. Jen uvádím, že jsem se stal svědkem nákupu TRW, kdy kotouče po roce naprosto zrezli a chytli fialový odstín a auto kopalo do volantu jak smyslu zbavené (v reklamaci uznáno a peníze vráceny) a nákupem od jiného dodavatele ATE mám už téměř druhý rok vše vpořádku a bavíme se o podobné ceně za obě sady. Někde na fóru se uvádělo, že Mazda dodává na vozy v prvovýrobě TRW, ale jsou na materiálu dost ošizeny. Za mě by každopádně všechny Mazdy snesli vetší třmeny i kotouče.
 
No za mě ta nejhorší možnost. Jednak montují stejně TRW (pod záštitou Mazdy), takže zaplatíš trojnásobek ceny a ještě jsou z prvovýroby méně kvalitní než ty, co koupíš jako druhovýrobu. Většinu originálních brzd, co jsem na autě viděl s jakýmkoli nájezdem, tak byli orezlé až hanba včetně těch mých. Ale najdou se jedinci, kterým slouží i do nájezdu 70t km. Za mě bych volil ty ATE nebo s hlubší kapsou EBC. Ale jak píši, je to loterie, co se týče vibrací.
Mne ty moje daji odhadem 80 tkm v pohode. Aktualne maji 65 tkm.

O jake presne matice D1spec se prosim jedna? Ty originalni jsou tak do detske stavebnice, ale na aute ve me moc duvery nevzbuzuji.... ale kolo jeste neupadlo, to je fakt.
 
No možná tě chápu, pač sám @Max6 mě důrazně upozorňoval před koupí, ať si hlídám materiál. Pač D1 SPEC jsou většinou k sehnání ze "speciální slitiny hliníku a hořčíku" a ty jsou prý měkký jak žvýkačka a dlouho nevydrží. Kdežto já koupil ty výrazně těžší a ocelový jako je originál a ty se zatím zdají fakt dobrý. Ale málokde byli k dispozici. Většinou jsou všude ty z hlíny.
 
No vidiš a mě ATE přijdou jako nejhorší možnost, tak zaprášené kola (kotouče + destičky) jako s ATE sem nezažil a na RX to i v zadu bylo vyloženě bláto! Po půl roce šli z auta děs, běs nechal sem sem se ukecat mechanikem, že je to OK. Pak sem dal DBA+ HAWK HP+ a jina liga no(cena vyšla o 1500 více na celém setu. Naopak s TWR na GH naprostá spokojenost.
 
Poslední úprava:
Co rikal pred casem jeden znamy mechos, tak neni ATE jako ATE. Stejne, jak neni Castrol jako Castrol.
 
Back
Top