• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Nahasapimapetilon

výkonný člen KLANu
161
Tyhle fotky uz mam delsi dobu, ale az ted me napadlo se podelit. Urcite nemusim nikomu predstavovat motor HTP ... a jak asi vetsina vi, trpi na preskoceni rozvodoveho retezu. Duvod proc tomu tak je je nasledujici:
Na fotkach je videt svojite retezove kole ze skody 120. Vsimete si tvaru zubu a ostre hrany nahore na zubu ta je dana tim, ze kolo je frezovane. Vedle je kolo vystrizene z plechu, coz je metoda levnejsi. Kvuli metode vyroby je misto hrany na hlave zubu zaobleni. Coz logicky ma za nasledek to, ze jak se remen trochu uvolni, preskoci. Dalsi zajimovest je, ze kvuli teto metode vyroby je potreba aby z vystrihaciho stroje retezove kolo vypadlo. Takze je vystrihovano pod nepatrnym uhlem. A jak vydite na poslednim obrazku retez na kole po cca 60ti tis. dosedal pouze na pulku zubu (ta cast co je obehana do stribrna). Ze zacatku prirozene behal jen po kraji. To ma za nasledek to, ze retez se opotrebovava na jedne srane vic a k tomu ze zde vznika axialni sila, ktera rozhodne nicemu neprospiva. Jak jste asi pochopili, kdyz jsou schopni ve skode auto setrit a delat takovehle ustupky na rozvodech, coz je jedna z nejdulezitejsich casti motoru, nejak ani nechci vedet jak odrbaji ty nepotrebne casti. Za me nikdy nekoupit.

IMAG0627.jpg IMAG0628.jpg IMAG0629.jpg
 
Dik, par tydnu zpatky jsem o tomhle rikal jednomu kolegovi. Alespon mu to muzu ukazat na fotkach ;)
 
Tak 225 konicku je slusnych. Vzhled neni taky zly, sice ten zadek je trochu divny, ale design je vec nahledu, ale ja uz vidim jak zase v zakladni vybave to bude dvoukolka s trivalcem a budes si muset priplatit za pedal plynu. Tim Skodovka dokonale zabije kazdy auto co udela. Jen aby mohli napsat "jiz od 2,50 Kč" ...
 
IMHO je design povedený, ikdyž si nemůžu pomoct a vidím tam prostě starou Q7, ale nakresli dneska něco co se něčemu už nepodobá a bude to mít trochu nadčasovost. interiér to je jeden velký otazník, tam hádám že toho moc nezůstane a sklouzne to ke koncernový uniformitě bez nápadu. každopádně si troufám tvrdit že to auto bude mít dost svých kupců a vydělá si na sebe celkem s přehledem
 
Kodiaq jako koncept vypadá moc pěkně, uvidíme, co z toho nakonec bude :)
 
@Doofer : tak tá škodovka zodiac či kodiac?, no akože tento hranatý futuristicko-retro dizajn mne vôbec neberie! Predok ako Range Rover, zadok (stále nie riť :confused:) ako bmwčko krížené s audi a interiér- dve diery čierne?! Keby Škoda zostala Škodou, bolo by to všetko ináč. Takto musí držať koncernový look, škoda. Mne osobne sa vždy páčili RSky od Vás z Boleslavi. Opäť škoda, že tie najnovšie sú pre mňa dizajnovo nezaujímavé.

Mazda je podľa mňa momentálne automobilka s najkrajšími autami, či už je to malá 2, alebo CX9. Proste nádhera!!!
 
mě se teda novej Sup líbí, ale nekoupil bych si ho z mnoha důvodů..... už třeba proto, že za ty peníze existujou mnohem lepší auta :D
 
Poslední úprava:
Na konci loňského roku jsem se rozhodoval mezi 4 auty a jedním z nich byl nový Superb. Kamarád z vývoje mi ho půjčil v maximální výbavě, 140 kW, aut. Ve srovnatelné výbavě jako Mazda 6 2,2 D, aut, Revolution Top, kterou jsem pořídil v plné za 862.000,-Kč by Superb stál 1.240.000,-Kč a bez head up displaye, led světlometů a navíc s aditivy, které M6 nemá. Po 10 min. jsem z něj vysedl a nemohl jsem se od bolesti zad narovnat!!! Jinak platforma z Passata excelentní, venkovní design rovněž, interiér ubohý, strohý. Když se podíváte na přístrojovou desku skrz čelní okno, tak se díváte do jedničkové fábie na hnusnou plochou přístrojovku s hranatou kapličkou. Při razantní jízdě adaptivní podvozek bouchá do dorazů atd. Po 10 letech mého bývalého působení ve Škoda ústavu to bylo první auto, které se mi od nich líbilo. Proč mám Mazdu 6 asi nemusím vysvětlovat. 2 měsíce teď marodím se zády a jediné místo, kde mě nebolí záda je moje Mazdička 6!!!!!! Závěr ať si každý udělá sám. 100 lidí, 100 chutí :)
 
Mně se Superb III celkem líbí a s 280k TSI bych si ho dovedl představit, se 190k TDI moc ne (měl jsem také půjčený v L&K, bílá perleť kombi), rozsah použitelný otáček je tam hrozně malý. Jinak souhlasím, že ten interiér je bída - ten klavírový lak úplně všude je stejné peklo jako předface GJ kolem řadící páky. Ten podvozek jsem četl, že se jim podařilo už vyřešit, jinak po přepnutí na Sport se to chová jako GJ. Aktuálně bych tedy radši už Passat Alltrack 2.0 TSI.
 
Než SupIII, tak raději Passata. Je lépe odhlučněný a nějak mi v něm lépe sedí a i palubní deska je zajímavější a celkově i prvky doplňkové výbavy jsou zajímavější (LED světla, LCD budíky atd.) Ale asi mám divnou postavu, ale ať sednu do jakékoli mazdy, tak jejich sedadla jsou tvarovaná na mou prdel. :D ,,Nové" mondeo mě neoslovilo, ten středový tunel je strašný, ale každému vyhovuje něco jiného. Dnes jsem seděl v Talismanovi a exteriré super, budíky super, ale nějak jsem nerozchodil ten tablet, asi bych potřeboval více času, bohužel jízdu jsem nestihl, ale bylo mi sděleno, že 1,6dCi by mělo být doplněno o 2,0dCi.
 
Mně se Superb III celkem líbí a s 280k TSI bych si ho dovedl představit, se 190k TDI moc ne (měl jsem také půjčený v L&K, bílá perleť kombi), rozsah použitelný otáček je tam hrozně malý. Jinak souhlasím, že ten interiér je bída - ten klavírový lak úplně všude je stejné peklo jako předface GJ kolem řadící páky. Ten podvozek jsem četl, že se jim podařilo už vyřešit, jinak po přepnutí na Sport se to chová jako GJ. Aktuálně bych tedy radši už Passat Alltrack 2.0 TSI.

Ahoj Martine, k tomu podvozku: vyřešili to asi tak jako u předchozího Supa? Doporučili "více" (kolik to je více?) nahustit 18 kola, aby u nich uživatel u kombíku (který měl špatné těžiště-malá platforma A4 z Octávie) na přední nápravě v plném zatížení nesezul gumu. Bratr to zažil s dětmi při sjezdu s dálnice !!! 3 měsíce starého Supa dal zaměstnancům, jako služebák a jel do Německa pro novou A6. Co myslíš, že s tím udělali u téhle generace? Dnes jsem se poptal. Upravili marketing a zpříznění novináři udělali své. Toť vše. Mimo jiné i v režimu tzv. Sport není problém při ostřejší jízdě jít s tlumiči na doraz! Proč totožný podvozek na totožné platformě na Passatu funguje a na Supu NE? Zase špatné rozložení váhy! Opět dalších 1000 starostí- větší namáhání přední nápravy a její opotřebení, větší namáhání brzd, větší namáhání silentbloku na na nápravě a na motoru? Děkuji ne.
Má volba byla mezi Mondeem, Superbem, Passatem a Mazdou 6 (vše v combi variantě). Mondeo hnus- tenký volant, gumový podvozek, interiér 3 generace zpět- nezachránila to ani výměna středového panelu a ještě k tomu menu a hlasové ovládání postrádá češtinu. O Superbu jsem již napsal dost a Passat byl pro mě auto bez emocí. Slvělý vůz, ale faceliftu, faceliftu, facelift! A aby si mi někdo pletl Passata s Golfem, tak to je ubohé. Jeden z kamarádů z vývoje mi dal za pravdu. Cituji: dojel jsem v Německu Passata a pak Golfa, nebo to bylo obráceně? Přibrzdil a počkal na první auto a pak zase dojel to druhé a dal mi absolutně za pravdu. Ještě tak v plné verzi s falešnýma konsovkami výfuku, jako u Octávie RS :):):) a chromovanýma lištama, nebo Alltrack. Nakonec zvítězila Mazda 6 i přes kompromisy ohledně špatného laku , což se hned po měsící potvrdilo. Excelentní design, dobré jízdní vlastnosti, s motorem 2.2 jsem spokojený (měl jsem ho už v předchozí generaci M6), cena někde úplně jinde než u Passata za 1.4 mil Kč. Ale jak jsem jednou již výše psal: 100 lidí, 100 chutí a 100 názorů. Přeji Ti šťasnou ruku při volbě nového auta a nedej na recenze. Mohl bych Ti povyprávět o luxusních lodích, hotelích atd. plných novinářů. A i ten největší krytik má svou cenu :).
 
Ahoj Mazďáci. Dnes som vyzdvihol zo servisu svokrove auto. Ide o japonca, a síce Toyotu Avensis sedan 2,0 benzín. Najazdené má 322000km. Asi pred týždňom tam odišlo pravé predné ložisko. Vedúci servisu bol úplne mimo z podvozku tohoto auta. Všetko sedí ako má a drží na svojom mieste. Vyjadril sa asi v takom zmysle, že tí japonci naozaj vedia čo robia. Na ten nájazd, slabšiu starostlivosť a rôznorodosť vodičov vystriedaných na aute, môžem spokojne vyhlásiť že je to až k neuvereniu. Verím, že tak ako japonská Toyota, tak aj japonská Mazda bude tešiť majiteľov podobnou výdržou a spoľahlivosťou. Teraz už viem, že objednať CX3 bol dobrý krok a v ďalekej budúcnosti určite budem voliť auto spoza mláky z krajiny vychádzajúceho slnka.
Čaute borci ;)
 
Martine, teď v sobotu 21.5.2016 v autosalonu na ČT2 srovnávali Passata B6 (2009) a "nového" Passata 240 koní. Jestli to ještě najdeš někde v archivu, tak mrkni.
 
Back
Top