• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

No mozno som sa zmylil, cena RT asi vazne ostala rovnaka :)
Tie vybavy mohli ale prehodit. Niekto by mozno privital vsetko okrem koze, zoza samotna mohla ostat ako priplatkova vybava (ako to maju v Nemecku).
 
Hola přátelé, to jste mě tady trochu rozesmáli s tím názorem, že benzín 2.0 je stejně rychlý jako 2.5. Já čekal tři týdny na kombík předváděčku s 2.5i, abych si jej vyzkoušel, protože 2.0i mi přišel líný. Ve Zlíně silnější verzi neměli. Rozdíl v dynamice je přitom dost citelný. Na YT máte mraky srovnávacích videí, průměrný rozdíl z 0-100 jsou tak 2s. Nezapomeňte, že velkou roli hrají kola. Se 17" disky budete tak o 1s rychlejší než s 19" disky. Takže pokud máte 2.5i standardně s 19" koly a pak přesednete do 2.0i na 17" kolech, chápu, že se může zdát dynamika podobná. Ale já zkusil obě auta na 19" a věřte mi, že ten dvoulitr nemá moc šanci. Možná sedan, s prázdnou nádrží a na menších kolech. :)

Tady máte výsledky AutoCentrum.pl, srovnání M6 2.0i a 2.5i. Komentář netřeba. Nechce se mi hledat úplně stejný model auta, aby to bylo 100% přesné. Kdo chce, pátrejte, jsou tam desítky testů. Jinak až někdy ten ostrý test na letišti. Klidně přijedu. :D

upload_2017-8-2_16-30-38.png

upload_2017-8-2_16-31-5.png
 
Tak ja jeste jednou zopakuju, ze by bylo dobry si na tech videich vsimnou i podminek (+18 a zimni pneu?), dlouhyho manualniho razeni, nevypnuty stabilizace (blika prokluz), chybejicimu infu o obuti, a taky toho faktu, ze 2.0 165k ma kratkou dvojku, takze ma proti automatu znacnou nevyhodu v nutnosti radit (pomalu manualne) jedenkrat navic - a zaroven to pro realnou dynamiku na silnici neni moc dulezity, protoze to rozhoduje spis zrychlovani treba 50 - 100 nebo 80 - 130. Ostatne v amaterskych podminkach, v jakych meri i tito Polaci, nedava porovnani zrychleni 0-100 velky smysl, a daleko vymluvnejsi by byly ruzne ty ctvrtmile apod.

Ja vam nadseni z 2.5 neberu, ale vy mi zase neberte moje ridicske zkusenosti a takrka pulmilion najetych kilometru vc. nemaleho zastoupeni ostrych aut. Myslim, ze oproti drtive vetsine beznych ridicu vyuzivam uplne jiny limity auta... a tudiz ze fakt dokazu porovnat, jak to jede, nikoliv jakej mam pocit, ze to jede :). S trojkou 165k jsem dokazal na technicke trati bez extra dlouhych rovin (kde by samozrejme chybel vykon) ujet Boxsteru S i snizene Z4 se sportovnim podvozkem a trilitrem, a v obou pripadech s docela zkusenymi ridici — nakolik diky lepsi stope nebo obuti nevim, nicmene prumerna byla 147 km/h.

Porovnani na letisti kazdopadne rozhodne. A samozrejme, jak uz jsem jednou psal, i ja se muzu plest, ale neverim, ze vyznamne.
 
Poslední úprava:
Kdyz uz se bavime o jizdnich vykonech, s najezdem necelych peti tisic uz nemusim motor setrit, takze se castejc divam k rychlostem kolem 200. Oproti trojce 165k, se kterou jsem tachometrovych 215 jezdil na nekterych usecich dalnic docela casto, sestka bezpochyby tolik nejede. U trojky tech 210 - 215 byl takovy normalne pouzitelny limit motoru, hlavne kvuli delce sestky. U Mazdy 6 se mi petka zda v tehle rychlostech kratka, a sestka dlouha, ve vysledku to dela pocit, ze uz nad nejakych 180 se Mazde nejak moc zrychlovat nechce, zvlast na sestku, a rozumne (tzn. i v mirnem kopci) drzi "jen" tachometrovych 210 - 213, zrejme dle sily a smeru vetru... pusobi na me tak, ze v klidu se s ni da jet tak tech tachometrovych 200, a ze vic nema moc smysl a autu se nechce.

Tenhle konec rozsahu otacek je moment, kdy 2.5 dal tahne a vliv vyssiho krouticiho momentu a vykonu se projevi jeste vic. Taky jsem mel pocit, ze ma ve vyssich otackach 2.5 o dost prijemnejsi zvukovou kulisu.

Cim vic s tim autem mam najeto na okreskach, tim vetsi mam i pocit, ze narozdil od trojky, ktera me primerene uspokojovala k obojimu, bych si na obcasnou "jizdu pro radost" mel poridit neco dalsiho. Sestka v sedanu je proste dlouha, ma vetsi setrvacnost, pusobi mekkceji a kvuli jeste odtazitejsimu rizeni (a mozna oproti PilotSportum horsim Bridgestonkam) se mi hur hleda limit. Wagon mi reakcema na povely volantu prisel rychlejsi, skoro jako trojka, coz by odpovidalo i nezanedbatelne kratsimu rozvoru, nez ma sedan. Krom toho mi prisel tvrdsi — je mozne, ze mel vic nahustene pneu, coz by pak prispivalo i k tem rychlejsim reakcim.

Nedavno jsem v nejakych komentarich na Youtube zahlidnul, ze nekdo psal, ze by snad melo byt i lehce jine nastaveni/tlumice podvozku u sedanu — mate nekdo pristup k servisnim instrukcim a kodum prvku zaveseni, a muzete to potvrdit/vyvratit? Ja si totiz myslim, ze to tak na dotycneho pisatele pusobilo prave kvuli tomu rozvoru.
 
vy mi zase neberte moje ridicske zkusenosti a takrka pulmilion najetych kilometru vc. nemaleho zastoupeni ostrych aut.

Podívej, to přece není soutěž. :) Já mám najeto mnohem víc a nenapadlo by mě to použít jako argument. Já zkoušel G165 kombík na 19" kolech v srpnu 2016. O tři týdny později jsem zkusil stejné auto, stejná kola, ale motor G192 a ten rozdíl je citelný. V sedanu má G165 známý, který bydlí asi 2km ode mě. První věc, co ho překvapila, byl zátah mého auta a zrychlení. Jistě, ze sedačky spolujezdce je pocit ze zrychlení vždycky intenzivnější, ale přesto ho to hodně rozhodilo a litoval, že nešel do silnějšího motoru.

Pokud jde o ta videa, opakuji, na YT jsou jich mraky. Nebudu tu spamovat, stačí hledat. G165 jsem tam viděl zrychlovat i za 9s/100. A u G192 jsem viděl i 8,4s/100. Je to o daných podmínkách, pneumatikách, zkušenosti řidiče atd. Pointou je, že s G192 se lehce přes 8s dostane i amatér s trochou cviku. Těch polských 7,3s/100 není snadné dosáhnout. Ale s G165 bude i profík pořád aspoň o sekundu pomalejší. Dle oficiálních údajů od Mazdy je rozdíl ve zrychlení ještě větší. Mimo to si myslím, že pružné zrychlení je mnohem důležitější, protože všichni potřebujeme předjíždět v běžném provozu - drag race na křižovatce necháváme pro puberťáky s tuzingovým bávem. A konečně, Mazda 6 by si zasloužila ještě silnější motor. Až tak moc mě benzín 2.5 neohromil, mám občas k dispozici i daleko silnější auto. Nicméně kultivovanost motoru G192, spotřeba a slušný výkon, to je skvělá kombinace.

Závěrem, fakt nelze moc dobře srovnávat trojku se šestkou. Trojka je auto pro mladý kluky, daleko obratnější než mnohem větší šestka. To je spíše dálniční koráb na pohodlné cestování. Prostě srovnávat M3 G165 a M6 G165 moc dobře nejde. Tady bude šestka mnohdy tahat za kratší provaz celkem logicky. Šestka potřebuje silnější motor, G165 jí nestačí. Čistě můj názor, protože auto se mi zdálo líné. On ani 2,5L motor nemá na to, aby dostal podvozek M6 na limit. To auto má navíc. Snad s další generací...
 
Podívej, to přece není soutěž. :) Já mám najeto mnohem víc a nenapadlo by mě to použít jako argument. Já zkoušel G165 kombík na 19" kolech v srpnu 2016. O tři týdny později jsem zkusil stejné auto, stejná kola, ale motor G192 a ten rozdíl je citelný. V sedanu má G165 známý, který bydlí asi 2km ode mě. První věc, co ho překvapila, byl zátah mého auta a zrychlení. Jistě, ze sedačky spolujezdce je pocit ze zrychlení vždycky intenzivnější, ale přesto ho to hodně rozhodilo a litoval, že nešel do silnějšího motoru.

No právě proto, že to není soutěž, a že nejlepší je vlastní zkušenost, jsem popisoval tu svoji i s nějakými "bragging rights", což neumím do češtiny přeložit. Stejně jako ty, také jsem nezkoušel identicky zajetá auta, ani bezprostředně po sobě, v mém případě ani shodnou výbavu a siluetu (wagon rt a/t a sedan r m/t), ale to jsem psal. Mně se prostě ten rozdíl zdál malý a obojí mi přišlo pomalejší, než trojka, ale to už jsem taky psal. Takže pořád jsme u toho, že jediné, jak prokázat, kdo má pravdu, bude jet to vyzkoušet — zda vyhrají zastánci tábora "výrazný rozdíl", nebo já se svým "zanedbatelný rozdíl" :).

Na něčem se i shodneme, například že i 192k je málo a Mazda by si říkala o víc. Za mě je prostě chyba, že nejde ne-kůže s manuálem a 192k, nebo ještě silnější a rychleji řadící automat. Pořád je to prakticky nejlevnější auto této velikosti a rozdíly mezi výbavovými a výkonovými stupni jsou zhruba na úrovni nějakého malého paketu u Volva (nová V90 T5 byla namísto šestky horký kandidát, ale nakupily se mi reference o čím dal tragičtější kvalitě), takže kdyby možnost byla, já bych ji bral.

Co se týká srovnání trojky s šestkou, u nás se dva lidé nedávno rozhodovali, zda jedno nebo druhé. Oba nakonec koupili trojku, a dalšímu jsem rozmluvil ojetou šestku a přesvědčil ho na CX-3. Takže za mě to trochu smysl má. Já sám před dvěma roky zvolil po dlouhém váhání namísto šestky wagon trojku hatchback, a jak bylo vidět, dlouho mi trojka nevydržela :). Ale tím, že uvnitř prostorově zas tak dramaticky odlišné nejsou, cenově jsou taky docela blízko, a každá má něco (vyšší pohodlí vs. vyšší agilita), si nemyslím že by jejich srovnání bylo házením hrachu na zeď.

-

Kdybych dneska večer nevlítnul na dálnici do něčeho, co mi vlítlo do podběhu, roztrhlo spodní kryt, urvalo kus plastu podběhu a dokola vyškráblo díru do pneu, už bychom mohli to srovnání aut za shodných podmínek plánovat. Zbytek cesty jsem jel 80 a kusy plastu držely akorát na americké lepící pásce. Takže teď spíš budu plánovat návštěvu servisu a budu se modlit, aby ty cca tři černé plastové díly v podběhu nestály i s výměnou desítky tisíc a já nemusel uplatňovat havarijní. Držte mi palce, zítra za světla se pochlubím fotkami, jak jde při troše smůly zničit auto během prvních dvou týdnů :)...
 
Uz som to predtym pisal, ja som si vyskusal G192 v meste, okreskach a trochu aj dialnici a hned potom som si sadol do mojej G165 a presiel som si rovnaku trasu znova. Rozdiel je vyrazny v kazdej situacii. Dokonca aj otackach > 4000 je motor G165 akoby jemne priduseny a G192 isiel do otacok jednoducho s vacsou chutou. Tu by som cakal skor opak. Moju G165 mam slusne zabehnutu, ma najazdene cez 50 000 km a pouzivam 98 benzin. "Predvadzacka" G192 bol skoro novy kombik a urcite s benzinom 95.
Ci je to sposobene poskladanim manualnej prevodovky, nutnostou radit alebo cimkolvek inym, bude G192 vzdy rychlejsia. Samozrejme s rovnako skusenym jazdcom.
 
ta 190konikova sfukne 165 stale, proste ako keby niekto tvrdil ze 1kg kamena spadne z 8posch skor ako 2kg kamena.samozrejme sofer robi vela, no vykon je vykon
 
ta 190konikova sfukne 165 stale, proste ako keby niekto tvrdil ze 1kg kamena spadne z 8posch skor ako 2kg kamena.samozrejme sofer robi vela, no vykon je vykon

Uz jsme to tu resili a je skoro zbytecny to pripominat, ale neni kamen jako kamen :). Rozdil mezi obema zmensovala aerodynamika, hmotnost a rychlost razeni... Jinak ty realny vykony jsou u Mazdy stejne o neco nizsi, 192k jsem videl parkrat kolem 185 a 165 jsem videl obvykle 155 - 158... ten rozdil ve vykonu je tedy lehce pres 15 %, coz takovy drama neni... o par procent horsi aerodynamika (lepsi sdn vs. wgn), o 6 % vyssi hmotnost wgn r/t a urcite o par setin ms pomalejsi automaticky razeni by neco takovyho mohlo jeste dal potirat a rozdil zmensovat. Aspon pokud se bavime o teorii. Pak tam je jeste pocit z jizdy, kde nepochybne manual muze pusobit rychleji, nez automat v rezimu automatu, a to snazsi moznosti predvidani - precejen plynem se dopredu pred zatackou nebo pred nejakym manevrem na normalnim automatu zas tak snadno prevody do optimalnich otacek nehazi (nebot to muze vyzadovat nekolik kvaltu dolu, ale zas nikoliv moc nizko), a vyzaduje to aspon pouzit padla.


Jiz brzy!
 
Mám pár dotazů ke GL, třeba někdo budete vědět...

  • Jde nějak jednoduše ručně (za jízdy, na stisk) zrušit poslední rozpoznanou značku, tzn. například pokud na dálnici silničáři zapomenou dát ukončení omezení, aby na mě pořád nesvítila šedesátka?
  • Chápete někdo smysl té "záložky" přístrojového displeje, která zobrazuje kompas? Má to nějakou jinou roli, než ukázat, kde je sever?
  • Poslední otázka — okamžitou spotřebu jinak, než nesmyslným nejasným potenciometrem, už asi nezobrazím, jako to šlo u starších Mazd... tzn. čísleným displejem?

Díky!
 
Poslední úprava:
Ako vidim, indikator teploty chladiacej kvapaliny vratili tam, kam patri, ale na druhej strane nahradili ciselny ukazovatel okamzitej spotreby za nezmysel :)
 
Ako vidim, indikator teploty chladiacej kvapaliny vratili tam, kam patri, ale na druhej strane nahradili ciselny ukazovatel okamzitej spotreby za nezmysel :)

Jenže bohužel zrovna není teplota chladící kapaliny zobrazená dohromady s něčím smysluplným — dívat se na to, kdy mám příčtí garanční prohlídku, nějak moc často nepotřebuju :). Celkově mi tenhle displej a jeho obsah fakt příjde dost špatnej, navíc se tam Mazda snažila narvat co nejvíc údajů do malé plochy, takže je to za jízdy na rychlý pohled k uzoufání nepřehledné. Ale takové jsou u aut trendy...

A když už jsem u toho, bylo by skvělé, kdyby i dnes i nesportovní auta ukazovaly i teplotu oleje, nikoliv jen chladící kapaliny. Docela bych čekal, že v dnešním elektronikou nabitém a počítačem řízeném motoru ten senzor stejně je...
 
Kdybyste to někdo řešili, tak to vypadá, že značku načtenou pomocí TSR (Traffic Sign Recognition) v šestce nejde jednoduše "zahodit", pokud je špatná — tedy například pokud silničáři neukončí správně třeba zpomalení na dálnici, což se přinejmenším na D8 děje běžně. Jediné řešení je počkat, dokud systém díky časové prodlevě sám nenastaví doporučenou rychlost podle údajů z mapových podkladů, nebo, pokud je to možné, zrychlit o více než 30 km/h oproti načtené rychlosti, a poté má reset na rychlost dle mapy mnohem kratší interval (baj voko pár desítek vteřin). To jsem o víkendu vyzkoušel a funguje to, ale bohužel to není všude možné...

Teď si budu přát, aby Mazda v příštím update palubního software zahrnula nějakou, klidně dvoj- nebo troj-, kombinaci stisku tlačítek pro okamžitý reset načtené značky.
 
Nemáte někdo zkušenost, že nádrž je opravdu 62L? Párkrát jsem tankoval plnou a přijde mi, že tam 62L nebylo ani zdaleka (údajný dojezd 60km a tankoval jsem 48L). Ale namam zas tak velký vzorek čerpání, abych z toho udělal nějaký závěr. Btw když berete plnou nádrž, zkoušíte načerpat palivo i po tom co ta pistole vycvakne?
 
Nemáte někdo zkušenost, že nádrž je opravdu 62L? Párkrát jsem tankoval plnou a přijde mi, že tam 62L nebylo ani zdaleka.

No ja mam :D.
Tak mam novy osobak, podarilo se mi dnes dotankovat 61.29 l :D. Vcera jsem trosku spechal a nemel jsem cas po ceste domu se stavovat jeste na benzince. Od rozsviceni do tankovani jsem najel asi jen 60 km, za to ale sviznym tempem se spotrebou okolo 13 l/100km. Kazdopadne jsem doufal, ze aspon dojedu :cool:.
 

Přílohy

  • 17Q1-0214-benzina-phm.pdf
    542,7 KB · Zobrazení: 21
Nemáte někdo zkušenost, že nádrž je opravdu 62L? Párkrát jsem tankoval plnou a přijde mi, že tam 62L nebylo ani zdaleka (údajný dojezd 60km a tankoval jsem 48L). Ale namam zas tak velký vzorek čerpání, abych z toho udělal nějaký závěr. Btw když berete plnou nádrž, zkoušíte načerpat palivo i po tom co ta pistole vycvakne?

Přes pojistku (cvaknutí) by se tankovat nemělo, měla by tam vždy zůstat ta rezerva vzduchu v hrdle nádrže. Už si nepamatuju důvod, ale jsem línej to teď googlit.

Co se týká velikosti nádrže, dojíždím občas lehce pod nulu, a pak tam tankuju kolem 50ti litrů, což imho zhruba odpovídá rezervě, jakou má i trojka i CX-3 = kolem deseti litrů ve chvíli, kdy hlásí nulu. Ale protože jsem jednou, už docela dávno, Mazdu na nedostatek benzínu zastavil, protože jsem přejel o 80 km ukazovaný dojezd (na Mazdě dvojce), tak už ani v nouzi nepřejíždím nulu o víc než 20 - 30km... Většinou dotankovávám i dřív, než se k nule přiblížím, ale občas není blízko Benzina a jejich Verva 100, tak se nedá jinak :/
 
Back
Top