• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Nadměrné sjíždění zadních pneu

geo

nový člen
10
Hluk zezadu , po výměně ložisek kol hluk nepřestal, zakoupeny nové pneu, do 1000 km hluk minimální. po tom opět hlučné. Už po těch 1000km vykazují zadní pneu známky opotřebení na vnitřní hraně. Dostal jsem se k názoru, že právě u Mazdy může časem dojít k většímu odklonu zadních kol a sjížení vnitřní hrany pneu. Odklon měřeno na ráfku, dělá rozdíl ca. 10mm. Dokonce jeden mmechanik mi řekl , že probrušoval otvory uchycení horní těhlice, aby kolo "postavil" a zabránil nadměrnému a hlavně nerovnoměrnému sjíždění pneu. Neznám údaj o správném odklonu kol a nevidím možnost jeho seřízení. Děkuji za každou věcnou informaci.
 
Ahoj. Asi odpovím otázkou: Nebylo auto bouraný zezadu v místě uchycení zadního tlumiče? Případně není ohnutý zadní tlumič ? Nebyly měněný zadní příčný spodní ramena za nějaký neoriginální?
 
Ahoj. Asi odpovím otázkou: Nebylo auto bouraný zezadu v místě uchycení zadního tlumiče? Případně není ohnutý zadní tlumič ? Nebyly měněný zadní příčný spodní ramena za nějaký neoriginální?
Auto bouraný nebylo, měnil jsem obě zadní ložiska tak byly ramena venku, ale hučelo to už i
před tím.
 
Nějak si to tu nenapsal, ale na geometrii to auto vypadá jak ?
 
U CX7 ER je odklon/záklon kol na zadní nápravě pevně daný a hlavní věc co s ním může pohnout je horní uchycení těhlice - což je tlumič a hlavně horní příčné rameno. Obojí by ale muselo být nějakým způsobem poškozený/deformovaný nebo by se musel dát (u toho horního ramene) nějaký neoriginální špatně vyrobený díl, který je třeba kratší než má být. Ale zároveň se odklon na zadní nápravě "lehce" pohne i tím, když se seřizuje sbíhavost, která se dělá excentrickýma šroubana na spodních ramenech.
08406ba07dc41cfe23739e87bf606c0e-604x849.gifaf280b69c5e625881c538b4dfb39b635-604x849.gif
 
Nějak si to tu nenapsal, ale na geometrii to auto vypadá jak ?
já asi odpovídád ve špatný kolonce, moc s v to nevyznám, auto bouraný nebylo, měnil jsem obě zadní ložiska, ramena byly venku, ale hučelo to už i před tím. Na diagnostic ejsem ještě nebyl, jen jsem odklon měřil nahrubo na ráfcích. Zkusím zadek podložit, povolit všechny šrouby na závěsech, spodky ramen k sobě stáhnout kurtou, horní závěsy naopak natlačit ven, utahnout to změřit jestli se to hnuloa kolo se trochu postavilo.

U CX7 ER je odklon/záklon kol na zadní nápravě pevně daný a hlavní věc co s ním může pohnout je horní uchycení těhlice - což je tlumič a hlavně horní příčné rameno. Obojí by ale muselo být nějakým způsobem poškozený/deformovaný nebo by se musel dát (u toho horního ramene) nějaký neoriginální špatně vyrobený díl, který je třeba kratší než má být. Ale zároveň se odklon na zadní nápravě "lehce" pohne i tím, když se seřizuje sbíhavost, která se dělá excentrickýma šroubana na spodních ramenech.
Zobrazit přílohu 45144Zobrazit přílohu 45145
dík za typ, rozumím li dobře problém může být i ta sbíhavost a né ten odklon
 
Co je za problém zjistíš až zajedeš s autem na geometrii.
 
dík za typ, rozumím li dobře problém může být i ta sbíhavost a né ten odklon
zkoumám to schéma a není mi úplně jasné kde je ten excentr, pokud je to zadní šroub na přední , horní těhlici označené Y , tak ten se mi zdá prakticky nedostupný

Co je za problém zjistíš až zajedeš s autem na geometrii.
jasné, to musím udělat, dík moc za informace
 
zkoumám to schéma a není mi úplně jasné kde je ten excentr, pokud je to zadní šroub na přední , horní těhlici označené Y , tak ten se mi zdá prakticky nedostupný
Na druhém obrázku spodního příčného ramena zakroužkován červeně pod číslem 28-664
 
Back
Top