• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Pokrok nezastavíš! V minulosti se vymýšleli vzhledové úpravy pro sportovní modely jako kupé, GT, apod., ale dnes jsou zkrátka v kurzu SUV. I proto japonský úpravce AutoExe představil (prozatím) vzhledovou proměnu pro nedávno představenou Mazdu CX-60. Jak už to dnes bývá, představený aero paket dodává CX-60 agresivnější image. V přední části je k nepřehlédnutí výrazný splitter, zatímco z profilu oslní snad jen „ofuky“ na oknech. Vzadu se úpravce „vyřádil“ asi nejvíce – velké křídlo namontované na sériové, sportovní nástavce na umělých průduších v nárazníku a difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Všechny tyto díly v rámci tuningového balíčku jsou kompatibilní se všemi verzemi CX-60. Na webu úpravce AutoExe je uvedeno, že balíček lze...
Legendy, nebo Reunion? Tak tohle si možná říkalo mnoho z nás. Na poslední květnový víkend nebyla naplánovaná pouze automobilová slavnost Legendy, ale i tradiční jihočeský sraz Mazda Reunion. Někteří se tak vydali do Prahy a někteří zase dali přednost setkání s přáteli v autokempu Karvánky. Letošní, v pořadí již šestý, ročník byl zahájen v pátek 27. května v podvečerních hodinách. První účastníci nenechali na sebe dlouho čekat a už je vítal u závory hlavní organizátor Milan společně s Mírou. Následovalo ubytování v chatkách, pokud jste si ji v předstihu rezervovali, a přesun k hospůdce na kus řeči za ostatními dorazivšími. Jelikož se tradiční účastníci schází hromadně jen na srazu, není divu, že debaty trvaly do nočních hodin. Lidé...
Píše se rok 2020. Na našem webu zveřejňuji článek o tom, že Mazda pracuje na nové generaci modelu 6 s pohonem zadních kol a benzínovým šestiválcem. Představení je naplánováno na rok 2022, čtenáři jásají. Jenže o dva roky později je tomu vše jinak. Co prozradilo vedení Mazdy? Nedávno představená Mazda CX-60 je prvním modelem nové generace, která bude využívat novou platformu s pohonem zadních kol Skyactiv Multi Solution Scalable Architecture. Ta je vyrobena tak, aby byla kompatibilní jednak se šestiválcovými motory, tak plug-in hybridní soustavou. Pochopitelně se pak začaly šířit informace ze zahraničí, že by stejnou techniku mohla dostat i nová 6. MOŽNÁ PODOBA NOVÉ MAZDY 6 DLE AUSTRALSKÉHO DENÍKU! Šéf vývoje a výzkumu Mazda Europe...
Je to měsíc, co proběhla premiéra nového modelu Mazda CX-60. Ta přijíždí nejen s novou platformou s pohonem zadních kol, ale také novými motorizacemi. Debutující CX-60 byla s plug-in hybridním ústrojím, díky kterému se stala nejvýkonnějším sériovým modelem v historii značky. Ovšem ví se, že dorazí později i benzínový a dieselový řadový šestiválec. Ke vznětovému agregátu můžeme konečně zmínit i technické parametry, které byly odtajněny. Standardní 3,3litrový řadový šestiválec Skyactiv-D bude disponovat výkonem 231 koní v rozmezí 4000 až 4200 otáček za minutu. Točivý moment 500 Nm bude pro změnu k mání v rozmezí 1500 až 3000 otáček za minutu. Za příplatek si bude možné pořídit stejný šestiválec, avšak v kombinaci s mild-hybridním...
Vozy Mazda byly odjakživa pro milovníky jízdy, kteří se mohou těšit v dohledné době na novou platformu s pohonem zadních kol a řadové šestiválce. To se dá označit skoro až za zázrak na dnešní dobu. Proto se australský deník rozhodl uskutečnit rozhovor s místním výkonným ředitelem Mazdy o případném znovuzrození divize MPS. Manažer Alastair Doak v podstatě vyloučil návrat sportovní divize, neboť automobilka nechce následovat rostoucí trend sportovnějších variant. Padla také otázka ohledně výkonnější modernizované CX-5, která se těší oblibě mezi zákazníky, na což Doak odpověděl: „Bylo by to hezké, ale objem výroby sportovní verze by byl v reálu dost malý. Myslím si, že naše hranice výkonu poskočí i tak, a to díky nové CX-60 s celkovým...
Tak konečně! Po několika špionážních fotografiích a předvčerejším úniku oficiálních fotek se nová Mazda CX-60 dočkala své premiéry. Nutno říci, že automobilka si jede opět to svoje a nenásleduje ostatní výrobce aut. Nová Mazda CX-60 se bude nabízet na evropském, japonském a australském trhu. KODO – Sázka na jistotu Mazda CX-60 je o něco větší než v minulém roce představená CX-50 pro americký trh. Je postavena na zcela nové platformě Skyactiv s pohonem zadních nebo všech čtyř kol, díky čemuž CX-60 měří 4745 mm na délku, 1890 mm na šířku, 1680 mm na výšku a rozvor náprav má 2870 mm. Exteriér pětimístného SUV vychází opět z designové filozofie KODO – Soul of Motion a přináší třeba hluboce tvarovanou přední masku nebo agresivní záď. Za...
Už delší dobu se mluví o tom, že nadcházející generace Mazdy 6 má dorazit s pohonem zadních kol a šestiválcovými motory. Jenže jeden čínský nadšenec měl takový nápad už dříve a obrátil se tak na místního úpravce aut. Přesněji vlastní Mazdu 6 (GJ) z roku 2016, která sjela z výrobní linky s benzínovým dvoulitrem Skyactiv-G. Majitel nebyl však spokojen s výkonem, proto vyměnil původní motor za 2,5 Skyactiv-G. Později došlo dokonce i na přeplňování pohonné jednotky pomocí kompresoru. Většina majitelů by byla úpravou pravděpodobně uspokojena, ale to není tento případ. Auto se tak ocitlo u společnosti OMAS zabývající se významnějšími úpravami. Stávající motor šel ven a nahradil ho 4,3litrový atmosférický osmiválec (3UZ) z Lexusu LS 430 o...
Kdo by neznal Pikes Peak. Hora v americkém Coloradu, kde se pravidelně pořádají závody do vrchu. Krom toho jde také o skvělou „módní přehlídku“ divoce upravených aut a nebude tomu jinak ani při stém závodu. Ovšem opravdu nadupaný speciál pro nadcházející ročník představil Mad Mike, vlastním jménem Michael Widdett. Možná si někteří z Vás právě řekli, kdo je sakra Mad Mike? Jde o novozélandského driftera, který už potrápil pár Mazd, a hlavně ty s rotačním motorem. A tohle know-how zakomponoval právě do speciálně upravené Mazdy 3. Na samotný hatchback nižší střední třídy není mnoho náhradních dílů k sehnání, a proto už i tak jde o výstřední proměnu. Pod kapotou se nachází čtyřrotorový rotační motor o přibližném výkonu 1200 koní, který...
Mazda chystá nejspíš další bombu! Nedávno jsem Vás informoval o registraci patentů k novému modelu využívající rotační motor a hybridní techniku. Teď však přišel s nečekanou zprávou deník CarBuzz. Mazda prý údajně pracuje na dvoudveřovém kupé na základech současné „trojky“. V současné době si lze koupit Mazdu 3 jako pětidveřový hatchback nebo čtyřdveřový sedan. Pokud bych šel do detailu, tak i jako crossover, neboť CX-30 jezdí na platformě „trojky“. CarBuzz však pátral v patentových dokumentech na daných úřadech v USA i Evropě a našel velmi zajímavé materiály ohledně dvoudveřového modelu. Dokumenty byly podány v červnu roku 2021 a zveřejněny tento měsíc, ale už v červenci 2020 dostaly interně označení, aby byly zpracovány co nejdříve...
Mazda chrlí teď jednu novinku za druhou. Nejprve se představilo nové SUV CX-50, které je určeno pouze pro americký trh. Pak jej následovala nová Mazda 2 Hybrid coby jednovaječné dvojče Toyoty Yaris, ale bude se prodávat společně se současným provedením. A nyní oznámila, že Mazda CX-9 projde další mírnou modernizací. U nás sice CX-9 oficiálně nekoupíte, ale v zámoří ano. Představený facelift CX-9 se pozná jednoduše dle výbavy, protože nově bude standardem pohon všech čtyř kol. To znamená i zvýšení startovací ceny z 34 160 (cca 770 tisíc korun) na 35 280 amerických dolarů (cca 796 tisíc korun). I tak ale je novinka údajně o 780 dolarů (cca 18 tisíc korun) levnější ve srovnání s minulou verzí s 4×4. Modelový rok 2022 přináší také výbavu...
Už je to přes deset let, co byla ukončena výroba Mazdy RX-8. A jak už asi tušíte, po celou dobu kolují zvěsti, jak se bude vyrábět nástupce s označením RX-9 a že se ho dočkáme brzy. Ovšem vrchní zástupci Mazdy tomu dali před pár lety stopku. Jejich prohlášení bylo jasné – teď to prozatím nejde. Ale i tak uklidnili fanoušky rotačních motorů a modelů RX. Mazda totiž dodala, že na Wankel nikdy nezanevře. Dokonce její zástupci v různých rozhovorech mluvili o tom, že vývoj takového motoru je komplikovaný s ohledem na dnešní emisní normy. Ale teď to vypadá, že zase je o kousek větší šance, že se přece jen dočkáme nástupce. Přísná emisní norma Euro VII je za dveřmi, konkrétně má platit od roku 2025, a tak má Mazda zřejmě poslední šanci...
Více než třicet let. Tak dlouho se už objevuje model MX-5 v nabídce Mazdy. Jednoduchý roadster se dočkal prozatím čtyř generací, ale i ta poslední odkazuje na původní provedení. Za designem první generace stál také Shunji Tanaka, který uvedl koncept do sériové podoby. Bohužel, právě Tanaka zemřel minulý týden ve věku 75 let. Oznámení o jeho smrti se objevilo poprvé na facebookové skupině japonského klubu MX-5, kde o ní informoval předseda klubu Katsuyuki Satake, protože Tanaka byl věrným členem a přítelem. Prohlášení, které získalo v překladu médium CarBuzz, znělo následovně: „Je mi líto, že musím oznámit, že pan Tanaka, hlavní designér MX-5 (NA), zemřel 12. prosince ve věku 75 let.“ Jeho poslední slova byla: „V životě nelituji.“...
Dlouho se o tom mluvilo a nakonec se tak stalo. Alespoň zatím v Japonsku. Právě tam byla představena modernizace Mazdy Roadster (označení pro MX-5 v Japonsku) s modelovým rokem 2022. Sice zvnějšku vypadá stále stejně, ale přece jen přináší technickou novinku. Nejdůležitější změnou ikonického japonského roadsteru je uvedení technologie KPC (Kinematic Posture Control – v překladu kinematické ovládání karoserie). Tento systém vyhodnocuje podmínky k zatočení v reálném čase podle rozdílů v rychlostech mezi levým a pravým zadním kolem a v zatáčce zvyšuje svou aktivitu i odezvu lineárně a vytváří vyšší stabilitu. Mazda také dodává, že KPC vytváří síly, které ve chvíli, kdy auto brzdí, tlačí karoserii směrem k silnici. Zároveň také lehce...
Jedním z bodů alianční smlouvy Mazdy s Toyotou byla výstavba nového závodu v USA, kde obě automobilky budou vyrábět svá nová SUV. A u Mazdy už je jasno. Z alabamské továrny Mazda Toyota Manufacturing začne sjíždět zbrusu nová Mazda CX-50, která se však nepodívá do Evropy. Mazda CX-50, coby odpověď na Subaru Outback, se pyšní pochopitelně charismatickým designem Kodo, ale s notnou dávkou outdoorového nádechu. Nové SUV je nepřehlédnutelné i díky černým plastovým lemům a pevným střešním ližinám pro větší všestrannost. Také maska chladiče vyčnívá černým akcentem a oba nárazníky disponují velkými průduchy po stranách. Navíc je nově v nabídce odstín Zircon Sand, který se hodí dokonale k robustně vypadající CX-50. Standardní Mazda CX-50 má...
Volba rozumem. Tak by se dal zhodnotit krok Mazdy, která představila novou generaci modelu 2 Hybrid. Jenže není tak nějak důvod k radosti, protože jde o jednovaječné dvojče Toyoty Yaris. Sice se dlouho vědělo, že půjde o derivát Toyoty, ale osobně jsem doufal v osobitější design. Každopádně, představená Mazda 2 Hybrid je určena pro evropský trh a bude se zatím prodávat společně se současnou generací. Co se týče designu, jde o Toyotu Yaris pouze s logy Mazda. Ale i s těmi měli designéři práci, protože musela tak dokonale zapadnout, aniž by bylo potřeba vyměnit nějaký díl. Ani v interiéru se nic nezměnilo ve srovnání s Toyotou, pouze na volantu se vyjímá logo Mazdy a na koberečkách zase nápis Mazda 2. Stejně jako Yaris, i Mazda 2 Hybrid...
Malá, jízdně skvělá, ale přesto nedoceněná a taky drahá. Řeč je o nejmenším zástupci portfolia Mazdy, který se prodává momentálně už ve čtvrté generaci. Mazda 2, ač se to nezdá vzhledem k designu Kodo, je na trhu už šestým rokem, a to je už pomalu na představení nové generace, i přesto, že nedávno „dvojka“ prošla lehkým faceliftem. Jaké má automobilka plány s modelem segmentu B? Prodeje Mazdy 2 nejsou oslňující a je si toho vědoma určitě i sama automobilka, proto zveřejnila v prezentaci k finančním výsledkům za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2021 možné řešení, jak snížit náklady a třeba i změnit cenovou politiku modelu. Ovšem bude k tomu potřebovat Toyotu jako svého partnera v rámci aliance. Dle jednoho snímku ze zmíněné...
Pokud sledujete články na našem webu pravidelně, určitě znáte mého kamaráda Martina, který pracuje externě i pro showroom Mazda AUTO Bek v Ústí nad Labem. Díky němu jsme měli možnost si přečíst první dojmy z nové 3 s motorem Skyactiv-X, ale i MX-30. Tentokrát to však bude trochu jiný rozhovor, neboť Martin si udělal loni další čtyřkolovou radost. 1. Ahoj Martine, já vím o tobě, že máš rád auta staršího data výroby, čemuž odpovídá i tvůj vozový park. Můžeš nám tedy říci, co parkuješ v garáži? Ahoj Jirko, auta mám velmi rád a ty starší především. A to proto, že i s obyčejným starým autem si užiju dost zábavy. A hodně mě baví to, jak z nich dýchá ta, v mém případě, devadesátková atmosféra. Zapnu si nějakou dobovou hudbu, obléknu...
V současné době nabízí Mazda v Evropě tři SUV – CX-30, CX-5 a elektrickou MX-30. Zamíříme-li mimo starý kontinent, tak je k mání v zámoří ještě CX-8, potažmo CX-9. Ovšem na základě dnešní zveřejněné tiskové zprávy se dočkáme v budoucnu dalších nových SUV. Jakých konkrétně? Během následujících dvou let se má představit (nejen) na evropském trhu Mazda CX-60 a CX-80 na nové platformě (zřejmě s pohonem zadních kol). Oba chystané modely mají uspokojit rostoucí potřeby segmentu SUV a jsou navrženy pro úzké evropské a japonské silnice. V čem se na první pohled budou zmíněné novinky lišit, je asi jasné – CX-60 bude pětimístným vozem, kdežto CX-80 zase sedmimístným. Evropa Na evropském trhu je elektrifikace v plném proudu. To znamená, že nově...
Málokdo by to řekl, ale letos je tomu už 10 let, co Mazda oznámila, že s ohledem na špatné prodeje a nekonkurenceschopnost ukončí výrobu sportovního modelu RX-8. Záhy však chtěla své zákazníky utišit, protože se prý mohou těšit na nástupce, který bude revoluční. Máme rok 2021 a nástupce nikde, nebo…? Mazda si to udělala u fanoušků ještě horší i tím, že představila úchvatný koncept RX-Vision, který má mimochodem taky už šest let po premiéře, a velké naděje začaly mít reálné obrysy. Jenže opak se stal zase pravdou…sériový RX-Vision nikde! Ovšem letos to začíná celkem nabírat na obrátkách, neboť se konečně ukazují také nějaké patentové obrázky. Prvně se ukázala část přední nápravy pro nějaký sportovní model, potom nová loga odkazující na...
Spekulace sílí, Mazda mlčí. I tak by se dal shrnout tok neověřených informací okolo budoucnosti rotačního motoru. Není tajemstvím, že rotační motor má být použit jako „prodlužovač“ dojezdu pro Mazdu MX-30. Kdy? Možná příští rok, ale kdo ví, projekt byl údajně pozastaven kvůli nárůstu pořizovací ceny. Teď se zas objevily spekulace, že Mazda pracuje na rotačním motoru s pohonem na vodík. Není to nějaká extra novinka, protože už v roce 2003 ukázala automobilka RX-8 Hydrogen RE, takže má bohaté zkušenosti v této oblasti. Dokonce je vodík plně kompatibilní s konstrukcí Wankelu, ale vývoj by byl tak nákladný, že by musel být dostupný pouze pro model s omezeným počtem kusů. Nedávno se sice objevilo nové logo s písmenem „R“ a nákresy zadní...
Back
Top