• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér CX-5 opěrky hlavy

Mila_s

výkonný člen KLANu
103
Ahoj, chci se zeptat, zda jste někdo řešili možnost polohování opěrek hlavy ? Jsou hrozně vysunuté dopředu, a po dlouhé jízdě (mojí první s novou Magdičkou) mne hrozně bolelo za krkem.
 
Mám obdobný pocit, ale asi se s tím nedá nic dělat. Navíc se u úplně nové CX5 nemohu zbavit zřejmě hodně subjektivního pocitu ostřejšího chemického zápachu novoty než u předešlých nových aut. Vždycky jsem tvrdil, že příjemná vůně nového auta by se mohla prodávat, tady ale o tom přesvědčený nejsem. Buď to bylo před předáním auta něčím chemicky čištěné (palubka nebo kožené sedačky), nebo to je nová vlastnost. Prodávající se dušuje, že jen sundali igelity a jinak nic nedělali.
 
IMO normální offgassing, s ohledem na podíl umělých hmot včetně umělé kůže v interiéru...
 
Ahoj Mílo,
řešil jsem tenhle renonc (spíš úsporné opatření) ještě před nákupem. Věděl jsem, že s tak předkloněnýma opěrkama nemůžu jezdit. Nakonec jsem se odhodlal CX-5 koupit i přes tento (podle mne zásadní) nedostatek. Fakt jsem se v duchu řehtal jak pominutý, když mi prodejci Mazdy na moje námitky odpovídali, že ty opěrky jsou tak šíleně předkloněné kvůli bezpečnosti… Co kdyby byly jednoduše podélně nastavitelné jako v mých předchozích korejcích?
To na úvod. Předsevzal jsem si, že si přední opěrky své CX-5 doma upravím, a zdařilo se! Musel jsem zhotovit upínací přípravek, abych ty nožky ohnul hezky těsně u čalounění. Pak nasadit duralovou trubku (kvůli delší páce) a už to jde… Teda zpočátku, dokud si nožka v místě ohybu ještě zachovává kruhový průřez, to moc nejde. Samozřejmě jsem neohýbal přes ostrou hranu. Postupoval jsem po kouskách a měřil jsem, o kolik se posunul šev na horní straně opěrky proti výchozímu stavu. Myslím, že jsem ho přemístil asi o čtyři centimetry, přesně si nepamatuji. Přestal jsem, když to šlo ohýbat opravdu snadno, to jsem se začal bát, že se ty nožky konečně zlomí. Je potřeba průběžně dbát na kolmost a rovnoběžnost.
Pohodlí krční páteře při dlouhé jízdě není stále takové, jako bylo u korejců (jsem zvyklý řídit se vztyčenou, ne dopředu vystrčenou hlavou), ale s výchozím stavem se nedá srovnat. Je to OK.
 
A nebojíš se ztráty pevnosti ? Tedy že Ti to při havárii praskne, zlámeš si vaz, a pojišťovna to neuzná a nic Ti nezaplatí (tedy už ne Tobě, ale pozůstalým) ?
 
Abych pravdu řekl, nebojím. Takových víceméně hypotetických nebezpečí na člověka číhá něurekom. Spíš si myslím, že je důležité se například dobře rozhlédnout na každé křižovatce, kde dávám přednost. Na to už zařvalo víc lidí než na selhání hlavových opěrek, aspoň myslím.
 
...Předsevzal jsem si, že si přední opěrky své CX-5 doma upravím, a zdařilo se! Musel jsem zhotovit upínací přípravek, abych ty nožky ohnul hezky těsně u čalounění. Pak nasadit duralovou trubku (kvůli delší páce) a už to jde…...
Jak jsi to prosím ohybal? Upnul jsi to přímo přes čalounění a pak ohnul přes něco co nejblíž u něj? (předpokládám, že rozebrat to nejde)
 
Ahoj Petře,
Tvůj zájem mne potěšil, tož jsem se dodatečně pokusil o nějakou dokumentaci.
Přípravek (fotka) jsem zhotovil ze silnostěnné trubky ø 30, do které jsem vyřízl dva závity M8. Ještě jsem vzal uzavřený obdélníkový profil (jekl) se dvěma otvory pro šrouby. Použití přípravku ukazuje náčrtek: vlevo celek, vpravo detail. Jekl jsem upnul do svěráku, přišrouboval přípravek a do otvoru jsem zespod zasunul nohu opěrky co nejvýš, aby ohyb vyšel blízko čalounění. Potom jsem nohu pomocí šroubů M8 pevně sevřel mezi přípravek a jekl, aby se opěrka při ohýbání vevnitř nepoškodila. Proti jejímu odření jsem dal mezi přípravek a kůži kus kartónu s otvorem pro nohu (není zakreslen). Ohýbal jsem pákou z duralové trubky (řidítka od kola), protože zpočátku to šlo fakt ztuha. Bylo nutné dotahovat šrouby, jak se průřez nohy zplošťoval, a kontrolovat kolmost ohybu na rovinu opěrky, aby se zachovala rozteč konců noh, o rovnoběžnosti nemluvě.
Několikrát jsem přerušil práci a kontroloval (fotka), o kolik jsem posunul šev na horní straně opěrky dozadu. Výchozí hodnoty jsem si nezapsal, ale z fotek 2 a 3 můžeš spočítat, na jaký rozměr jsem se dostal. Opěrky takto zkřivené už mi v autě vyhovují. Ohyby při pohledu zezadu ukazují fotky 1.
Upozornění: pro dobrý výsledek je potřeba jistá manuální šikovnost a zběhlost v podobných vylomeninách.
Přípravek.jpg Náčrtek.jpg Kontrola.jpg L_opěrka_2.jpg L_opěrka_3.jpg P_opěrka_2.jpg P_opěrka_3.jpg L_opěrka_1.jpg P_opěrka_1.jpg
 
A přitom jen stačilo dát opěradlo do vzpřímenější polohy. Ale chápu to, lidi jsou zvyklý v tom autě prostě ležet. Levou ruku na horní polovinu věnce volantu, pravou na řadičku. A takto normálně jezdí i ti, co mají automat.
 
A přitom jen stačilo dát opěradlo do vzpřímenější polohy. Ale chápu to, lidi jsou zvyklý v tom autě prostě ležet. Levou ruku na horní polovinu věnce volantu, pravou na řadičku. A takto normálně jezdí i ti, co mají automat.

Nevím co s tím má společného operadlo. Manželce jako spolujezdkyni vyloženě vadí opěrka v naší CX3 nejvíc ze všech aut co jsme měly a když na to koukám, tak má fakt nejhorší úhel.
 
@Jirkav Hezky! Pěkná práce, díky. Takhle to upnout mne nenapadlo. :)
@xPet Ono se právě jedná o to, aby šlo sedět rovně/ji a nemusela být při tom hlava zvrácená na břicho.;)
Možná je to dlouhýma zádama, ale abych si nastavil opěrku hlavy dle návodu (střed nad uši), tak bych ji musel vysunout 10 cm za poslední zářez - ale i v té poloze pořád ještě trochu tlačí hlavu dopředu na hrudník. Čím je sedadlo rovněji, tím je to samozřejmě ještě horší.
 
@PetrCh , @vladas75 tak jsem byl schválně očíhnout ty sedačky. Když si sednu tak nějak obecně, tak ta opěrka je cítit, že trochu tlačí hlavu na břicho. Ale když vrazím zadek úplně nejvíc do sedačky, jako že k opěradlu, tak je pozice za volantem tak nějak OK. No..., ty opěrky by to nejspíše chtělo cca o 1cm dozadu. Nasadili jste mi brouka do hlavy. A to jsem si liboval jak je to teď dobré sezení oproti té prvně zkoušené M2 2015, u které mi ty opěrky přišly hrozně nepohodlné/tlačící.
 
Back
Top