• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Cukání při rozjezdu

No zkoušel jsem váhu vzduchu a v pořádku, filtr paliva nepřisává, hadice netečou, žhavičky i spínání je v pořádku, SCV taky v pořádku. Ale zjistil jsem že jeden oproti druhému snímači plynu vykazují rozdílné hodnoty cca o 3,5% a auto ukazuje stejnou teplotu chladiva jak když je reálná teplota 35C tak 70C
 
Potom zkus zkontrolovat to sítko v nádrži, jak jsme se bavili :cool: Aspoň u první generace to byl dost častý problém u tankování špatné nafty. A předchozí majitel nic moc dobrého netankoval, když si říkal kolik bordelu bylo v paliváku ;)
 
no našel jsem už vlez do nádrže ale mám obavy aby tam nebylo těsnění. Jak to je vůbec u mazdy, mělo by tam být i podávací čerpadlo ne?
 
Tak vyměněn SCV ventil, zatím necuká ale začalo auto nějak kňučet, vychází odněkud z pozice rozvodů, nebo klínového řemene
update: přidávám video, jde o ten zvuk Whuuůůů
 
Poslední úprava:
Pěkná meluzína. Kurňa co ti v tom autorizáku s autem dělaj, to by mě fakt zajímalo :confused:
 
No bylo mi řečeno že si to vsugerovávám, a pak že to se dochlazuje nezávyslé topení :D, ale pokud vím tak webasto je asi o pul metru blíže čelnímu sklu
 
Zdravím, mám Mazdu 6 GH r.v. 2008 2.0 Diesel 103 kw.
Mám ten samý problém se škubáním. Když je motor studený vše je v pohodě, ale jak se ohřeje, tak v rozmezí otáček 1600 - 1900 po přidání plynu zaškube. Někdy škube i když v tomto rozmezí otáček jedu delší dobu a jen tak lechtám plyn. Když motor vystydne, je to zase v normálu. Všechny problémy začaly před rokem, když se mi rozsvítily kontrolky DPF filtru a palivového a emisního systému. Po několika opravách v servisu jsem nakonec nechal vyndat DPF filtr a vyčistil, taky jsem vyměnil EGR ventil. Pak mi udělali korekci vstřiků. A všechno bylo OK. Jenže po roce, to zase přišlo znova. V servisu mi sdělili, že to je vstřikama. Jsem laik, takže to popíšu dost laicky: Vstřiky si občas vstřikují nesmyslné množství paliva, proto to škubání. Zároveň, když dávají paliva víc než by bylo zdrávo, nespálené palivo se dostává do DPF filtru a ten pak zanáší. Zároveň se pak dostává nafta i do oleje. Zvláštní je, že ve dvou ze třech autorizovaných servisů mi řekli, že s diagnostikou nedokážou udělat korekci vstřiků, že se na ně nemůžou dostat. Jsem z toho už dost naštvanej, protože se mi nechce každé 3 měsíce jezdit do servisu s tím samým problémem. A upřímně, když mi sdělili, že nové vstřiky je sranda za cca 60000 Kč, tak nevím co s tím.
 
a kolik máš najeto, co to byl za servis, protože z diagnostiky by ti měli říct který vstřik blbne, jestli jsi se jistý že je to vstřik, můžeš si provést korekci přes drát a pin v motoru,návod tu někde najdeš, viděl bych to ale na klasiku zasraný EGR, buď vyčistit nebo zaslepit
 
Najeto mám 238000 km. EGR jsem před cca 10 měsíci měnil. Korekce vstřiků se nepodařila ani v Mazdě v Ústí n. Labem ( Auto B.E.K. ) ani v Roudnici n. Labem ( Pohona ). V Praze v Auto Palace korekci udělali. Ve čtvrtek jedu do servisu na diagnostiku, tak uvidím co mi řeknou. Bydlím v Ústí, tak jsem se objednal v Auto B.E.K.
 
Tak vstřiky pouští více nafty než motor spálu právě kvůli DPF a jeho regeneraci. Pokud jsou špatné vstřiky, tak originál diagnostika musí ukazát, který je špatný a jaké má hodnoty. A to jestli si s tím neporadí autorizované servisy je docela zvláštní.

Jinak co se týká vstřiků, tak zkus - www.mazdapavlice.cz, tam repasovaný vstřik prodávají výměnným způsobem za 2500,- Kč (to jenom v případě, kdyby byly špatné)
 
@eagleman Koukám, že se v autorizovaných servisech nic nezměnilo a jen tě chcou servat a připravit o co nejvíce peněz...
Na origo diagnostice ti mechanik zjistí v jakém stavu jsou vstřiky (238tis. by měly být tak akorát zajeté a připravené na další porce kilometrů) i v jakém stavu je DPF.
Ohledně EGR je možné, že je opět "špinavé" a proto se závada obnovila.
Popravdě nedoporučuji přidávat od 1600 otáček. Motor má nejradši otáčky okolo 2000 otáček. A u 1600 je motor podtočený (= rychlé špinění EGR).
Pokud motor pocukává třeba při popojíždění po parkovišti, tak si pamatuji, že to vždy dělalo DPF.

Určitě doporučuji zkouknout EGR. A dále (u nějakého schopného mechanika) zkontrolovat na diagnostice stav vstřiků a DPF ;)
Popřípadě VIF aditivum do nafty přidáváš?
 
Poslední úprava:
No já musím říct že po zaslepení EGR se situace zlepšila tak o 90%. Teď auto cuká jen když sešlápnu plyn tak o 0,5 cm

Odesláno z mého Lenovo K920 pomocí Tapatalk
 
No nevim 238 tis. km je je zajeté? Spíše bych řekl vytáhnout vstřiky, nebo je nechat vyčistit či dekarbonizovat, ono záleží co tam kdo lil za naftu.
 
@proton To je přesně ono, jak se do něčeho začne vrtat, tak to nikdy nedopadne dobře. Nejdříve to chce zjistit stav vstřiků na diagnostice a potom popřípadě začít jednat. Určitě záleží na naftě. Ale vstřiky jsem měl na hodnotách "jako nové" u mazd přes 350 000km najeto s 250 000km i 290 000km. Jednalo se o auta, která jsem neměl od novoty. A znám mnoho mnoho desítek mazd s obrovskými nájezdy a vstřiky na diag. na hodnotách velice pěkných. Tohle nebude náhoda.

Tady jde spíš o to, že páni v servisech jsou radši, když můžou někoho oškubat o peníze (čest výjimkám)..
 
Občas sa mi stane tiež táto závada jemne pridusenie (poskubnutie ) riešiť som to začal cca pred rokom a najväčší vplyv má na to kvalita nafty. Skoro vždy keď som natankoval na slovenskej benzinke auto začalo robiť problémy najlepšia bola nafta ktorú som natankoval V Rakúsku to auto za celú nadz skublo tak max 2x. Ešte sa mi osvedčila nafta maxxmotion s omv ta bola úplne bez problemou. Teraz to tak striedam keď mám cestu tak tankujem V Rakúsku alebo omv a začal som používať vif aditivum.

Odoslané z SM-G900F pomocou Tapatalku
 
Zdravím,
s cukáním mám podobný problém. A navíc mi za studena netlačí turbo. Je to normální? Ke všemu se mi dnes rozsvítila kontrolka elektroniky motoru. Takže potřebuji diagnostiku...nejlépe v Praze a okolí...nějaké doporučení a rady ohledně uvedených závad? :(
 
Poslední úprava:
Diagnostika hotová. Nízký tlak v turbu, takže je asi v pr... turbo. Někdo nějaký kontakt, kde sehnat? Případně, kde opravit nebo o co by se vlastně mohlo jednat?
 
Poslední úprava:
Co vyjela diagnostika za kód?

Kolik máš najeto, popřípadě dochlazuješ turbo před vypnutím motoru? Nějak se mi nezdá, že by z ničeho nic odešlo turbo. Hadice, podtlaky všechno v pořádku? Turbo suché nepotečené?

Ohledně cukání určitě kouknout na EGR a stav DPF
 
Mám najeto 150 tis což se mi osobně zdá docela málo na turbo, které taky dochlazuji. Je suchý a hadice nevím. Diagnostika kód netuším, jen mi borec řekl, že mu to ukázalo nízký tlak v turbu...origo diagnostika u Mazdy min trojku, takže tam jsem nebyl :( Teď jsem ve fázi testu, takže jsem natankoval lepší naftu a prolil to aditivem. Po ujetí pomalu celé nádrže, při ostřejším stylu jízdy se mi zdá lepší, necuká a lépe tlačí...Poté ještě zkusím vyčistit EGR a uvidí se...jinak zatím díky :) Tak snad to bude oukej :)
 
Back
Top