• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

kluci meni uz pred 50tkm

mno... ono taky záleží, jestli je opravdu potřeba to měnit..... Nedávno jsem na M3 viděl kotouče v první třetině životnosti o kterých APS prohlásilo, že jsou na výměnu ...
 
Poslední úprava:
Tak tento týden testuji Mazdy pro případnou koupi.Prioritou je pro mne automat,navigace.První jsem vyzkoušel Mazdu 3 ,ale jen s manuálem neboť i když prodejce jednu Mazdu AT měl,tak s vysvětlením,že vůz má obuty jen letní pneu,mi testovací jízdu neumožnil.(byly suché cesty).A tak se podělím o dojmy s MT.Byli jsme tam s rakkinem a ten má podobný názor jako já.Mazda 3 je dost obyčejné auto,které nás vůbec neoslovilo.Překvapila nás hlučnost motoru nad 3 000 ot. ,dosti silný hluk byl i od zadních kol.Vím,že motor byl syrový,ale ten výkon nebyl nic moc,tak akorát na to běžné ježdění.Odezva na plyn průměrná,brzdy,řízení dobré.Po přesednutí do naší 10 let starého GH jsme se shodli,že tento vůz je stále lepší,tišší,ovladatelnější. .Výkon neřeším,to nejde srovnávat.Interiér nám připadal u 3 takový chudý a moc šedý.Plasty povrzávaly a dokonce vzadu něco bouchalo při nerovnostech.Jak to bude vypadat po 50 000km.A prý navigace není u žádné výbavy,je třeba ji dokoupit.(12 000Kč)Takže trojku jsme odpískali,prodejce nám potvrdil,že ten automat je ještě letargičtější.Takže jdeme do šestky,opravdu ten interiér je úplně někde jinde.Máme domluvenou jízdu s 2,5 automatem v sedanu.Tak uvidíme.Už se těšíme,tento týden by to mohlo vyjít.A asi kvůli financím do mírně ojeté varianty.Chci sedana,plnou výbavu.
Můžu potvrdit,že jestli bylo nějaký spojení "jezdce a koně" tak to bylo u starších Mazd.Dnešní Mazdy se víc pohly k lajně UNI. Dodneška se slzama v očích vzpomínám na 626 GE nebo úplně na svezení v 323 BG 4x4 což bylo ufopojno. Motor bych ale nehanil. Určitě mi přijde zábavnější a lepší G165 v M3BM než třeba 2.0 v M3BL nebo 2.3 5kvalt (možná i 6kvalt) v M6GG. Řazení je pořád výborný (přesný a pevný s dobře vymyšlenejma stupněma), ale třeba v předchozí M3BL 2.0 2009 nebo třeba M6MPS 2006 co pořád máme bylo o ten pomyslnej pocitovej chloupek lepší, ale třeba tátova M6 2.3GG 2003 byla řazením horší - porovnávám a vzpomínám jen do cca 100000km abych srovnal s mojí M3BM co má 83000km (stářim všechno degraduje a zhoršuje se).Zpřevodování se ale v G165 u BM povedlo a pro můj styl jízdy mi přijde naprsto perfektně vyhovující. Někdo nadává, že 6tý stupeň měl být od 5ky víc odsazenej,ale pro mě je to právě naopak. Antokorozní ochrana není vůbec dokonalá, ale rozhodně se zlepšuje (oproti tý M6 GG 2003 který shnily zadní lemy ještě v showroomu je to dneska zlatý). Jestli někdo má starou mazdu a chce aby se cítil jako samuraj na koni i s novou mazdou, tak je to takový DoDo (dodělej si doma). Proto jsem svýmu BMku hnedka koupil přední rozpěru do motoru, následně zadní stabilizátor a pak pružiny + hodně vybírám disky a pneu než je koupim. Tak jako tak musim uznat že za ty prachy je Mazda (aspoň teda 3ka) pořád jedno z nejlepších aut co poslochá řidiče a dává mu podvozkovou odezvu. Můžu třeba srovnat našeho Civica 2008 1.8 Vtec (ufo auto). Honda jak s autama tak i motorkama patřila do kategorie, že s tim můžeš na okruh, ale i do sklepa pro brambory. To auto je ve všem dobrý, ale prostě jen dobrý a ničim nenadchne. Všechno funguje dobře. Ovládací prvky jsou rozmístěný dobře. Podvozek dává dobrou odezvu. Motor funguje dobře v nízkých otáčkách a funguje dobře ve vysokých nad 4500 kdy je "zapnutej" vtec. Prostě nikde není problém, ale nikde není WOW efekt. Z toho důvodu třeba mám motorku od Kawi, protože tam stojí podvozek úplně za velký hnědý, ale motor je prostě atomovej reaktor. A takhle bych viděl i mazdu, byt třeba tím podvozkem, kterej u ní byl vždycky to WOW, dneska je víc UNI WOW. (WOW - anglofilové čtěte ULTRASUPERHYPER:D) Můžu to taky srovnat s nedostižným kamarádem z Nošovic i30. Za mě může mít výbavu jakou chce, ake pro mě je to pořád jen přibližovadlo z A do B s přeposilovaným řízením a tragickou odezvou podvozku.
 
no zrovna k razeni nemohu mit zadnych namitek, obe HDMka radi naprosto skvele, temer neznatelne. U noveho BNka se prevodovka chvili prizspusobovala memu zachazeni a take se sama zajizdela, takze soudit syrove auto dnes proste nejde. O motoru a podvozku to plati dvojnasob. Auto jsem prevzal s nulou na tacho a bylo tuhe a trvde(18tky), jak prkno. Rekneme prvni zmena nastala kolem 3tkm a dalsi az kolem 10tkm. U stare GG jsem nabyl dojmu, ze se motor rozjel nejlepe az kolem 40tkm. Projev Sky Activu je samozrejme hrubsi a motor je oproti GG 2,3i AT hlucnejsi od 3250ot vyse. Vse se i tento hluk se zde resi skvele hrajici hudbou, ktera se proste da jen o trochu hlasiteji. Nez jsem BNko koupil mel jsem moznost a cas projet vetsinu modelu tridy. Podvozkove je na tom nej Subaru..cena o 200tis vyse, a vyrazne pocitove tissi je Golf, ktery je zase min o tech 200tis drazsi (mysleno v te nejvzssi vybave). Motoricky ta 2,0i 88 Kw AT vubec neztraci. Zaprve ma zcela jiste kolem 100Kw mozna i pres. Kdyz ten motor pustis do otacek mas problem ho udrzet na silnici:) Samozrejme v primce ten vykon chybi, rekneme od 110km/hod vyse bych si umel predstavit lepsi zrychleni. Ono diky zprevodovani by to jelo, ale nechci auto bezne tocit na hranici max vykonu kolem tech 4000ot. Uvidim, jestli se na casem povede odblokovat sw ten oriznuty vrsek, ale cosi mi rika, ze pokud budou zdroje a cas, koupim si motor casem 2,5 T(pokud to pujde technicky osadit ) z USA a budu si hrat :) Stare GG melo sily vzdy vic nez dost, proste objem nicim nenahradis a diky tomu, ze motor i prevodovka nebyla nijak ekologicky jelo to auto jako spraku do tech 180km/hod.
 
mno... ono taky záleží, jestli je opravdu potřeba to měnit..... Nedávno jsem na M3 viděl kotouče v první třetině životnosti o kterých APS prohlásilo, že jsou na výměnu ...

tak samozrejme, zidi si chteji vydelat. Ja si tyhle veci kontroluji sam, ma duvera je davno na bodu mrazy od dob vlastnictvi Golfuu IV, kde jsem udelal se servisy par mizernych zkusenosti. Od te doby mam sveho maechanika a vse mi dela on a ja jsem vzdy u toho. Nadruhou stranu chapu, ze vetsina lidi na to nema cas a chut se tomu takhle venovat, kdyz maji auto jako spotrebni zbozi, ktere je pouze presouva z bodu A do bodu B.
 
Tak vidíme,že názorově jsme na tom podobně.Ještě k tomu řazení.U GH je řazení velmi podobné etalonu MX5,který vlastnil syn rakkin.Krásné zasouvání rychlostních stupňů,krátké dráhy,člověk cítí tu krásnou mechaniku,je vtažen do děje řazení.Moc mě to baví.U M3 je to takové normální,jako u ostatních nových vozů.Největší nevýhoda je v tom,že mám vysokou laťku,snad mě uspokojí M6 GJ po FL nebo GL.Chci zkusit tu automatiku,pokud mě to neuspokojí,tak fakt nevím.Chci 2,5.Škoda,že nemůžu mít alternativu s manuálem.Jinak na polském serveru otomoto je v nabídce hodně Mazd 6 GJ 2,5 s manuálem.Ale je to dovoz z Ameriky,Kanady.Jsou za dobrou cenu i třeba na polských značkách.Ale mám z toho strach.Vím,že byl problém se servisem,diagnostikou u starších GG a GH.Nemá někdo zkušenosti?
 
ty vozy jsou dnes dle meho laickeho nazoru totozne prakticky ve vsem, ptoze snizeni nakladu pri vyrobe. Samozrejme male nuance tam byt mohou,ale mazda ma dnes jeden motor pro benzin a jeden pro diesel..nevim, kde by mohl ten sotek..kluci od servisu se tomu mohou vyjadrit obsirneji..pokud maji cas
 
Zdravím,

nechci kvůli takové prkotině zakládat hned nové téma, tak dotaz hodím sem.
Od konce ledna jsem majitelem krásné nové Mazdy 3 G165. Auto zatím až na pár drobností úplně bezproblému, zatím najeto cca 3500 km, a každou jízdu si užívám. Před Mazdou jsem měl Mercedes-Benz A-Klasse W176, u kterého jsem za celou dobu snad ani jednou nesáhnul na ovladač světel. Denní svícení se zapínalo automaticky po nastartování, v tunelu se přepnulo na potkávací, nebo se za šera/noci/horších světelných podmínek při nastartování zapnula potkávací světla opět automaticky. Světla se po vypnutí motoru sama vždy zhasla.

Myslel jsem, že u Mazdy to bude fungovat stejně, ale od vyzvednutí vozu v autosalonu se se světly peru.
Když na otočném ovladači zvolím hned tu první možnost "Auto" (hned ta po možnosti "OFF"), světla se přes den (za světla) nezapnou vůbec. Druhá volba na ovladači světel zapne denní svícení, které se ovšem samo nevypíná, a při třetí možnosti na ovladači se sice při vypnutí motoru světla sama zhasnou, ale i za dobrých světelných podmínek svítí nejenom denní svícení, ale i potkávačky.

Věděl by zde někdo, jak a jestli vůbec jdou na Mazdě světla nastavit tak, jak jsem zvyklý z A-Klasse?

Děkuji za odpověď.
 
Při poloze AUTO svítí denní svícení, akorát je potřeba být v pohybu a nemít zatáhlou ruční brzdu (na místě nesvítí nic). Při vjezdu do tunelu popřípadě když světelný senzor vyhodnotí tmu, se světla automaticky zapnou.
Bohužel chybí spojení se senzorem deště, takže při dešti je potřeba většinou na páčce otočit do poslední polohy, aby se potkávačky aktivovaly a vozidlo tak svítilo i vzadu ;)
 
V poloze AUTO se to ridi podle cidla na prednim skle. Intenzita se da nastavit. Kdyz mas auto v poloze svetlometu AUTO a zastavis a je slunecno,zatahnes rucni brzdu tak ti ty DRL zhasnou. Kdyz je tma nebo sero tak se ti AUTOmaticky rozsviti i bixenony nebo LED hlavni svetlomety. V tomhle pripade ti svetla nezhasnou. V poloze OFF ti sviti jen predni DRL,kdyz zatahnes rucku tak zhasnou.
 
Nevim jestli tohle vdeo tady uz je,pokud ano tak me prosim smazte :) Je to sice v anglictine,ale to snad neva v dnesni dobe...Fakt jsem zvedavy na ten sky-x. Prvni pulka je o konceptu budouci M3 a druha o jizde s jeste "nedodelanym,neodladenym" sky-x.
 
Nevim jestli tohle vdeo tady uz je,pokud ano tak me prosim smazte :) Je to sice v anglictine,ale to snad neva v dnesni dobe...Fakt jsem zvedavy na ten sky-x. Prvni pulka je o konceptu budouci M3 a druha o jizde s jeste "nedodelanym,neodladenym" sky-x.
Uz jsem toto video zhledl pred par tydny. Pro toho kdo ceka na novou 3 ceka..je video plne informaci,jak o motoru,tak i o sedackach o upravach na B sloupku atd..mrknete sami

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Tak uz se konecne zase neco suska o tom ze by mely se mely vratit ostre verze MPS :) Pry se ten sky-g 2,5T vejde do vsech modelu krome mx-5. Ja mam v planu jeste 6 let pojezdit se svou mazdici tak snad do te doby uz dorazi :)
 
Zdravím všechny,
budu v nejbližší době kupovat novou M3, můžete mě napsat Váš názor ohledně motoru 1.5 nebo 2.0? Bude to druhé auto do rodiny, to první je M5 :),
A taky Váš názor na hatch nebo sedan.
Osobně mám v merku 2.0 88kW (to jsem chtěl já, ale pokud máte dobré zkušenosti s 1.5, napiště), hatch v bílé barvě (tak to vidí žena :)).
Díky za případné reakce.
 
Zdravím všechny,
budu v nejbližší době kupovat novou M3, můžete mě napsat Váš názor ohledně motoru 1.5 nebo 2.0? Bude to druhé auto do rodiny, to první je M5 :),
A taky Váš názor na hatch nebo sedan.
Osobně mám v merku 2.0 88kW (to jsem chtěl já, ale pokud máte dobré zkušenosti s 1.5, napiště), hatch v bílé barvě (tak to vidí žena :)).
Díky za případné reakce.

Polož si otázku, jestli máš radši silnější či slabší auta a jaký si řidič. (klidný nebo akční)

Já osobně jsem koupil M3 s motorem 1.5 a jsem spokojený. Jelikož to je moje první auto, tak jsem vlastně ani pořádně nepromýšlel či silnější verzi. Auto je svižné, ale je potřeba motor více točit a více řadit. Ve více lidech je to samozřejmě ještě horší. Ale já osobně se řadím do škatulky klidných řidičů, to znamená že nepotřebuji předjíždět ostatní ve 140 km atd. Jedu svých 100 km/h, když potřebuji předjet někoho pomalejšího, tak podřadím na 3,4 ... 4000 otáček, pak se začneš cítit jako že jedeš ve formuli a si předním. :cool::D
Tento motor má převodovku z převodovanou tak, že při 100 km/h se řadí 6 rychlostní stupeň. Vyšší verze to mají tuším jinak.
Na předpisovou jízdu po českých silnicích je tedy tento motor dostačující. ale pozor i pro nepředpisovou jízdu je skvělý, jen se musí více točit.
Dlouhodobá spotřeba se mi drží na pěkných 6,2L na 100km.

Tak doufám že jsem ti trochu pomohl. ;);)
 
Díky za názor, já jsem si zatím vybral výbavu Challenge a u ní je 1.5 "pouze" o cca 25 000,- levnější než 2.0. U M3 s 1.5 vidím smysl se základní výbavou Emotion a o tom se vlastně rozmýšlím, zdali tuto, nebo 2.0 s Challenge. Je pravda, že autem budu jezdi většinou sám, trasy cca 2x denně 50km. Sice nejsem úplný stařík, ale nejmladší už taky ne, často jezdím s M5 s dětma spíše klidněji. To ale neznamená, že bych si rád občas "nevyrazil", kdo ne, že?
 
Back
Top