• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel PID u DPF motoru R2 (2.2 MZR-CD)

Andy

člen KLANu
31
Zdar, tak som konecne ( myslim ) dosiel na to, ako zmerat stav DPF... pouzicam PM_ACC, PM_ACC_DSD a PM_GEN. PM_ACC mi ukazuje dajakych 120-128%, PM_ACC_DSD a PM_GEN mi ukazuje dost male hodnoty, 3-4 na oboch, otazkou ostava ci sa mam obavat dajakej pohromy a obrovsky drahej opravy?
 
Nastav si PM_ACC na g/l a budeš mít stejné hodnoty jako u těch dvou ostatních hodnot. Takže PM_ACC měří tlak na začátku DPF, DSD na konci a PM_GEN je kolik g sází je ve filtru. U 2.2 se spouští regenerace tuším při PM_GEN 6g, ale také může při PM_ACC, kdy hodnota dosáhne 6 g. Ale většinou jsou hodnoty PM_ACC a PM_ACC_DSD podobné, hodnota PM_GEN leze pomalu nahoru. Hodnoty PM_ACC(DSD) reaguji na to jak jedeš a šlapeš na plyn, při zrychlování jdou hodnoty nahoru, ale jak se rychlost ustálí,tak jdou hodnoty dolů. PM_GEN jde pořád nahoru než se spustí regenerace.
 
sedvo: skvele, idem to vyskusat, dufam ze tie hodnoty PM_ACC budu lepsie,lebo som sa normalne zhrozil ked mi ukazal 128%... cize ked hodnota PM_GEN je vacsa ako 6G tak sa spusta regeneracia? mam dajakych 180T km a pocet cyklov bolo 418..
 
Měly by být podobně jako PM_ACC_DSD. Pokud hodnota PM_GEN se dostane k 6g, tak se spustí regenerace. Sice mám 2.0 MZR-CD a auto prodělalo již 1206 regenerací, ale systém je stejný. Tu hodnotu změň před spuštěním.
 
ok, cize ja to mam takto, dufam ze vsetky hodnoty su ok.. inak dost ma stve ta retaz, ta ide od 4.25 po 4.85, neviem preco to je tak, dufam ze vydrzi aspon par 10t km.. sakra ..

IMG_1518891416453.jpg
 
Já mám nastavené tyto hodnoty
 

Přílohy

  • Screenshot_20180217-133053.png
    Screenshot_20180217-133053.png
    368,6 KB · Zobrazení: 57
Moc tomu šlapeš ty hodnoty lezou nahoru, když se jede dynamicky, zkus zvolnit a zkus jet plynule a obě hodnoty PM_ACC budou klesat nebo stagnovat.
 
to asi budu tie debilne zapchy a " takmer " absencia turba. teraz ked som to kontroloval tak som len rychlo nastartoval a pozrel...
 
Přesně tak, popojíždění a zrychlování jsou na tyto hodnoty největší mrchy.
 
no jo, tak som si urobil taky mensi 50km po dialnici a trochu som " prefukol " auto, vsetky tie 3 hodnoty su takmer na nule, ALE.. divna vec a mi dnes stala, sadol som do auta, moc som ho nezohrial a takmer hned som siel, lenze auto slo nejak lenivo a ked doslo na 1900 otacok, tak som ocakaval turbo efekt a nic, tak som pokracoval dalej, vytocil som auto takmer na 3000 otacok a turbo zaplo a potom fungovalo ako ma, kukol som to s forscanom na telefone, ziadna chyba, divne.. dalej, co ma netesi, tak si myslim ze mi odchadza zotrvacnik.. v aute bolo uplne ticho, tak som pucuval zvuky a tak, ked som zmackol spojku a pomaly a zaroven pomaly pridaval na neutrale, tak som pocul jemne drncanie, slak aby to trafilo... to bude uz 3 auto v poradi, kde mi odisiel zotrvacnik.. boha.
 
Ten setvák vydrží dalších xtisic km. A u turba mohla zatuhnout regulace.
 
no dufam ze to este nieco vydrzi, slak aby to trafilo,ale vsimol som si ze to robi ( zrejme ) len ked urobim dajake KM a teply motor, dnes som prisiel do prace a cez prestavku si chalan sadol za volant, slapal spojku hore/dole pomaly/rychlo a nic, ale motor studeny.. dosiel som z prace, opat dajakych 24km a zapcha jak svina a robilo to, tak teraz neviem.. nemam len tak dajakych 1500-2000EU na novu spojku a zotrvak, kurnik.. v kazdom pripade idem v piatok do mazdy na zvolavacku, tak som im povedal ze nech vymenia aj olej v prevodovke 1 a 2 stupen ide dost tazko, snad to vyriesi novy olej...
 
Čau,nechci zakládat nové téma.. mám celkem krátce 6GH 2.2 MZR-CD 136 kW,může se někdo mrknout na hodnoty DPF regenerace,jestli je vše ok?Zatím jsem měl jenom 2 a zjistil jsem zatím následující: obě regenerace po cca 150 km (asi kvůli tomu že teď jezdím dost po městě,ale aspoň se snažím reg sledovat a dokončovat) regenerace trvá cca 20 km, teplota druhého senzoru nepřesáhne 600,první dokonce pouze cca 300 stupňů. Reg se spustila při PM_ACC 5.76.Díky za help.

Screenshot_20190609-195842.jpg Screenshot_20190609-200814.jpg Screenshot_20190609-201624.jpg Screenshot_20190609-202041.jpg
 
Moc ti to hulí!!! Na 2.2 ta regenerace je moc brzo. Regenerace se spouští na základě PM_GEN a tobě na základě PM_ACC. Dle zkušeností je něco na straně sání špatně a většinou je to EGR.

Doporučení - zkusit zaslepit EGR, případně do záslepky udělat díru - 6mm vrtákem a vypozorovat jak na tom hodnota PM_ACC je. Teď když jsou horka, tak EGR jede jak vzteklý a hlavně po městě, ale takto by to nemělo být.
 
Moc ti to hulí!! Na 2.2 ta regenerace je moc brzo. Regenerace se spouští na základě PM_GEN a tobě na základě PM_ACC. Dle zkušeností je něco na straně sání špatně a většinou je to EGR.

Doporučení - zkusit zaslepit EGR, případně do záslepky udělat díru - 6mm vrtákem a vypozorovat jak na tom hodnota PM_ACC je. Teď když jsou horka, tak EGR jede jak vzteklý a hlavně po městě, ale takto by to nemělo být.
Díky, EGR mám v plánu zaslepit bez ohledu na DPF, akorát jsem někde četl,že na to reaguje kontrolka?Bude to svítit i s tou dírou?
 
Ještě jedna věc nemá někdo rozměry záslepky na EGR? Otec dělá v kovovýrobě takže mi ji v pohodě vyrobí ale potřebuju rozměry,tak jestli už třeba někdo nedělal nějaký technický výkres nebo něco,díky.
 
Jestli je to podobné jak u 2,0 tak u přívodní trubky je podložka a podle ní se to pěkně dělá.

Právě ta díra má udělat to, že zajistí, že průtok přes EGR bude zaznamenán. Když bude malý, tak může svítit kuře.
 
Jestli je to podobné jak u 2,0 tak u přívodní trubky je podložka a podle ní se to pěkně dělá.

Právě ta díra má udělat to, že zajistí, že průtok přes EGR bude zaznamenán. Když bude malý, tak může svítit kuře.
Díky,takže prostě zaslepit a hotovo? Nebude motoru vadit nějaký protitlak od té záslepky? Jak je to s tou kontrolkou?Díky.
Jinak nehulí to víc proto,že na to prostě šlapu? V žádném autě nejezdím na spotřebu,prostě jedu jak mě to baví,takže často využívám boost,neříkám že tomu dávám čočku ale prostě na to víc šlapu,nemůže to být jenom proto?
 
Back
Top