• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

He? Mazda premiovka? Kde, jak? To snad ani ve vlastnich prezentacich, ne?
Neuveritelne, ale je to oficialne vyjadrenie.
Ci mysleli na EU trh, alebo na ine, zaujimavejsie trhy pre mazdu ....:rolleyes:
Nie sme pupok sveta , ani CZ ani SK
S cenami svojich aut uz su v rozbehu aj na nasich trhoch. :eek:
 
A myslíš, že tam CX-5 bude? V nahlášenejch premiérách je jenom Mazda 3.... Ale třeba už neberou CX-5 jako premiéru, nevím... :)
Tak to dnes prislo i mailem jako obchodni sdeleni primo z Mazdy. Jak psali ostatni, bude tam:
Vážený pane ...,
v nejbližších dnech nás čeká událost roku. Na trh uvedeme novou Mazdu CX-5.
Jsme velmi rádi, že Vám ji můžeme v předstihu představit na bratislavském autosalonu ve dnech 25. – 30. dubna 2017.
Novou Mazdu CX-5 nabitou energií a technologickými inovacemi, díky kterým je jízda ještě pohotovější, zábavnější a silně utužující vztah mezi vozem a řidičem, naleznete na výstavišti Incheba Bratislava v naší krásné expozici v hale B.0
 
Ve smlouvě mám konec září. Tak snad to bude o něco dřív. Údajně si počkám kvůli zvolené motorizaci.
 
A ta zvolená motorizace ?
Já mám objednanou 2,5 benzín a datum 28/8/2017, samozřejmě ve smlouvě srpen/září.
 
Niekde som sa docital, ze zrychlenie s tymto novym benzinom bude omnoho orsie ako so starym (8s - 9,5s) a spotreba ostane v podstate rovnaka (7.2 - 7.1).
Je to dost cudne, vypinanie valcov tomu asi moc nepomohlo.
 
Nezacali treba Japonci jinak merit zrychleni? :D Pry i nova Honda Civic zrychluje rychleji, nez je v oficialnich materialech.
 
Neviem, co sa stalo, ale nezda sa mi to. Vykon isiel hore o 2k, motor je novsi. Dufam, ze to bol iba preklep.
 
Mám zkušnost s North America (NA) verzí 2016.5 CX-5 GrandTouring 6AT. Ta dala 0-60mph (95kmh) za 7.9s papírově, reálně naměřeno od 7.6s po 8.3s (https://www.edmunds.com/mazda/cx-5/2016/road-test-specs/). Pro KF jsem ještě žádné reálné výsledky neviděl.

v NA je to motorově takto (ten motor je trochu jiný, má kompresní poměr 13:1 oproti 14:1 v EU):

2016 | 2017
184hp @ 5700rpm | 187hp @ 6000rpm
185 lb-ft @ 3250 rpm | 185 lb-ft @ 3,250 rpm FWD/185 lb-ft @ 4,000 rpm (AWD)



Takže AWD má teď posunutý vrchol kroutícího momentu k 4000 rpm, u FWD to zůstalo beze změn. Převodovka 6AT je naladěna stejně, omezovač je u 6500rpm - tedy stejně jako byl. Homologovaná spotřeba je o něco vyšší než byla (z 24/30mpg to šlo na 23/29mpg - z 7.84l na 8.11l na dálnici) a motor plní přísnější emisní normy v US.

Pohotovostní hmotnost šla z 3589lb na 3655lb (1628kg -> 1658kg => +30kg), což by snad nemělo mít výrazný vliv.

Dle prezentací zapracovali na tom aby auto mělo rovnoměrné zrychlení, kvůli zlepšení řidičského zážitku, což může znamenat že skutečně zrychluje pomaleji (nebo taky ne) - dle posunu maxima kroutícího momentu u AWD bych tipoval, že tohle bude jeden z důvodů proč je pomalejší.

Všechny recenze co jsem zatím viděl byly od lidí co si je Mazda pozvala do San Diega, zaplatila letenky, hotel... A od nikoho z nich jsem neviděl nějaké negativní komentáře, takže čekám kdy se k nové CX-5 dostane někdo s kritičtějším pohledem aby se dalo soudit jak se to auto povedlo.
 
Aj v EU ma ten motor kompresny pomer 13:1. Je ale trochu silnejsi, mal by mat 194 hp. Tiez som zvedavy na realne merania.
 
Máš pravdu, já měl za to že v EU má jak 2.0, tak 2.5 kompresní poměr 14:1, ale tohle platí jen pro dvoulitr. NA dvoulitr má jen 13:1, proto jsem předpokládal, že EU 2.5 má taky vyšší kompresní poměr.
 
Technicke udaje CX-5 KF:
Screen Shot 2017-04-25 at 14.19.46.png
Bohužel zrychlení 2.5 AWD tam nemají... Teď když to vidím, tak možná ta 2.5 G194 ještě nemá EU homologaci a proto nemá uvedené technícké parametry a dodání je až srpen/září...
 
Technicke udaje CX-5 KF:
Zobrazit přílohu 8685
Bohužel zrychlení 2.5 AWD tam nemají... Teď když to vidím, tak možná ta 2.5 G194 ještě nemá EU homologaci a proto nemá uvedené technícké parametry a dodání je až srpen/září...
V tabulke ma zarazil rozdiel hmotnosti medzi najnizsou vybavou a najvyssou .
Pri benzin verziach je to rozdiel 1360/1561 + 200 kg, pri nafte 1480/ 1671 +190 kg.
A taku + hmotnost je uz citit na vsetkych jazdnych vlastnostiach auta.
Emotion bude asi jazdne zabavnejsie auto, ako Revolution TOP o_O
 
No a prave to je ta diletantska obchodna politika importera aut.
Za to nemůže tak úplně importér. On dostane nabídku od Japonců s definovanýma výbavama. Pokud chce něco jinak (jak třeba němci, poláci nebo rakušani, kteří si jednotlivé stupně výbav upravujou), tak si musejí objednat a odebrat větši množství aut té dané výbavy (např. několik tisíc), která je odlišná od evropské edice. Hold se v ČR prodává těch mazd málo a importér si asi netroufne udělat nějakou velkou objednávku u Japonců na výbavu mimo katalog bez jistoty, že to pak prodá (mají nějaké vlastní analýzy, jaké motory a výbavy se asi prodají). Pokud ale někdo chce 2.5l emotion a v některém evropském státě (např. DE) se prodává, tak mu ho importér může zajistit ;). Nicméně, nevím za jak "výhodných podmínek" :D.
 
Som zvedavy na realne testy, hlavne na dynamiku a realnu spotrebu noveho 2,5 194k motora.
 
Tak můj dealer mě nepotěšil:

V příštím týdnu bych se měl dozvědět, jak to bude s výrobou na 2,5L, která se v minulém měsíci neotevřela. Srpen bohužel určitě nestihám.
 
Back
Top