• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Tedy...nejsem moc motorove zdatny, ale chapu z toho, ze to "lehke" stani na brzde, tak aby se neaktivoval Start-Stop, nevadi nijak prevodovce.
Nevadí, na to je stavěná.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
@shr3k : Diky za odpoved. Podle lidi, jak se o Tobe vyjadruji Ti mohu verit a ne jako v Mazda sevisu, kde se dusovali, ze plech je uz osetreny vyyyyborne a vubec neni nutne strikat spodek a dutiny :D
 
Nevěř nikomu a ničemu,zainvestuj do ošetření a máš klid.Dutiny a skrytá místa jsou bez konzervační látky.Prodejce chce jen a jen prodávat,nemá zájem,aby ti auto dlouho vydrželo.
 
Nevěř nikomu a ničemu,zainvestuj do ošetření a máš klid.Dutiny a skrytá místa jsou bez konzervační látky.Prodejce chce jen a jen prodávat,nemá zájem,aby ti auto dlouho vydrželo.
Samozrejme, ze jsem si to nechal udelat...cca 3 mesice po nakupu auta, jen co jsem stihl procist fora a zkusenosti lidi...
 
Panove, mel bych dotaz na ukaz, ktery jsem zacal pozorovat na sve M3 automat.
Ted, kdyz stojim pres noc pred hotelem v -14stC a rano se rozjedu, vidim citelne vyssi otazky, pri stejne rychlosti, jako za normalniho stavu. Dneska jsem si vsiml, kdyz jsem vyjel mimo mesto a pri 95km/hod a 2500ot/min najdnou otacky klesly na klasickych 1800ot/min pri stejne rychlosti.
Je mozne, ze ridici jednotka necha spojku nejak "kloluzat", aby se rychleji zahrala ? Nebo to je navstevy servisu?
 
zrejme softwarova ochrana motoru..dochazi k navyseni otacek..diky sledovanym parametrum..ktere ridici jednotka vyhodnoti jako nevyhovujici a drzi otacky vyse..tot muj laicky nazor :) Vcera jsem si vsiml podobneho chovani motoru dokud se radne neprohral..
 
Spis mi jde o to, jestli to je chtena funkce (pak to nebudu resit a naprosto chapu) nebo je neco spatne a mam to resit co nejdriv...
 
Nikde na i-nete, ani u odbornikov som nedostal presvedcivu odpoved, ako sa spravat k hydrodynamickemu automatu na semafore.
Tak som sa rozhodol podla vlastneho uvazenia, ked je na semafore predpokladana doba cakania dlhsia, davam do N+ rucna,
Pokial predpokladane statie na semafore je par sekund, (5-10sec) tak stojim na brzde + D.

Pozn.:
Neznasam, ked vodic v aute stojacom predo mnou na semafore, stoji na brzdach a vypaluje mi oci cervenymi brzdovymi svetlami.
Za tmy, je to velmi neprijemne. Ked nechcem, aby to nerobili mne, tak to nerobim inym, ani ja.
http://www.autoforum.cz/zivot-ridic...meli-delat-v-aute-s-automatickou-prevodovkou/
 
Tedy...nejsem moc motorove zdatny, ale chapu z toho, ze to "lehke" stani na brzde, tak aby se neaktivoval Start-Stop, nevadi nijak prevodovce.
Automatu to vadi pac je furt v pohybu hydrodinamicky měnič a Tim ho opotrebovávás. To samé parkování dojet dat ručku zaradit p hotovo. Auto se ti tak neopre o celou váhu převodovky. U manuálu je to jedno tam dáš rychlost 1 či zpátečku. Tam ručku dávat nemusíš. I-STOP vypínej setris tim motor i baterku. Co se tyka výměny oleje v převodovce k ničemu. Nezabrání poškození převodovky. Ani neprodlouží jeji delší životnost. Kapalina je tam pro chod převodovky tim ze ji vymenis nic neopravis. Nikdy jsem neviděl aby olej opravoval mechanickou část převodovky. Když ti automat odejde většinou je to elektronikou než mechanikou. A ta není ponořena v oleji.
 
Olej v automate s hydrodynamickym menicom je na rozdiel od manualu velmi tepelne namahany. Pokial “presmykuje” kym sa zamkne rychlost, energeticke straty sa prevedu na teplo. V manuale to nie je, tam olej vydrzi dlho. Kazdy servis takych automatov povie, ze vymena oleja za tepelne a oxidaciou nedegradovany olej moze velmi vyrazne predlzit zivotnost. Servis Mazdy povie, ze napln je dozivotna a vymenia prevodovku. Rovnako dozivotne mozu byt aj brzdy a padaky.
 
Atomaticka převodovka je namocena v Olejové náplní tudíž se olej zahreje na přijatelnou teplotu tudíž olej v prevodovce se ne přehřívá či neničí. Převodovku zničí jen člověk který s ni neumí jezdit. Manuální převodovka využívá tzv roztrik oleje, který se tak nanáší na soukolí převodovky roztrik a tudíž se více zahriva a znehodnocuje více než v automatu. Dochazi k tomu pri prerazovani rychlostnich stupnu a zbytecnemu vytaceni rychlostnich stpunu. Proto je potřeba ho měnit tak ve 180 000 km. Koukám že je to tu samej odborník.
 
Chlapi neděste mne:)))) Mám už asi 5té auto s automatickou převodovkou a když to spočítám s dcerou a manželkou tak asi 9 o které jsem se vždy staral a teď jsem v depresi, protože jsme je vždy nejen že používali špatně:), ale zcela proti logice a potřebám jsem vždy měnil v KAPSu olej a filtr. Ach jo - člověk se stále učí....;)
 
Prosím o doporučení na spolehlivý servis (Praha, Plzeň nebo okolí), kde mi provedou výměnu (vč. proplachu) olejové náplně v ATM převodovce. Pokud máte někdo zkušenost, na kolik takový servisní úkon přijde. Jak jsem vypozoroval z reakcí autorizovaných servisů Mazda, tak nejsou vůbec ochotni olejové náplně v ATM měnit, ani mi sdělit finanční náročnost tohoto úkonu. Jde mi hlavně o to, aby to bylo uděláno dobře něž levně. Pokud máte někdo dobrou osobní zkušenost s tímto servisním úkonem, prosím o TIP na spolehlivý servis...
 
Uz jsem to sem chtel dat davno, ale nejak jsem na to vzdy zapomnel. Takze, @g3nino, neni to zrovna odpoved pro Tebe, spise odstrasujici pripad. Neptal jsem se predem na cenu, tak to nutne muselo dopadnout "spatne", ze jo ;).

Kazdopadne je to delane "trojtym proplachem olejem". Zahrat, vypustit, dat novy, zahrat vypustit, dat novy ...
17Q4-1016-adc-prevodovka-olej.png
 

Podobná vlákna

Back
Top