• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Benzín vs. Nafta vs. Volt - to je oč tu běží

uvidime ako obstoji HCCI v konkurencii EV, neviem ci niekto sledoval nejake videa z IAA 2017 ale vacsina sa niesla v duchu elektromobility, autonomneho riadenia a buducnosti individualnej mobility, dokonca aj koncern uz o tom uvazuje

A co take sa stane, stalo, ked o elektrickych autach uz uvazuje koncern ?!

Vyrobcovia su donutení po zavedeni novych testov spotreby (co znamena aj zvysene emisie),
aby niecim znizili svoje emisne priemery vyroby aut inak im hrozia sankcie.
No a zavedenim EV do portfolia vyroby s "nulovymi emisiami" a ich uvedenie do ponuky,
znizia bez namahy za chvilu zvysene - vysoke priemerne emisie spalovacich motorov.

Takze , zase ten bezemisny elektricky ošiaľ nie je o ekologii, aby kazdy jazdil na "cistom" aute.

Nafta a benzin v autach tu este bude aj dalsiu ludsku generaciu.
 
Poslední úprava:
Jsem rad ze jeste za mojeho zivota budu moci ridit benzinova(nekdo naftova) auta...Na druhou stranu chapu ze nektere mesta chcou zakazat vjezd naftakum (nemyslim nove diesely) do svych center. Dalsi strana mince je na kolik je ten EV vehikl zelenejsi nez ta nafta nebo benzin...Odkud ta zelena energie pochazi ze...?
 
to uz bude individualne, cast tej mojej bude z niecoho takehoto http://www.prosolar.net/sebezasobeni.php
treba pocitat aj so samotnou ucinnostou motora, ale odhliadnuc od toho sa da porovnat spotreba, 1 liter benzinu drzi pre zjednodusenie zaokruhlene 10kW energie
ja mam priemernu spotrebu 8,4 na 100 km to by bolo 84kW energie (nepocitam do toho ze na rafinaciu 1 litra benzinu sa spotrebuje asi 1,5kW energie)
priemerna spotreba EV je okolo 25kW energie na 100 km t.j. tak 1/3

pokial bude mat HCCI realnu spotrebu 3 litre na 100 tak to bude nejakych 30kW, to je celkom dobre cislo co myslite?
 
Podle tech testu odkazovanych v jinych tematech to Mazdacke skoro-HCCI se k 3 litrum zdaleka neblizi. A jine HCCI jsem jeste nevidel.
 
Dufam, ze si uz daju zalezat a nedo**** ju podobne ako tu prvu.
Na diesel sa mali uz vykaslat a energiu a financie venovat benzinu.
 
Kdyby to s benzínem bylo tak jednoduché, tak se na naftu vykašlou,ale neudělali to. SkyX má kompresor a taky to nebude jednoduché.

Jinak z produkce ostatních automobilek, co se mi objeví v práci v moderním benzínu, tak je to samí průser (karbon, vstřiky, turbo, řetěz - VW,PSA/BMW a i Ford a jeho EcoBoost a ještě Fiat/Alfa).
 
Poslední úprava:
Jenže zrovna stávající benzíny od Mazdy jsou spolehlivé a bezproblémové, protože jsou konstrukčně jednoduché. Ano, nejsou nejvýkonnější, ale poměr 'spotřeba - výkon' je snad bezkonkurenční. Vážně mě nenapadá, která jiná automobilka dělá tak dobré a úsporné benzínové motory? Hodně dobře vypadá nový 1.5TSI od VW, zatím jsem na něj slyšel jen superlativy. Ale TSI motory jsem měl dva, jeden stále vlastníme, a zrovna spotřebou nevyniká. Německé prémie umí výkonné benzínové motory, ale když na to člověk šlápne, hravě se dostane i přes 12-14l/100.

Každopádně, nejsem úplně nadšený z toho, do jak komplikované konstrukce se Mazda pustila. Nevím, jestli mají kapacity na to, aby tak složitý motor odladili. Vidím tři možnosti, jak to dopadne. Buď to bude mega úspěch, mega průser, nebo nejpravděpodobněji - ono jim to bude nějak fungovat, ale bude to jen taková evoluce - o něco výkonnější, o něco úspornější a o hodně komplikovanější motor.

Jo a na tu naftu se fakt měli vykašlat. Nechápu, proč ji dělají. V Asii a Americe se prodávají benzíny a o Evropě Mazda tvrdí, že pro ně není primárním trhem. :cool:
 
Podla medialnych informacii ma byt SkyX iba doplnok k sucasne vyrabanym benzinom a dieslom. Vyzera to tak, ze Sky-G 2 bude ina vetva ako SkyX. Mozno ostane ako atmosfera s vyssim kompresnym pomerom.
 
Jo a na tu naftu se fakt měli vykašlat. Nechápu, proč ji dělají. V Asii a Americe se prodávají benzíny a o Evropě Mazda tvrdí, že pro ně není primárním trhem. :cool:

Jenomže SkyD v Japonsku je velice populární a chystají se s ním i do USA, tak mu asi věří.
 
Ano, chystaju sa uz od jeho uvedenia na europsky trh :)
IMO po počátečním nadšení zjistili, že podlézt ULEV bude pouze s EGR problém, protože pak to auto při "americkém" naladění nejede a žere, takže musela být dovyvinuta a znovu otestována močovina. SH motor obecně má hodně vysoké teploty na výstupu, nejde už ani moc naladit.
 
podla informacii z clanku mam pocit, ze sa technicke schopnosti akumulatorov za 7 rokov zmenili teda dost, v clanku pisu ze to Audi ma baterku s hustotou energie 96 Wh/kg, Tesla 3 ma 2170 baterku s hustotou energie 322 Wh/kg to je viac ako 3-nasobny narast
keby to velmi pritiahnem za usi, tak to prirovnam k 3-nasobnemu znizeniu spotreby ICE aut a tam sa vyvoj teda zasa tak daleko nepohol

vyvoj elektroaut sa urychli, dojazd sa bude zlepsovat, ale vyvoj ICE aut uz bude viacmenej iba stagnovat a pripadne upadat niekam do kategorie hobby, t.j. spalovacie motory sa zacnu vyrabat skor pre fanusikov a milovnikov sadzi a exhalatov, nieco ako mate dnes konske povozy a kone - jazdit sa na tom da, ale na denne pouzitie je praktickejsie auto
 
podla informacii z clanku mam pocit, ze sa technicke schopnosti akumulatorov za 7 rokov zmenili teda dost, v clanku pisu ze to Audi ma baterku s hustotou energie 96 Wh/kg, Tesla 3 ma 2170 baterku s hustotou energie 322 Wh/kg to je viac ako 3-nasobny narast
Nemusis prikraslovat udaje .
Energetická hodnota batériových článkov Tela S 85 je 265 Wh/kg a to je udaj zo stranky Tesla.
Skutocne vydolovatelnych kWh po 2-3 rokoch prevadzky bude cca 160 kWh.
To je udaj "ľudového autíčka" za cca 86.000 €, modelu Tesla S 85.

Teším sa na nové diesle a HCCI (SPCCI) motory v mazda autach ... elektrický si akorát stihnem kúpit za svojho života e-bicykel, alebo e-scooter.
 
To je stejne jedno protoze ty elektro auta jsou stejne "zelene" jako muj benzin. Az bude vsechna ta elektrina pochazet z jadernych elektraren tak se muzeme bavit o cistem provozu...
 
stejne zelene nie su, jednoducho to vidiet na tom priklade kolko kW energie zozeru na 100 km jazdy
ak EV zozerie 25kW na trase kde benzin zozerie povedzme 75kW (a to nezapocitavam energeticke naklady na rafinaciu benzinu) tak aj keby vsetka ta elektrina pochadzala z hnedeho uhlia akoze nepochadza, tak EV na 100 km vyprodukuje menej emisii :)
 
Stejne nic pro me ja potrebuju slyset motor,vyfuk a ne nejake bzuceni :D Takze maximalne nejaky hybrid z sestivalcem od Lexusu bych z radosti uvital do rodiny :) Bohuzel na to ale nemam :(
 
Back
Top