• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Cukání při rozjezdu

Scud

výkonný člen KLANu
143
Poslední dobou se mi občas stane, že mi začne po rozjezdu cukat auto než se dostanu nad 1800 ot/min. Většinou to bývá za deště nebo po dešti, ale udělá to třeba jen jednou, jak kdyby se odstavil plyn několikrat po sobě. Kontrolka se nerozsvítí žádná. Nesetkali jste se už s tím někdo? Mazda 6 GH 2008 2.0 MZR-CD
 
Nechci tě strašit, ale mě od cukání za studena pomohla až výměna vstřiků (zatím ťuk ťuk). SCV pomohlo asi jen na chvilku.
Nekouří ti to po startu bíle(nespálená nafta-ne pára)? ty Máš DPF-nezkrátila se ti doba mezi regeneracemi?
Mě to kouřilo a cukalo po studeném startu (přestalo to taky až se to chytlo v cca 1800ot). Později jsem v zimě i déle startoval-točilo to třeba i víc než 4sec. Po výměně to zatím nekouří, uvidíme až se více ochladí.
 
Taky bych hledal "problém" nejdřív ve věcech, co se dají vyčistit. Třeba ten EGR nebo může být také ucpaný palivový filtr ;) Popřípadě například cukání při popojíždění po parkovišti způsobuje DPF, ale to nebude tento případ.
Vstřiky vydrží dlouho. A určitě doporučím aditivovat naftu VIFem.
 
Samozřejmě je lepší postupovat od nejlevnějších a nejsnadnějších věcí. EGR, filtry...
Já taky tak postupoval, ale zatím to fakt vypadá že pomohla až ta výměna vstřiků.
To jestli vydrží vstřiky dlouho ať posoudí každý sám-já mám najeto cca 320tis, z toho tak 40tis mě to už štvalo..
 
No jde o to, jak o auto bylo staráno předchozím majitelem. To je taky loterie :)
Každopádně mám tušení, že @Scud se ještě 300tis km neblíží, pokud si dobře pamatuju na sraz.
Vstřiky necháme kdyžtak na nějaký další topic. Každopádně měl jsem Mazdu s více jak 350tis km a všechny vstřiky byly na stupnici jako nové, až na jeden. A taktéž jsem měl možnost vidět taxi s najeto cca 800tis km a taktéž v pořádku. Ale záleží na správném kousku. Jen chci říct, že každý kdo se blíží 300tis km se nemusí zákonitě bát, že mu odejdou ;)
 
Zdravím,
možná se to tady už řešilo, ale zatím jsem nezjistil příčinu mého problému.
Na 1 a 2 rychlostní stupeň při mírném rozjezdu motor kolem 1500 až 2000 otáček škube. Jak překročí 2000 otáček tak se motor teprve "chytne". Dělá to, jen když je motor zahřátý (ale i po 8mi hodinovém odstavení auta), jak jedu ráno do práce tak mi to nedělá, jak jedu zpět z práce po cca 8mi hodinách tak už to škube. Na originál diagnostice nic nenašli a prý se technikovi závada při zkušební jízdě neprojevila. Jak jsem odjížděl ze servisu tak auto hned škubalo (servis Kodecar Ostrava).
Neměl někdo podobný problém? Pokud ano, jaká byla příčina?
Dík moc za každou radu.

edit Vitus: sloučeno - zrovna se to tu obšírně řeší, stačí koukat ,-)
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, nevím kde tankuješ, ale jako zkoušku zkus třeba natankovat to nejkvalitnější palivo na Shellu plnou nádrž.Podobný problém jsem měl taky, sice s benzínem, neměl jsem tehdy možnost tankovat jinde a pak mi motor jakoby umíral.
Mazdár
 
Tak najeto mám necelích 240tis, filtry dělal při 230tis ten mazďák ze Znojma. Jinak ve 240tis je budu dělat znovu všechny i s olejem. DPF jsem čistil zatím podle toho návodu přes konektor u baterek. Ale zajímavé je, že to škubne třeba jen jednou za celej den. Jak kdyby se odstavil plyn. Ráno nastartuju a jedu v pohodě a další den prší, nastartuju, dám dvojku a najednou se na vteřinu odstaví plyn, pak sepne a už to neudělá celý den. Jinak jsem v tom návodu četl i něco ohledně nastavování vstřiků. Nezkoušeli jste to někdo?
 
natankovat to nejkvalitnější palivo na Shellu
Shell bych určitě neoznačoval za premiové palivo, viz několik nezávislých testů. Pokud chceš zkusit premiové aditivované palivo, zvol spíš Vervu u Benziny nebo OMV
 
no musim souhlasit s vitusem, opravdu je Verva kvalitnější než Shell. Ten je zpíš jen o značce
 
četl i něco ohledně nastavování vstřiků. Nezkoušeli jste to někdo?
To bude kalibrace. Za normálních okolností se ta kalibrace provádí sama.
Určitě nic tou ruční kalibrací drátkem nepokazíš, ale nečekej zázraky-teda těsně po kalibraci to bude fajn, ale za chvíli to bude určitě stejné jako před.
 
DPF jsem čistil zatím podle toho návodu přes konektor u baterek.

Toje jak, mazání kontrolky DPF přes konektor v pojjistkách je snad na mazání servisního intervalu oleje, k čištění DPF je snad potředa ho vypálit



?
 
tak nové zjištění, cukání se odehrává pouze na druhý převodový stupeň !
aktualizece : dneska jsem vypalil DPF filtr (tak 3minuty bilej dym a peknej smrad) a už to necuká a i hlučnost auta se snížila
 
Poslední úprava:
Shell bych určitě neoznačoval za premiové palivo, viz několik nezávislých testů. Pokud chceš zkusit premiové aditivované palivo, zvol spíš Vervu u Benziny nebo OMV
Mám trochu jiné zkušenosti, hlavně s Benzinou, a testům nevěřím, kdo víc zaplatí, ten z testu vyjde nejlíp.
 
Tak nakonec asi vyřešeno. Už jsem nevěděl jak dál, tak šlo auto do Olomouce do AMH. Tam přišli na to že odešlo podtlakové čerpadlo a druhý vstřik jednou za čas vstříkl i 250ml do válce. Tak vyměněno no a snad to bude vše :)
 
Tak auto škube pořád, vždycky odjede do servisu, udělají kalibrace, 500km v pohodě a je to zpátky, začíná teď už i hůře startovat :-( aakorát jsem vypozoroval že čím míň je nafty v nádrži, tím víc to škube a častěji, podezdřívám podávací čerpadlo v nádrži. Jestli náhodou nevzniká v nádrži podtlak. Když jedu dlouhodobě konstantní rychlostí , např 50 a lechtám plyn, potom přidám tak to zaškube. Filtr jsem teď dával novej.
 
Motor dostává málo paliva a příčin už nemůže být moc - může zlobit regulátor tlaku paliva, vstřikovací čerpadlo, ale tipnul bych některý vstřik prostě nedává, tak jak by měl.
 
Back
Top