• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Battery Management System Inspection Required

Hyks

výkonný člen KLANu
225
Včera ráno při -17'C babe zacalo svitit na M6 tohle:

CwRZkgg.jpg

protoze ma baba schopneho a sofistikovaneho nabíječa :cool:, = mne, ktery umi take s Googlem a ma krasnou sbirku NABIJECEK... pomohlo jedno "overnight" nabijeni a uz OK. Doufejme, ze to bylo jen silenou teplotou a ze auto nabiji jak ma...

yxvl9RC.jpg

Jeste promerim baterku az bude teplejc.
 
Mne sa toto upozornenie objavuje pravidelne v zime, ked auto stoji 1-2 dni, je mraz, alebo sa jazdia kratke trasy, kedy sa nestihne bateria dobit. Jej napatie padne pod urcitu uroven a takto to auto oznami.
Moja bateria ma urcite uz svoje za sebou, predchadzajuci majitel za 29 tis km nastal na i-stope viac ako 24hodin ;)
 
Ono to není jen i-stopem, ale právě i tou "bateriovou menažérií". Z důvodu snížení emisí a spotřeby je ŘJ nastavena tak, aby vypínala dobíjení. Důsledkem je podpětí na aku a jeho snížená životnost.:rolleyes:
Jedinou pomocí je tu baterku několikrát do roka, hlavně v mrazech, dobít externím zdrojem "až po okraj".
 
to je ale vyborna zprava! prave jsem si racionalizoval nakup noveho CTEKa, kteryho jsem jeste pred chvili vubec nepotreboval, ale ted uz ho potrebuju urgentne a nutne :))
 
A je pri dobijani potrebne pootvorit vrchne zatky na baterii? Ako sa to kedysi robilo? Ci toto je uplne iny druh baterie?

Odoslané z SM-A320FL pomocou Tapatalku
 
nabijim toslabsim CTEKem...nemusis odpojovat batt od elektriny.

koupim si CTEKa desitku.poslu pak typ. Jsem na trajektu :)
 
A je pri dobijani potrebne pootvorit vrchne zatky na baterii? Ako sa to kedysi robilo? Ci toto je uplne iny druh baterie?

Odoslané z SM-A320FL pomocou Tapatalku
Nene, nic takového už netřeba. Tzv. bezúdržbové baterie často ani víčka nemají, ale vždy je tam nějaké "odvzdušnění".
To se dělalo dřív u údržbových aku, kdy jedním ze znaků nabití bylo "plynování" vznikajícím vodíkem. Tehdy se musela i kontrolovat hladina elektrolytu a dolévat. V našich Mazdách prostě připojíš elektronickou nabíječku a počkáš, až přepne na udržovací nabíjení. Hotovo.:)
 
Zdravím, kde se u M6GJ správně připojí nabíječka? Klasicky jsem vždycky dobíjel na na + a - na autobaterii, ale nevím jestli kvůli způsobu dobíjení v autě není určen kostřící/dobíjecí bod na připojení nabíječky.
 
Zdravím, kde se u M6GJ správně připojí nabíječka? Klasicky jsem vždycky dobíjel na na + a - na autobaterii, ale nevím jestli kvůli způsobu dobíjení v autě není určen kostřící/dobíjecí bod na připojení nabíječky.
Ahoj, + svorka na + terminál baterky a mínus svorka na kostru/kabel co je hned nalevo od baterie (při pohledu od nárazníku samozřejmě "vpravo od baterky"). Zároveň je dobrý povolit odvětrávací špunty na baterce pokud máš ještě origo baterku (aby byli úplně volný,ale vyndavat ven se nemusí).
maxresdefault.jpg
 
Poslední úprava:
Tak "po zime" pisem moje "riesenie" na toto hlasenie.
Po tom, co som sa docital o inom systeme dobijania baterie vzhladom na usporu paliva, teda ze pri nizkej zatazi na kratsie vzdialenosti ani nemusi zacat alternator dobijat, zacal som cez zimu zatazovat bateriu aj na kratke trasy 3-5 km.
To znamena sedacky naplno, kurenie (topeni) :), radio. A zrejme vdaka tomu sa mi neobjavila tato hlaska ani 1x pocas zimy. Predchadzajucu zimu to bolo kazdu druhu jazdu.
Bateriu teda zatial menit nebudem, slape dobre..
 
Ahoj, rozsvítila se mi hláška Battery Management Systém malfunction. Bude v háji baterka nebo alternátor? Dík
 
Ahoj, rozsvítila se mi hláška Battery Management Systém malfunction. Bude v háji baterka nebo alternátor? Dík

nam to asi pise u vybity baterky neco trochu neco jinyho, nicmene zkousel jsi tu baterku alespon nabit? Ochladilo se, takze tim bych asi zacal.

Kdyz to nabijes CTEKem, nemusis ji odpojovat :)
 
Informovala mě o tom manželka, když nastartovala v garáži. Takže chladno nebylo. Každopádně s tím na nákup dojela a zpátky už zase bez chyby. Blikal prý k tomu I-stop.
Tak nevím, ještě se to nestalo. CTEK mám, zkusím raději dobít. Dík
 
...no ale je chladnejc, nez bylo v poslednich 2 mesicich... u manzelciny 6ky se prichcipla baterka presne takhle projevovala. Nebo to alespon tvrdi :))
 
Ahoj, trošku Vám tu oživím vlákno.
Mám v autě ještě origo údržbovou baterku, ježděnou od roku 2013. V servise (neautorizovaný) mi řekli že podle zátěžáku je baterka ve výborným stavu, leč BMSIR mi vyskakuje poslední dobou častěji a častěji. Většinou nevyskočí po krátkých jízdách, naopak se objevuje po delších trasách. Jasně, problematika "chytrýho" dobíjení se tu řešila. Ale o co mi jde... Když mi tvrdí že baterka je v cajku, nebyl by tu někdo, ideálně z Prahy nebo okolí, kdo má možnost a byl by ochotný to napíchnout na diagnostiku, jestli problém netkví eventuálně někde jinde než přímo v akumulátoru? Předem říkám, že autorizák nechávám jako poslední instanci.
Dík, Šmiďas
 
Info:
Mazdou jezdím rok a po startu motoru automaticky vypínám istop. Jak se ale poslední dobou často objevuje BMSIR, tak zkouším pozorovat, jestli jsou nějaký návaznosti. Poslední dobou se to objevovalo opravdu často, leč za poslední týden jsem istop ani jednou nevypnul a za tu dobu BMSIR nevyskočil ani jednou.
Vy co pozorujte stejný hlášení, vypínáte istop, nebo jezdíte s ním?
 
první co díky @shr3k odstraňuji hned po koupi Mazdy
Chápu, je to ulehčení života. Také jsem nad tím uvažoval, a vážně uvažuju do budoucna, ale momentálně je ten problém trošku hlubší. Zajímalo by mě jestli nemá někdo podobnou zkušenost, resp. se snažím dopátrat příčiny BMSIR.
 
Back
Top