• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cyklistika a vše kolem

No nemám jinou fotku, se v podstate vůbec nefotim ani když jezdim na kole, ale chtěl sem prispet :)
 
Prodávám nějaké MTB komponenty sundané z nového kola, kdyby někdo měl zájem:

1) Kliky + převodník: SHIMANO XTR FC-M9000 HOLLOWTECH II 34T (1x11) - 6.000,-
2) Přehazovačka: SHIMANO XTR RD-M9000-D GS SHADOW PLUS - 3.300,-
3) Řazení: SHIMANO XTR SL-M9000 RAPIDFIRE PLUS I-SPEC II (pravé) - 1.500,-
4) Kazeta: Shimano XT CS-M8000-11 11-46T - 1.500,-
5) Řetěz: KMC X11L Silver - 750,-
6) Vidlice: DT SWISS OPM O.D.L. TAPERED 29", 15MM - 16.000,- (plná záruka)
 
tvl tak to je teda zhovadilost o_O
Já naopak souhlasím, někteří řidiči míjejí cyklisty na pár decimetrů. Já nemám problém s tím, abych cyklistu objel v bezpečné vzdálenosti, stejně už se tak chovám. Když to nejde, jedu za ním. Občas jedu kolmo i po silnici a někdy to je fakt o hubu. Pro mě jako řidiče tedy žádná změna.
 
Já naopak souhlasím, někteří řidiči míjejí cyklisty na pár decimetrů. Já nemám problém s tím, abych cyklistu objel v bezpečné vzdálenosti, stejně už se tak chovám. Když to nejde, jedu za ním. Občas jedu kolmo i po silnici a někdy to je fakt o hubu. Pro mě jako řidiče tedy žádná změna.
tak třeba v mém okolí ( Křivoklátsko a okolí ) si fakt nedokážu moc představit, jak na klikaté úzké okresce budeš dodržovat 1,5 m , aby si objel nějakého dědulu na bicyklu. Nemluvě např. o autobusech, traktorech apod. který taky mezi vesničkama jezdí, to pak budou kolony jako prase. Nezdá se mi to jako dobrý nápad ...
 
tak třeba v mém okolí ( Křivoklátsko a okolí ) si fakt nedokážu moc představit, jak na klikaté úzké okresce budeš dodržovat 1,5 m , aby si objel nějakého dědulu na bicyklu. Nemluvě např. o autobusech, traktorech apod. který taky mezi vesničkama jezdí, to pak budou kolony jako prase. Nezdá se mi to jako dobrý nápad ...
Když se tam minou 2 auta nebo bus a auto, bude prostor i na objetí cyklisty, neboj :)
 
Hlavně aby cyklisti jezdili po cyklostezkách vedle silnice a ne na silnici a ještě dva vedle sebe. Škoda že ta nová M3 už nemá tak "plýtvací" ostřikovače.
Jak postupovat při objíždění
A) Důkladně očistit sklo vozidla
B) Vytvořit rozestup 1,5 metru
C) Prostě ho objet a vzdálit se co nejdále...

vlcsnap-2021-04-14-20h02m44s409.pngvlcsnap-2021-04-14-20h03m10s577.png
 
tak třeba v mém okolí ( Křivoklátsko a okolí ) si fakt nedokážu moc představit, jak na klikaté úzké okresce budeš dodržovat 1,5 m , aby si objel nějakého dědulu na bicyklu. Nemluvě např. o autobusech, traktorech apod. který taky mezi vesničkama jezdí, to pak budou kolony jako prase. Nezdá se mi to jako dobrý nápad ...
Když to jde všude napříč Evropou, proč by to nešlo u nás. Úzké cesty jsou výmluva... ty jsou i ve Španělsku, Itálii, Francii... je to o ohleduplnosti z obou stran a vzájemném respektu. My s tím bohužel pořád máme problémy a to nejenom na silnicích (celá střední Evropa postižená komunismem, nejenom u nás).
 
To tu začíná být jak Rangers VS Slavia ✌️
Vůbec ne ?, jen myslím že je to zbytečné nařízení. Budu předjíždět tak jako doposud, tedy z mého pohledu bezpečně, tak jak to dělá asi většina. Rozhodně při tom nebudu vytahovat z okna metr ? a už vidím jak bude policie řešit vymahatelnost a průkaznost. Když je volná silnice a plná čára, předjedete cyklistu?
 
také jsem nadšený cyklista. Ale pokud musím jet na kole po silnici, cítím se nekomfortně nejspíš už z logiky věci, že silnice je určená pro dopravu. Sportovní aktivity na dopravních tepnách mi nepřijdou jako dobrý nápad, proto raději jezdím po cyklostezkách, trailech a ostatních komunikacích určených výhradně pro cyklisty.
Kdo chce jezdit na kole po silnici, měl by se podle toho chovat... V podstatě každá větší skupinka cyklistů na silnici se chová, jako by byla na cyklo polygonu, eventuálně se cítí jako peloton Tour de France a ne jako na dopravní komunikaci. Kde jsou základní lidské instinkty?

Ano, chovejme se k sobě všichni ohleduplně, ale taky se zamysleme nad podstatou věci! Dva a více cyklistů v rojnici vedle sebe není absolutně nic ohleduplného... budeme brzy schvalovat metr a půl od skejťáka, běžce, psa, kočky, křečka na silnici....?
 
Každý cyklista by měl mít nějaký půd sebezáchovy a ne se chovat jako kdyby jel ve 2,5t Merglu. A peloton pump v kondomech, kdy jedou dva+ vedle sebe není nikdy ok. A že jich je jak psů. Bohužel začíná zase sezóna a věřím, že v době covidové to bude velice výživné.
 
Ten 1.5m samozřejmě nikdo kontrolovat nebude. Pochybuju, že by si policajti někde stoupli a čekali, kde zrovna bude někdo předjíždět s menším odstupem a ještě, aby tam zrovna jel nějaký cyklista. Spíš jde o to informovat veřejnosti "Podívej, dávejte si při předjíždění pozor." Já jsem výkonnostní cyklista a i když závodím na biku, tak většinu odtrénuju na silnici, kde strávím cca 12-15k km ročně. A asi byste nevěřili, jak někteří šoféři na absolutně přehledném úseku bez zatáček, jsou schopni jet blízko, byť já jedu skoro v příkopě. Je to vcelku dost tvrdý návrat do reality, když se vrátím ze soustředění někde z ciziny.

Co jsem ale chtěl napsat, tak pointa v tom 1.5m je spíš informovat veřejnost, že by bylo fajn předjíždět s rozumem. To, jestli je to uzákoněné a nebo ne, je zcela lhostejné. Nicméně, od doby kdy ve Španělsku uzákonili 1.5m, tak se to zlepšilo o 100% a jenom proto, že se o tom ví, tak většina lidí předjíždí bezpečnějc (a podle místních se na to policie nijak nezaměřovala). Bohužel, většina řidičů neví, že míjet někoho pár cm je skoro o zdraví a valná většina řidičů ani neví, kde končí jejich pravá strana auta. Taky v zimě, je hustší vzduch, tak ta tlaková vlna je mnohem silnější (ale to jenom taková perlička). :)
PS: pro mudrlanty, dá se jezdit na kole i v zimě pokud to podmínky umožňují (není sníh, je sucho, nad nulou atd.)

Ono pokud dojde k nějaké nehodě a dostane se to až k soudu, tak většina soudních znalců stanovuje bezpečnou vzdálenost na předjetí 1.4 - 1.6m.

Nijak neobhajuju ani jednu stranu. Věřím, že ohleduplní cyklisti i řidiči si pro sebe najdou na cestě dost místa bez ohrožování a omezování ostatních.

@vladas75 Já cyklisty na plné objíždím (pokud je dostatečně dobře vidět, v zatáčce samozřejmě ne). A taky popravdě očekávám, že jako cyklistu, mě auta budou objíždět i při plné čáře, pokud je to přehledný úsek a ne zrovna nějaký krajní případ úzké a klikaté cesty. Z mých zkušeností je zrovna ta plná/přerušovaná čára u nás v ČR na mnoha místech naprosto nevhodně označená. Kde plná má být, tak není a kde být nemá, tak je. To třeba v USA jsem úplně čuměl, jak krásně tam ta plná/přerušovaná dává smysl.
 
Na informovani verejnosti si mohlo ministerstvo zaplatit kampan v mediich... nemuseli vytvaret dalsi nevymahatelny zakon, ktery jen zkomplikuje jiz tak prebujelou ceskou legislativu.

Jinak jsem taky obcasny cyklista, asi min jak efface nebo Vitus, ale stejne jako Vitus jsem toho nazoru, ze by meli cyklisti na silnici s dalsim provozem jezdit s ohledem na to, ze jsou nejpomalejsi, spatne videt, zranitelni. Pripadne i zvazit, na jakou silnici se vydaji... Tady u nas neni tak vzacne, ze nekdo na skoro zavodni silnicce za kilo pade jede po rozmlaceny ceste, kde musi klickovat nebo jet prostredkem... asi jako ja kdybych se vydal s Mazdou 6 na terenni polygon, a pak tam akorat vsem delal problemy. Bude ten cyklista cekat, ze ho budu obskakovat pomalu po poli? Kdyz se na takovy silnici potkaji dve auta, jedno musi pulkou pneu do krajnice a je to tesny. Metr a pul je v takovy situaci, pokud ten cyklista nejede po kraji, skoro nemozny. A je mi jasny, ze kvuli tomu zakon nedelali, ale pokud neni splnitelny, proc ho delat? Proc nestaci ta kampan? Kampane za poutani a chlast za volantem nebyly uspesne? Podle me byly, a tam je sice i trest pokutou, ale verim ze si plno lidi odneslo i ty obrazky z nehod (ostatne ta pokuta a to, jak casto by ji i porusitel dostal, je smesna)... dneska by to slo udelat i lip, pusobiveji, lidi jsou masirovani reklamama v socialnich sitich... Kdyz dokaze chovani lidi ovlivnit korporat, proc by to nemel dokazat stat, i bez zakonu a represe?

Jinak na relativne dobrych silnicich tu mame zase jine nesvary, a to jezdeni dvou i tri vedle sebe, i do zatacek, neuhnuti, ani kdyz za nima jede vic aut (nevedi to), nesviceni nejcasteji rano, v slabe mlze, v podvecer, ale nekdy i v noci, prejizdeni i do protismeru v zatackach pri sjizdeni neceho rychlejsiho. V tomhle poslednim bodu motorkari to samy, pred dvema dny jsem primo pred sebou videl jednoho, kterej to mel s protijedoucim autem doslova o fous, ridic to strhl do krajnice... taky bylo videt, ze se z toho kreten-motorkar nemoh vzpamatovat; uz kdyz me - jedouciho cca 150 - predjizdel, tak jsem manzelce rikal, ze tu blizici se zatacku nezna a neni mozny, aby ji dokazal projet tak rychle v takovym zlomu na svy strane... takze jsem to cekal a trochu ubral, abych to bezpecne ubrzdil k pripadne nehode. S cyklistama nemluvim o nejakym mizivym procentu, neco z tohohle dela rozhodne vic jak polovina cyklistu, ktery potkam. Kdyby takhle jezdili lidi s autama, tak jsou v jednom kuse vsude nehody. Auta jsou siroky a rychly, tam by se ty situace nedaly porad dokola nejak na posledni chvili vyresit.

Zkratka i jako cyklista mam vetsinu roku cyklistu na silnicich v nasi oblasti fakt plny zuby. Ale nejen tady, to co predvadeji v Alpach, to je uplne to samy. To se fakt v lete v kazdejch serpentinach klepu, abych nejakyho debila, co vylitne z protismeru, nesejmul. Nesviceni v podvecer nebo v tunelech taky klasika... adrenalin, provazeny (mymi) modlitbami, aby kazda cesta po silnici posete cyklistama vysla a pralo nam (obema) stesti, nebo nad cyklistou stal strazny andel.
 
Poslední úprava:
Tak snad ted začnou cyklisti taky dodržovat to ca mají ,přestanou jezdit po chodníkách,já tam s autem nejezdim,nebudou jezdit přes přechody,přestanou chlastat když pak jedou dál ,ty jejich 2-3 pivka,budou jezdit za sebou a ne jak debilove 3 vedle sebe a spousta dalších věci.
 
Back
Top