• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání / rány od přední nápravy / kola

Proc menit ty f poho, staci tu vadnou. Jde o to zda to vubec lze.

Odeslano z Lenovo Vibe pomoci aplikace Tapatalk
 
Menit prachovky se to dá, je si to chce pohrát a narvat tuhou vazelinu. Otázka cca 2h na jednu stranu jak spodní tak vrchní.
 
Ahoj, nedávno jsem se tu registroval a sbírám rozumy. Mám M6 GH kombika 2.0. benzin a koupil jsem ji už s 206tis. najezdem v 11/2016, tedka mám najeto 219tis a taky pozoruju vrzání napravy a díky vám mám naději ze to nemusí být nic vážného. Za par dni mě čeká servis tak uvidíme co vymyslime.
 
Já mám velmi dobrou zkušenost s nahříváním čepu.Pokud je bez vůle a prachovka není prasklá,tak dotyčný čep i rameno nahřeji velmi opatrně horkovzduškou nebo výkonným fenem a ihned se projedu po nějaké nekvalitní cestě s využitím plných rejdů.Vyschlá vazelina se teplem rozpustí a penetrací se dostane na styčná místa.Podotýkám,že nahřívání se musí dělat déle,já to dělám 10-15 minut.Opravdu to funguje.
 
A nebo vytáhneš 4500,- koupíš nový spodní rameno a máš snad klid na dalších 150tkm :).
 
Tak čepy jsou promazané dle doporučení a vrzání skutečně ustalo, tak snad nějakou dobu bude klid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Chci se zeptat,zda se s tím někdo nesetkal.Hned od koupě se mi velmi sporadicky ozve jakoby silnější kovová rána od pravé přední části vozu.Dělá to jakoby při zhupu,například na křižovatce,kdy přejíždím kolmo silnici s vyjetými kolejemi.Stav se nezhoršuje,ale chtěl bych to řešit.Stabilizátor je bez vůle,auto se chová normálně.Na děravé silnici se to neprojeví.Čepy nevržou.Mám najeto 150 000km.Neřešil tento problém někdo.Dle STK je náprava pevná.
 
Chci se zeptat,zda se s tím někdo nesetkal.Hned od koupě se mi velmi sporadicky ozve jakoby silnější kovová rána od pravé přední části vozu.Dělá to jakoby při zhupu,například na křižovatce,kdy přejíždím kolmo silnici s vyjetými kolejemi.Stav se nezhoršuje,ale chtěl bych to řešit.Stabilizátor je bez vůle,auto se chová normálně.Na děravé silnici se to neprojeví.Čepy nevržou.Mám najeto 150 000km.Neřešil tento problém někdo.Dle STK je náprava pevná.
Úplně tento samý problém taky pozoruji, dělá to třeba když je před retardérem prohlubeň. Mám kousek od baráku takový testovací a když nejedu krokem, tak to je rana jako by šly tlumiče nadoraz. Nevím jestli je to to zmiňované v recenzcích "Mazda 6 nerada příčné nerovnosti" :).
 
velmi sporadicky se ozve jakoby silnější kovová rána od pravé přední části vozu.

klidně může být vytlučený silentblok na rameni, vůli to mít vůbec nemusí .... Taky jsem neměl vůli na rameni a vydávalo to podivné zvuky.
 
Tak problém vyřešen.Dělá to ten spodní čep.Zmátlo mě to,poněvadž při zvednutém voze jsem nenahmatal žádnou vůli,dokonce ani na STK na nic nepřišli..Po demontáži ramena čep lítal jako mucha v cilindru a měl malou vůli.Vyměněno rameno a ticho jako v kostele.Prachovka byla dobrá
 
Takže jsi měnil celé rameno? V tom případě mě čeká čase asi aji pravé :).
 
Ty 18" jsou trochu zlo, mám je i na zimu, a přemýšlím, že je vyměním za 17", i přesto, že jsem na ně teď koupil nový Nokiany,...
 
18" v létě, 16" v zimě a po 270000 km jsem na podvozek nešahal a to mám těžší naftový motor.
 
Já zase slyšel, že nejčastěji vrže levé :). Plus samozřejmně záleží, kdo s tím jezdí, jak a kde,... Nejsem první majitel....
Ano,měnil jsem jedno rameno,to druhé je zatím v pořádku,prý nejvíce odchází to pravé kvůli dírám u krajnice.
 
Mám mazdu GG 2003, benzín. Rovněž se mi z podvozku ozývá vrzání a to při pohybu volantem. Zajímavé je, že ve vlhku (po dešti, apod.) se vrzání neozývá, nejhorší je v létě při suchu. Myslíte, že to bude také tím čepem a spraví to aplikace vazelíny?
 
Myslíte, že to bude také tím čepem a spraví to aplikace vazelíny?
za pokus nic nedáš, teda vyjma svého času. dostat se k čepu není žádná složitost a pokud odšroubuješ i ty dva šrouby, abys mohl čepem točit pořádně (vhodné je rameno vyndat z těhlice = z těch 2 šroubů), tak už je doplnění vazelíny hračka. jen si dej pozor při sundavání spony / kroužku co drží samotnou prachovku. hádám, že ti celý proces zabere cca hodinu
 
Tak k tomu bouchnutí,cituji
petrmora: Vím jak na to, pánové ! Po výměně předních tlumičů (u kamaráda v servisu) se mi začly ozývat postupně na pravé a pak i na levé straně vpředu, po přejetí různých nerovností, resp.spíše prohlubní ve vozovce (i při rychlém přejetí hupu) rány, jak když udeří kladivo. Někdy víc, někdy míň. Všechno mi vyzkoušeli, věřím jim a nic. Jen prý možná převodka řízení.

Po měsíci už mě to natolik štvalo, že jsem začal pátrat na netu a po 3 hodinách, jsem našel australský fórum, kde to pár lidí řešilo, dokonce jeden z nich (ten na to v podstatě po roce! přišel) měl celý život Mazdy a teď tu M6 GH by nej rozřezal, vyhodil, rozdupal....prostě Mazdu nikdy více! Vyměnil co se dalo,čepy, silentbloky, dokonce i zrepasoval převodku řízení...jeden dokonce byl na kontrole svárů karoserie.... byl ve věhlasných orig.servisech Mazda v Melbourn, Sydnay, vyházel hromadu dolarů... Nakonec se mu dostal do ruky detailní (samozřejmě) výkres předku - uložení tlumiče. Mluvím samo o GH. A ejhle, tam - taková guma, s náplní maziva (označení olejničky,...) V zoufalství, po těch peripetiích, udělal to, co vám teď tady popíšu, protože v tom zoufalství jsem to jako srandu udělal taky a pak vše utichlo...přátelé mazďáci, úplně. Ticho. Jak nový !

Otevřete kapotu. Jako krycí víčka tlumičů jsou nahoře takový plasty s plastovými maticemi, které rukou lehce odšroubujete. Po sejmutí plastových krytek se pozorně podívejte do toho uchycení, kde v gumovém kroužku najdete tak 3 - 4 mm otvor. A do toho otvoru, jsem pomocí většího brčka (můj spray neměl origo prodlouženou trubičku) nastříkal silikonový spray. S přestávkami, jsem do obou tlumičů "nacpal" co se tam vešlo. Musím říct, že ten velký spray jsem tam nevystříkal celý, zbytek "pro velkou úspěšnost" ale možná už zbytečně jsem tam dostříknul nedávno. Tohle jsem vyřešil cca před dvěma měsíci, když nepočítám dobu bouchání a pak hledání řešení problému, tak za 5 minut to máte hotové. Zíral jsem na to jako blázen ! Ten co to řešil v Austrálii taky.

Fakt ticho. Vím že si to přečtou i mazda servisech, kde o tom doposud věděli prdlajz a teď začnou machrovat, ale už nějaký pátek tady v mazda clubu jsem a dost dobrých věcí jsem zde našel, tak se s vámi musím také o ty důležité podělit. Mazdar mazďáci a mnoho šťastných km v našich hezkých a příjemných vozech smile_haha.gif
 

Podobná vlákna

Back
Top