• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Druhá zásuvka zapalovače

pkadecka

výkonný člen KLANu
247
Jelikož jedna zásuvka zapalovače nemusí stačit, dodělal jsem si druhou. (Ve focusu byly taky dvě, jedna na palubce vedle rádia, druhá mezi sedačkami.) Jako nejlepší místo jsem vybral plast před loketní opěrkou. Drobná nevýhoda je, že když je do zásuvky něco zastrčené, tak nejde otevřít přihrádka na pití, ale lepší místo jsem v autě nenašel. Možná zezadu loketky, aby to trčelo ke spolujezdcům, ale tam vozím děti, takže radši ne.

Koupil jsem si tuhle zásuvku v Globusu, podobnou mají všude. Drobná nevýhoda je, že z ní trčí ten kolík pro připojení +12V, což někdy může vadit. V loketní opěrce to vyšlo akorát. V GME mají o něco vhodnější typ. Případně si můžete koupit podsvícenou (pokud seženete červenou).
zasuvka-zapalovace-12v-24v-1057-0.jpg
Jak na to: rozmontujeme středový tunel a celý i s loketkou si ho odneseme do dílny, kuchyně nebo obýváku. Tam si vezmeme dvoukorunu (nebo 50 eurocent) a obkreslíme si obrys v místě, kde chceme tu zásuvku mít. (Potřebujeme kulatou díru 22mm, přeměříme šuplérou a pokud má to, co jsme koupili, jiný průměr, najdeme jinou minci.) Než začneme řezat, ověříme si, že se nám tam zásuvka vejde na hloubku. Pak vyvrtáme několik děr a dílo dokončíme nožem. Nejlépe ostrým a hodí se spíš užší čepel (malý nožík na kapesním švýcaráku nebo mikovu). Průběžně zkoušíme, jestli se tam zásuvka už vejde. Když tam pásne akorát, natlačíme ji tam a z druhé strany utáhneme přiloženou matkou - což je takový plechový váleček a když se utáhne moc, přeskočí závit. Přitom se to zdeformuje a nejde to kloudně utáhnout, což nám vadí, protože to je zároveň mínus, takže to utažené být musí. Pomůžeme si kombinačkama nebo sikovkama, přiměřeně to zmáčkneme, aby to bylo šišaté a pak se to dá utáhnout větší silou.

Připravíme si dráty, vrátíme se do auta, smontujeme zpátky středový tunel a připojíme nejlépe paralelně na originální zásuvku. Pozor na správnou polaritu.
 
Back
Top