• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Gryllz

výkonný člen KLANu
96
Ahojte, zakladam toto vlakno preto ze budem musiet menit hlavne predne kotuce aj brzdove dosticky.
chcel som rozhodnut sa ci ist do 4 alebo 6 piestikovych a ak ano tak ci aj s kotucmi od ineho vyrobcu alebo original.

Moje zistenia zatial su ze napr na dostupne CorkSport su nie moc dobre ohlasy...
https://corksport.com/2014-mazda-3-big-brake-kit.html
325mm vs original 280mm nelisia sa pri roznych motorizaciach a vykonovych verziach?
knightsports ponukaju 3 varianty:
http://www.knightsports.co.jp/product/sports-brake-kit/
SPORTS BRAKE KIT FRONT 6POT(356mm x 32mm ) 18"
SPORTS BRAKE KIT FRONT 6POT(330mm x 32mm ) 17"
SPORTS BRAKE KIT FRONT 4POT(304mm x 22mm ) 344mm celkovy priemer brzdovej sustavy na 16" kolesa kedze som nameral cca 345mm vnutorny obvod tak len 1 milimeter priestor?
to vychadza na tie najmensie 2x172mm (http://www.knightsports.co.jp/wp-content/uploads/2016/12/MAZDA-2-DJ-F304-22.pdf?a1bff1) a potom ako dokupovat nahradne dosticky a kotuce do buducna ...
http://www.bbrgti.com/product-category/brake-upgrade/ ponuka Wilwood
6 piestikove tak tam dodavaju aj 3 mm podlozku a pre 4 piestikove by to malo byt ok s original 280 kotucom.

Alebo si kupit original kotuce a ist len do sportovych dosticiek:
http://www.bbrgti.com/product/bbr-mx-5-nd-high-performance-front-brake-pads/
+ flexi-nerezovych brzdovych hadiciek?

poznate este niekto nejake dalsie moznosti, ake skusenosti mate?
Odporucate niekto aj nejakych europskych vyrobcov, nieco domace :) ?
 
ze zkušenosti můžu zhodnotit kotouče BlackDash USR jak na 108kW GH i teď na 141kW GJ. V kombinaci s EBC Red Stuff nebo Yellow Stuff (dost práší) to brzdí naprosto skvěle ...
 
Vyměnil jsem přední originál brzdové kotouče za děrované kotouče Zimmermann i s destičkama a spokojenost. Jen více práší než originál. Hlavně se zatím kotouče nekroutí po zahřátí při razantnějším brzdění. Mám na nich zatím najeto 20.000 km.
 
hm a k čemu ti bude na zadku stejný kotouč jako na předku...? Předek má mnohem větší brzdnou účinnost...
 
jaký je úbytek destiček po 20tkm? Znám hlasy, které vrtané Zimmermany vyloženě nedoporučují pro bezpečnost/trvanlivost kotoučů.....

Ahoj Vitusi,
poradili mi je kvůli kroucení originálů u Bošiny. Měl jsem je na předchozí M6, 2.2 a max. spokojenost i když byly taky recenze, že údajně praskají. Kamarád jezdí závody a používá je taky a řikal, že nikdy neměl s kotouči Zimmermann problém. Stav 6 mm, kotouče hladké bez drážek a probržděného límečku na okraji.

Siky
 
Poslední úprava:
jaký je úbytek destiček po 20tkm? Znám hlasy, které vrtané Zimmermany vyloženě nedoporučují pro bezpečnost/trvanlivost kotoučů.....

Ja som to už v niektorom inom vlákne písal. Mal som na aute zimmermany, ale nie vŕtané. Museli z auta preč, boli mäkké ako papier. Drolili sa pod obyčajným pilníkom.
 
Z estetickych duvodu (a nemyslel jsem rozmerove stejny).
Na GL 2.0/2.5 (s elektronickou ruční brzdou) se dá sehnat všechno od EBC mimo zadních destiček... To je docela velkej problém od všech výrobců. Ještě jsem nezkoušel zaměnitelnost,ale jelikož je tam jinej systém,tak asi moc zaměnit (s modelama s klasickou ruční brzdou) nejspíš nepůjdou.
 
Na GL 2.0/2.5 (s elektronickou ruční brzdou) se dá sehnat všechno od EBC mimo zadních destiček
Vida, kdyz jsme to spolu minule debatovali, tak EBC jeste nemelo predni kotouce pro 2.5 s tim, ze jsi mi psal, ze jsou v planu, ale neznamo kdy. Vlastne mi ani nedoslo, ze @Vitus uz je evidentne ma. Tudiz bych mohl mit na predku i zadku stejne ;).

No, ale daji se pouzit stock desticky na EBC kotouce s rozumnym efektem?
 
Vida, kdyz jsme to spolu minule debatovali, tak EBC jeste nemelo predni kotouce pro 2.5 s tim, ze jsi mi psal, ze jsou v planu, ale neznamo kdy. Vlastne mi ani nedoslo, ze @Vitus uz je evidentne ma. Tudiz bych mohl mit na predku i zadku stejne ;).

No, ale daji se pouzit stock desticky na EBC kotouce s rozumnym efektem?
Na tom zadku pokud dáš obyčejný destičky a budeš jezdit jako obyčejný řidič (žádný smyky přes "el.ručku" :D) tak je to v celku jedno.

Abych to trochu zkonkretizoval. Pokud na kotouče typu TurboGroove použiješ origo destičky (nebo něco podobnýho originálu - ATE, Brembo,...) tak pro tebe jako řidiče se pocitově stane tohle:
1) brzdný účinek bude +/- stejný jako u origo brzd
2) teplota "přetavení" destičky bude stejná
3) bude to ale trvat dýl než se k teplotě přetavení destičky dostaneš,protože kotouč bude celkově líp chladit
4) destička bude (odhadem) 1/4-1/3 rychleji opotřebovaná než s normálním kotoučem nebo oproti destičce z lepšího materiálu - při běžném stylu jízdy

asi nic víc ani nic míň.
 
Poslední úprava:
Back
Top