• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Tak pokud stojíš na brzdě, tak by se chování nemělo lišit od roviny.
 
Tak pokud stojíš na brzdě, tak by se chování nemělo lišit od roviny.
Co s tím - co to může být, ptám se zde, protože mne děsí představa že budu sdělovat tuhle "závadu" technikovi v kraji odkud jsem. Proto bych byl rád vyzbrojen aspon nějakou představou v čem může být zakopaný pes.
 
Hledám radu - má někdo podobnou zkušenost nebo má tucha čím by to mohlo být ?

1) problém který mně znervózňuje: Když mam zapnutý iStop, motor dostane mírné vibrace ... po vypnutí i Stopu má motor hladký chod ( při zapnutém i Stopu se nepatrně zvýší otáčky a vibrace ... když jej vypnu a nasimuluji mírným přidáním plynu zvýšené otáčky na stejnou mez, chod motoru je pořád hladký.

2) problém, při sjezdu z kopce cca 4km se snažím brzdit i motorem (přepnu na ruční řazení) řekněme max do 3tis otaček, v jedné části kopce kde není tak prudké klesání se nepravidelně stává že k brzdění stačí mít trojku a motor (převodovka) si podřazuje (myslím si to) ale na palubce ukazatel má pořád trojku - projevuje se to tím že na otáčkoměru klesnou na 1tis otáček pak jako by si sám a přidal na 2 tis otáček a zase zpět na 1tis otáček atd do kola a na přístrojovce pořád trojka a je přepnuto na sekvenční řazení. ( přirovnal bych ten pocit k: stojím na místě, a zkouším přidávat plyn, jen s tím rozdílem že otáčky padají při té jízdě z kopce daleko prudčeji) Vše se to děje nepravidelně a převážně potřebuji k brzdění na tom úseku čtyřku aby se auto moc nevytáčelo.
 
Poslední úprava:
Co s tím - co to může být, ptám se zde, protože mne děsí představa že budu sdělovat tuhle "závadu" technikovi v kraji odkud jsem. Proto bych byl rád vyzbrojen aspon nějakou představou v čem může být zakopaný pes.
Nakloněný motor s převodovkou na silentbloku? Předpokládám, že to můžeš servisnímu technikovi předvést...
 
Nakloněný motor s převodovkou na silentbloku? Předpokládám, že to můžeš servisnímu technikovi předvést...
:)PŘEDPOKLÁDÁM ŽE ANO

Víš jak se taková záhada - závada vyhledává - jak se to zjistí a čím? Já nemam absolutně páru
 
Hledám radu - má někdo podobnou zkušenost nebo má tucha čím by to mohlo být ?

1) problém který mně znervózňuje: Když mam zapnutý iStop, motor dostane mírné vibrace ... po vypnutí i Stopu má motor hladký chod ( při zapnutém i Stopu se nepatrně zvýší otáčky a vibrace ... když jej vypnu a nasimuluji mírným přidáním plynu zvýšené otáčky na stejnou mez, chod motoru je pořád hladký.

2) problém, při sjezdu z kopce cca 4km se snažím brzdit i motorem (přepnu na ruční řazení) řekněme max do 3tis otaček, v jedné části kopce kde není tak prudké klesání se nepravidelně stává že k brzdění stačí mít trojku a motor (převodovka) si podřazuje (myslím si to) ale na palubce ukazatel má pořád trojku - projevuje se to tím že na otáčkoměru klesnou na 1tis otáček pak jako by si sám a přidal na 2 tis otáček a zase zpět na 1tis otáček atd do kola a na přístrojovce pořád trojka a je přepnuto na sekvenční řazení. ( přirovnal bych ten pocit k: stojím na místě, a zkouším přidávat plyn, jen s tím rozdílem že otáčky padají při té jízdě z kopce daleko prudčeji) Vše se to děje nepravidelně a převážně potřebuji k brzdění na tom úseku čtyřku aby se auto moc nevytáčelo.
Nedokážu ti pradit, ale to auto se chová naprosto nelogicky... jestli je zapnutý iStop nebo ne by nemělo mít vůbec vliv na otáčky natož vibrace motoru - to když jim předvedeš v servisu tak to musej nějak řešit... a pokud máš při jízdě z kopce sekvenční řazení kolem 2-3 tis. ot. neměla by převodovka sama řadit - zvlášť když má na displeji pořád stejný stupeň (to má pouze v případě přetáčení nebo extrémního podtáčení - podle manuálu - aby nedošlo k poškození) Také brzdění motorem tímto způsobem používám a auto drží otáčky normálně odpovídající rychlosti (sjíždím tím kopec cca 500m ve městě) - na trojku mám 3000 ot kolem 60km/h.
Já myslím nějakej průšvih v elektronice, můžou být nahlodaný kabely a tím špatný informace od čidel, nebo dalších 1000 věcí...
 
To co sem psal výš, to je výměna, ohledně potřeby měnit olej říkal že dřív jak v 60tis je nesmysl a max pro kontrolu pisl povolit šroub setřít trošku oleje, mezi prsty skusit jestli tam není bordel a hlavně čuchnout jestli není přepálený tak ti nevím čéče :-/
S tím bych souhlasil, se stejným názorem jsem se setkal, když jsem pořizoval ojetého Chryslera - town & country 3,3 V6 (Grand voyagera v US verzi) a zjišťoval jsem, jestli měnit olej v převodovce nebo ne. Mechanik setřel olej z měrky, prohlédl, čuchnul a zkonstatoval že on by to neměnil. To mělo auto najeto 120 tis km. Já jsem najel dalších 160 tis. km, olej jsem občas zkontroloval, zdál se mi na pohled i "čuch" dobrý, tak jsem ho neměnil nikdy. Asi to není úplně OK, ale dodnes bez problémů jezdí :)
Jinak si myslím, že potřeba výměny bude dost individuální, závisí na stylu jízdy a zatížení auta. Např. když jsem se zajímal o Subaru s lineartronic převodovkou - tam mi říkali, že pokud se namontuje tažné zařízení, výrazně se zkracuje interval výměny oleje v převodovce (ať už se jezdí s károu málo nebo víc). BTW Subaru s lineartronikem mi ale neoslovilo.
 
Nevim, zda to je uplne prevodovkou (jejim pouzivanim), ale uz nekolikrat (zhruba 6x) se mi stalo, ze mi "chcipnul" motor, kdy bych to neocekaval. A ted nemyslim diky i-Stop, ale "na tvrdo". Na dispeji pak oranzove sviti "Engine stalled". Naposledy se mi to stalo dnes a ten prubeh je mozna casto podobny. Zastavil jsem, preradil jsem na N, dal jsem rucni brzdu a vystoupil jsem z auta. Jen na 5s, abych neco vyhodil a sel jsem zpet. A motor byl umreny s onou hlaskou. Jindy se to treba stalo, kdyz jsme se z manzelkou menili u rizeni, takze nez jsme vzajemne obesli auto, chciplo to.

Co delam spatne? Jasne, nedal jsem P, ale mam za to, ze bych v takove situaci nemusel (vsak jsem si dal rucni brzdu). A navic nejsem presvedceny o tom, ze pokazde, kdyz se to stalo, to bylo prave N a nikoliv P. V manualu jsem se nejak nedocetl, ze bych delal neco spatne, nebo ze by to byla nejaka "vlastnost".
 
Nevim, zda to je uplne prevodovkou (jejim pouzivanim), ale uz nekolikrat (zhruba 6x) se mi stalo, ze mi "chcipnul" motor, kdy bych to neocekaval. A ted nemyslim diky i-Stop, ale "na tvrdo". Na dispeji pak oranzove sviti "Engine stalled". Naposledy se mi to stalo dnes a ten prubeh je mozna casto podobny. Zastavil jsem, preradil jsem na N, dal jsem rucni brzdu a vystoupil jsem z auta. Jen na 5s, abych neco vyhodil a sel jsem zpet. A motor byl umreny s onou hlaskou. Jindy se to treba stalo, kdyz jsme se z manzelkou menili u rizeni, takze nez jsme vzajemne obesli auto, chciplo to.

Co delam spatne? Jasne, nedal jsem P, ale mam za to, ze bych v takove situaci nemusel (vsak jsem si dal rucni brzdu). A navic nejsem presvedceny o tom, ze pokazde, kdyz se to stalo, to bylo prave N a nikoliv P. V manualu jsem se nejak nedocetl, ze bych delal neco spatne, nebo ze by to byla nejaka "vlastnost".

ahoj,
přesně to co popisuješ, se mi taky párkrát stalo v začátku - tet z5 pár měsíců funguje N+ručka bez problémů a stejně tak to fachá když vypnu motor a chci poslouchat hudbu a pak v poho z N+ručka nastartuji
 
Chcel by som sa ešte opýtať , či je na semafóre lepšie vyradiť do N alebo mať zaradené D ?
Nikde na i-nete, ani u odbornikov som nedostal presvedcivu odpoved, ako sa spravat k hydrodynamickemu automatu na semafore.
Tak som sa rozhodol podla vlastneho uvazenia, ked je na semafore predpokladana doba cakania dlhsia, davam do N+ rucna,
Pokial predpokladane statie na semafore je par sekund, (5-10sec) tak stojim na brzde + D.

Pozn.:
Neznasam, ked vodic v aute stojacom predo mnou na semafore, stoji na brzdach a vypaluje mi oci cervenymi brzdovymi svetlami.
Za tmy, je to velmi neprijemne. Ked nechcem, aby to nerobili mne, tak to nerobim inym, ani ja.
 
Hoši, chtěl bych si ověřit jednu věc. Mám automat. A když jedu přes vesnici nebo tam kde je 50tka, tak když to nechávám plně na automat, tak to točí nějakých 1200-1400 otáček. Auto se jen tak valí. Většinou sem se díval a je tam vražená 5tka (někdy i 6tka). Dost lidí mě říkalo, že to by se dělat nemělo, že se tím auto podtáčí a to není dobré. Tak by mě zajímalo, jestli u toho automatu to není nějak "ošéfované" a nevadí to. Máte někdo k tomu info zda to vadí nebo pro auto s automatem je to ok?
 
Takhle teď řadí všechny automaty, honíme CO2... Ad podtáčí, pro udržení rychlosti to nevadí, vadilo by to, kdybys v tom režimu po autě chtěl nějaké zrychlení, ale automat myslí za tebe a tak podřadí. Takže opájet se turbodieselovým přískokem jako chlapi z hospody, to holt nemůžeš, protože ta mrcha podřadí i v manuálním režimu. :)
 
Chtel jsem taky dorazit, ale bohuzel musim do Reichu...

BTW: Co mate vsichni s tim Start-Stop systemem ? Vim, ze to je otrava, ale ja jsem se naucil stat lehce na brzde - auto stoji, system se neaktivuje, pokud prislapnu, system se teprve aktivuje.
 
Chtel jsem taky dorazit, ale bohuzel musim do Reichu...

BTW: Co mate vsichni s tim Start-Stop systemem ? Vim, ze to je otrava, ale ja jsem se naucil stat lehce na brzde - auto stoji, system se neaktivuje, pokud prislapnu, system se teprve aktivuje.

Né všichni mají A/T převodovku, kde to takhle jde samozřejmě udělat, možná se mýlím, ale když v manuálu zařadíš neutral a dojíždíš na křižovatku, tak bez ohledu na úrovni brzdění motor chcípne, když se kola zastaví. U automatu máš samozřejmě pořád zařazeno, takže opravdu stačí jen lehce stát na brzdě (dělám to zatím stejně než to deaktivuju). Nicméně přijde mi i u automatu (když mám istop manuálně vypnutý) že je rozdíl mezi lehkým stiskem a klasickým stiskem brzdy. Přijde mi že když mám lehce stisknuto, tak jakoby byla převodovka v "zátahu", zatímco při plném stisku mi přijde že je pohonné ústrojí odpojeno od kol. Možná si to jen namlouvám a někdo znalejší mi odpoví líp :).

Každopádně budu rád když mi @shr3k istop deaktivuje, ať na to nemusím myslet :).
 
Nicméně přijde mi i u automatu (když mám istop manuálně vypnutý) že je rozdíl mezi lehkým stiskem a klasickým stiskem brzdy. Přijde mi že když mám lehce stisknuto, tak jakoby byla převodovka v "zátahu", zatímco při plném stisku mi přijde že je pohonné ústrojí odpojeno od kol. Možná si to jen namlouvám a někdo znalejší mi odpoví líp :).

Kdysi mi na neco podobneho odpovidal @shr3k takto (v tematu Automatická převodovka - chování, údržba):
Normální, má to HDM měnič (resp. v případě této převodovky dva různé s různými charakteristikami a zámkem - jeden pro R-1-2-3, druhý pro 4-5-6), tedy pokud je zařazen nějaký stupeň, čerpadlo se otáčí otáčkami motoru a snaží se neustále kapalinou unášet turbínu, která stojí. V této fázi (říká se jí stall) je násobení točivého momentu největší, proto má i slušnou sílu, i když jde motor jen na volnoběh. Protože se při tom brzdy používají při pramalé rychlosti, nedochází k jejich nadměrnému opotřebení. Pokud se nějaká energie v převodovce ztrácí, tak asi 10% se mění na teplo.

Z cehoz jsem si odvodil a i pocitove mi prislo, ze je to stejne bez ohledu na silu stisku brzdy.
 
Nemám detaily o přesném chování, ale IMO při větším tlaku na brzdový pedál se vypne tzv. low clutch, tzn. spojka pro rychlosti 1-2-3. Měnič tzn. čerpadlo - turbína ale běží dál.
Tedy...nejsem moc motorove zdatny, ale chapu z toho, ze to "lehke" stani na brzde, tak aby se neaktivoval Start-Stop, nevadi nijak prevodovce.
 

Podobná vlákna

Back
Top