• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Denní svícení - DRL

To jsou samé pozitivní informace. Po natáčení světel jsem nějak netoužil (akorát další věc co se může pokazit :) ). Díky
 
Mám bez klíčový vstup a start. Na páčce mám i pozici auto, která spína hlavní světla až se zešeří. Polohu auto nepoužívám, protože pak v noci sepne světla i před startem a přes den je to stejně k ničemu. Kdybych měl DRL, tak by to bylo o něčem jiném. Měl bych ještě dotaz trochu mimo toto téma. Máš zkušenost a nebo někdo zde ze sledujících se světli s natáčením do zatáček? Potřebuji nějak prověřit jestli to funguje. Je nějaký test, který dělají po startu? Dle manuálu mají funkci hlídat kontrolky a ty nic nehlásí. V noci si nejsem jistý jestli to něco dělá. Přisvětlení dalším světlem funguje, ale s těmito xenony zkušenost nemám. Dá se nějak prověřit jestli mi funguje naklápění? Protože po startu se světla jen rožnou. Žádnou kalibraci sklonu po startu světel nepozoruji. Možná to zbytečně řeším, ale na youtube jsem odpověď nenašel a trochu mě hlodá jestli mi předchozí majitel nezatajil nějaký tuning :) Každopádně vše svítí a na dovozové technické s ničím problém nebyl :)

Máš GH výbavu GTA a já mám to samé jako AUTO č.2 a XENONY natáčení jde jasně zřetelně poznat jak při startu (a pácče na rožnuto nebo auto a je tma) kdy XENONY se automaticky pro kontrolu hýbou nahoru a dolů a myslím i doboku (jak správně psal MILDAmps) a pak když zatáčíš více tak to jde jasně vidět jak se natáčí to boku !!! Maximálně to můžeš mít vypnuté, tuším to je AF něco a pokud by jsi to měl vyplé, tak to tuším svítilo žlutě na palubce.
 
Jestli máš r. 2012, tak už máš verzi po FL a bude to jak psal nimbo výše. Tlačítko ASF samozřejmě mám, ale to opravdu vypíná jen přísvit do zatáčky pomocí přídavné paraboly. Já mám sice max výbavu (včetně navi), kromě celokožených sedaček, ale světla v tom roce snad nedělali v tolika verzích :)
 
Jestli máš r. 2012, tak už máš verzi po FL a bude to jak psal nimbo výše. Tlačítko ASF samozřejmě mám, ale to opravdu vypíná jen přísvit do zatáčky pomocí přídavné paraboly. Já mám sice max výbavu (včetně navi), kromě celokožených sedaček, ale světla v tom roce snad nedělali v tolika verzích :)
Ano mám 2012 po Face.
 
V rychlosti jsem to po mé absenci na fóru prolétl a mám nutkání tu rozříznout definitivně co tu bylo popsáno :)

@pecad má před FL, takže přisvěcování do zatáček pomocí přídavné žárovky.
Dá se taky pěkně vytunit aby krásně svítilo :)
Výměna žárovek za LED u Mazda6 GH

Ohledně řídících jednotek světel a rozdílech je mnoho popsáno zde:
Denní svícení - DRL u Mazda6 GH
Rozdíl před faceliftové verze vs. po faceliftové (2011) + doplňkové info

U FL potom přišly na řadu natáčecí světlomety, jako má například BL.
Před FL opravdu pokaždé nešteluje xenony. Nicméně stačí stát v kopci a automaticky po startu sjedou dolů ;)

Ať tu máme všechno, tak ještě druhy zadních světel :) : Různé druhy zadních světel, rozdělení, jak poznat?

Abychom nebyly úplně mimo téma tak k dennímu svícení.
Zkušenosti s moduly jsou, nicméně jsem zakotvil u denního svícení v mlhovkách.
V blinkru u GH nedává modul moc světla: Denní svícení - DRL u Mazda6 GH
V mlhovkách to vypadá následovně (když už se tedy bavíme o nelegálních úpravách :) ) Naturalova 6 GH Lilac Silver

Popravdě se mi taky vůbec nelíbí varianty, které narušují ráz vozu i když jsou legální..


@Stanislav129 nejelegantnější způsob bude, když vyměníš s někým jednotku. Ovšem potom není o co stát a světla svítí pořád (až na parkovačky) a starty jsou "pecka".
 
Já mám na GH origo denní LED světla a po 3 letech mi přestaly svítit dvě z pěti LED na jedné straně. Po havárce výměna a opět po roce a něco zase dvě přestaly svítit, reklamoval jsem a v lednu vymění. Je to integrované v té PVC mřížce, ta se vycvakne a dá nová s LED a zapojí origo kábliky.DSC_1319.jpg
 
Nechtěl jsem měnit originální tvář auta a přidávat nějaké dodatečné světla ani přijít o mlhovky (přepínání by stejně nefungovalo automaticky-senzorem). Našel jsem univerzální sadu 2v1 kde má "žárovka" blinkru LED čipy oranžové i bílé. Použité LED čipy 2835, světelný tok 1000 lm, příkon 20W/sada, dle specifikace v balení. Při aktivaci DRL žárovka svítí bíle, při zapnutí blinkru začne blikat oranžově.
K napájení/automatickému spínání denního svícení jsem použil modul SJ-291E (napájen přímo z kontaktů baterie + a -, spíná se zvýšením pal. napětí po nastartování, žlutý drát připojen na parkovací světla-vypíná DRL při zapnutí xenonů/parkovaček).
Cena DRL cca 16 USD i s poštovným (Aliexpress) + modul 550 Kč + montáž v servisu 1000 Kč. Celkem asi 2000 Kč. Montáž lze svépomocí kdo se vyzná, ale nedostal jsem se k vytažení origo patic z blinkru je tam moc málo místa, tak jsem to nechal na servis, beztak si světla vytáhli ven a měli pohodlnou práci.
IMG_20171016_170903.jpg IMG_20171016_171406.jpg IMG_20171016_171647.jpg IMG_20171127_160333.jpg IMG_20171127_160358.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Nechtěl jsem měnit originální tvář auta a přidávat nějaké dodatečné světla ani přijít o mlhovky (přepínání by stejně nefungovalo automaticky-senzorem). Našel jsem univerzální sadu 2v1 kde má "žárovka" blinkru LED čipy oranžové i bílé. Použite LED čipy 2835, světelny tok 1000 LM, příkon 20W/ sada, dle specifikace v balení. Při aktivaci DRL žárovka svítí bíle, při zapnutí blinkru začne blikat oranžově. K napájení/ automatickému spínání denního svícení jsem použil modul sj-291e (napájen přímo z kontaktů baterie + a -, spíná se zvýšením pal. napětí po nastartování, žlutý drát připojen na parkovací světla-vypíná DRL při zapnutí xenonů/ parkovaček). Cena DRL cca 16 USD i s poštovným (Aliexpress)+ modul 550 Kč+ montáž v servisu 1000 Kč. Celkem asi 2000Kč. Montáž lze svépomocí kdo se vyzná, ale nedostal jsem se k vytažení origo patic z blinkru je tam moc málo místa, tak jsem to nechal na servis, beztak si světla vytahli ven a měli pohodlnou práci.
Takže se to aktivuje při zapnutí parkovaček a vypíná při zapnuti hlavních světel ? Takže svítí pak i zadek což je dobrý.
Jinak se nesmí používat na páčce poloha auto?
 
Zaparkovat na bus zastavke, nafotit si auto na zakaze parkovania , pochvalit sa tym na internete... to si zasluzi pochvalu vo forme pokuty.
Ale no tak...
Takže se to aktivuje při zapnutí parkovaček a vypíná při zapnuti hlavních světel ? Takže svítí pak i zadek což je dobrý.
Jinak se nesmí používat na páčce poloha auto?
Přečti si to pořádně, je to tam napsané. "K napájení/automatickému spínání denního svícení...." ;)
 
Parkovacky (obrysovky) sviti vzdy s xenony. DRL se zapinaji automaticky po nastartovani, kdyz je packa v poloze off. Kdyz je packa na AUTO ridi prepinani xenony(+obrys.) vs DRL svetelny senzor. Modul DRL se vypina, kdyz tece stava/sviti obrysovky. Kdyz je na polohu AUTO zhasly predek nesviti samo ani zadek.
 
Už jsem doma.
Vypadá to dobře jen je pořád nedomyšleno pro nemůže svítit zadek.
 
Už jsem doma.
Vypadá to dobře jen je pořád nedomyšleno proč nemůže svítit zadek.
Smysl DRL je v tom, ze vidis do/budes viden v protismeru dost daleko na bezpecne predjeti. U cerveneho auta to nema takovy vyznam, ale sede auto na sede silnici 300 m daleko muze byt nekdy velmi spatne rozeznatelne. Videt vcas auto ve stejnem smeru jizdy, kdyz se venujes rizeni (ne ladeni radia) musi i poloslepy, jinak nema co delat na miste ridice. Proto vidim zadni denni sviceni jako zbytecnost.
 
Když už mám pěkný diodový zadní světla a poziční světla v nárazníku, tak ať svítí.
Kolik je případů že to druhý nedobrzdil.
Rozhodně vic než že někdo přehlídl auto že nesvití v předu.
Až někdo vymyslí i modul pro zadek tak do toho půjdu taky. většina lidi to má proto aby šetřili xenony.
 
Nechtěl jsem měnit originální tvář auta a přidávat nějaké dodatečné světla ani přijít o mlhovky (přepínání by stejně nefungovalo automaticky-senzorem). Našel jsem univerzální sadu 2v1 kde má "žárovka" blinkru LED čipy oranžové i bílé. Použité LED čipy 2835, světelný tok 1000 lm, příkon 20W/sada, dle specifikace v balení. Při aktivaci DRL žárovka svítí bíle, při zapnutí blinkru začne blikat oranžově.
K napájení/automatickému spínání denního svícení jsem použil modul SJ-291E (napájen přímo z kontaktů baterie + a -, spíná se zvýšením pal. napětí po nastartování, žlutý drát připojen na parkovací světla-vypíná DRL při zapnutí xenonů/parkovaček).
Cena DRL cca 16 USD i s poštovným (Aliexpress) + modul 550 Kč + montáž v servisu 1000 Kč. Celkem asi 2000 Kč. Montáž lze svépomocí kdo se vyzná, ale nedostal jsem se k vytažení origo patic z blinkru je tam moc málo místa, tak jsem to nechal na servis, beztak si světla vytáhli ven a měli pohodlnou práci.
Zobrazit přílohu 11892 Zobrazit přílohu 11893 Zobrazit přílohu 11894 Zobrazit přílohu 11897 Zobrazit přílohu 11898
O podobné sadě vážně uvažuji. Na jaře se ozvu jestli vše funguje bez problémů a něco se neodvařilo :). Díky za fajn info.
A jak to tak sleduji, tak jsou na MK podobní rýpalové jako na MC. Řešit zastávku, když jsou vlastně nelegál i samotná světla/sada :)
 
Nazdar chalani,moja GH pochádza z Nemecka a pôvodný majiteľ na ňu nainštaloval DRL , problém je v tom že ešte pred predajom mi v bazári museli vymeniť Xenón a jeho štartér , pričom asi neúmyselne vypojili napájací kábel pre ledky,našiel so ho voľne strčený v poistkovom boxe, pred tým mi DRL fungovalo, skúšal som ho napojiť priamo na +12V z batérie ale to mi ledky svietili aj pri vypnutom motore. Viete mi niekto poradiť na ktorú poistku/relátko ho zapojiť aby sa ledky rozsvietili po naštartovaní ? Mám verziu mazdy s bezkľúčovým prístupom/štartovaním. Malo by to byť zapojené podľa tejto schémy.

zapojenie-denneho-svietenia-1.jpg
 
Back
Top