• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Automatické stěrače / senzor / (ne)funkčnost

Dan4975

nový člen
4
Zdravím, máte někdo zkušenosti a s automatickými stěračemi, nějak mi nefungují, jdou pouze na tvrdo zapnout, což je v této roční době hodně nepříjemné. Nevím jestli je tam nějaký modul na výměnu, nebo pojistka. Zkuste nahodit nějaké zkušenosti. Díky
 
Většinou je problém v senzoru na čelním skle (plocha za zpětným zrcátkem - je tam taková namodralá ploška) při výměně za nové (neoriginální) okno. Může být špatný senzor nebo přerušená/nezapojená kabeláž.

Popravdě ten senzor zase takové terno není a moc na něj nejezdím, takže nefunkčnost určitě nemusíš dlouho oplakávat :) Často se při delší cestě "zblázní" a začne stírat hodně rychle a je potřeba jej páčkou vypnout a zapnout aby zase fungoval normálně. Nebo někdy nestírá dostatečně rychle nebo pro změnu stírá zbytečně, když je sklo skoro suché a na senzor kapne :)
 
asi to bude spíš otázka zvyku a názoru, ale já bych senzor určitě oplakával a nechal ho spravit, páč na něj jezdím pořád.... že mu občas "škubne" a zblázní se, to jo, ale nic, co by se stávalo furt.....
 
Me to na ty ruzny automaticky vnucovaci senzory taky nevyhovuje. Jen porad nemuzu prijit na to, jak si muzu stirani nastavit klasicky tim koleckem. At zkousim packu v jakekoli poloze, kolecko nereaguje a je dead. Jen auto a pak rychlost 1 a rychlost Cerapundzi. Takze rychlost, kterou bych si nastavil koleckem supluji pohybem packy nahoru pro jednorazove setreni, coz neni uplne optimalni a nebavi me to. Auto je uplne mimo. Bud stira po dlouhe dobe a rychlost 1 zase az moc casto, a nebo auto stira uplne zbytecne casto, skoro suche sklo. Proste mentalovina, kdo tohle vymyslel.
 
Ak máš senzor dažďový, tak cyklovac nemáš podľa brožúr s vybavami
A nevies ak by to islo nejako prerobit? Aj jednotku svetiel som vymenil, lebo sa mi nepacilo to auto on. Koliesko tam mam. Je tam tiez len nejaka jednotka? Mam radsej vsetko pod svojou kontrolou.

IMG_20200330_172914.jpg
 
Poslední úprava:
Netuším ja som na GG mal cyklovac, na ktorom mi vadilo že ani jedna rýchlosť nebola vhodná na také slabé mrholenie keď nestačí zotrieť raz za pár sekúnd ale nemôže to ani ísť sústavne lebo to jazdí na sucho :D čo sa týka prestavby tak asi si stačí vymeniť riadiacu jednotku a páčku, ale nerozumiem sa autoelektrike. Isto su tu ľudia čo tomu ale rozumejú a vedia to vyčítať zo zapojenia z vykresu
 
Naozaj? No tak to si vela nepomozem, ak to nejde poriadne nastavit tak akurat. Ja pozeral na japancars.ru a ziadnu jednotku som tam nenasiel :confused: A ty si mal rovku packu ako ja? Hadam niekto este poradi.
 
Nie moja packa má namiesto Auto znamenie cyklovacu a značenie od - do + vyzerá inak taka rozsirujuca sa čiara. Ale pozerám že podľa budíkov lesklých a rádia čierneho máš facelift a možno tam je packa inak označená.

To nastavenie nevyhovujúce je asi subjektívne pre mňa lebo škripem zubami keď náhodou ide stierač nasucho o_O
 
pripajam sa k nazoru, ze to stieranie je vymyslene fakt divne a neefektivne...ak trochu poprcha, tak mam nastavenu najmensiu citlivost a aj tak stieraju zbytocne casto...mam pocit ze to nastavovanie na packe nema ziadny efekt, mozno pri vacsom dazdi...ale ak slabo poprach je to k nicomu...na predchadzajucom aute bolo krasne poznat, rozdiel medzi jednotlivou citlivostou....tu mi pride ze to je dost nedoladene
 
Kolikrat sem si posteskl, jak rad bych mel obycejnej blbej cyklovac, u ktereho si jednoduse nastavim interval! Protoze tenhle "destovej senzor" si snad zije vlastnim zivotem. Jednou zacne kmitat steracema jako blaznivej, protoze kapka vody padla nahodou presne na senzor. Jindy zase ne a ne setrit, i kdyz uz malem nic nevidim. A mezigeneracne se bohuzel nic nezmenilo: ted na M6/GL mi to funguje stejne blbe, jako kdysi na M6/GG...
 
Stěrače mám většinou vypnuté a na sklech aplikované tekuté stěrače. V úsecích s rychlostním omezením (včetně obcí) musím stěrače zapnout, ale jinak opravdu bez stírání.
 
Kolikrat sem si posteskl, jak rad bych mel obycejnej blbej cyklovac
Tak to jsem netušil že 6stka je už bez cyklovače stěračů a je jen senzor. Na CX3 cyklovač ještě je + senzor. Jinak taky využívám tekuté stěrače,bez nich už ani ránu:)
 
Já měl tedy CX3 jenom chvilku jako náhradní vůz, ale dle mě to tam bylo stejné jako u mé M6/M3... tedy senzor s nastavením citlivosti, který pak má iniciovat příslušně dlouhý/krátký cyklus... ?
Nebo jsem mimo? :rolleyes:
 
Kolikrat sem si posteskl, jak rad bych mel obycejnej blbej cyklovac, u ktereho si jednoduse nastavim interval! Protoze tenhle "destovej senzor" si snad zije vlastnim zivotem. Jednou zacne kmitat steracema jako blaznivej, protoze kapka vody padla nahodou presne na senzor. Jindy zase ne a ne setrit, i kdyz uz malem nic nevidim. A mezigeneracne se bohuzel nic nezmenilo: ted na M6/GL mi to funguje stejne blbe, jako kdysi na M6/GG...
Francouzi maj tohle vychytaný líp. Na bejvalý 406-ce a současný C5-ce to funguje dost dobře. Na M6 opravdu nic moc...
 
Tak to jsem netušil že 6stka je už bez cyklovače stěračů a je jen senzor. Na CX3 cyklovač ještě je + senzor.
Opravdu je tam senzor + cyklovac? Protoze na M6 je bud cyklovac, nebo senzor. I znaceni poloh na pacce steracu je jine: u steracu s cyklovacem "MIST, OFF, INT, LO, HI", u steracu s destovym senzorem "MIST, OFF, AUTO, LO, HI".

Takovej ten krouzek ma nastavovat citlivost snimace, ale nevim jestli je to vubec zapojeno, protoze at delam cokoliv, porad to stira jak chce...
 
Já měl tedy CX3 jenom chvilku jako náhradní vůz, ale dle mě to tam bylo stejné jako u mé M6/M3... tedy senzor s nastavením citlivosti, který pak má iniciovat příslušně dlouhý/krátký cyklus... ?
Nebo jsem mimo? :rolleyes:
U mě je to tak že jen odfajfkuju snímač stěračů, citlivost se nenastavuje a podle intenzity deště se automaticky mění rychlost stírání, je fakt že někdy je to zbytečně zběsilé .Ale jak píšu, mám to vypnuté. Pokud fajfku zruším, funguje klasický cyklovač na tom kroužku páčky v pěti krocích rychlosti.
 
U mě je to tak že jen odfajfkuju snímač stěračů, citlivost se nenastavuje a podle intenzity deště se automaticky mění rychlost stírání, je fakt že někdy je to zbytečně zběsilé .Ale jak píšu, mám to vypnuté. Pokud fajfku zruším, funguje klasický cyklovač na tom kroužku páčky v pěti krocích rychlosti.
Díky, máš pravdu, našel jsem na stránce Vozidla v nastavení nakonec taky (M6 zatím jen).
Zkusím tedy starý dobrý cyklovač po bypassu toho dešťového plašana ;)
 
Ahojte mam jednu otazku k prednym stieracom. Mazda 6 gh 2011 vybava gta, stierace so senzorom dazda. Predne stierace pri dazdi zapnem na polohu auto a stieraju podla intenzity dazda. Problem je, ze stierace zapinaju aj ked mam len par kvapiek na okne a zapinaju zbytocne rychlo. Mam na packe aj moznost nastavenia intenzity stierania, ale pri polobe auto darmo to tocim jednym alebo druhym smerom, nereaguje to. Je to takto spravne a pri senzorovych stieracoch sa neda regulovat nic, ma to len pohu auto, alebo ja robim nieco nespravne. Mne to vadi ze stiera to zbytocne aj ked este vidim a nema, takze radsej stale zotriem ked treba len tuknutim. Dakujem
 
Back
Top