• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

16X - nová generace Wankelu u Mazdy? Bude-nebude? :-)

Machbuster

člen KLANu
67
Mazda ještě před koncem výrobního cyklu motoru 13B RENESIS z RX-8 pracovala na poměrně revolučním wankelu se jménem 16X - 2x800ccm, poprvé změna tvaru rotoru, celkově množství moderních prvků adresujících nedostatky obecné wankelu (low-rev torque a životnost, plus spotřeba i emise).
Motor měl přímé vstřikování spolu se systémem side-port, vylepšeným z RENESIS.
Podívejte na oficiální web, kde o tom píšou pár věcí, dnes nevíme, jestli vývoj probíhá, respektive jak přímo dnes designovaný wankel, dle interních informací není mrtev stále, jak moc je na bázi 16X postaven.
Celohliníkový blok zajistí i přes 1.6L objem nižsí hmotnost a lepší vlastnosti než 1308ccm 13B.
Uvidíme, jestli se dočkáme a čeho. Na Tokyo Auto Show 2007 měl 16X koncept Taiki s cca 225kW atmosférický. Dnes se koketuje až s 335kW verzí twinscroll turbo prý? Ale nevíme nic popravdě :)

je zajímavé, že oficiální stránku o vývoji 16X Mazda smazala = tj. asi se kutí dále něco a nechtějí dávat info o tom minulém vývoji lidem, asi přepracovávají - neex. stranka www.mazda.com/mazdaspirit/rotary/16x/

Obrázky - 16X oficiální Mazda prezentace obrázky, Taiki koncept v Tokyu a o rok později v Sydney.
 

Přílohy

  • 16X_RE_1.jpg
    16X_RE_1.jpg
    214,1 KB · Zobrazení: 64
  • 16X_Rotor.jpg
    16X_Rotor.jpg
    190,7 KB · Zobrazení: 63
  • mazda_16x_exploded-0819-mc-832x718.jpg
    mazda_16x_exploded-0819-mc-832x718.jpg
    42,1 KB · Zobrazení: 62
  • Mazda_TAIKI.JPG
    Mazda_TAIKI.JPG
    1,1 MB · Zobrazení: 61
  • Mazda_Taiki_2008_Sydney_International_Motorshow.JPG
    Mazda_Taiki_2008_Sydney_International_Motorshow.JPG
    764,1 KB · Zobrazení: 59
  • TMS07_MazdaTaiki__pdf.pdf
    3,6 MB · Zobrazení: 2
  • Taiki_04_hero.jpg
    Taiki_04_hero.jpg
    302,5 KB · Zobrazení: 57
  • Taiki_05_frontline.jpg
    Taiki_05_frontline.jpg
    166,9 KB · Zobrazení: 57
  • Taiki_14.jpg
    Taiki_14.jpg
    467,7 KB · Zobrazení: 57
  • Taiki_16.jpg
    Taiki_16.jpg
    405,6 KB · Zobrazení: 58
nějaké spekulace v Austrálii..
Vypadá to skutečně na RX koncept na bázi 6 coupe. Zároveň mám info z Mazdy, že značka MPS se nevrátí až do nové generace 3 tedy 2020+ tj. Toto buď 6 Coupe sportovní vuz bez MPS jmena nebo RX vuz co by s tim jmenem mel byt Rotary powered... Už jen tyden a neco se uvidí :). Kdo letí do Tokyo? :D
 
Má to jedinou chybičku a to, že je to koncept. Jinak jsem už dlouho neviděl tak designově povedené auto... Doufejme, že se jim povede dotáhnou RX do produkční verze. RX-7,8 už by si zasloužila nějakého nástupce..
 
tak ako to dopadlo, je nejake info alebo tam neprezentovali nic nove?
:-( Ač nerad, tak musím přiznat, že jsem se tam nedostal nakonec... Trošku doma akce a miminko a tak = prostě žena zavelela no a zvolil jsem taktickou variantu nejezdit :) Tedy sorry, no new info to report.
 
S velikou touhou jsem očekával potvrzení o novém konceptu RX, bohužel z nových informací vyplívá, že zůstává "u ledu". Veliká škoda..
 
S velikou touhou jsem očekával potvrzení o novém konceptu RX, bohužel z nových informací vyplívá, že zůstává "u ledu". Veliká škoda..
Jediné co zbývá, je doufat, že to bude jako u RX-8, tedy šok a odhalení naprosto nečekané. Kogai jako šéf sice ekonomicky Mazdu zachránil a auta jsou super celkově, ale příznivec sportovních Mazd mimo MX-5 moc není, protože ekonomicky strašně prodělávají vždy :D :)
Uvidíme - je tu taková malá šance tím 2017 - 50 let wankelu u Mazdy (Cosmo) a potom dokonce 100 let firmy o dva roky později :) třeba to ohulí Mazda na iracionální, ale emotivní úrovni.
 
Back
Top