• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Tak, a máme po premiéře nové Mazdy MX-30 R-EV, která má v útrobách nový rotační motor, ale jak bude naloženo dále s touto novou technikou? Novináři z Autocaru nelenili a položili vedení Mazdy otázku, zda neplánují přece jen nástupce RX-8. Jak odpověděli? Je tomu více než deset let, co skončila výroba sportovního modelu RX-8 a při debutu nového rotačního motoru se hned nabízí otázka, zda nebude použit i „jinak“. Asistent manažera pro vývoj pohonných jednotek, Yoshiaki Noguchi, řekl: „Rotační motory jsou naším symbolem. Snem našich inženýrů je mít sportovní model s rotačním motorem, ale teď na to není čas. Až bude situace Mazdy mnohem lepší, můžeme o tomto snu přemýšlet.“ Proč tomu tak je? Současnou prioritou Mazdy je elektrifikace...
Letos tomu budou už tři roky, co Mazda představila v Austrálii novou generaci pickupu BT-50. Zásadní novinkou byla započatá spolupráce se značkou Isuzu a konec fúze s Fordem. Nicméně, nyní se ukázala na australském trhu nová BT-50 LE, která je tak trochu ještě větším offroadem. Na první pohled nelze přehlédnout integrovaný přední leštěný ochranný nárazník, který byl navržen opravdu s citem, aby nebránil deformačním zónám, airbagům a dalším bezpečnostním asistentům. Naopak v zadní části je nově nerezový sportovní rám na korbě, a to i s integrovaným třetím brzdovým světlem. Standardní výbavou u BT-50 LE bude dvouzónová klimatizace, satelitní navigace, vylepšený bezklíčový vstup, couvací kamera a také kompatibilita s Apple CarPlay a...
Naše rubrika Rozhovory se těšila velké oblibě, bohužel vlivem nedostatku času není už na ni tolik prostoru jako dříve, proto i ten poslední rozhovor proběhl s Martinem už před rokem. Nicméně, oslovil jsem nyní mou kamarádku Lucii, která je majitelkou Mazdy 323F (BG) v provedení GT, a udělal s ní krátký rozhovor i o tom, jaké překážky musela podstoupit při kompletní renovaci. Navíc na Instagramu začíná být známá, což není divu, její „eFko“ vypadá, jako by právě vyjelo z linky! Pokud ji taky chcete sledovat, najděte si její profil – @mazda323fbggt. 1. Ahoj Luci, řekni nám prosím, Mazda byla tvým prvním autem? Jak se vůbec holka jako ty dostala k Mazdám? Ahoj, mé první auto byl Ford Fiesta alias Fišta (smích). Pak jsem ale potřebovala...
Ruku na srdce, Mazda zaostává za konkurencí v elektrifikaci svých modelů. V současnosti nabízí pouze MX-30, avšak s malým dojezdem, a plug-in hybridní CX-60. Odlišná situace není ani na americkém trhu, kde se představí příští měsíc první plug-in hybridní model CX-90 pro tamní zákazníky. Nedávno zveřejněné patenty portálem The Drive však ukazují, že značka pracuje na platformě pro elektromobil velikosti Mazdy 3 Sedan. Mazda jako samostatná automobilka si nemůže dovolit takové investice do elektrifikace jako jiné značky, ale to neznamená, že by ignorovala současné trendy. Nový kompaktní elektrický sedan, který je vyobrazen na zveřejněných patentových snímcích, by mohl nahradit současnu „trojku“. Životní cyklus generace BP by měl končit...
V současnosti prodávaná Mazda 6, ať už v provedení sedan nebo kombi, se prodává i přes nějaké modernizace už deset let. Vyjma tedy USA, neboť tady byl prodej ukončen v loňském roce. Automobilka si však připravila pro své zákazníky výroční Mazdu 6 20th Anniversary, a jak už přídomek napovídá, jde o připomínku, že se Mazda 6 ukázala poprvé před dvaceti lety, čili v roce 2002. Co nabídne speciální edice? Výroční Mazda 6 20th Anniversary je sice zatím oficiálně potvrzena pro japonský a australský trh, ale my už víme, že se dostane i do Evropy, a to včetně České republiky. Bude se nabízet pochopitelně v obou karosářských variantách, ale na výběr budou jenom dva prémiové odstíny – Artisan Red a Rhodium White. K tomu budou 19palcová lesklá...
Benzín i nafta, jakožto vedlejší produkty ropy, jsou už mnoho let nedílnou součástí automobilového světa, resp. spalovacích motorů. Jenomže spalováním fosilních paliv vzniká mnoho nepříjemných znečišťujících látek, které samozřejmě škodí nám, ale i životnímu prostředí. Bohužel vlivem stále se zpřísňujícím emisním předpisům dojde jednou k úplnému zákazu prodeje nových aut na fosilní paliva. Vezměte si takové Norsko, které chce zakázat prodeje nových osobních aut s benzínovým nebo naftovým motorem od roku 2025 a o deset let později dojde i na zákaz prodeje užitkových vozidel. I nařízení č. 14057 amerického prezidenta Bidena mluví o tom, že nová lehká užitková vozidla do soukromého vlastnictví mají disponovat nulovými emisemi škodlivých...
Současná čtvrtá generace Mazdy MX-5 je na trhu od roku 2015, přičemž se dočkala pochopitelně i pár modernizací za danou dobu. Nicméně, bude teď spíše zajímavé, jak se automobilka vypořádá s příchodem nové MX-5 ohledně nástupu elektromobilů a přísné emisní normy Euro 7. Mazda potvrzuje, že pátá generace oblíbeného roadsteru by měla dorazit v roce 2026, čili v době, kdy norma Euro 7 již bude platná, ale stále neví, jakým způsobem bude elektrifikovat svůj sportovní model. Příznivci sportovních vozů, ale i Mazdy, jsou nyní určitě klidnější, když automobilka potvrdila práce na nové generaci, poněvadž jiné značky se loučí s některými modely anebo naopak se spojují s ohledem na úsporu nákladů, apod. – viz. BMW a Toyota (Z4/Supra), resp...
Je to nevyhnutelné. Tak by se dala shrnout úterní slova prezidenta a generálního ředitele Mazdy, Akira Marumota, která prohlásil během půlhodinové prezentace ukazující konání automobilky do budoucna. Co má v plánu japonská značka? Elektrifikace, to je pojem, který intenzivně řeší v posledních měsících všechny automobilky. Mazda byla v tomto ohledu trochu zaostalá, ale momentálně nemá na výběr a pokusí se tak dohnat ujíždějící vlak pomocí velkých investic. Automobilka je rozhodnutá do roku 2030 „pustit“ do elektrifikace 10,6 miliardy dolarů. Tahle investice zahrnuje výzkum, vývoj a výrobu, ale mimo jiné i různá partnerství s dalšími společnostmi v oblasti vývoje baterií, polovodičů, elektrických pohonných jednotek, atd. Jak ale...
Tahle informace se neustále opakuje. Evropa dostane dvě nová SUV s označením CX-60 a CX-80, kdežto v zámoří se dočkají také nových SUV, ale odlišných a se jmény CX-70 a CX-90. A právě na poslední zmíněný model byl zveřejněn teaser včetně oznámení, že Mazda chystá nový odstín červené. Velké SUV s třemi řadami sedadel má mít celosvětovou premiéru v lednu příštího roku, ale zatím se neví, zda půjde o soukromý event japonské automobilky anebo se nová CX-90 ukáže na show CES v Las Vegas. Ať už to bude kdekoliv, půjde o auto modelového roku 2024. Zveřejněný teaser ukazuje nápis „Inline6“, což znamená, že dostane také nové šestiválcové motory, ale to není překvapující, protože o tomhle se mluví od začátku uvedení CX-60. Mnohem zajímavější...
Na americkém trhu je vlajkovou lodí velké SUV Mazda CX-9, kdežto na ostatních trzích, jako Japonsko, Austrálie, Čína a jihovýchodní Asie, je největším SUV Mazda CX-8. A ta právě nyní prošla modernizací, která přináší nejen nový odstín, ale i změnu vizáže. Kdo nezná CX-8, tak připomínám, že jde o středné velké SUV, které je postaveno na platformě CX-5, avšak s tím rozdílem, že je sedmimístná a celkově honosnější. Mazda CX-8 se nabízí na trzích od konce roku 2017 a jde o jedno z oblíbených SUV na australském trhu. Jelikož se CX-8 nachází v polovině svého životního cyklu, došlo na facelift. Ten přináší především novou masku chladiče, kdy horizontální lamely mřížky byly nahrazeny síťovaným vzorem s širším chromovým lemováním jako to má...
A co emise? Tuhle otázku pokládá vedení automobilek svým podřízeným asi nejčastěji za poslední dobu a není divu, tlak na snižování emisí je značný. Jenže Mazda, jak už bývá u ní zvykem, jde opět proti proudu. Nedávno totiž představila nejen novou platformu s pohonem zadních kol, ale také příchod šestiválcových motorů. Dokonce jde snad o poslední automobilku, která nabízí ještě atmosférické motory a navíc nadále vidí budoucnost pro spalovací motory – alespoň v některých částech světa. Velký otazník pak visí nad modelem MX-5, který je stále naživu i navzdory sílícím tlakům na snížení emisí vozového parku dané značky. Proto britský deník Autocar uskutečnil rozhovor s vedoucím výzkumu a vývoje Mazdy pro Evropu, Joachimem Kunzem, jež...
Myslíme to vážně! Mazda ohlásila s příchodem CX-60 vstup do prémiového segmentu a svými kroky to jen více a více potvrzuje. Automobilka zastává názor, že prémiové vozy si zaslouží prémiové laky pro lepší reprezentaci. Proto představuje zbrusu nový lak Rhodium White Premium a jak už název napovídá, půjde o bílý odstín. Zmíněný lak je již třetím v pořadí, který byl vytvořen pomocí procesu Takuminuri, a zařadí se tak k dříve uvedeným prémiovým lakům – Soul Red Metallic a Machine Grey Premium. Stejně jako tyto dva odstíny, i Rhodium White Premium se skládá ze tří vrstev. Ve spodní části se nachází barevná vrstva, v tomto případě bílá, o které Mazda říká, že dělá odstín hedvábně hladký a jemnozrnný. Lakýrníci Mazdy sdělili, že barevná...
Pokud jste se někdy zajímali o Japonsko jako takové, určitě jste si všimli, že mají i speciální kategorii aut zvanou „kei car“. Jde o malá lehká auta, která musí splňovat jasně dané parametry ohledně rozměrů i motoru. Po zakoupení nabízí japonské úřady daňové úlevy, slevy na pojištění, apod. I Mazda prodávala v minulosti „kei car“, a sice pod značkou Autozam. Její model AZ-1 slaví letos třicetiny a k této příležitosti byl uspořádán v Japonsku velký sraz, samozřejmě pod záštitou Mazda Japan. Na rovinu, šlo tak zřejmě o největší setkání AZ-1 na světě od doby, kdy vozy sjely z výrobních linek. Přesněji 9. října 2022 se potkalo na předem domluveném místě 161 majitelů vozů AZ-1, přičemž plac určený pro sraz disponovalo „jen“ 121 místy...
Ač se to nezdá, současná generace Mazdy MX-5 se prodává už od roku 2014, pochopitelně s pravidelnými modernizacemi. Ta další v pořadí přichází s modelovým rokem 2023, která přináší nejen přejmenování výbav, ale také nový odstín Zircon Sand, se kterým přijela poprvé inovovaná Mazda CX-5. Konkrétně s uvedením faceliftu přišel britský import Mazdy, který oznámil, že nově u MX-5 budou k mání tři výbavové stupně, dvě pohonné jednotky a pochopitelně dvě varianty karoserie – softop nově jako Roadster, nikoliv už Convertible, a samozřejmě hardtop RF. Základní výbava Prime-Line se bude prodávat pouze s motorem 1,5 Skyactiv-G o výkonu 132 koní. Krom slabšího motoru bude mít v nabídce černě lakovaná 16palcová litá kola, černá vnější zpětná...
Kdo by neznal britského úpravce BBR, který se zaměřuje už dlouhodobě na Mazdy MX-5. Například zhruba před pěti lety představil balíčky, jejichž hlavním lákadlem byla instalace turbodmychadla. Nyní je však situace opačná, protože nově představené balíčky mají kompresor. Úprava se vztahuje na čtvrtou generaci MX-5, konkrétně ročníky 2015 až 2019, pod jejichž kapotou se nachází 2,0litrový benzínový čtyřválec Skyactiv-G o výkonu 160 koní. Základem obou představených balíčků je kompresor Rotrex, který zabírá diskrétně prostor těsně před motorem. První balíček Stage 1 obsahuje zmíněný kompresor a veškerý montážní materiál. Dodává se však také s chladičem oleje a intercoolerem. Navíc je možné i provést upgrade řídicí jednotky. BBR si...
Nedávno jsem psal o tom, že australská Mazda zahájila půlroční testování CX-60 a poté bude teprve spuštěn samotný prodej. Ale to však nebrání tomu, aby místní import poodhalil konfiguraci modelu včetně motorizací. Předem je jasné, že protěžována bude hybridní varianta jako na jiných trzích, ale v Austrálii se budou nabízet celkem tři pohonné jednotky. Mazda CX-60 PHEV má v útrobách 2,5litrový řadový benzínový čtyřválec Skyactiv-G spolupracující s elektromotorem o výkonu 136 koní a lithium-iontovou baterií o kapacitě 17,8 kWh. Celkově tak pohonná soustava disponuje výkonem 327 koní a točivým momentem 500 Nm. Díky tomu jde tak o nejvýkonnější silniční model, jaký kdy Mazda vyrobila. Stejně jako Evropané i Australané se dočkají...
Na rovinu, praktičnost MX-5 je nulová. Ale i tak se Mazda snaží nabídnout cenově dostupné sportovní auto širšímu spektru lidí, a proto na domácím trhu si ho mohou pořídit i zdravotně postižení. V Japonsku pod označením Roadster se prodává jak softtop, tak i RF. Sice se MX-5 pro lidi s handicapem prodává už nějaký ten pátek, tudíž nejde o aktuální novinku, ale i tak mi to přijde zajímavé. Ptáte se proč? Většinou se upravují pro zdravotně postižené kombíky, MPV, SUV, apod., ale ne sportovní vůz. Je vidět, že vedení automobilky myslí i na tuto sortu lidí, ve které je určitě i mnoho fanoušků MX-5. V čem se tedy liší upravená MX-5 oproti té běžné? U středového panelu se vyjímá ovládací rukojeť/páka, která nahrazuje plynový a brzdový pedál...
Nová Mazda CX-60 se vyjímá už v českých showroomech, a dokonce si ji už odvezli domů i první čeští zákazníci. Ovšem v Austrálii je situace zcela jiná, protože místní import zahájil půlroční testování před uvedením na trh. Mazda dodala australskému importu dvě předprodukční CX-60, které budou otestovány v různých situacích v následujících šesti měsících. Konkrétně půjde o zátěžové zkoušky hnacího ústrojí v odlišných scénářích, tažného zařízení, kontrolu kvality a především hloubkové analýzy dojezdu v reálném provozu. Obě vozidla by měla najet v rámci testování více než 30 000 kilometrů. A proč právě Austrálie? Mazda uvádí, že trh v Austrálii je důležitým trhem pro testování jejich vozů, a to díky jedinečným silnicím a klimatickým...
Mazda MX-5 má mnoho fanoušků po celém světě, proto není divu, že o uplynulém víkendu byl překonán světový rekord v počtu MX-5 na jednom místě. Stalo se tak konkrétně 18. září na italském okruhu Modena. Organizátorem celé akce bylo italské zastoupení Mazdy, které dalo dohromady příznivce a majitele MX-5 z celé Evropy, co chtěli být součástí této významné události. Na okruhu se sjely pochopitelně všechny čtyři generace oblíbeného roadsteru, ať už sériové či nějak upravené. Dokonce se na této události představil jednomístný speedster MX-5 NM od místního úpravce Gorgona Cars, o kterém jsem psal včera. Součástí akce byl samozřejmě i porotce z Guinessovy knihy rekordů, který počítal auta při vjezdu na trať. Ten v 18 hodin místního času...
První generace MX-5 (NA) je zkrátka ikonou, o tom není pochyb. To však nebrání tomu, aby se stala základem pro nějakou úpravu. Takhle nějak mohla přemýšlet i nově založená italská společnost Gorgona Cars, která předělala japonský model na speedster a nutno říci, že vypadá výborně. Za společností Gorgona Cars, která má sídlo v Římě, stojí automobilový inženýr David Gallian a motoristický novinář Omar Abu-Eideh. Společně se tak pustili do projektu, který by vylepšil kultovní MX-5 a zároveň zanechal její původní filozofii. Premiéra jejich konceptu NM (Naked Monoposto) se uskutečnila během dosud největší přehlídky vozů MX-5 na autodromu v Modeně. Koncept NM vychází samozřejmě z první generace japonského roadsteru, avšak dostal mnoho...
Back
Top