• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Měrka hladiny oleje

Souhlasím, měnil jsem olej před 4tis km, pravidelně kontroluji, ale někdy hladinu odečtu až na počtvrté, vůbec to nejde poznat (měrku asi nedělali Hiroshime, dle loga FOMOCO :D ). Každopádně neubyla mi zatím ani kapka. Maxi tobě DISINA žere olej?
Já už M3BL s 2.0DISI nemám. Ale těch cca 90000km co mi sloužila jako služebák si nevzala ani kapku - olej měněn po 10000km. MPSko nám trochu oleje vezme, ale to byl tak nějak plošný problém 2.3 i 2.3T (neříkám že to baštilo všem lidem,ale tyhle motory na to byly náchylnější).
Ty motory sjížděli z motorárny Fordu, proto to FoMoCo (FordMotorCompany)
 
Dneska bude prvni vymena oleje, tak pak muzu zacit kontrolovat. Snad bude vse ok. Zkusim prvne 5W-30 a pri dalsi vymene 5W-40 jestli to nebude ok s tou 30 :)
 
Já už M3BL s 2.0DISI nemám. Ale těch cca 90000km co mi sloužila jako služebák si nevzala ani kapku - olej měněn po 10000km. MPSko nám trochu oleje vezme, ale to byl tak nějak plošný problém 2.3 i 2.3T (neříkám že to baštilo všem lidem,ale tyhle motory na to byly náchylnější).
Ty motory sjížděli z motorárny Fordu, proto to FoMoCo (FordMotorCompany)
Tak snad je to jen ta merka oleje, co ma ten motor spolecneho s Fordem...?
 
Tak snad je to jen ta merka oleje, co ma ten motor spolecneho s Fordem...?
Vyvinut byl Mazdou a Fordem dohromady.
Tak snad je to jen ta merka oleje, co ma ten motor spolecneho s Fordem...?
Od roku cca 1974 do 2015 měl Ford vlastnický podíl v Mazdě (v 90 letech to bylo okolo 30% potom ke konci v letech 2005-2014 to bylo jen už okolo 2%). Proto třeba mazďácký motory 2.0FS nebo V6 KF,KL jsi mohl viděl i ve Fordích autech. Nejvíc do oka bijící příklad je Ford Fiesta alias Mazda 121.Tohle auto si Mazda od Fordu doslova ukradla aby zaplácla segment malejch autíček. Prostě byl to spolupracující podnik co mezi sebou spolupracoval a využíval navzájem svých technologií. Na MZR motorech při vývoji mazda spolupracovala s Fordem a k výrobě používala jejich motorárnu. Proto téměř na každym dílu na MZR najdeš odznak FoMoCo. Není to nic proti ničemu, protože tohle dneska dělá kde kdo od pivovárů přes výrobce elektroniky (Apple a displeje od Samsungu). I díky tomu jsou dneska auta docela levná a dostupná věc na to co vnich všechno je (oproti autům z 80-90let). U mazdy M3BK byla třeba stejná podvozková platforma s Fordem a Volvem. Ale buď rád,protože když koukneš na motor M3BK 1.6 Z6, kterej se dával i do Focusu,tak je na první pohled vidět,že Mazda si ten motor pro svý účeli upravila daleko líp než ten kus topení co vidíš pod kapotou ve Fordu.
A mimo japonský autíčka:
Koukni třeba na ovladače v Peugeotu a Citrónu. A koncenr WV,Audi,Seat a Škůda to je už naprostej extrém...
 
Poslední úprava:
Vyvinut byl Mazdou a Fordem dohromady.

Od roku cca 1974 do 2015 měl Ford vlastnický podíl v Mazdě (v 90 letech to bylo okolo 30% potom ke konci v letech 2005-2014 to bylo jen už okolo 2%). Proto třeba mazďácký motory 2.0FS nebo V6 KF,KL jsi mohl viděl i ve Fordích autech. Nejvíc do oka bijící příklad je Ford Fiesta alias Mazda 121.Tohle auto si Mazda od Fordu doslova ukradla aby zaplácla segment malejch autíček. Prostě byl to spolupracující podnik co mezi sebou spolupracoval a využíval navzájem svých technologií. Na MZR motorech při vývoji mazda spolupracovala s Fordem a k výrobě používala jejich motorárnu. Proto téměř na každym dílu na MZR najdeš odznak FoMoCo. Není to nic proti ničemu, protože tohle dneska dělá kde kdo od pivovárů přes výrobce elektroniky (Apple a displeje od Samsungu). I díky tomu jsou dneska auta docela levná a dostupná věc na to co vnich všechno je (oproti autům z 80-90let). U mazdy M3BK byla třeba stejná podvozková platforma s Fordem a Volvem. Ale buď rád,protože když koukneš na motor M3BK 1.6 Z6, kterej se dával i do Focusu,tak je na první pohled vidět,že Mazda si ten motor pro svý účeli upravila daleko líp než ten kus topení co vidíš pod kapotou ve Fordu.
A mimo japonský autíčka:
Koukni třeba na ovladače v Peugeotu a Citrónu. A koncenr WV,Audi,Seat a Škůda to je už naprostej extrém...
Jasne, chapu...takze i 2.0 DISI, co se zacal davat do M6 GH po faceliftu neni ciste Mazdacky?
 
Do doby skyactivů (takže mzr jednotky) se pořád můžeme bavit o jednom a totéž. Více se dočteš tady ať tu nepleníme vlákno mimo tématem:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine
A jen propo, tak budoucnost pohonných jednotek Mazdy bude zřejmě i za spolupráce Mazda-Toyota
 
Já po dovozu z D měnil svíčky (při 115tis) a byly tam FoMoCo. Předpokládám, že tam byly origo, protože na netu jsem na ně normálně nenarazil. Měrku mě nenapadlo zkoumat. Napravím :)
 
Já před kontrolou ohřeju motor, počkám chvilku a pak měřím.
Studený olej ukazuje vždycky méně a pak se zbytečně dolévá. (Teda přelévá);).nebo hladina mezi ryskami.
Na novém oleji se těžko hledá hladina na rysce

No a jak velky je to problem, kdyz je prelito..prijde mi , ze tam predchozi majitel nalil vice nez tam ma byt...
 
Kdyby tam mělo být o litr více tak by mohlo fouknout těsnění. Tuším.
Vždy je lepší mezi rysky. Více oleje znamená větší roztažnost i více tlaku v motoru
Raději upusť. Nebo do servisu kde ti to vycucnou přes měrku.
 
No tak nakonec pojedu asi pozitri ne vymenu oleje, tak uz to nebudu asi resit... Jeste musim mrknout, jak je to s vymenama ostatnich provoznich kapalin, vzduchoveho filtru atp.
 
Pokud je na rysce cca 1-2mm nad maximem (když auto stojí na rovině - měřeno úplně studený motor), tak to zas takový problém není. Pokud by ale bylo víc,tak už hrozí že vlivem tlaků co vznikají kmytáním pístů v polomotoru se začnou třeba vytlačovat gufera (nebo jen propouštět), nebo se taky může nadměrně dostávat přes odvětrávání do sání, atd....
Takovej "uni" obrázek jak by to mělo na měrce vypadat:
hladina_oleje.jpg
I když já teda moc nedoporučuju aby olej byl pod půlkou (hlavně když se měří u úplně studenýho motoru)
 
OK..diky..az dneska prijedu domu, tak na to mrknu...takze se doporucuje dolevat a kontrolovat olej u zahrateho motoru ?
 
Vesměs to dělám jen při výměně že zahřeju, , počkám a pak doleju přesně na rysku. Samozřejmě vrchní.
Pak už jen při studeným ale s tím, že si pamatuji první maření při studeným.
Nebo když přijedu třeba z města a pak se mrknu.cca po 5ti minutach.
 
Tak jsem to měřil a je tam ne nad rysku ale nad ten cely váleček...ale je tam prd vidět...je to celé tak olemtane,že absoultne není videt hladina..jezdím opatrně, před cestou do Kolína asi zkusím upustit
 
Na těchto ,,dementních" měrkách se nejlíp meří olej úplně za studena. Nebo dojetí a po hodinovém odstavení vozu. Bohužel za tepla nebo 5 minut po dojetí se hladina odečítá horko těžko. V podstatě stylem buď tam ten olej je nebo není:D
 
Zdravím pánové, jelikož díky té stupidní měrce jsem schopný olej zkontrolovat pouze za studena, stalo se mi, že jsem to blbec přelil :-( je to cca 3 mm nad ryskou, je to velký problém, nebo to tak můžu nechat? díky.
 
Back
Top