Machbuster
člen KLANu
- 67
Mazda ještě před koncem výrobního cyklu motoru 13B RENESIS z RX-8 pracovala na poměrně revolučním wankelu se jménem 16X - 2x800ccm, poprvé změna tvaru rotoru, celkově množství moderních prvků adresujících nedostatky obecné wankelu (low-rev torque a životnost, plus spotřeba i emise).
Motor měl přímé vstřikování spolu se systémem side-port, vylepšeným z RENESIS.
Podívejte na oficiální web, kde o tom píšou pár věcí, dnes nevíme, jestli vývoj probíhá, respektive jak přímo dnes designovaný wankel, dle interních informací není mrtev stále, jak moc je na bázi 16X postaven.
Celohliníkový blok zajistí i přes 1.6L objem nižsí hmotnost a lepší vlastnosti než 1308ccm 13B.
Uvidíme, jestli se dočkáme a čeho. Na Tokyo Auto Show 2007 měl 16X koncept Taiki s cca 225kW atmosférický. Dnes se koketuje až s 335kW verzí twinscroll turbo prý? Ale nevíme nic popravdě
je zajímavé, že oficiální stránku o vývoji 16X Mazda smazala = tj. asi se kutí dále něco a nechtějí dávat info o tom minulém vývoji lidem, asi přepracovávají - neex. stranka www.mazda.com/mazdaspirit/rotary/16x/
Obrázky - 16X oficiální Mazda prezentace obrázky, Taiki koncept v Tokyu a o rok později v Sydney.
Motor měl přímé vstřikování spolu se systémem side-port, vylepšeným z RENESIS.
Podívejte na oficiální web, kde o tom píšou pár věcí, dnes nevíme, jestli vývoj probíhá, respektive jak přímo dnes designovaný wankel, dle interních informací není mrtev stále, jak moc je na bázi 16X postaven.
Celohliníkový blok zajistí i přes 1.6L objem nižsí hmotnost a lepší vlastnosti než 1308ccm 13B.
Uvidíme, jestli se dočkáme a čeho. Na Tokyo Auto Show 2007 měl 16X koncept Taiki s cca 225kW atmosférický. Dnes se koketuje až s 335kW verzí twinscroll turbo prý? Ale nevíme nic popravdě
je zajímavé, že oficiální stránku o vývoji 16X Mazda smazala = tj. asi se kutí dále něco a nechtějí dávat info o tom minulém vývoji lidem, asi přepracovávají - neex. stranka www.mazda.com/mazdaspirit/rotary/16x/
Obrázky - 16X oficiální Mazda prezentace obrázky, Taiki koncept v Tokyu a o rok později v Sydney.
Přílohy
-
16X_RE_1.jpg214,1 KB · Zobrazení: 64
-
16X_Rotor.jpg190,7 KB · Zobrazení: 63
-
mazda_16x_exploded-0819-mc-832x718.jpg42,1 KB · Zobrazení: 62
-
Mazda_TAIKI.JPG1,1 MB · Zobrazení: 61
-
Mazda_Taiki_2008_Sydney_International_Motorshow.JPG764,1 KB · Zobrazení: 59
-
TMS07_MazdaTaiki__pdf.pdf3,6 MB · Zobrazení: 2
-
Taiki_04_hero.jpg302,5 KB · Zobrazení: 57
-
Taiki_05_frontline.jpg166,9 KB · Zobrazení: 57
-
Taiki_14.jpg467,7 KB · Zobrazení: 57
-
Taiki_16.jpg405,6 KB · Zobrazení: 58