• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Trvalé napájení 12 V a USB ?

Mila_s

výkonný člen KLANu
103
Nevíte někdo, zda by se dalo zařídit, aby některá z 12V zástrček byla trvale napájena (tedy i při vypnutí) ? Využití: přes tuto zástrčku bych dobíjel baterku (v garáži se k předku auta nedostanu). [V Octávce jsem tento režim spokojeně používal].

Podobně s trvalým napájením USB. Využití: dobíjení mobilu, např. v kempu.
 
Bez brutální změny zapojení to nepůjde, Mazda to má takhle nastavené (jako snad všechny japonky). Autoelektrikář by to asi uměl, ale v záruce bych do toho nehrabal. On ten proudový odběr např. u ledničky není úplně bagatelní...
 
Neviděl bych v tom problém. Power soket má samostatně jištění a to se dá zapojit trvale na baterku.
 
Souhlasím, není to problém. Sám jsem si nedávno zařídil trvalé napájení 12V zásuvky pod rádiem. Stačilo k tomu upravit a propojit izolovaým lankem dvě pojistky pod krytem, který je pod závěsem řidičových dveří. Žádný zásah do zapojení auta.
 
Tak jednoduché to není. Přímým propojením 2 pojistek by se přivedlo napětí zpět na všechny spotřebiče, které mají být v režimu OFF vypnuty.
Já jsem si to zrealizoval takto:
a) je třeba najít (nejlépe neobsazenou) pojistku, co je stále pod napětím. Např. v mém případě 8 (pojistka střešního okna, které nemám),
b) koupit (v Praze třeba v GME) pojistkový držák s už připojenými kabely, do něj zasunout (českou) pojistku 15 A,
c) zjistit pozici, která přísluší 12V zásuvce, kterou chci mít stále pod napětím (zadnímu kufru odpovídá pozice 11),
d) vyndat japonskou pojistku z pozice 11,
e) sehnat 2 české pojistky, klidně vadné, pokud jsou funkční, tak je přerušit,
f) (toto je nejpracnější): spolehlivě připájet kablíky (viz b) ) vždy na 1 nůž přerušené pojistky (viz e) ),
g) zasunout tyto pojistky do pozic 8 a 11, vždy kablíkem vlevo.
Vše dokumentuji na připojených obrázcích.
Je to také bez zásahu do instalace. Před návštěvou servisu radši odpojit a vrátit původní pojistku do poz. 11.
 

Přílohy

  • 20180516_165221.jpg
    20180516_165221.jpg
    633,3 KB · Zobrazení: 73
  • 20180516_165327.jpg
    20180516_165327.jpg
    719,9 KB · Zobrazení: 67
  • 20180516_165458.jpg
    20180516_165458.jpg
    1,1 MB · Zobrazení: 68
Nezlob se na mě, ale to bastl, který do nového auta nepatří. Řešení je hezké, ale provedení pokulhává. Osobně bych to řešil vypinovanim kabelů a prehozenim jeden za druhy. Je potřeba si dát pozor na zátěže, protože jsou jinak dimenzovane prumery kabelů. Jak si můžeš všimnout, tak jištění střechy je menší než zásuvek. Pri velkem zatížení by mohlo dojít k zahoreni instalace. Musí byt tedy osazena pojistka v max výši 10A, která odpovídá daným průměrum použité kabeláže. Určitě nepoužívat pokistku 15A nebo najít jinou prázdnou pozici, která může mít vyšší jištění, ale nesmíš ji osadit pojistkou vyšší než je pro zásuvky.
 
Já jsem to tak udělal vzadu v loketce s USB.. zapojil jsem 12V z USB do kabelu, který je trvale pod napětím. Vlastně ani nevím, na co v těch zadních sedačkách je trvalých 12V. Průměr kabelu byl stejný, navíc USB dává máx 2,1A.
 
Taky řešení. Jen pro zajímavost...mě překvapilo, že u Mazdy je v okruhu 4V, pokud je "vypnuto" a 12,x pokud je "zapnuto". Mám za to, že u VW to padá na nulu (nebo těměř na nulu)
 
Já jsem to tak udělal vzadu v loketce s USB.. zapojil jsem 12V z USB do kabelu, který je trvale pod napětím. Vlastně ani nevím, na co v těch zadních sedačkách je trvalých 12V. Průměr kabelu byl stejný, navíc USB dává máx 2,1A.
Nerozumím. USB má 5 V , ne ?
 
Nerozumím. USB má 5 V , ne ?

Tam nejde 5V někde z pojistkovky. Takže odpředu dozadu jde 12V, v loketce je USB rozbočovač a spolu s ním asi měnič na 5V. Při proměřování mě zmátlo, že pin dává 4V. Ale to je to klidové napětí Mazdy..po zapnutí zapalování stoupne na 12,x. Vedlejší pin dává 12,x stále. Použil jsem ho.
 
Ahoj,
chci do Mazdičky nainstalovat gps lokátor a potřebuji poradit, která pojistka je pod neustálým proudem, i když není nastartováno. Máte někdo zkušenost? Díky
 
Back
Top