• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Anti/korozní problematika CX-3

CULT

nový člen
19
Inak by ma zaujimalo ako je na tom cx-3 z antikoroznou upravou. Videl som ze "romin" dal nastriekat dutiny a podvozok. Je to slabina Mazdiciek alebo iba prevencia? Ma to vyznam dat urobit?
 
Antikorozní ochrana u CX-3 je podobně slabá, jako u ostatních modelů Mazdy. Pokud si chceš auto nechat delší dobu a neřešit korozi, je nutné zainvestovat do prevence a nastříkat podvozek + udělat dutiny. Na lemech/nádkolí jsou plasotvé díly, pod nimiž bych to rovněž kvalitně zaizolovala. Těch skulinek a štěrbin pod nebo kolem oplastováním je tam více, před pár dny jsem voskovala klientovi zbrusu nou CX-3, tak jsem si to mohla prohlédnout velmi podrobně. Opravdu to chce doladit, protože v těch štěrbinách se bude držet špína a vlhkost, což je ideální prostředí pro vznik koroze.
 
No pekne. Myslel so ze japoncici to maju zmaknute. Idem zhanat niekoho kto mi to porobi kym je to nove. Auto planujem mat dlhsie tak radsej zainvestujem...
 
Dnes to nemá zmáknuté už asi žádný výrobce, protože z aut se stává spotřební zboží, aby se prodávaly stálé nové vozy a také aby servisy měly kšefty. U Mazdy je sice slabší antikorozní ochrana + laky, ale technika je tam na velmi slušné úrovni. Dodatečná antikorozní ochrana (prevence je vždy nejlepší volba) je v pohodě zvládnutelná a pak už to stačí jen kontrolovat a udržovat, což není časově ani finančně náročné, než třeba řešit poruchy nespolehlivé techniky, což je zase problém jiných značek aut.
 
Antikorozní ochrana u CX-3 je podobně slabá, jako u ostatních modelů Mazdy. Pokud si chceš auto nechat delší dobu a neřešit korozi, je nutné zainvestovat do prevence a nastříkat podvozek + udělat dutiny. Na lemech/nádkolí jsou plasotvé díly, pod nimiž bych to rovněž kvalitně zaizolovala. Těch skulinek a štěrbin pod nebo kolem oplastováním je tam více, před pár dny jsem voskovala klientovi zbrusu nou CX-3, tak jsem si to mohla prohlédnout velmi podrobně. Opravdu to chce doladit, protože v těch štěrbinách se bude držet špína a vlhkost, což je ideální prostředí pro vznik koroze.
To se mi na tomhle fóru líbí, není to jen samý sluníčko bez mráčků, Mazdu sice milujeme, ale vidíme i její neduhy a nebojíme se o nich mluvit. To je IMHO správně, protože jen tak si dokážeme navzájem dobře poradit a pomoct. Díky Doris!
 
Doris, koli technike a dizajnu som sa pre cx3 rozhodol. Do prevencie dutiny a povozok zainvestujem kym ke teplo. Inak ako casto sa to ma opakovat alebo v com spociva to udrzovanie? Otec to dal urobit 1x na Favorite v 90-tom a fakt to pomohlo. Za 10 rokov korozia len zacinala, kym ostatne v okoli uz boli pekne zhnite.
 
Opakovani a udrzba je obecna pro vsechny vozy. Asi by bylo lepsi takovou diskuzi rozvijet ve vyse uvedenych tematech, at je to tam pohromade a az bude zase nekdo zvedavy na nastrik podvozku a dutin, at to tam najde.
 
Údržba = pravidelně to před zimou a na jaře zkontrolovat, a pokud někde bude odloupnutý nástřik nebo bude vidět začínající korozi, tak to hned opravit. Dutiny dělám jednou za 3-4 roky. Ohledně přípravy auta na sezónu jsem sepsala své postřehy v tomto článku (zatím 1. část):
http://www.mazdaclub.cz/clanek/priprava-auta-na-sezonu-1-76

ter Leeloo II: Pravda, pořádek musí být. Já tyto stránky moc nesleduji, nicméně pokud si to přejete mít v jiném vlákně, není problém to tam doplnit.
 
Na svou novou cx-3 jsem použil příprvky od Doris, můžu potvrdit že fungují skvěle. A velmy dobře se s nimi pracuje.
I pokud se mi povedlo umazat voskem díl který jsem nechtěl(plast) šlo to utřít - vodou!!! Nevím zda to znáte ,ale používám dešťovou vodu.
Perfektně rozpouští špínu a dokonce odstraní naschlý hmyz. Asi je to tím že je ta voda "měkká". Po umytí opláchnu dešťovkou a nezůstanou "mapy"
z vody.20160724_090225.jpg
 
Skvělá práce! Těší mne, že jsi spokojen.
Tak ať Ti autíčko dělá jen radost, přeji spoustu šťastných kilometrů a také radosti z pohodové práce při jeho zkrášlování.
 
když mám 12 let záruku na karoserii (koroze) tak tu korozi asi nemá ani cenu řešit
 
@Flexo90 : no oni tě rychle vyvedou z omylu, protože jejich pojem záruky na karoserii proti korozi znamená prorezivění takřka skrz naskrz, že prostrčíš prst o_O Povrchová rez je nezajímá ...
 
a mě nezajímá co je nezajímá potom to je klamání nikde nemaj napsáno na jakou rez se to vztahuje povrchová či úplné prorezavění ;)
 
do LBC to neni tak daleko navíc každej rok se dělá garančka ne ? tak v tomhle pak nevidím problém
 
@Flexo90
tak to si špatně četl ( nebo spíš vůbec )
  • Záruka na lak a povrchovou korozi na vnější kovové části karoserie na 3 roky bez ohledu na najeté kilometry.
  • Záruka na lakované kovové části karoserie proti proděravění v důsledku koroze na 12 let bez ohledu na najeté kilometry (nebo 6 let pro model BT-50 bez ohledu na najeté kilometry).
  • http://www.mazda.cz/servis-a-prislusenstvi/servis-mazda/zaruky/
nehledě na to, že na podvozek se to nevztahuje a ten není ošetřen skoro vůbec ;)
 
Dodatečná antikorozní ochrana a hlavně prevence - udělat to hned u nového auta = podvozek a dutiny, jsou u Mazdy dobrou investicí, pokud si ji chceš nechat déle. Uplatnění záruky je sázkou do loterie s minimální šanci na úspěch.
 
Back
Top