• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Je tomu už pár dní, co Mazda začala lákat pomocí teaseru na premiéru nové generace modelu BT-50. Říkáte si, že jste o něm snad nikdy neslyšeli? Není divu, jelikož v Evropě se oficiálně neprodává, ale fanoušci Mazdy jej určitě znají. BT-50 nahradila dlouho žijící B sérii, a to od roku 2006, ale o tom až jindy. Dnes se představila nová generace na australském kontinentu a přece jen dorazila se zásadní novinkou. Jelikož odcházející generace BT-50 nezapadala designem do současného portfolia Mazdy, bylo jen otázkou času, kdy se automobilka pustí do nápravy. Nutno říci, že nová generace BT-50 vypadá opravdu pěkně a vývojáři tak vytěžili z designového jazyku Kodo úplné maximum. Vpředu se vyjímají nám známé světlomety, např. z CX-5, mezi...
Mám takový pocit, že od doby, kdy byla představena MX-5 ve výročním hávu 30th Anniversary, se nějak roztrhl pytel s limitovanými edicemi pro oblíbený roadster. Naposled jsem psal o komplexní edici pro všechny modely k 100. výročí automobilky, kde samozřejmě nechybí ani MX-5. Další v pořadí byla Eunos Edition, které se dočkali jen Francouzi, a dnes byla odhalena edice R-Sport - ta je určená pro změnu zas pro Brity. MX-5 R-Sport vychází z výbavy Sport, ale bude se lišit exkluzivní úpravou exteriéru a také interiéru, která by se dala shrnout pod pojmem „50 odstínů šedi“. Konkrétně se bude pyšnit odstínem karoserie Polymetal Grey, speciálně vyrobenými 16“ koly Rays Gunmetal, černými kryty vnějších zrcátek a aby toho nebylo málo, tak i...
Začátkem týdne jsem Vás informoval o tom, že Mazda pracuje opravdu na nové platformě s pohonem zadních kol, ale také řadovém šestiválci s technologií Skyactiv-X. Ovšem další tématem, které se neustále omývá, je bezpochyby rotační motor či nástupce RX-8. No, sice o tom píšu nerad stále dokola, ale nyní se objevily velmi zajímavé informace společně se zveřejněnými snímky z patentového úřadu. Chystá Mazda snad další revoluční techniku? Se zmíněnými fakty přišel zahraniční deník Motor Trend, který dokonce uvádí, že vyvíjená platforma s pohonem zadních kol vzhledem k amortizaci nákladů na vývoj bude použita i u dalších modelů – konkrétně se zatím mluví o CX-9. Je to logické, jelikož i současná generace sdílí podvozek s Mazdou 6. Ale to...
Vzpomínáte si ještě na úchvatný koncept RX-Vision, který byl představen už před pěti lety na domácím autosalonu a mluvilo se o něm jako o předzvěsti RX-9? Bohužel se tak zatím nestalo, ale nezávislý designér přišel s něčím naprosto šíleným! Samozřejmě vycházel z výše zmíněné studie, ale zašel tak daleko, kam Mazda asi nikdy nepůjde. Řeč je o projektu Mazda RX-10 Vision a jak už možná název napovídá, jde o pokračovatele rodiny RX, proto nesmí chybět rotační motor. Maxmilian Schneider, toho času designér v Mitsubishi Motor Japan, se rozhodl posunout myšlenku vlajkové lodi Mazdy na zcela novou úroveň. Jeho výsledek nese označení Mazda RX-10 Vision Longtail a má jít o „halo hypercar“, který by se mohl vyrábět v civilním, ale i závodním...
Je to skoro rok, co jsem psal o výňatku ze zprávy pro investory, kde byla zmíněna investice do nového podvozku s pohonem zadních kol, ale také šestiválců, ať už benzínových, tak dieselových. Od té doby nepadlo ani slovo o budoucích plánech automobilky, proto mnoho z nás se zas rozloučilo s onou nadějí. Tu však nyní obnovuje americký portál Car and Driver, který přichází s potvrzením techniky pro novou Mazdu 6. Na co se můžeme tedy těšit? Segment D neboli střední třída, už není tolik v oblibě, a to díky velké poptávce po vozech SUV. Proto není divu, že některé automobilky končí s modely v daném segmentu. Příkladem je např. Ford, který už potvrdil, že Mondeo nedostane nástupce. Osobně jsem se bál, že podobné rozhodnutí udělá i Mazda...
Poslední rozhovor s jedním z Vás, který jsem zveřejnil v listopadu loňského roku, byl o prvních dojmech z nové Mazdy 3, ale především revolučního motoru Skyactiv-X. Čísla v editoru mluví jasně o tom, že Vás nadmíru zaujal. Nicméně, po delší pauze se vracím k oblíbené rubrice Rozhovory a tentokrát jsem položil otázky Lukášovi, kterého znáte spíše pod přezdívkou Deri. Vybral jsem právě jeho, jelikož doma postavil závodní speciál z Mazdy 6 (GG) a hodil jej do vítězných barev 787B z LeMans 1991. Musím uznat, že auto vypadá naprosto skvěle! 1. Ahoj Lukáši, přednostně musím smeknout před tebou pomyslný klobouk, protože výsledek se ti vážně povedl! Prozraď nám, kdy přišla ta první myšlenka něco takového postavit? A proč právě Mazda 6...
I když nás teď atakuje ze všech stran pandemie z koronaviru a tím i následná karanténní opatření, nesmíme zapomenout na to, že s příchodem nového roku začaly platit přísnější směrnice ohledně emisí v rámci EU. Bohužel s přibývajícími roky se bude situace s regulemi zhoršovat, a proto automobilky pomýšlí na budoucnost a samozřejmě Mazda také. Jenže jak už ji známe, opět si to dělá po svém a půjde nejspíš zas proti proudu. Už mnoho států dokonce vyslovilo i ten ortel, že uzákoní zákaz spalovacích motorů v nadcházejících letech, proto to může vypadat, že melou tzv. z posledního… Ale Mazda říká ne a vidí ve spalovacích motorech ještě velký potenciál, proto podporuje mnoho nadějných výzkumných projektů o biopalivech. Ano, sice nedávno...
Pokud máte nastudovanou historii Mazdy, zajisté víte, že letos, konkrétně 30. ledna, oslavila sté výročí od založení. Proto mnoho z nás čekalo, jak k tomu přistoupí samotná značka. Nejlepším dárkem k takovému jubileu by byl bezpochyby nástupce RX-8, kterého vyhlíží řada fanoušků už dlouhodobě. Nicméně, Mazda to vzala za jiný konec – právě dnes odstartovala v Japonsku prodej všech současných modelů ve speciální edici 100th Anniversary. Představená speciální edice odkazuje na úplně první osobní automobil Mazdy, a to R360 Coupe, který byl představen v roce 1960. Mnoho charakteristických prvků R360 Coupe, jako je například špičková technologie, cit pro detail v oblasti designu či skvělý jízdní zážitek, nabízí Mazda u svých modelů...
Skalní fanoušci Mazdy určitě vědí, oč se jedná, pokud někdo zmíní pojem „Eunos“. Pro ostatní, co netuší, rád připomenu. Než se k tomu však dostanu, je důležité zmínit, proč ta zpátečka do minulosti. Byla totiž odhalena novinka MX-5 Eunos Edition, která odkazuje na kdysi slavnou značku. Co nám nabídne? Značka Eunos byla představena v roce 1989 jako luxusní odnož automobilky, jejíž modely se nabízely pouze na domácím trhu. Řeknu-li to jednoduše, šlo v podstatě o podobnou spolupráci, jakou má dnes Toyota a Lexus. S logem Eunos bylo tak možné spatřit v Japonsku např. MX-3, Xedos 6, 323F (BG), atd. Bohužel nevydržela dlouho na tamním trhu, zmizela do zapomnění v roce 1996. Původní model, na který novinka odkazuje - Eunos Roadster S...
Koncem loňského roku jsem zveřejnil na stránkách informace o tom, jak Mazda provedla změny v portfoliu, ale také ceníku i pro český trh. Namátkou mohu třeba zmínit, že Mazdu 3 si už nelze zakoupit od nového roku s dieselovým motorem a místo něj dostala silnější zážehový motor. A k němu nedávno automobilka odtajnila bližší informace. Hned na začátek je důležité zmínit, že novou motorizaci nedostala jenom Mazda 3, ale také poslední novinka CX-30. Při uvedení obou modelů byly k dispozici jenom dvě zážehové pohonné jednotky – běžná G122 a pak revoluční X180. Teď je tomu ale jinak, neboť Mazda představila nový konvenční agregát G150 a zařadí se tak mezi dvě zmíněné motorizace. Nový benzínový čtyřválec 2,0 Skyactiv-G v kombinaci se...
My Češi, pokud chceme velké SUV od Mazdy, se musíme spokojit s CX-5. Jenže za velkou louží je tomu jinak – Mazda nabízí například v Japonsku model CX-8, který se dá označit v podstatě za sedmimístnou CX-5, ale Austrálie, Rusko či USA má zase CX-9, a to je trochu jiná liga. Mazda CX-9 byla představena poprvé v roce 2015 na autosalonu v Los Angeles a od té doby prošla několika menšími modernizacemi. A ta další v pořadí nastala s příchodem nového roku. Co tak nabídne CX-9 v modelovém roce 2020? Stejně jako ostatní Mazdy, tak i CX-9 přechází ze systému G-Vectoring Control (GVC) na propracovanější verzi G-Vectoring Control Plus (GVC+), která zajišťuje vektorování točivého momentu a na základě využití pohonu kol a brzd dodá řidiči větší...
Před pár dny jsem zveřejnil článek o tom, jak přísnější evropské směrnice mají první dopad na Mazdu, která musí v Evropě omezit prodeje MX-5 s dvoulitrovým motorem. Jenže upozornil nás čtenář, že české zastoupení značky má už kompletně vypracované ceníky pro příští rok, za což mu samozřejmě děkujeme. Po nastudování materiálů jsem nestačil koukat, protože Mazda nejenže zdražila, ale také u některých modelů pozměnila nabízené specifikace. Co nás teda čeká v příštím roce? Hned na úvod musím poznamenat, že Mazda neprohlásila oficiálně, že se zdražuje kvůli evropským směrnicím, ale inteligentnímu jedinci to musí dojít samo. Zvláště po tom, když i ostatní značky navyšují ceny, ale jenom o pár tisícovek průběžně každý měsíc, kdežto Mazda...
Možná už o tom víte, možná to bude pro vás novinka. Evropská unie s platností od 1. ledna 2020 změnila (čti: zpřísnila) směrnice ohledně emisí vozů. Zkrátka, každý gram CO2 nad uvedený limit bude přísně sankciován. To se samozřejmě projeví na cenách pro koncového zákazníka, takže se očekává velké zdražování či rušení nějakých konfigurací jednotlivých modelů. A bohužel nevyhne se to ani Mazdě, která ohlásila první dopad u MX-5. I když Mazda MX-5 patří mezi ikony automobilismu a je v Evropě stále jedním z nejoblíbenějších sportovních vozů, tak zpřísněné směrnice platí i pro ni. Proto se počítá v příštím roce na evropském trhu s poklesem prodejů MX-5 o dvacet procent. Konkrétně, Mazda chce omezit nabídku motoru 2,0 Skyactiv-G o výkonu...
Málokdo by to řekl, ale současná čtvrtá generace oblíbené Mazdy MX-5 se představila už v roce 2014 a tím pádem je na trhu už pět let. Předchozí generace měly zhruba osmiletý životní cyklus, a proto není divu, že Mazda začala přemýšlet o nové generaci. MX-5 je stále považována za jeden z nejzábavnějších sportovních vozů s pohonem zadních kol, ale také jeden z mála modelů, který by se mohl v budoucnu vyhnout elektrifikaci vzhledem k maloobjemové produkci. Ale nad čím přemýšlí tedy představitelé značky? Mazda uvažuje nad tím, jak vylepšit MX-5 skrze novou generaci a bohužel (bohudík) přichází v úvahu i elektrifikace. Ovšem sympatický roadster si musí nadále zachovat dvě podstatné vlastnosti – nízká hmotnost a kompaktní rozměry. A jak...
Je to přesně týden, kdy jsem vydal článek o tom, jak nová Mazda 3 se zasloužila o titul Ženské auto roku a dokázala tak porazit i německou konkurenci. Každopádně, v Hirošimě musí opět skákat radostí, protože v pořadí čtvrtá generace oblíbeného modelu má další úspěch do sbírky – Auto roku 2020 v Číně. Japonského zástupce segmentu nižší střední třídy vybrala 38členná porota, a to z celkových 194 vozidel, přičemž pouze deset z nich zavítalo do finále a mezi nimi samozřejmě Mazda 3. Pokud to ještě nevíte, tak v Číně se prodává „trojka“ pouze v provedení sedan a vyrábí se od srpna letošního roku v místním závodě Changan Mazda Automobile Co., Ltd. Nová „trojka“ opravdu nezahálí, jelikož v minulém týdnu zvítězila i v thajské anketě Auto...
Přijde mi, že s každým rokem přibývá i počet anket o auto roku. Mezi ty populárnější patří pochopitelně evropská či světová anketa Auto roku. Ale pak tady jsou i další ankety, které si prozatím budují své jméno a jednou z nich je Women’s World Car of the Year (Ženské auto roku). Ovšem nás skalní fanoušky Mazdy bude letošní ročník extra zajímat, neboť v ní uspěla a ne jednou. O titulu Ženské auto roku rozhodovala početná porota z 30 různých zemí, kde nechyběli i dva zástupci z Velké Británie, a hodnotila na nominovaných vozech jejich estetický vzhled, praktičnost, bezpečnost, dopad na ekologii a zůstatkovou hodnotu. Celkovým vítězem letošního ročníku, který byl vyhlášen na autosalonu v Dubaji, se stala Mazda 3. Krom toho zvítězila...
Mazda 2 je bezpochyby nejmenším modelem evropského portfolia značky a nabízí se výhradně jako pětidveřový hatchback. Napadlo by Vás, že se prodává jinde i v jiném počtu dveří? Takovým příkladem je mexický trh, kde segment malých aut tvoří více než polovinu všech vozů a nabízí se zde Mazda 2 jako čtyřdveřový sedan. A ten právě prošel také faceliftem, stejně jako nedávno tradiční hatchback. Proč se inovovaný sedan představil právě v Mexiku, je asi tím, že se zde bude i vyrábět v tamním závodě. Pětidveřový hatchback se odhalil začátkem letošního roku v Japonsku, psal jsem o tom zde. I sedan se dočkal přepracované masky s trojrozměrným vzorem, nových světlometů a revidovaným nárazníkem s decentním chromem. Vzadu jsou sice stejné...
Evropská organizace Euro NCAP, zabývající se nárazovými testy nových automobilů, podrobila testování další skupinku vozů. Naposledy prošla celým procesem zcela nová Mazda 3, která si oprávněně zasloužila maximální možné ohodnocení pěti hvězdiček. Protentokrát přišla na řadu další novinka Mazdy – crossover CX-30. Jak dopadl v této zkoušce? Ač se to zdá jako neuvěřitelné, Mazda CX-30 dosáhla v ochraně dospělých rekordních 99%, které nedostal za letošní rok prozatím žádný testovaný automobil. Pokud jde o ochranu dětí, cifra se vyšplhala na 86%, kdežto u ochrany chodců na 80% a bezpečnostních asistentů na 77%. Sečteno podtrženo, i CX-30 obstála a získala pět hvězdiček! Sám generální tajemník Euro NCAP, Michiel van Ratingen, k...
Česká dealerství značky Mazda naskladňují postupně novou Mazdu 3, ať už v provedení hatchback či sedan, s revolučním motorem Skyactiv-X. Bohužel nemám takové časové možnosti, abych mohl vyzkoušet danou novinku na vlastní kůži, ale naštěstí mám kolem sebe skvělé lidi a přátelé, kteří se dokážou podělit o své dojmy. Kamarád Martin, externí marketingový specialista ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, tak otestoval Mazdu 3 Hatchback s převratným agregátem. Jak na něj zapůsobil? Přečtěte si následující rozhovor. 1. Ahoj Martine, mohl bys tedy čtenářům pro začátek představit tebou testovaný vůz? Jestli bys zmínil například, v jaké byl výbavě či v jaké cenové relaci se pohybujeme. Ahoj Jirko, testovaný vůz byl na poměry předváděcích vozů...
Na právě probíhajícím tokijském autosalonu se představil ve světové premiéře před pár dny historicky první elektromobil značky Mazda. Nese označení MX-30 a jde o menší SUV-kupé. Ovšem vzhledem k významné události, která se udá v příštím roce, je pochopitelné, když se nejen místní média zeptají přítomných zástupců automobilky na hojně omývané téma – návrat modelu RX. Jak se vyjádřili protentokrát? Zprávy týkající se nástupce RX-8 jsou pomalu tak nekonečné jako jeden ze seriálů na nejmenované televizní stanici. Spekulace o novém sportovním modelu s odznáčkem RX kolují už dlouhá léta, a co víc, Mazda to ještě víc „okořenila“ půvabným konceptem RX-Vision, který se ukázal v roce 2015 a měl by být předzvěstí pokračovatele tradičního rodu...
Back
Top