• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Aktualizace systému MZD Connect s dotykovým displejem (od roku 2014)

shr3k

správce
Člen týmu
6 147
Informace a soubory v tomto tématu prosím ve vašem vlastním zájmu nešiřte ani neodkazujte mimo fórum.

Aktualizace 33.00.500 nově opravuje následující vady:
  • Chybné navádění navigace. Je zvolena extrémně dlouhá trasa, kde nejsou silnice, nebo trasa vede po moři.
  • Nefunkční signalizace při překročení rychlosti.
  • Na navigační obrazovce se objevuje neznámá grafika ve formě trojúhelníků nebo čtverců.
  • Značka vozidla na displeji se odchýlí od skutečné polohy v místech se slabým signálem GPS.
  • Hodnota času příjezdu do cíle je špatná v místech se slabým signálem GPS.
  • Cena pohonných hmot získaná přes službu Connected Service (WiFi) se nezobrazí nebo není správná (není aktualizovaná).
  • Textové informace systému RDS se nemění.
  • Zobrazení vzdálenosti ve „stopách“ v navigačním systému neukazuje správně (Velká Británie).
  • Navigace nefunguje správně, když je současně aktivní služba Connected Service (WiFi).
  • Značka vozidla na displeji se začne zpožďovat po několika minutách po nastartování vozidla a potom nesleduje skutečnou trasu vozidla.
  • Po stisknutí tlačítka trvá 2–10 sekund než začne zase fungovat.
  • Obrazovka navigace zamrzne.
  • Nefungují hodiny.
  • Obrazovka navigace se sama resetuje.
A vady z předchozích verzí:
  • Není obraz zpětné kamery.
  • Během příjmu GPS signálu nefungují hodiny.
  • USB zařízení se resetuje při přehrávání specifické hudby.
  • Úroveň hlasitosti hlasového navádění navigace nelze nastavit na nulu.
  • Oblíbené nastavení je ztraceno po přeprogramování CMU. Příklady ztracených nastavení: oblíbené rádiové stanice (AM/FM), oblíbená místa v navigaci včetně polohy Doma, nastavení párování bluetooth, nastavení zvuku, nastavení trasy, nastavení varování.
  • Klávesnice v polštině má dvě „Y“.
  • Ve francouzštině nelze volat s pomocí „rozpoznávání hlasu“.
  • Přeskakování přehrávání hudby při použití BT.
  • Nesprávný hlas navigace (němčina).
  • Hlasové příkazy nefungují po importu kontaktů s „Emoji“ jako kontaktním jménem.
  • Zobrazuje se kompas, i když je zasunuta SD karta navigace.
  • Od verze CMU 25 nemůže být využita funkce TMC.
  • Nastavení „automatické zamykání dveří“ je viditelné pouze poprvé.
  • Audio hraje, i když je zapnuto „MUTE“.
  • Restartování obrazovky navigace.
  • Chybné navádění z důvodu ztráty GPS signálu.
  • Navigace nerozezná současnou polohu.
  • Neostrá obrazovka rádia a nefunguje kruhový ovladač.
  • Slovesný čas německého podpisu použitý v SMS zprávách je chybný.
  • Deaktivovaný Head-up display (ADD) se zapne po nastartování motoru v režimu i-stop.
  • Na středovém displeji se může během používání navigace omylem zobrazit zpráva „Invalid SD
    card“ (neplatná SD karta).
  • Během používání navigace se může objevit černý displej.
  • Po zapnutí spínací skříňky do polohy ACC/ON bude středový displej modrý.
  • Středový displej nebude mít při zapínání/startování černou barvu.
  • Středový displej může během WiFi komunikace blikat.
  • Hlasitost navigačního systému nelze změnit.
  • Francouzská výslovnost použitá při hlasovém navádění navigace není správná.
  • Na středovém displeji se může chybně zobrazit zpráva „Charging System Malfunction“ (závada
    systému dobíjení), ale na přístrojovém štítu přitom nesvítí varovná kontrolka dobíjení.
  • Systém hlasového rozpoznávání se nemusí aktivovat, když se stiskne tlačítko TALK.
  • Slova zobrazená na středním displeji v jiných jazycích, než v angličtině, nemají správnou
    gramatiku.
Upozornění
Následující návod byl získán od třetí strany a je určen pouze pro přiměřeně počítačově a technicky zdatné uživatele a nikdo odsud neponese žádnou odpovědnost ani nebude poskytovat žádnou podporu, pokud se vám něco z toho nepodaří. Veškeré úkony provádíte na svoje riziko. Pokud se na to necítíte, požádejte o aktualizaci systému MZD Connect váš servis, který toto riziko ponese.


Během aktualizace softwaru se systém nastaví na základní tovární nastavení a osobní nastavení (jako nastavení displeje a zvuku) budou ztracena, včetně oblíbených informací a spárovaných telefonů.

Pokud je váš software ve verzi nižší, než uváděné (záměrně nepíšeme, kde to zjistíte) a chcete jej aktualizovat na nejnovější verzi 59.00.502A, postupujte podle následujícího návodu:
  1. Jak možná víte, zůstane-li u mazdy 2 DJ/3 BM/6 GJ facelift/CX-3/CX-5 facelift zapnutá spínací skříňka v poloze ACC, tak se z důvodu úspory elektrické energie automaticky po 25 minutách vypne. Aby k tomuto nedošlo během procesu programování, sešlápněte pokaždé spojkový pedál (mechanické převodovky) nebo brzdový pedál (automatické převodovky) ještě před uplynutím 25 minut.
  2. Během programování vypněte elektrické spotřebiče, zejména klimatizaci (ventilátor), vyhřívání zadního okna a osvětlení interiéru. Ujistěte se, že máte dostatečně nabitý akumulátor, pokud tomu tak není, programování neprovádějte a akumulátor nabijte.
  3. Stáhněte si následující soubor: cmu150_EU_59.00.502A.zip
  4. Rozbalte jeho obsah na prázdný paměťový, minimálně 4GB USB disk zformátováný jako FAT32 tak, přímo do hlavního adresáře (ne do podadresářů). Je-li váš disk v systému jako jednotka E:\, ujistěte se, že jsou na disku přítomny soubory E:\cmu150_EU_59.00.502A_failsafe.up a E:\cmu150_EU_59.00.502A_reinstall.up
  5. Je-li v přístroji navigační SD karta, vyndejte ji. Během programování nic nezasouvejte do SD slotu karty navigace ani nikam jinam (případný druhý USB port).
  6. Stiskněte jednou tlačítko START/STOP ENGINE bez sešlápnutí spojkového pedálu (mechanické převodovky) nebo brzdový pedál (automatické převodovky), aby se spínací skříňka zapnula do polohy ACC.
  7. Zkontrolujte, zda z reproduktorů vychází zvuk, optimálně rádio. Není-li slyšet žádný zvuk, zvyšte hlasitost ovladačem hlasitosti nebo zkontrolujte, že není zapnutý režim vypnutí zvuku MUTE.
  8. Zasuňte připravený paměťový USB disk do jednoho ze dvou USB portů v závislosti na výbavě vozidla.
  9. Jakmile je USB disk rozpoznán, na displeji se zobrazí zpráva, že je připojen.
  10. Přichází oblíbený trojhmat, stiskněte současně na ovladači tlačítko Music (symbol tónu), Favorites (hvězdička) a Volume Mute (zatlačit ovladač hlasitosti dolů).
  11. Objeví se diagnostická obrazovka s klávesnicí. Zadejte pomocí této klávesnice 3 (výpis chybových kódů) a pak stiskněte ENTER, abyste ověřili, jestli v systému nejsou uložené chybové kódy. Na další krok potom přejdete, když stisknete CLEAR. Jsou-li chybové kódy přítomny, zadejte 2 (mazání chybových kódů) a stiskněte ENTER. Tím se vymažou všechny uložené chybové kódy. Na další krok přejdete, když stisknete CLEAR.
  12. Dále zadejte 99 (aktualizace systému) a stiskněte ENTER.
  13. Objeví se obrazovka s nápisem „Search for System Update packages on your USB device?“, vyberte Search.
  14. Pokud se neobjeví obrazovka „System Update“ nebo její přeložený ekvivalent (aktualizace systému...), ale úvodní obrazovka s rádiem a tlačítky dole, stiskněte na ovladači tlačítko Return (symbol ohnuté šipky zpět).
  15. Na obrazovce „System Update“ vyberte nejprve položku „Fail Safe Package“ nebo její přeložený ekvivalent (bezpečnostní balíček, cokoliv s bezpečností, zabezpečením...).
  16. Objeví se vám „Would you like to install fail-safe image update... ?“, zvolte Install.
  17. Začne instalace toho malého fail-safe balíčku (slouží k tomu, aby byl systém aktualizovatelný, pokud selže instalace velkého balíčku), což avízuje hlášení „Installing Fail-Safe system update“. Jedná se o krátkou dobu v řádu (desítek) sekund, a objeví se „Install Successful“ a „No reboot required“. Zmáčkněte OK.
  18. Nezapomeňte na občasné sešlápnutí pedálu spojky (mechanická převodovka) nebo brzdy (automatická převodovka), aby se vám nevypnulo zapalování. Raději to udělejte právě teď!
  19. Vykonejte trojhmat, který už znáte, zadejte 99, ENTER, Search a na obrazovce „System Update“ byste měli vidět, že „Fail Safe Package“ je aktualizovaný. Vyberte tedy položku „Reinstallation Package“, Install, a zobrazí se „Preparing to update...“. Krátce se zobrazí prázdný displej. Trvá to asi 2 minuty, než postup programování přejde na další obrazovku.
  20. Proces programování začíná na 0 % a bude se zvyšovat až do konečné hodnoty 100 %. Jedná se o 2 GB balíček, který je potřeba přenést přes USB 2.0 a nahrát (naflashovat) do interní paměti, takže se obraňte trpělivostí, protože to bude tvrvat tak 20 minut. Připomínáme občasné mačkání pedálu. Občas bude obtížné přečíst displej, protože ztmavne a na displeji se zobrazí zpráva „Do not restart vehicle at this time“ (nyní nestartujte vozidlo). Procentuální ukazatel není nijak lineární, takže bude skákat, jak to Maďar naprogramoval, je možné, že zdánlivě zatuhne těsně před koncem, ale musíte být trpěliví.
  21. Ve finále to napíše „Version... Software Install was successful. Please re-start the vehicle for changes to take effect.“. Takže vypněte zapalování, opět zapněte a voilá, váš aktualizovaný systém je připaven, takže opět nastavit oblíbené stanice, spárovat mobily atp. A nezapomenout vytáhnout USB disk a naopak založit SD kartu navigace.
Sám jsem takto aktualizoval už asi deset různých BM, protože v tomto působím něco jako počítačově technická podpora ovládající angličtinu pro nejmenovaný servis. Je možné, že verze software ve vašem autě je tak zastaralá, že přímo pomocí 56.00.513B aktualizovat nepůjde (odmítne vám vykonat aktualizaci). V tom případě se musí nahrát nejdříve o něco starší verzi cmu140_EU_31.00.100A.zip a až teprve potom tato nejnovější.

Už se mi to nechce upravovat, zde najdete všechny oficiální EU verze.

Aktuální postup je upgradovat na 70.000.100A (Failsafe a Reinstallation Package) a potom na 74.00.311A (už jen jeden balíček).
 
Poslední úprava:
DSC_0461.JPG DSC_0462.JPG DSC_0463.JPG DSC_0464.JPG
Přidávám pohled na aktuální překladatelské perly v průběhu update. "System. chyba: spínač řízení" je překlad "Fail-Safe Package", "Znovu se instaluje software" je pak překlad "Reinstallation Package". A pochopitelně se nejedná o žádné hudební balíčky...
 
Ahoj lidičky. Jak všichni víme/nevíme,tak běžnýmu človíčkovi bylo dáno povolení aktualizovat svépomocí pouze databázi Gracenote. Ale co dělat když nám třeba zlobí "operační systém" samotnýho rádia nebo prostě chceme být co nejvíc adidas a být aktuální. Logická odpověď je zajet do autorizovaného servisu a nechat si to buď zdarma v rámci záruky přehrát a nebo si zaplatit hodinovku na diagnostice. ALE....:
Je tu ještě jedna možnost téměř zadarmo (téměř pro ty co nemají flashdisk a musí si ho koupit - pro ostatní je to fakt zadarmo).
Co k tomu potřebujeme:
a) flash disk ideálně USB 2.0 4-16GB prázdný a naformátovaný na FAT32 (zkoušel jsem to i s USB 3.0 16GB a taky to fungovalo)
b) plně nabitou baterii v autě protože upgrade trvá cca 40 minut (nebo auto na nabíječce)
c) no a hlavně ty dva soubory kterýma se infotainment aktualizuje
Ty dva úžasný soubory failsafe.up a reinstal.up se dají stáhnout zde:
Failsafe - https://mega.nz/#!yxARmAiL!39GHAbINBiscYpSM4GMZautD8UcPn6W7IdySbMovck8
Reinstal - https://mega.nz/#!74RFCKDI!o_MpzdpKF5S74mna4kkLZ3M6Xnhg_sBi2A3zMil5uXo

Abych nezapoměl tak verze softwaru která je ukrytá v těhle dvou souborech je 56.00.230. Časem samozřejmě můžou vyběhnout novější a novější verze,ale pro tento den je to ta nejaktuálnější.

!!! Pro ty co chtějí upgradovat na verzi V56 (56.00.230) je nezbytně nutné aby měli naintalovanou verzi V31 nebo V33. Ty co mají ještě verze nižšího řádu jako V29,tak musí nejdříve přejí na verzi V31 nebo V33 a pak až teprve mohou nainstalovat tuto V56. !!!

Teď postup:
1) K použití je zapotřebí prázdný flashdisk USB 2.0 2GB-16GB formátováno na FAT32
2) Na flashdisk zkopírujte pouze tyto dva soubory failsfe.up a reinstal.up pomocí Windows PC
3) Vyjmětě SD kartu ze slotu auta (pokud jí tam máte jako třeba na navigaci)
4) Mějte všechny USB sloty v autě prázdné a doporučuji před začátkem instalace aktualizace odpojit i telefon od bluetooth
5) zmáčkněte 1x startovací tlačítko bez sešlápnutí spojky (pouze jakoby poloha ACC) - ujistěte se že máte baterii v autě dostatečně nabytou protože ten proces je docela zdlouhavý
6) Zapojte do USB slotu auta flashdisk s nahranými soubory failsafe.up a reinstal.up
7) v jeden okamžik zmáčkněte zároveň tlačítka MUSIC/HUDBA, FAVOURITES/OBLÍBENÉ a MUTE/ZTLUMENÍ a držte je po dobu cca 2-5 vteřin
8) Zobrazí se bílá obrazovka kde zadejte kód 3 pro test na DTC (kontrola chyb), ENTER/POTVRDIT, potom CLEAR/VYMAZAT. Pokud nejsou nalezeny žádné chyby pokračujte ke kroku 9.Pokud jsou nalezeny nějaký DTC (nalezeny nějaké chyby), zadejte kód 2, ENTER/POTVRDIT pro vymazání všech nalezených chyb, a potom CLEAR/VYMAZAT
9) Zadejte kód 99 k zahájení upgrade procesu
10) Zvolte SEARCH/VYHLEDAT soubory určené k aktualizaci. Pokud systém nenajde nové soubory k upgradu,tak zmáčkněte tlačítko zpět
11) Zvolte INSTAL/NAINSTALOVAT failsafe.up a po instalaci zmáčkněte OK - !!! Failsafe.up musí být instalován vždy jako první!!!
Teď je dobré sešlápnout a pustit spojkový pedál aby došlo k vyrušení automatického vypnutí auta (většinou nastaven na 25minut),jinak se elektronika auta sama vypne a dojde k selhání upgradu - klidně můžete opakovat jak se vám zlíbí pokud by hrozilo vypnutí auta
12) Po nainstalování Failsafe.up v jeden okamžik zmáčkněte zároveň tlačítka MUSIC/HUDBA, FAVOURITES/OBLÍBENÉ a MUTE/ZLUMENÍ a držte je po dobu cca 2-5 vteřin
13) Zadejte kód 99 k zahájení upgrade procesu
14) Zvolte SEARCH/VYHLEDAT soubory určené k aktualizaci
15) Zvolte INSTAL/NAINSTALOVAT reinstal.up a po instalaci zmáčkněte OK - tato operace docela dlouho trvá.
Během instalece reinstal.up v případě nutnosti potvrdtě veštkeré požadavky co na vás mohou vyběhnout. Během instalace reinstal.up dochází k vypnutí obrazovky infotainmentu (klidně i na 5 minut),ale nebojte se,na nic nesahejte,nepanikařte a nechte to samo šrotovat.
16) Po instalaci vypnětě zapalování, chvíli počkejte (cca 1minutu), a poté opět dejte zapalování do polohy ACC - 1x zmáčknout tlačítko start bez spojky
17) Vypněte zapalování, chvíli počkejte, vyjměte flashdisk z USB
18) Zapněte auto,znovu si spárujte Bluetooth na telefon, znovu si nastavte rádio atd...
Prosim vás, nikdo nikoho do ničeho nenutí. Je to na vaší vlastní zodpovědnost. Můžete čekat milion let jako já až to vyjde oficiálně u dealera (56.00.230 už teda vyšla) nebo třeba mu ty soubory na flashdisku přinýst ať vám je nahraje pokud bude souhlasit. Tohle je návod pro lidi co si chtějí prostě hrát a nebojí se.

Edit Natural: Přesunuto
 
Jo a abych nezapoměl,tak tady jsou nějaké obrázky toho co vlastně uvidíte.
 

Přílohy

  • 1.jpg
    1.jpg
    68 KB · Zobrazení: 244
  • 2.jpg
    2.jpg
    74,3 KB · Zobrazení: 250
  • 3.jpg
    3.jpg
    93 KB · Zobrazení: 249
  • 8.jpg
    8.jpg
    62,5 KB · Zobrazení: 237
  • 7.jpg
    7.jpg
    52,2 KB · Zobrazení: 230
  • 6.jpg
    6.jpg
    65 KB · Zobrazení: 232
  • 5.jpg
    5.jpg
    74 KB · Zobrazení: 234
  • 4.jpg
    4.jpg
    53,3 KB · Zobrazení: 232
Poslední úprava:
K dispozici je nová verze firmwaru 56.00.511.

Aktualizace by měla řešit tohle:
  • Zaváděcí obrazovka navigace se stále zobrazuje.
  • Hodiny nezobrazují správný údaj při nastartování motoru.
  • Externí zařízení není možné připojit k vozidlu prostřednictvím technologie Bluetooth.
  • Aktuální poloha vozidla není dostatečně přesná.
  • Při používání Connected Service nejsou dopravní informace správné.
  • Když je nastavení jazyka změněno, systém se restartuje.

Update: bacha, došlo i ke změně zabezpečení. Nelze se k autu připojit přes SSH a je taky nefunkční i Mazda Media Player, který se díky upgradu firmware nepřipojí.
 
Poslední úprava:
K dispozici je verze firmwaru 56.00.513.
Na to jak .511 měla být bezchybná, tak se nějak s těmi jarními aktualizacemi "roztrhl pytel". Tentokrát se Mazdě popis změn utajit nepodařilo :D

Fixes:
  • cannot switch to navigation window
  • no voice prompts for Polish navi
  • old outdated traffic is displayed on map (when additional services are activated)
  • when maintenance interval is reset incorrect mileage is shown
  • oil change countdown stops at some value and doesn't change
  • when in ACC mode oil change due warning message is displayed with wrench icon
  • when regular maintenance timer is reset wrong initial mileage is displayed

BUGS fixed:
  • issues with navi window (freeze)
  • wrong time is shown when the engine is started
  • external device bluetooth connection issues
  • car location accuracy is improved
  • wrong traffic load is displayed
  • system is rebooted when language is changed
  • navi or any other window freezes or cmu reboots
  • USB/SD card is not recognised
  • navi turns off and the screen goes blank

Update: nevím, jestli se to neobjevilo už ve verzi .512, ale od .513 registruju pokrok ve vlastnostech navigace:
  • rozumnější routování (tam kde dřív plánovala trasu dost hloupě a jinak než 4 jiné navigace, plánuje dle očekávání)
  • hlasové pokyny už zvládají víceslovné názvy, takže už neodbočujeme na "Bratří" a směr "Uherské", ale už je to "Bratří Jaroňků" a "Uherské Hradiště".
 
Poslední úprava:
Doufám ogaři že tuhle vaší dřinu nemuže stáhnout komu se zachce a že to nemuže otevřít žádný pasant co tu slídí!
Nebylo by od veci tuhle a podobne komnaty uzamknout - vubec nezobrazovat pro "neproverene".
Vyvstava otazka jak resit blok do overeni.
 
Bohužel po nahození 56.00.513 nemůžu spárovat telefon. ;-(
 

Přílohy

  • DSC_0077.JPG
    DSC_0077.JPG
    282,7 KB · Zobrazení: 84
Bohužel po nahození 56.00.513 nemůžu spárovat telefon. ;-(

Obligátní otázka - restart telefonu nepomohl? Pokud ne, tak přibrzdi v servisu a když nebudou vědět, zeptají se tam, kde slunce nesvítí. V Podporovaných telefonech u MZD connect se o M4 vůbec nepíše.
 
Obligátní otázka - restart telefonu nepomohl? Pokud ne, tak přibrzdi v servisu a když nebudou vědět, zeptají se tam, kde slunce nesvítí. V Podporovaných telefonech u MZD connect se o M4 vůbec nepíše.
Bohužel nepomohlo ani toární nastavení.Před tím fungovalo vše.(proto jsem ho kupoval),než byl nahrán 56.00.513B. V podpoře sice není M4,ale vycházel jsem z toho,že je tam M.
 
Zdroj? (tím myslím oficiální, ne mazda3revolution.com ;) ) .
Je to prave odtial, nahodil som na svoju M6 aj kamaratovu CX5 a jazdime na tom odvtedy bez problemov. Pozeral servis na oficialnu stranku Mazdy pre servisy?
 
Pozeral servis na oficialnu stranku Mazdy pre servisy?
Samozřejmě, na evropském servisním portálu je dostupná nejnovější verze 56.00.513B, na kterou se měla aktualizovat někdy v září všechna doposud vyrobená vozidla (včetně těch neprodaných, s předprodejní kontrolou), kromě těch, které už měly z výroby nahranou verzi 59.**.***. Zřejmě se tam nějak liší hardware, nebo na další update teprve dojde. Každopádně pokud někdo někde má 59.**.***, bude to zřejmě vyextrahované z novějších aut, protože jako oficiální download to není k dispozici.
 
Poslední úprava:
Asi si to uz cital, verzia 59 je vraj oficialna. Nejakej extrakcii by som sa divil, podpisat updaty a zabranit flashnutiu upravenej/poskodenej verzie snad Mazda CMU nedovoli. V kazdom pripade nahodene na dvoch autach bez problemov.
 
Asi si to uz cital, verzia 59 je vraj oficialna. Nejakej extrakcii by som sa divil, podpisat updaty a zabranit flashnutiu upravenej/poskodenej verzie snad Mazda CMU nedovoli. V kazdom pripade nahodene na dvoch autach bez problemov.
Kdyby bylo něco oficiálního novějšího, dají mi vědět, toto je stav ze dneška 8:00:
Výstřižek.PNG
 
Mam dva mesice starou Mazdu 6 2,2 AWD AT, connect system ve verzi 59 ale cely ten system je pomaly, dlouze se vse nacita, vadi mi ten uvodni disclaimer a kdyz tam dam USB flashku s hudbou tak se vse jeste vice zpomali :-(
 
Back
Top