• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Denní svícení - DRL

Použití DRL světel s integrovanými pozičními (obrysovými) světly dle homologačního předpisu EHK OSN č. 48 na vozidlech je možné pouze jako náhrada za původní samostatná poziční (obrysová) světla, která musí být trvale odpojena (nestačí pouze vyjmout zdroj). DRL světla se zapnutou funkcí pozičních (obrysových) světel není možné použít u vozidel, která mají poziční (obrysová) světla integrována v hlavních světlometech.

Takže jedno odpojovací relátko to jistí ;)

Jsem rád, že se parkovačky od Osramu líbí :)
 
Mno já to myslím mám stejně. Tj. když jsou vyplé potkávačky, tak svítí DRL naplno a když svítí potkávačky, tak DRL svítí tlumeně. V servisu kde mi to instalovali mi bylo řečeno, že by to takto mělo být OK. Na STK to neřešili vůbec...
 
Uz to mam premyslene. Zohnal som origos modul do M6 GH s oznacenim GS1E67890A, ktory v rezime OFF svetla automaticky nezapina a v rezime AUTO zapina svetla len ak sa zotmi - takze tu zohrava ulohu svetelny senzor.
Pomocou prepinacieho rele zapojim DRL tak, aby sa zapinali len v rezime OFF po nastartovani a takisto v rezime AUTO ak je vonku dostatocne svetlo, ziadne ine svetla nebudu v tychto dvoch pripadoch svietit, ani obrysove ani stretavacie xenony.
V polohe obrysove svetla zase budu svitit len obrysove, v polohe ON alebo v AUTO a za tmy budu svitit obrysove a stretavacie. V tomto pripade rele dostane +12V z obrysovych a DRL vypne uplne.
Takze by to malo byt podla vyhlasky.

@Alamaster
a ked mas zapnute stretavacky a DRL su len tlmene, svita ti aj obrysove svetla?
 
Mno já to myslím mám stejně. Tj. když jsou vyplé potkávačky, tak svítí DRL naplno a když svítí potkávačky, tak DRL svítí tlumeně. V servisu kde mi to instalovali mi bylo řečeno, že by to takto mělo být OK. Na STK to neřešili vůbec...
Já to tak měl na předchozí GG stejně, ale je to v rozporu s vyhláškou, takže odpověď na otázku zazněla nahoře ;)
Uz to mam premyslene. Zohnal som origos modul do M6 GH s oznacenim GS1E67890A, ktory v rezime OFF svetla automaticky nezapina a v rezime AUTO zapina svetla len ak sa zotmi - takze tu zohrava ulohu svetelny senzor.
Pomocou prepinacieho rele zapojim DRL tak, aby sa zapinali len v rezime OFF po nastartovani a takisto v rezime AUTO ak je vonku dostatocne svetlo, ziadne ine svetla nebudu v tychto dvoch pripadoch svietit, ani obrysove ani stretavacie xenony.
V polohe obrysove svetla zase budu svitit len obrysove, v polohe ON alebo v AUTO a za tmy budu svitit obrysove a stretavacie. V tomto pripade rele dostane +12V z obrysovych a DRL vypne uplne.
Takze by to malo byt podla vyhlasky.

@Alamaster
a ked mas zapnute stretavacky a DRL su len tlmene, svita ti aj obrysove svetla?
Mám to stejně, páčka na poloze AUTO a nic neřeším. Vjedu do tunelu nebo se setmí, tak se DRL automaticky odpojí a zapnou se světla ;)
Alešovi svítí parkovačky a "tlumené" DRL společně s potkávačkama.
 
Zdravím se svým prvním příspěvkem. Jsem cca 3 týdny majitelem GH a postupně pročítám témata kolem světel. Řešil jsem možnosti DRL, až jsem narazil na toto video. Máte s tím už někdo zkušenosti?
Prodávají to jak poláci, tak je toho plný Aliexpres. Jen vybrat něco trvanlivého co nezhoří při startu :)
Takto vypadá ta sada.
 
Ahoj, vítej na foru!

...ve mě tam nevzbuzují důvěru ty křivě a nepravidelně nalepené smd čipy, o žárovkách ti lépe pohovoří @Natural (o tom, že to neprojde technickou není třeba hovořit).
 
Díky, samozřejmě bych s tím na technickou nelezl. Zatím to řeším s předstihem. Na zimu mě to zatím tak nevadí, ale přes léto už bych raději ty výbojky pošetřil. Když na to dojde, tak to určitě objednám přímo na Ali, jen budu muset vytipovat něco kvalitního a hlavně si pořádně osahat přístup k žárovkám ve světlech. Proti mému stařičkému 323F BJ tam není zrovna moc místa.
 
btw : jakou máš jednotku svícení? Když otočíš klíčkem, hned se rozsvítí světla anebo ne? ,-)
 
Mám bez klíčový vstup a start. Na páčce mám i pozici auto, která spína hlavní světla až se zešeří. Polohu auto nepoužívám, protože pak v noci sepne světla i před startem a přes den je to stejně k ničemu. Kdybych měl DRL, tak by to bylo o něčem jiném. Měl bych ještě dotaz trochu mimo toto téma. Máš zkušenost a nebo někdo zde ze sledujících se světli s natáčením do zatáček? Potřebuji nějak prověřit jestli to funguje. Je nějaký test, který dělají po startu? Dle manuálu mají funkci hlídat kontrolky a ty nic nehlásí. V noci si nejsem jistý jestli to něco dělá. Přisvětlení dalším světlem funguje, ale s těmito xenony zkušenost nemám. Dá se nějak prověřit jestli mi funguje naklápění? Protože po startu se světla jen rožnou. Žádnou kalibraci sklonu po startu světel nepozoruji. Možná to zbytečně řeším, ale na youtube jsem odpověď nenašel a trochu mě hlodá jestli mi předchozí majitel nezatajil nějaký tuning :) Každopádně vše svítí a na dovozové technické s ničím problém nebyl :)
 
Na BLku se po startu bixenony natočily mírně do stran a pak zpět, dolů a nahoru jako u GG už ne. Během jízdy šlo pak krásně jak se světla natáčí podle polohy volantu.
 
jaký máš rok výroby ? Z avataru těžko soudit, jestli před anebo po faceliftu...
 
taky bych řekl.... ale tam bych zase čekal jednotku, co rozsvítí světla na fest po startu.... i když může být jiné s bezklíčem .....
 
Je to poslední měsíc 2008, teď jsem zabrousil do Naturalova tématu s jednotkami osvětlení a vypadá to, že mám Ečkovou verzi (zítra ověřím). Sice ten skopčák inzeroval, že to má denní svícení, ale mobile.de snese vše :)
Jo a jak je na tom GH s trojblikem blinkrů? Původně jsem ho tam nečekal, protože Zezulka v jednom video testu GH kritizoval jeho absenci, ale já ho tam mám, tak nevím jestli je to nějaká dodělávka?
 
Mám bez klíčový vstup a start. Na páčce mám i pozici auto, která spína hlavní světla až se zešeří. Polohu auto nepoužívám, protože pak v noci sepne světla i před startem a přes den je to stejně k ničemu. Kdybych měl DRL, tak by to bylo o něčem jiném. Měl bych ještě dotaz trochu mimo toto téma. Máš zkušenost a nebo někdo zde ze sledujících se světli s natáčením do zatáček? Potřebuji nějak prověřit jestli to funguje. Je nějaký test, který dělají po startu? Dle manuálu mají funkci hlídat kontrolky a ty nic nehlásí. V noci si nejsem jistý jestli to něco dělá. Přisvětlení dalším světlem funguje, ale s těmito xenony zkušenost nemám. Dá se nějak prověřit jestli mi funguje naklápění? Protože po startu se světla jen rožnou. Žádnou kalibraci sklonu po startu světel nepozoruji. Možná to zbytečně řeším, ale na youtube jsem odpověď nenašel a trochu mě hlodá jestli mi předchozí majitel nezatajil nějaký tuning :) Každopádně vše svítí a na dovozové technické s ničím problém nebyl :)

Na palubovke vlavo je tlacitko "AFS off" vypina natacanie svetiel. Ak je natacanie bixenonov vypnute, na pristrojovke by mal svietit zlty napis AFS off. Vtedy sa pri rozsvieteni svetiel nemusi kalibrovat reflektor.
Pokial napis "AFS off" na pristrojovke nesvieti, reflektory by sa mali kalibrovat pohybmi, ako uz napisal @MildaMPS.

Ak dobre viem, ak zaťažové senzory, ktoré určujú automatické nastavenie svetiel, (jedna na prednej naprave, druha na zadnej) sú napriklad zanesené, alebo skorodované a neplnia svoju funkciu, svetla idú do núdzovej polohy a nefunguje natacanie svetiel aj ked tlacitko "AFS off" na palubovke nie je zatlacene.
Takze prva vec, ci mas tlacitko AFS off, ak áno, dalej by sa mali kontrolovat senzory na napravach. Su to take ramienka piškotového tvaru s dvoma klbmi na ramenach napravy .

Plati to pre Mazdu 3 , ale predpokladam, ze je to rovnake aj na Mazda 6
 
Díky za reakci. Akorát mi pak není jasná jedna věc. Pokud bych měl světla v nouzovém režimu, tak proč by to nehlásila kontrolka ASF (nrbo nějaká jiná)? Jinak tlačítko ASF mám. Zatím to tedy řešit nebudu a na senzory mrknu na jaře, až budu přehazovat kola na letní. Kdybych z toho náhodou neměl klidné spaní, tak se objednám do Olomouce do mazdy, ať mi auto komplet proklepnou :)
 
AFS u modelu před FL je řešeno pomocí přisvětlovacích žárovek. Až poFL se natáčí čočka s xenonem - poFL světlo nemá ani přisvětlovací žárovku. U mého před FL po nastartování taky nevidím, že by se xenony "kalibrovaly", tak jako u jiných značek. Jedinkrát jsem je viděl sjet níže a to hned po nastartování, když jsem naložil kufr u nenastartovaného auta.

Jo a jak je na tom GH s trojblikem blinkrů? Původně jsem ho tam nečekal, protože Zezulka v jednom video testu GH kritizoval jeho absenci, ale já ho tam mám, tak nevím jestli je to nějaká dodělávka?

Trojblik je nutné dodělat. Existuje na to relé, které se zapojí na výstup z páček. Pokud máš trojblik, je určitě dodělávaný.
 
Myslím že nás je vic kdo to má a nezdá se mi že pro někoho to bude tak důležité aby si to dodělal.
Přikláněl bych to k vyšší výbavě autě.
 
Já mám spíš podezření, jestli to třeba nebylo trhem. Třeba si to vyřvali jen němci? V tomto testu testerovi strašně vadilo, že to tam není :). Kubbi díky moc za přesné info. Pak bych tedy měl mít vše ok :).
 
Ahoj, mám GH pred facelift v top výbave. Dovoz z nemecka, auto pôvodne určené pre nemecký trh. Xenóny svietia furt, aj v polohe off. Jedina poloha keď mi nesvietia je pri zapnutí iba obrysoviek. Trojblik nemám, xenóny sa po naštartovaní nekalibrujú, sklápanie funguje podľa zaťaženia. (Testovali sme to u @Max6 v garáži.) Ako už spomínal @kubbi prisvetľovanie do zátačiek je u pred FL modelov riešené samostatnou žiarovkou. Vľavo od volantu je tlačítko na vypnutie tejto funkcie. Prisvetľovanie funguje spoľahlivo a u auta s xenónami ide krásne poznať, pretože sa rozsvieti hnusne žltá žiarovka vedľa toho namodralého xenónu.(Túto vadu na kráse vyriešime v blízkej dobe s @Natural :))))
 
Back
Top