• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Nevím jak to má Mazda ( údajně tam pomáhá kondenzátor ), ale tzv. inteligeinte nabijeni bateriím moc neprospívá, proto se u těchto systémů nepoužívají běžné baterie .
Citace z článku :
"Aby stop-start snižoval spotřebu v měřicím cyklu NEDC – a klidně přiznejme, že i v některých provozních režimech – k tomu mají jím vybavená auta takzvané inteligentní dobíjení. A to žádným tlačítkem vypnout nejde. Jsou to velmi složité algoritmy, jejichž smyslem je, aby alternátor neodebíral výkon motoru při ustálené jízdě či akceleraci a spotřebovanou energii stačil doplnit při brzdění. Až když nabití baterie klesne pod stanovenou minimální mez, začne auto dobíjet, i když se brzdění nedočká."
 
Poslední úprava:
Kdyz to takhle deaktivujete zruší se i to inteligentní dobíjení ?? Nebo se deaktivuje jen to, že to pořád nemusíte vypínat ? Potom ta baterka dostává zabrat pořád ...

Cemu rikas inteligentni dobijeni, ieloop? Ten funguje furt stejne na pytel :)))
 
Ano, to je kvuli te klime. Ale ve VIN je spravne jmzGJ....... GH je predchozi generace sestky ;)
 
Děkuji za odkaz na články, pečlivě jsem prostudoval. Chtěl bych otevřít diskusi k tomuto: "Kdo chce vědět, zda je nabití potřeba, pořídí si voltmetr a změří napětí na svorkách – ale pozor, minimálně 12 hodin po jízdě! Pokud naměříte 12,8 V, s prodlužovačkou se k autu tahat nemusíte. Jestliže 12,6, najděte si na to čas, a když třeba jen 12,2 V, dejte baterku nabíjet neprodleně. Často i jen deset hodin v tomto stavu znamená nevratné poškození."
Mám úplně novou CX-5 Revolution top (tedy i s kondenzátorem). Pořídil jsem si na Alibabě voltmetr do cigaretové zásuvky (multimetrem jsem zkontroloval, že nekecá). Předevčírem jsem baterku plně dobil externí nabíječkou (za hodinu byla nabitá). No a cca po 24 hodinách měřím napětí v klidu, a hle: 12.1 V. Poté normálně nastartuji, za jízdy používám i-stop, vše OK. Dělám někde chybu v úvaze, nebo ji dělal autor onoho článku ?
 
@shr3k Ahojda, chystám se sepsat návod, jak deaktivovat i-Stop v SSU pomocí OBD2/MS-Can a FORScanV2.
Nerad bych ale "fušoval do řemesla" někomu, kdo je tady na to odborník a má stejný postup.

Takže, jedná se o toto:
upload_2018-2-20_20-27-45.png

A tedy toto:

Nebo je to nějaká jiná forma softwarové deaktivace?

Honza
 
Taky bych si rád nechal tuhle featurinu vypnout...
Ale asi budu muset vydržet do nějakého srazu na který se někdy dostanu...
Nebo kdyby se někdy shr3k vyskytl někde u Zlína.....;)
 
Ten je u Zlína každou chvíli, příští týden v pátek v Autoefektu třeba...
 
Ničí start stop systém baterii i když před každou jízdou ho automaticky vypínám tlačítkem? :confused:

@shr3k Nejezdíš také směrem Jižní Čechy? (České Budějovice nebo tak)? :)
 
Ničí start stop systém baterii i když před každou jízdou ho automaticky vypínám tlačítkem? :confused:

@shr3k Nejezdíš také směrem Jižní Čechy? (České Budějovice nebo tak)? :)
Přesně za měsíc budu někde tam v okolí u Hluboké...

A baterii to ničí furt i když se to deaktivuje, to je inteligentní dobíjení pro úsporu paliva.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ahoj @shr3k , po zdejších jen pozitivních ohlasech bych se taky rád zbavil otravného kurvítka start-stopu. Co by to obnášelo na mé CX3 ? Myslíš, že by sis na mě mohl někdy udělat čas, rád se za tebou někam dopravím ;)
 
Poslední úprava:
Velký dík @shr3k za super prácičku a deaktivaci kurvítka start stop. Hned dva rychlé poznatky :) je super když na přístrojovce nesvítí nic oranžově, ale pořád mám potřebu při startu hned mačkat tlačítko start stop - síla zvyku,, ale rychle si zvyknu nic nemačkat. Ještě jednou díky @shr3k
 
Back
Top