• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 2 (DJ) - obecně

Milda

člen KLANu
74
Zdravím všechny příznivce Mazdy .Loni v září jsem koupil novou Mazdu 2 Skyactiv G 90 ve výbavě chalenge.V autě jezdívám většinou sám nebo s manželkou.Takže velikost plně dostačuje,kufr je taky v poho .Výkon je akorát ,krásně zrychluje,trochu ho sice brzdí delší převody a když chci jet dynamicky dám tam trojku nebo dvojku a auto vystřelí jako raketa v před. Spotřeba úžasná jezdím jen ve městě pokud nepoužívám klimu průměr 4,7-4,8l, při používání klimy do 5,1l a to nejezdím jak nějaký důchodce,spotřeba na dálnici při jízdě 160km/h motor točil nějakých 3.800 ot/min průměr se mi zvedl na 5,8 l .Spotřeba v zimě ve velkých mrazech do 5,8l. Jízdní vlastnosti jsou super a ten motor je úžasný.Jediné co mě někdy vadí že někdy povrzává palubní deska kolem rádia.Hlavně za studena.Jinak zatím naprostá spokojenost.
 
Mazdar, právě jsem se zaregistroval a zjišťuji, že tady asi moc majitelů Mazdy 2 není, tak přidám i já své zkušenosti. Už od listopadu loňského roku si užívám Mazdu 2 Skyactive G90 výbava Takumi. Musím říct, že pro dva lidi je auto opravdu dostačující a bez problémů se dá cestovat i ve čtyřech. Jezdím převážně po městě nebo dálnice, ale když se podaří cesta po okresce, je to teprve to pravé. 90k bohatě stačí i na svižnou jízdu a když je potřeba v devadesáti km/h předjíždět, stačí podřadit na 3, motor se vytočí někam kolem 4.000 ot/min a to mě fakt baví. Podvozek je na 16'' úžasný, ve městě pohodlný, na okreskách drží, neplave a řízení je naprosto přesné. Co se týká spotřeby, tak město 6,3l, dálnice 6,5l (převážně na/za hranicí povolené rychlosti), mimo město 5,2. Možná dělám něco špatně, ale mám neustále v provozu automatickou klimu a rád využívám výkon, takže se na tabulkovou spotřebu ani dostat nemůžu a nestěžuju si. Za půl roku provozu nemám asi co vytknout, najeto 9.000 km, nic nevrže, všechno funguje jak má, tak jen aby to vydrželo. Chystám se už pár tisíc kilometrů vyzkoušet jízdu na spotřebu, jestli se dá dostat k tabulkovým hodnotám, ale to auto mě zatím tak baví, že to nevydržím dýl jak 10 kilometrů.
 
Mazdar, právě jsem se zaregistroval a zjišťuji, že tady asi moc majitelů Mazdy 2 není, tak přidám i já své zkušenosti. Už od listopadu loňského roku si užívám Mazdu 2 Skyactive G90 výbava Takumi. Musím říct, že pro dva lidi je auto opravdu dostačující a bez problémů se dá cestovat i ve čtyřech. Jezdím převážně po městě nebo dálnice, ale když se podaří cesta po okresce, je to teprve to pravé. 90k bohatě stačí i na svižnou jízdu a když je potřeba v devadesáti km/h předjíždět, stačí podřadit na 3, motor se vytočí někam kolem 4.000 ot/min a to mě fakt baví. Podvozek je na 16'' úžasný, ve městě pohodlný, na okreskách drží, neplave a řízení je naprosto přesné. Co se týká spotřeby, tak město 6,3l, dálnice 6,5l (převážně na/za hranicí povolené rychlosti), mimo město 5,2. Možná dělám něco špatně, ale mám neustále v provozu automatickou klimu a rád využívám výkon, takže se na tabulkovou spotřebu ani dostat nemůžu a nestěžuju si. Za půl roku provozu nemám asi co vytknout, najeto 9.000 km, nic nevrže, všechno funguje jak má, tak jen aby to vydrželo. Chystám se už pár tisíc kilometrů vyzkoušet jízdu na spotřebu, jestli se dá dostat k tabulkovým hodnotám, ale to auto mě zatím tak baví, že to nevydržím dýl jak 10 kilometrů.
Ja so mal to stastie vlastnit Mazda 2 GTA, 1.5 , 76kW , DE . bolo jednym z najlepsich (asi aj najlepsie) mazda auto, ktore som pouzival.
Bola s nou neskutocna zabava na cestach, takze ma neprekvapuje, ze aj Teba to bavi s M2 .
Jazdit nesportovo, iba na eko sa s nou jednoducho nedalo :D
Ked som ju predaval po 5 rokoch mala dlhodobu spotrebu 6,7 litrov.
Jedina vec co malo poddimenzovane, boli bubnove brzdy vzadu, myslim , ze ostali dodnes. :(
Na dialnici na tachografe mi to ukazovalo 200 km/h a ked som zacal brzdit , tak sa neprijemne podvihol zadok auta.
Ako ked na bicykli zbrzdis iba predne kolesa a dvihne sedlo.
Takze opatrne s tou zabavou ;)
Ak sa len trochu budes starat o M2, moze to byt auto, na ktore budes spominat vzdy s laskou :cool:
 
Mazdar, právě jsem se zaregistroval a zjišťuji, že tady asi moc majitelů Mazdy 2 není, tak přidám i já své zkušenosti. Už od listopadu loňského roku si užívám Mazdu 2 Skyactive G90 výbava Takumi. Musím říct, že pro dva lidi je auto opravdu dostačující a bez problémů se dá cestovat i ve čtyřech. Jezdím převážně po městě nebo dálnice, ale když se podaří cesta po okresce, je to teprve to pravé. 90k bohatě stačí i na svižnou jízdu a když je potřeba v devadesáti km/h předjíždět, stačí podřadit na 3, motor se vytočí někam kolem 4.000 ot/min a to mě fakt baví. Podvozek je na 16'' úžasný, ve městě pohodlný, na okreskách drží, neplave a řízení je naprosto přesné. Co se týká spotřeby, tak město 6,3l, dálnice 6,5l (převážně na/za hranicí povolené rychlosti), mimo město 5,2. Možná dělám něco špatně, ale mám neustále v provozu automatickou klimu a rád využívám výkon, takže se na tabulkovou spotřebu ani dostat nemůžu a nestěžuju si. Za půl roku provozu nemám asi co vytknout, najeto 9.000 km, nic nevrže, všechno funguje jak má, tak jen aby to vydrželo. Chystám se už pár tisíc kilometrů vyzkoušet jízdu na spotřebu, jestli se dá dostat k tabulkovým hodnotám, ale to auto mě zatím tak baví, že to nevydržím dýl jak 10 kilometrů.
Mazdar,konečně se někdo našel kdo má autíčko M2 skyactiv aspon můžu s někým komunikovat o tomto super vozítku.Je to pravda že moc M2 nejezdí,je jich jako v šafránu,pracuji jako řidič a po Ostravě jich jezdí tak 10 max.Většinou samé M3,M6 cx5 cx3 ,jako důvod vidím hlavně vyšší cenu za vcelku malé auto.Co se týká spotřeby po dvou letech provozu tak průměr je 5,2 l jezdím hlavně po městě v zimě si vezme více do 6l v létě kolem 4,8l. Ve městě pokud člověk moc nezastavuje a jedu plynule tak žere málo, pokud vyjedu za město žačnu auto prohánět tak se spotřeba nepatrně zvýší.Je to zábava úžasný točivý motor.Jo kdyby jsem jezdil eko jízdu po městě bez nějakého častého zastavování a stání v kolonách s tímto autem se tabulkovým hodnotám dá dostat,ale to auto je tak zábavné, že hned jak je příležitost tak za řadím za 2. a plný plyn a autíčko zrychluje jako divé.Nejnižší spotřeba byla 4,7l na nádrž a údaj palubního počítače plus mínus sedí s dotankováním paliva do plna. Jinak přeji hlavně spokojenost s Mazdičkou.
 
Zdravím všetkých. V tomto topicu je nejak prázdno, tak sa pridám. Rozhodol som sa predať svoj 10 ročný hyundai i30 1,6 benzín 120k.
Niežeby som s ním nebol spokojný, ale zistil som, že pre dvoch nám stačí niečo menšie a hlavne nové... Chvíľu som sa rozhodoval, ale keď som sa zviezol so svokrovou CX3, tak to bolo jasné. Takže mám 2, výbava takumi, 90 koní. Najazdených 1000 km, väčšinou mesto, ale aj okresky. Je to niečo celkom iné ako hyundai - to bolo také seriózne auto. Mazda je zábava a radosť. Hlavne tie okresky - sedí ako pribitá, v zákrutách si dovolím ísť oveľa rýchlejšie ako s hyundaiom, auto sa nenakláňa, je živé, pritom spotreba je o dosť nižšia. Zatiaľ úplná spokojnosť.
 
Zdravím všechny příznivce Mazdy 2. Vabíral jsem si své nové auto a po několikaměsíčním přemýšlení, prohlížení, porovnávání tabulek a parametrů jsem absolvoval zkušební jízdu s Mazdou 2 a bylo vymalováno :) Takže teď už jen čekám na listopad, kdy by má nová M2 měla dorazit a nemůžu se dočkat :)
 
Zdravím všechny Demiáky :) Chci se zeptat, měnil jste někdo v Mazdě 2 žárovky v předních světlometech (H4)? Podle návodu bych měl postupovat "odšroubováním" předního blatníku a žárovku měnit zespodu, od kola. Když jsem se ale podíval do motorového prostoru, zdá se mi, že by to snad šlo přímo od tam, alespoň u pravé žárovky je docela dost místa... Nebo raději zajet do servisu? Díky za jakékoli rady a tipy.
 
Já už předchozí generace to zvládal sám. Ale je to na dámskou (šikovnou) ruku. Ještě, že mám malé ruce.
 
Taky jsem zatím neměl potřebu měnit a jsem zvědavý na výsledek. Nájezd se blíží 20 tisícům a asi mě to dřív nebo později taky čeká.
 
Tak jsem se konečně dostal k výměně žárovek v předních světlometech (H4). Výměna je jednoduchá a zvládne ji určitě každý sám. Postup je následující:
1. Odpojte napájecí konektor od světlometu – stačí jen chytit a potáhnout dozadu
2. Oddělejte gumové těsnění – opět stačí jen chytit a potáhnout dozadu za světlo, má na to i 2 takové gumové zobáčky za které lze chytit, ale jde to i bez nich
3. Vycvakněte drátovou pružinku – pojistku, nevím jak jinak to nazvat, prostě tam je napružený drátek zacvaknutý pod očko, který drží žárovku na místě
4. Hotovo, teď už jen vyndat žárovku a místo ní dát jinou

Vše jde opravdu jednosušše, pravé světlo se dělá líp, protože je kolem něj mnohem víc místa než u levého. Doporučuji začít pravým, levé pak zvládnete klidně po slepu

Měl bych ale ještě jeden dotaz, nezdá se vám podvozek Mazdy 2 příliš tuhý / tvrdý? Nevím jestli to zbytečně nepřeháním a nechci od něj příliš, ale zdá se mi, že každý přejezd menší nerovnosti na silnici, záplaty, kanálu atd. je poměrně dost slyšet i cítit? Jaké máte zkušenosti? Pomohlo by třeba dodatečné odhlučnení auta (podběhů např)?
 
Keď to porovnám s bývalým hyundai i30, tak trochu tvrdší je, ale o to lepšie sedí na ceste. Komfort sa mi zdá primeraný. Odhlučnenie pri prejazde nerovností sa mi zdá lepšie v porovnaní s hyundaiom, ale mám stále pustenú hudbu :). Horšie je to s vnútornými blatníkmi.
Cez víkend som bol na severe Slovenska, boli tam už posypané cesty. Taký rachot od kamienkov som už dlho nepočul.
 
S těmi kamínky souhlasím, stačí když popojedu pár metrů někde po šotolině nebo něčem podobném a hned pak slyším střílení do blatníků / podběhů.
A ano, Mazda 2 je úžasně stabilní auto, v zatáčkách se skoro nenaklání, na kvalitních silnicích to nemá chybu a zatáčky si vyloženě užívám :) O tvrdším podvozku / horším odhlučnění jsem se nedávno bavil s jedním člověkem v autoservisu (byl jsem přezout na zimní) a ten potvrzoval, že je to vlastnost značky Mazda - tvrdší, sportovněji naladěný podvozek, na druhou stranu je prý slyšet přejetí "každé" nerovnosti. Není to nic tragického, jen je to něco čeho sem si u mého nového auta všiml a zajímal mně názor ostatních. Napadlo mě nechat si dodělat dodatečné odhlučnění (aspoň podběhů?), ale asi by to chtělo probrat s někým kvalifikovanějším zda by to mělo nějaký efekt.
 
Presne tak, každá minca má dve strany. Ale myslím si, že dvoječka má viac kladov ako záporov. A užívam si každú jazdu.
 
Zdravím ,máte pravdu podvozek dvojky je tvrdý a jde cítit každá nerovnost v autě. Na dobrých cestách v poho ,ale těch moc není.A to jezdím na 15 palcových kolech.Kdo ví jak se auto chová na 16kách. Při přejíždění nerovnosti se přenášejí rázy do karoserie a sem tam i něco vrzne, dokud se interiér nezahřeje .Jo žárovky jsem zatím neměnil nebyla potřeba . Jinak letos dvě reklamace v létě vrzalo řízení při parkování,15.000 km výměna misek tlumičů.Zatím v poho. A ted v listopadu výměna kostí stabilizátoru najeto 21.000 km prý vada materiálu. Auto začalo klepat při přejíždění nerovností u přední nápravy. Vyměněno na záruku.Zatím ok. Další věc od zimy pískají brzdy při prudším sešlápnutí brzdového pedálu, při servisce s tím nic neudělali. Jinak je autíčko v pohodě, motor jede stále super,řazení paráda a dokonce i spotřeba šla ted dolů ted jezdím po městě za 5,1 v tomto období jsem jezdíval tak za 5,4l, jen škoda že naše cesty jsou pořád bud ucpané nebo rozbité .Tak člověk se plazí na jedničku a nebo max na trojku. Takže si tu zábavnou jízdu člověk užije tak brzy ráno a nebo v noci.
 
Jinak letos dvě reklamace v létě vrzalo řízení při parkování,15.000 km výměna misek tlumičů.Zatím v poho. A ted v listopadu výměna kostí stabilizátoru najeto 21.000 km prý vada materiálu. Auto začalo klepat při přejíždění nerovností u přední nápravy. Vyměněno na záruku.Zatím ok. Další věc od zimy pískají brzdy při prudším sešlápnutí brzdového pedálu, při servisce s tím nic neudělali. Jinak je autíčko v pohodě, motor jede stále super,řazení paráda a dokonce i spotřeba šla ted dolů ted jezdím po městě za 5,1 v tomto období jsem jezdíval tak za 5,4l, jen škoda že naše cesty jsou pořád bud ucpané nebo rozbité .Tak člověk se plazí na jedničku a nebo max na trojku. Takže si tu zábavnou jízdu člověk užije tak brzy ráno a nebo v noci.
Neuveritlne, ze sa este opakuju tie iste problemy na Mazda2 DJ, ako na nasej Mazda2 DE r 2010 (uz je predana).
Tyčky stabilizatora som menil za akesi zosilnene TWR (aj povodne boli TWR) na vlastne naklady pri 27.000km, v zaruke neuznana zavada.
Vrzganie riadenia najma pri parkovani sa vyriesilo-odstranilo po roznych servis pokusoch az po niekolkomesacnej komunikacii s pracovnikmi z importu mazda, vymenou tycky riadenia pod volantom.
Bola na ten problem zvolavacka, ale v servise samozrejme o tom nikto nic nevedel.

Nova tyc 2.jpg
 
Ma včerejší zkušenost v autoservisu. Na doporučení jsem si nechal na novém autě provést antikorózní nástřik podovozku a dutin (sice se na to názory různí a někdo říká, že už to dnes není potřeba, ale pro klid duše...). Auto sem si vyzvedl, odjíždím ze servisu a po chvilce si všimnu, že na palubce svítí kontrolka "palivového a emisního systému". Tak jsem zastavil, zavolal servisákovi a ten mi řekl ať s tím dojedu, že se na to mrkne. Napojil to na diagnostiku a vyčetl nějakou chybovou hlášku nad kterou zakroutil hlavou s tím, že neví co to je a chybu z řídící jednotky smazal. Pak přiznal, že se mu vybila baterka v autě, měl prý auto celý den otevřené (dveře, kufr) a nevšiml si, že v interiéru svítí světlo... po dokončení práce chtěl auto nastartovat (asi aby s ním vyjel z garáže) a auto nenastartovalo, tak baterku hodil na nabíječku. Podle něj vznikla chyba v řídící jednotce při pokusu nastartovat s vylágrovanou baterkou a z nějakého důvodu se po úspěšném nastartování nesmazala. Prý se to občas stává... Tak doufám, že má pravdu a jinak je vše v pořádku, na zpáteční cestě se už kontrolka nerozsvítila, ale já to mám domů tak 1km :)
 
Back
Top