• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Jsou to zhruba dva měsíce, co jsem zveřejnil článek o tom, že Mazda ukončí ještě letos výrobu oblíbeného modelu 6. Přesněji se tak stane v příštím měsíci a logicky se začaly nabízet otázky, jestli dorazí nová generace. Jistou nadějí je nově zaregistrované označení „6e“, které si Mazda zaregistrovala v Evropě před třemi dny. Co může značit? Vezmeme-li to z historické hlediska, tak japonská značka nikdy nepoužila písmeno „e“ u jména modelu. Ale doba se mění, a proto může Mazda pomýšlet nad změnou strategie v pojmenovávání vozů, protože rozšiřuje své portfolio modelů o elektromobily, hybridy a plug-in hybridy. Navíc je zajímavé, že nově zaregistrované označení má mezeru mezi značkou a modelem (Mazda 6e), zatímco ostatní modely jsou...
Mazda konečně odhalila po nekonečném „unboxingu“, jak nazývala postupné zveřejňování teaserů, zcela novou CX-90. Jde o třířadé prémiové SUV, které je kompletně nové a bude se prodávat pouze na severoamerickém trhu. Krom toho nabídne i nejvýkonnější benzínový motor, jaký kdy automobilka vyrobila a chce zatopit konkurenci v prémiovém segmentu. Design s odkazem na Japonsko Při návrhu designu nového SUV brala automobilka ohled na japonskou historii a stejnou filozofii použila také při tvorbě interiéru, kde spolu harmonicky spolupracují materiály jako kůže, dřevo a látka. Pokud však jde o vnější design, CX-90 má elegantní křivky s pár ostrými hranami, což znamená, že jeho vlastnosti se mění v závislosti na úhlu světla. Nová Mazda CX-90...
Pomalu, ale jistě! Těmito slovy by se dala popsat proměna evropské automotive sféry, která postupně uvadá pro opravdové nadšence do aut. Bohužel tomuto se nevyhne ani Mazda, která se i dnes snaží dělat řidičská auta. Směrnice Evropské unie jsou totiž nekompromisní… Od nejmenovaného zdroje jsem se dozvěděl, že v brzké době nebude možné objednat v ČR novou Mazdu MX-5/MX-5 RF v oblíbené motorizaci 2,0 Skyactiv G o výkonu 184 koní a zůstane tak v nabídce pouze slabší 1,5 Skyactiv G o výkonu 132 koní. Tím pádem nejspíš skončí i nabídka automatické převodovky, která je nyní k mání jenom u silnějšího agregátu. A z jakého důvodu? To vás asi nepřekvapí, jsou to zas a znovu emise. Vyřazení motoru G184 z českého ceníku chvíli potrvá, protože...
Málokdy se stane, že by se nějaký model od Mazdy stal součástí policejní flotily v rámci Evropy. Nyní se však japonská automobilka může pochlubit tím, že v německé spolkové zemi Sasko-Anhaltsko bude nasazena do služby první pětice CX-60 v policejní livreji. Sasko-anhaltská zemská policie převzala od místního dealera Mazda Auto-Park Rath prvních pět vozidel Mazda CX-60, z nichž tři budou využity jako hlídkové vozy na policejním oddělení Dessau-Roßlau a zbylé dva budou v centrálních službách, mimo jiné i pro vodní policii. Zřejmě vás napadá, že zmíněná pětice CX-60, vzhledem k sílicímu tlaku na emise, má beztak hybridní ústrojí, ale opak je pravdou. V motorovém prostoru se nachází 3,3litrový dieselový šestiválec e-Skyactiv D o výkonu...
Tohle by byla bomba! Pokud chce nějaká automobilka nadále prodávat své modely i na starém kontinentu, nevyhne se bohužel nějaké formě elektrifikace. Toho si je vědoma i Mazda, a proto zamýšlí, jak vyzrát nad budoucností v automotive oblasti. A to by nebyla Mazda, aby nepřišla opět s něčím speciálním… Jak už je známo, Mazda se snaží snižovat či udržovat váhu svých vozidel, jak to jen jde – důkazem je například model MX-5. Je všeobecně známo, že hybridní či elektrický model disponuje vyšší váhou než ten s konvenčním motorem a tomuto se chce japonská automobilka vyvarovat nebo alespoň se pokusit být o krok dále než konkurence. Mazda si tak hraje s myšlenkou, že by vyvinula karbonový podvozek. Před pár dny byl totiž zveřejněn patent...
Ty kráso! Tak přesně takovou reakci jsem měl, když jsem poprvé spatřil včera představený koncept Mazda Iconic SP. Ten se představil na právě probíhajícím veletrhu Japan Mobility Show 2023, kde mu dělala na stánku společnost i kultovní první generace MX-5. Nicméně, je studie Iconic SP snad předzvěstí nové generace MX-5? Mazda MX-5 je bez debat nejslavnější model japonské automobilky, ale s ohledem na rozrůstající elektrifikaci visí otazník nad její budoucností. Je tak možné, že koncepční Mazda Iconic SP poskytuje náhled do budoucnosti ikonického roadsteru, i když někdo vidí v ní legendární RX-7 (FD). Designéři Mazdy dle mého názoru odvedli výbornou práci, poněvadž design je jednoduchý a není agresivní jako od ostatních automobilek. To...
Tak jsme se dočkali! Po uvedení velkého SUV pro americký trh s označením CX-90 dorazilo i jeho menší provedení, a sice s označením CX-70. Zásadní rozdíl mezi těmito dvěma modely je jasný – počet sedaček v kabině, a tím jsme nejspíš skončili… Pětimístná Mazda CX-70 je samozřejmě také prémiové SUV jako její větší sourozenec CX-90 se sedmi sedadly, avšak je určena spíše pro takovou klientelu, která upřednostňuje větší prostor na přepravu zavazadel. Automobilka se nebojí upřímnosti a na rovinu přiznává, že CX-70 se spíše hodí na předměstí než do terénu, ale i tak doufá, že prémiové SUV osloví menší rodiny, protože se zaměřila na prostornost v kabině i kufru. Zástupci automobilky nezveřejnili bohužel vnitřní rozměry, ale prozradili, že...
V loňském roce byla po více než deseti letech obnovena výroba rotačního motoru, který je typickým prvkem pro Mazdu, ale bohužel nenašel takové uplatnění, jaké bychom si nejvíce přáli. Jinými slovy, nedorazil jako agregát ve sportovním modelu, nýbrž jako jakýsi generátor v MX-30 e-Skyactiv R-EV. Že bychom se dle posledních zpráv přece jen dočkali toho sporťáku? Prezident a generální ředitel Mazdy, Katsuhiro Moro, prohlásil nedávno na tokijském autosalonu, že s účinností od 1. února letošního roku vznikne speciální tým inženýrů, který se zaměří na vývoj rotačních motorů. Samozřejmě Moro nebyl sdílnější ohledně toho, na jakých projektech bude pracovat zmíněný tým, ale víceméně mluvil o konceptu Iconic SP, u kterého ho potěšila i pozitivní...
To, čeho jsem se obával, je tady. Médii se začaly šířit informace o tom, že na domácím trhu bude ukončena výroba současné generace Mazdy 6 (GL). Stane se tak po dvanácti letech, kdy byla produkce třetí generace zahájena. A důvod? Nepřekvapující… Přesněji Mazda vydala prohlášení, že výroba jejího modelu 6 pro japonský trh skončí v polovině dubna letošního roku. Zabrousíme-li do minulosti, na severoamerickém trhu zmizel model střední třídy již v roce 2021 a naopak ve Velké Británii byl stažen před rokem. Bohužel nebyly zmíněny další podrobnosti k tomuto rozhodnutí. Vůbec poprvé se Mazda 6, potažmo Atenza na domácím trhu, ukázala v roce 2002 jako nástupce modelu 626. Podle výkonného ředitele Mazdy odpovědného za prodeje na japonském...
A zase ta modernizace! Mazda představila před pár dny v Japonsku inovovaný model Roadster/Roadster RF, který je u nás známý pod označením MX-5/MX-5 RF. Poslední inovace proběhly v roce 2019, kdy byla ukázána světu MX-5 s interním kódem ND2. Ale zpátky do současnosti, s čím přijíždí facelift ND3? Na přední části si nelze nevšimnout nových LED světlometů, které mají nově integrované i denní svícení. Donedávna bylo umístěno v nárazníku v podobě několika teček. ND3 má i přepracovanou přední mřížku, kde se vyjímá radar adaptivního tempomatu s funkcí Smart Brake Support. Ten dokáže automaticky zastavit vůz při couvání až do rychlosti 15 km/h, když detekuje překážku. Menší úpravou prošly i zadní lampy a nově má oblíbený roadster LED žárovky...
Že by? Jsou tomu asi dva měsíce, co jsem psal, jak současná Mazda 6 má údajně vydržet na trhu ještě pár let a pak definitivní sbohem… Máme září a najednou to vypadá zas jinak! V Japonsku začaly kolovat informace, spíš spekulace, že Mazda změnila názor a přece jen se pustí do vývoje nové generace Mazdy 6. Vezmeme-li to pohledem do minulosti, tak současná verze Mazdy 6 se nabízí už od roku 2012. Jinými slovy, s ohledem na životní cykly konkurenčních modelů značně přesluhuje. Proto zástupy skalních fanoušků doufaly, že každým rokem by mohla dorazit nová generace, ale všechny naděje zhatil loni v březnu Joachim Kunz, šéf vývoje Mazda Europe. Ten pronesl, že nová platforma s pohonem zadních kol se neplánuje u modelu 6. Jenomže japonský...
Dvacet let! Takové výročí nedávno oslavila Mazda 6, která se momentálně prodává v modernizované třetí generaci. Automobilka nezapomněla na tohle jubileum a představila výroční edici 20th Anniversary. Ovšem co bude dál? Jak dlouho vydrží „šestka“ ještě na trhu? Na zmíněné dvě otázky se pokusili najít odpověď australští novináři, kteří oslovili také generálního ředitele australského importu Mazdy, Vineshe Bhindiho. Ten je pevně přesvědčen o tom, že australští kupci budou moci zakoupit Mazdu 6 tak dlouho, jak jen to bude možné, ale nástupce neočekává. Dokonce se i australský import zavázal nabízet model 6, dokud se bude vyrábět s pravostranným řízením, a to i navzdory klesajícím prodejům. Bhindi také podotkl: „Sedany střední třídy nejsou...
Deset let! Tak dlouho už není v nabídce Mazdy rotační motor, neboť odešel společně s koncem výroby modelu RX-8 v roce 2012. Ale dneškem se vše mění! Na bruselském autosalonu byla představena nová Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, která má v útrobách nový rotační motor coby prodlužovač dojezdu. Standardní MX-30, která dostala nově přídomek EV, disponuje baterií o kapacitě 35,5 kWh, kdežto nově představená MX-30 e-Skyactiv R-EV má poloviční kapacitu, přesněji 17,8 kWh, což ušetří jak hmotnost, tak náklady. MX-30 R-EV tak díky dané kapacitě ujede 85 km čistě na elektriku. Jelikož Wankelův motor je natolik kompaktní, dokázala Mazda vtěsnat jednorotorový rotační motor o objemu 0,830 litru a výkonu 75 koní vedle generátoru do motorového prostoru...
V listopadu loňského roku v rámci prezentace byl představen elegantní koncept Vision Study, který zobrazuje zároveň dlouhodobý závazek Mazdy pro výrobu zábavných aut. Daná studie může být předzvěstí nové MX-5, anebo třeba také ne. Jedno je však jisté – MX-5 bude žít věčně. Ano, je to tak. Generální ředitel Mazdy Europe, Martijn ten Brink, pronesl během rozhovoru s deníkem Autocar na bruselském autosalonu, že jejich sportovní model nikdy nezemře. Přesněji na otázku, co automobilka chystá pro oblíbený roadster s pohonem zadních kol, Brink odpověděl: „Jak zůstanete věrní konceptu auta, abyste ho přenesli do příští generace technologií? Rozhodnuto o tom ještě nebylo, ale bylo by zas fér říct, že MX-5 nikdy nezemře.“ Dále Martijn ten...
Ač se to nezdá, současná generace Mazdy 2 se představila v roce 2014, tedy před devíti lety, a své první modernizace se dočkala až v roce 2020. Ta přinesla různá vylepšení na exteriéru, ale i v interiéru. Teď nastává čas na další facelift, i když by se spíš očekávala nová generace, jenže ta by zřejmě nebyla rentabilní. Během posledních dvou let kolovaly nepotvrzené zprávy z Japonska o tom, že nová Mazda 2 dorazí s novým úsporným tříválcovým motorem a na nové platformě. Debut se očekával v roce 2022/2023, ale nakonec došlo pouze na facelift (možná právě kvůli té rentabilitě). Mazda 2 přijíždí, prozatím na japonský a australský trh, s novou maskou, která může být buď v černém síťovaném odstínu, anebo s panelem v barvě vozu (evokuje to...
Premiéra nové Mazdy CX-60 proběhla loni, zatímco Mazda CX-90 se představila před dvěma týdny. Jak už od nás víte, automobilka plánuje ještě uvedení minimálně dvou nových SUV, a sice pětimístné CX-70 pro americký trh a sedmimístné CX-80 pro Evropany. Čeho dalšího se ještě dočkáme od Mazdy? Už dříve vedení automobilky prozradilo, že novou CX-70 pro USA lze očekávat v následujících měsících, kdežto stále visel otazník nad debutem CX-80. Ten však nyní zodpověděl ředitel Mazda Motor Europe, Martijn ten Brink, v rozhovoru s deníkem Automotive News Europe. Přesněji na otázku, jestli se CX-80 představí ještě letos, odpověděl: „Ano, stane se tak do konce roku.“ Bohužel více informací neprozradil, ale lze počítat s tím, že půjde tzv. o...
S nástupem roku 2022 začala Mazda nabízet modernizovanou CX-5, ale jak už je zvykem u této značky, změny byly evoluční než revoluční. Mezitím se stihla představit nová CX-60, včera zase CX-90 a další SUV jsou ještě v plánu. Jaká je tedy budoucnost CX-5? Australský web CarExpert položil ohledně tohoto tématu dotaz Mitsurovi Wakiieovi, programovému manažerovi CX-5, který odpověděl následovně: „Nejsem si jistý, zda představíme novou CX-5, proto vám nemohu poskytnout další podrobnosti.“ Jelikož inovace pro CX-5 jsou poměrně čerstvé, lze předpokládat, že bude v prodeji ještě pár let. Bohužel pro CX-5 se loni představila další dvě středně velká SUV – CX-50 a CX-60. Jen pro srovnání: Mazda CX-50 – 4719 mm na délku, 1920 mm na šířku, na...
Britský Autocar zveřejnil prohlášení, které jim zaslalo samotné britské zastoupení Mazdy. Ač se to místním obyvatelům líbí či ne, prodej Mazdy 6 byl ukončen a nelze si ji už pořídit jako novou. Je to smutný, ale logický krok, neboť se zkrátka neprodává. Mazda 6 se nabízela na britském trhu v provedení sedan i kombi, a to s motory 2,0 a 2,5 Skyactiv-G, které bohužel od novějších agregátů nenabízely žádnou možnost elektrifikace. V současnosti se chce britská Mazda zaměřit na vozy, které jsou u ní populární, a sice dieselová a plug-in hybridní CX-60 a nepochybně i CX-5. Automobilka prodala ve Velké Británii celkově 169 123 kusů modelu 6 ve třech generacích. Ta první, kde byla součástí nabídky i sportovní verze MPS, se představila v...
Mezi prvními značkami, která nabídla dynamicky blikající (běžící) směrovky, bylo třeba německé Audi. Mazda samozřejmě nezůstala pozadu, ale šla na to opět originálně. LED směrová světla s funkcí DTS (Dimming Turn Signals), která má polidštit automobilový zážitek, se tak nepodobají ničemu od konkurence, neboť Mazda má blikání světel ve stejné frekvenci jako tlukot lidského srdce. Interní magazín Mazdy se pokusil zjistit proč, proto udělal rozhovor s mužem, který stojí za touto inovací. Jmenuje se Atsushi Yoshida, který zastává v automobilce pozici Designer and Lamp Development Leader, a vysvětlujte tak, proč šla Mazda svou cestou: „Chtěl jsem do směrových světel vnést pocit života, resp. pocit s projevem „Car as Art“. Nezapomněl také...
Mazda 626 (GF/GW) pomalu a jistě dosluhuje a automobilka připravuje zcela novou éru modelů. Než však dojde na samotnou premiéru mainstreamových vozů střední třídy, je potřeba ukázat „showcar“, který tzv. odstartuje novou kapitolu Mazdy. Proto se v roce 2002 představuje na pařížském autosalonu elegantní koncept Mazda 6 MPS. Kdo čte náš magazín pravidelně, jistě si vzpomene na úplně první koncept s označením MPS, a sice Mazda 626 z roku 2000. Nicméně, zpátky ke konceptu z Paříže! Studie 6 MPS byla navržena v Evropském centru výzkumu a vývoje značky Mazda, sídlící v německém Oberurselu. Přední část vozu dostala novou pěticípou masku chladiče a podobné nasávání vzduchu jako RX-8, proto aby prezentovala sportovní vytříbenost v kombinaci se...
Back
Top