• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín [DISI] Nepravidelný chod, klepání výfuku

Čau, zatím ne, jen jsem tam minulej týden nalil tu stovkovou Vervu a dnes dám zase. Odpoledne budu volat servisákovi, jestli si příští týden najde čas. Už jsem se s ním o tom předběžně bavil, vstřikovače vytáhne a zkontroluje.
 
Já jen doplním že verva je to samý co 95 , jen je do ní přidána pořádná dávka VIFu , ale pořád obsahuje etanol, jen díky VIFu už to není 5% ale třeba 3-4%. Pokud do ní někdo chce přidávat aditiva , tak bych dával výhradně VIF , jinak by výsledek mohl být kontraproduktivní. Pokud chcete 100 oktan bez etanolu, tak zkuste MaxxMotion 100 ten se tahá z rakouska a vyrábí se přímo jako 100 oktanovej benzín , nikoliv jako naboostovaná 95. ... jinak k tomu klepání za tepla:
Zkusil bych zkontrolovat věci jako termostat, čidlo teploty vody a váhu vzduchu jestli fungují případně jaký posílají hodnoty jednotce. Vypadá to , že za studena se tváří OK ale po ohřátí dávají hodnoty mimo a motor má pak nedostatek směsi a dusí se - mimochodem chudá směs je pro motor mnohem nebezpečnější než bohatá, tak pozor na to ;)
 
Teď už budu muset jako další krok jít i po těchto dílech, protože po výměně svíček a vyčištění + seřízení vstřikovačů se nic nezměnilo. Jeden vstřikovač je údajně horší, ale ještě ne na výměnu. A diagnostika technikovi nic nehlásila, ale teď tuším, že zřejmě šel jen po výpisu chyb a ne po hodnotách čidel. Pokud se problémy s termostatem/čidlem teploty/váhou vzduchu dají zjistit pouhým pohledem do diagnostiky (a jinde než v autorizáku), někam s tím ještě co nejdřív zajedu.

Mimochodem jsem přesvědčenej, že se mi i o půl litru zvýšila spotřeba.
 
Verva 100 je klasicky 100oktan benzin dovezeny z Rakouska stejne jako jine 100 oktany, tady se nasledne jeste doaditivuje. Kdysi se tady rozsiril takovy blud, ze ma jen 98 oktanu protoze splnuje ceskou normu N98, v Cesku ale pokud vim neni norma pro 100oktany a proto jinou normu splnovat nemuzou. Takze zadny strach, minimalne 100oktanu ma. U nafty je to trochu jinak, tam je Verva diesel opravdu delana tak, ze se obyvejna nafta "pouze" doaditivuje, kdezto napr. MOL nebo OMV uz premiovky dela od zakladu jinak, nez klasiku. Hodne jsem si k tomu zjistoval, takze to nejsou me vymysly Zpet k tematu.
 
Příští týden podstoupím další servis, tentokrát jinde. Ale předběžně jsem se o tom bavil s jejich technikem – co mi doposud nedošlo je skutečnost, že by se spíš mohlo jednat o problém s některou ze zapalovacích cívek. Když jsem to začínal řešit, diagnostika mi doma vykazovala vynechávající zapalování jedné ze svíček, a to cukání na volnoběh by taky odpovídalo vynechávajícímu válci.

EDIT: Podle výpisu z diagnostiky, který jsem postoval na předchozí stránce, to dokonce ukazuje na druhý a čtvrtý válec. No uvidíme.
 
Poslední úprava:
V servisu dělali kompletní diagnostiku, prohlíželi grafy, a nic jim to bohužel neukázalo. Nemá prý smysl měnit cívky, když to není podložený chybou v diagnostice. Obecně to vypadá na elektriku a mám holt jezdit, dokud se to víc neprojeví. Snad ne během cesty na dovolenou nebo zpět :D
 
A zkontrolovali jste ty svíčky? Já nevím, třeba se povolily lehce v závitu nebo si koupil nějaké fejk svíčky apod.
 
Svíčky jsem nechával měnit loni po předepsaných kilometrech, a teď v červnu (nebo kdy to bylo) kvůli těm problémům znovu. Ale nic se nezměnilo.
 
Projevilo se – včera se rozsvítila žlutá kontrolka motoru, tak jsem večer z diagnostiky zjistil chybu P0171, což je "Směs příliš chudá" (System too lean). Dnes ráno nesvítila (chybu jsem však nemazal) a začala asi po deseti kilometrech, když jsem stál na křižovatce. Takže příští týden zase servis, snad už se to někam pohne.
 
Projevilo se – včera se rozsvítila žlutá kontrolka motoru, tak jsem večer z diagnostiky zjistil chybu P0171, což je "Směs příliš chudá" (System too lean). Dnes ráno nesvítila (chybu jsem však nemazal) a začala asi po deseti kilometrech, když jsem stál na křižovatce. Takže příští týden zase servis, snad už se to někam pohne.

Ahoj, nemohla by to dělat jedna z lambda sond...
 
Je to možnost, ale tohle už přesahuje moje schopnosti :) Musím to přenechat servisu a doufat, že je tentokrát už diagnostika navede na to správný místo.
 
Auto jsem měl 14.8. v neautorizovaném servisu, který ale narovinu přiznal, že neví co s tím a jak postupovat. Nechtěli
se pouštět do namátkových výměn možných vadných dílů s nejistým výsledkem :confused: To sice oceňuju, ale vůbec mi to nepomohlo. Začíná z toho být slušná tragikomedie.
 
Hledal jsem přesnější téma, ale našel jen toto vlákno. Omlouvám se, že neporadím, ale sám jsem se chtěl dotázat na svůj problém s pocukáváním. Auto mám týden - r.v. 2010, 2.0, a když prudšejc akceleruju, např. při předjíždění podřadím za 3 a sešlápnu plyn, tak auto často (né vždy) během tahu škubne, třeba jen jednou, ale cítím to a vadí mi to. Když jedu na pohodu, tak nic. Napadly mne svíčky? Nebo benzín? Tankuju standardní 95...chce to více oktanů? Auto je z Německa, po první majitelce, 110 tis.km. Ví někdo ze zkušených, co s tím? Docela mi to kazí radost z Mazdy...nerad bych koupě litoval...
 
Back
Top