• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Asi je to tak ... bych řekl že je to naschvál (chytrá součást algoritmu SW), kvůli toho, že když otevřeš kapotu a pak jdeš nastartovat a pak potřebuješ jít zkontrolovat něco u motoru, tak aby ti nevypnul ... kdyby to tam nebylo, tak by se vypnul (mohl), sice by se opět nastartovat za nejpozději cca 3 minuty (to jsem si všimnul jako nejdelší i-Stop u mě).
 
Chtěl bych otevřít diskusi k tomuto: "Kdo chce vědět, zda je nabití potřeba, pořídí si voltmetr a změří napětí na svorkách – ale pozor, minimálně 12 hodin po jízdě! Pokud naměříte 12,8 V, s prodlužovačkou se k autu tahat nemusíte. Jestliže 12,6, najděte si na to čas, a když třeba jen 12,2 V, dejte baterku nabíjet neprodleně. Často i jen deset hodin v tomto stavu znamená nevratné poškození."
Mám úplně novou CX-5 Revolution top (tedy i s kondenzátorem). Pořídil jsem si na Alibabě voltmetr do cigaretové zásuvky (multimetrem jsem zkontroloval, že nekecá). Předevčírem jsem baterku plně dobil externí nabíječkou (za hodinu byla nabitá). No a cca po 24 hodinách měřím napětí v klidu, a hle: 12.1 V. Poté normálně nastartuji, za jízdy používám i-stop, vše OK. Dělám někde chybu v úvaze, nebo ji dělal autor onoho článku ?
Tenhle článek ve SM jsem taky četl. Z hlediska elektrotechniky má autorův jednoznačný (aby hezky vypadal) návod pár slabin. Jde o nepřesnost voltmetru (tu lze stěží spolehlivě vyloučit), závislost napětí baterie na teplotě a závislost naměřeného napětí na odběru auta, protože nikdo kvůli tomu nebude odpojovat baterii. Uvedené měření bude mít vypovídací schopnost, když ho budu opakovat stále stejným přístrojem za stejných podmínek (až na teplotu, pochopitelně) a sledovat změny. Od té doby, co mám novou baterii, si hodnoty napětí po 12hodinovém stání zapisuji a podle nich se rozhoduji, zda baterii dobiju. Zatím jsem nikdy nenaměřil hodnotu mimo rozsah 12,4 – 12,5 V.
 
Proč pořád lavírujete s tím i stopem,když to jde jednoduše vypnout.Dělají to Autopalkovice,Mišo ze Žiliny,Shrek a určitě hafo lidí.Mě to p. Mikuš udělal za 300 Kč.
Dnes i mě Shr3k konečně odpojil i-stop a za to mu velký dík. Je to otázka do 5 minut s předem zaslaným VIN. Na co vymýšlet něco co už je vymyšlený.
upload_2018-7-15_14-22-11.png
 
Tak to dlužím jednu lahvičkubílé nebo červené.
A to jsem levnější než pan Mikuš. :) (jak je známo, tak pijeme víno, takže bereme s manželkou cokoliv, když to není Pražský Střelmistr).

Odesláno z mého SM-J510FN pomocí Tapatalk
 
No tak snad moje lahev bílého....i když z jiného ovoce...neuškodila. Snad jste to nepili jako víno :D
 
Zkusil jsem odklonit čidlo u zámku kapoty,prý to vypne i-stop.
Super návod, jednoduché, práce na chvilku, funguje to naprosto bezproblémově, ověřeno v praxi.
Díky za dobrou radu.

Tenhle článek ve SM jsem taky četl. Z hlediska elektrotechniky má autorův jednoznačný (aby hezky vypadal) návod pár slabin. Jde o nepřesnost voltmetru.
Nepřesnost voltmetru je tím nejmenším problémem. Horší je měření ve zásuvce. Mezi zásuvkou a akumulátorem je pár metrů drátu a nejméně 2 pojistky a na tom je nezanedbatelný pokles napětí. Je nutno měřit přímo na očištěných svorkách akumulátoru.
Dále nesouhlasím s autorem toho článku ve SM. Není pravda, že je třeba dobíjet akumulátor při poklesu napětí na 12,6V a méně. Není pravda, že je třeba jen 10 hodin při napětí 12,2V znamená nevratné poškození. Vše to jsou pitomé lži.
 
Taky se chystám na deaktivaci a proto by mě zajímalo co je lepší? Softwarova deaktivace nebo odklonění čidla ?
 
Back
Top