• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

P55P

člen KLANu
52
Ahoj, nenaslo by se schema elektriky na M CX-3 ?
Mam ji prvni den doma a uz jsem pevne rozhodnuty deaktivovat i-stop natrvalo, to je proste voser :D
Prvotni zamer - napetove rele spinajici dane tlacitko pres galvanicky oddelene kontakty tj. paralelne na tlacitkove kontakty, ale nevim jestli to vse najdu spravne ve svorkovnicich, proto by se schema aspon blokove hodilo.
Predem dekuji nejake dobre dusi :D
 
Možná je lepší řešení dostat se ke kontaktu přední kapoty. Pokud ta je při nastartování otevřena a pak teprve zavřena, tak až do ukončení jízdy (vypnutí motoru) není i-stop aktivní. To by stačilo dát do série s tímto kontaktem ještě jeden beznapěťový kontakt relé napěťově závislého na palubním napětí. Jistě mi rozumíte. Předpokládám, že to bude zapínací kontakt (při zavřené kapotě).
Ahoj, tak jsem zkousel otevrit a zavrit kapotu pri nastartovanem motoru i pred nastartovanim a i-stop na to nereaguje, takze smolik.
Pripadne by mu mohlo vadit, ze je to studene, ale to by se snad aktivovala kontrolka vyrazeni i-stopu, ne ?
Nepredpokladam, ze zakladovka CX-3 bude mit tohle jinak nezli vyssi vybavy :D
Takze asi cesta paralelnich kontaktu na tlaciku je ta spravna volba nejspise.
 
Nevim co vás na i-Stopu tak žere,motor studený i-Stop nefunguje,při běžné jízdě neni problém.Když jsem ve městě i-Stop vypnu.
Tady se píšou odborné příspěvky kterým já a nejsem sám nerozumim.Bylo by dobré založit samostatné téma i-Stop.
Dle mého názoru zde by měli být srozumitelné,rady,zkušenosti,názory,doporučení atd,ale né rozsáhlé příspěvky kterým spousta mazďáků nerozumí.
 
Tohle znáte? Ale je nutné to napojit přímo na to tlačítko: http://www.cybertronic-labs.cz/start-stop-blocker-i192c2
Výrobek znám, ale nepočítám, že by si někdo chtěl v záruce pájet na plošný spoj sdruženého tlačítkového pole paralelně k tlačítku i-Stop relé. Lepší by bylo zapojit navíc k relé sériově ten správný odpor a připojit to plug-and-play paralelně k oněm dvěma vodičům, které vedou z pole. Každý model s i-Stopem používá jiné barvy, ale princip odporového děliče je u toho pole stále stejný.
 
To sdružené tlačítkové pole nemá digi výstup? Nebylo by zde možné zveřejnit schema? Jak se to dá z palubky elegantně vyjmout? (Pak bych si to oměřil...)
Ne to je klasická Mazda, uzemnění přes nějaký odpor. Schéma na CX-3 v příloze se vším potřebným - ostatní modely to mají podobně, jen barvy těch dvou vodičů jsou odlišné, kabel od toho vede dolů k OBD konektoru a pak dál. Podobně se řeší i ovladače na volantu nebo třeba páčky blikačů...
 

Přílohy

  • CX-3-cluster-switch.pdf
    954,9 KB · Zobrazení: 100
Poslední úprava:
Moc velké DĚKUJI!!!! Pak to je super! Řešení je jednoduché... Ještě jen změřit velikost patřičného odporu při stisknutém tlačítku i-stop. Pak je ale také jasné, že nějaká aretace "papírkem" mezi tlačítky není možná - nepředpokládá se, že budou stisknuta současně dvě tlačítka nebo i více....
Tak předpokládám, že ovládací logika té řídící jednotky palubní desky není úplně blbá a s těmito stavy počítá. A dost možná , že ty odpory budou v tom odporovém můstku bude řada E96 třeba ve stylu 1, 10, 100, 1000 atp., takže to ta jednotka pozná, že je stisknuto víc tlačítek najednou a podle toho povely vykoná.
 
Je to zapojeno stylem "větší bere", tzn. když bude trvale sepnuté tlačítko i-stop off, ty napravo od něj nefungují.
 
Shreku, podívej se na to schéma z mazdy ještě jednou, je to jak jsem napsal. Ten příklad s Arduinem je úplně jiné zapojení.
 
Schéma vidím, povel je vždy jen jeden. B jako Black do 1V - přístrojový štít, ten přístupnější definitivně není.
 
Pokud bude mít někdo zájem o zařízení, které jsem pracovně nazval i-stop Blocker (původně mělo být místo Blocker něco mnohem explicitnějšího), během cca 4 týdnů bych měl mít prvních 9+1 kus ověřovací série. Zařízení bude mít možnost připojit dvěma způsoby:
1) téměř plug'n'play - spínané +12V kabelovou odbočkou, a kabelové odbočky mezi kabeláží vedoucí od sdruženého tlačítkového pole - v tomto módu nebude mít zařízení funkci memory (zapamatování posledního stavu a trvalá deaktivace/aktivace přidržením tlačítka při zapnutí zapalování) - po zapnutí zapalování dojde za 4 sekundy k virtuálnímu stisknutí tlačítka i-Stop
2) pro ty zkušenější - napojení do těla sdruženého tlačítkového pole napájením paralelně k tlačítku i-Stop - v tomto módu bude mít zařízení funkci memory (zapamatování posledního stavu a trvalá deaktivace/aktivace přidržením tlačítka při zapnutí zapalování) - funkce a časování stejné, jen memory navíc
Předpokládám cenu kolem 300 Kč. K dispozici bude přesný návod k montáži a zapojení.
 
Ahoj, pokud to bude trosku mozne ja se hlasim o jeden kousek.
Pokud to nekdo vyresi za me a za tu cenu nemam s tim problem.
Nemam problem si to navrhnout sam a udelat, ale pokud bude vice stejnych modulu co se daji odladit na vice mazdach tak to privitam.
Preci jen zas tolik mazdaku neznam, kterym bych to dokazal vnutit k testovani :D
 
Pokud použiju ATtiny13 místo ATtiny85, bude cena o něco nižší, zatím to mám zadrátované na ATtiny85.
 
Přijel jsem na garančku, nechal si přehrát novou verzi softwaru a bylo po iStopu ;)
 
Back
Top