• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Jak správně sedět v autě a držet volant

No tak pokud pan Bohuslav Novotný ze škodovky počítá, že životnost vozu je 200 000 km, tak teda už vím, co si i myslet o článku :D :- D
 
Ahoj, já jsem byl zvyklý sedět rovně, ale tady to prostě nejde! Hlavová opěrka zvrátí hlavu do předklonu.
Dle mne je to naprosto nepoužitelná pozice, za půlhodinu bolí za krkem. Vy tak dokážete jezdit?
Asi se ji pokusím ve svěráku narovnat(?), protože auto je boží, ale s tou opěrkou se tam fakt nedá sedět. :/
 
Tak to se Vám upřimně divím.Nebo GJ je první Mazda,kde jsem s opěrkou hlavy stoprocentně spokojen a ani po 10-hodinové jízdě s tím nemám pražádný problém.U těch předcházejících Mazd jsem si hlavu nemohl opřít,opěrka byla prostě hodně vzadu.Ted je to stejné jako u koncernu,prostě paráda.
 
@PetrCh Také jsem pociťoval co Ty, když jsem poprvé usedl za volant Mazdy 2 (Mazda3 byla v pohodě). Nevím, jestli to bylo tím, že to byl dovoz Itálie, ale nesedlo mi to. U tady této (Revolution Top) co má jiná sedadla je to v pohodě. Ale mám dojem, že to i ovlivňuje sklon toho opěradla. Ještě zkus o trošku vzpřímenější posed - opěradlo povyklonit dopředu.
 
Asi hodně záleží kolik má kdo najeto a co na silnici zažil. A držet volant oběma rukama je asi základ. Jasně, že při spanilé klidné jízdě českou krajinou si člověk určitě odpočinout muže, v MX je ruka na dveřích asi i trochu povinnost. Ale když jedu ve městě, po dálnici, nebo když si chci jízdu proste jen užit ležet u toho nemůžu. Taky na uhutím před losem nebo jiným lesním dobytkem se dvě ruce na volantu prostě hodí. Ale třeba je to jenom zvyk z autoškoly, š120 ani V3S se jednou rukou moc dobře neovládá.
 
Zajímavé počtení. Osobně preferuji sedačku vysoko, skoro kolmo opěradlo a dobrý výhled, klidně i na část kapoty. Ještě jsem si udělal druhou polohu, takové to dálniční ležení, ale využívám to tak jednou do roka, když je nálada.

Co je ale daleko zajímavější pro mou pohodu za volantem: jak a kam s pravou rukou. Jsem zvyklí na pohodové silnici řídit levou rukou, opřenou o dveře, a pravou mít někde "odhozenou" nebo se o ni lehce opřít. Stačí to, protože často jedu na adaptivní tempomat a potřebuji drobně korigovat směr a pár kliky i rychlost, případně na chvíli tempomat vypnout a srovnat rychlost s auty co jsem dojel. Když zvednu pravačku, tak leda kvůli hlasitosti zvuku či změně teploty, takže skoro vůbec.
Mazda, bohužel, má stejný volant pro levou i pravou pozici (kua, to vymyslel kdo!?), takže pohodovou jízdu ruší fakt, že opravdu potřebné knoflíky mám na pravé straně, "nedostupné". Fakt to nikomu jinému nevadí? V pražských uličkách je to fuk, ale při jízdě po okrskách a dálnici to ruší mou pohodu a návyky. Nejde to nějak přehodit či softwarově přenastavit, klidně bez ohledu na tlačítka a obrázky na nich?
 
Mazda, bohužel, má stejný volant pro levou i pravou pozici (kua, to vymyslel kdo!?), takže pohodovou jízdu ruší fakt, že opravdu potřebné knoflíky mám na pravé straně, "nedostupné". Fakt to nikomu jinému nevadí?
To je ale klasika u japonských (nejen) výrobců. Evropa to má obráceně, ale to je spíš výjimka. U japonských, korejských a amerických aut je to tak, jak to má Mazda (tj. audio a telefon vlevo a tempomat a podobné funkce vpravo), aspoň většinou.
 
Já jsem měl Ford Kuga a vypínání tempomatu jsem měl vlevo a řekl bych, že to bylo šikovnější než v Mazdě.
 
Já jsem měl Ford Kuga a vypínání tempomatu jsem měl vlevo a řekl bych, že to bylo šikovnější než v Mazdě.
Jak píše @Vitus , je to asi hlavně o zvyku. Já přecházel z Hondy do Volva a teď do Mazdy a je to o pár kilometrech jízdy, než si zvyknu. A třeba víko nádrže vlevo má při tankování v ČR malou výhodu volnějších stojanů :)
 
Jak si v Mazdičce nastavujete sedačku? Já úplně dolů, až na podlahu a vzdálenost od volantu tak, abych se spodky zápěstí dotýkal věnce volantu v horní části. Dělám to tak ale u všech aut, rád sedím "na podlaze" a mám co nejbližší "kontakt" s vozovkou. Ptám se proto, ze kdo si sedá po mě, tak nadává, že je to moc nízko a vlastně v okolí nemám nikoho, kdo by měl podobný styl... naopak všichni se raději mlátí hlavou o stropnici... :confused:
 
Jak si v Mazdičce nastavujete sedačku? Já úplně dolů, až na podlahu a vzdálenost od volantu tak, abych se spodky zápěstí dotýkal věnce volantu v horní části. Dělám to tak ale u všech aut, rád sedím "na podlaze" a mám co nejbližší "kontakt" s vozovkou. Ptám se proto, ze kdo si sedá po mě, tak nadává, že je to moc nízko a vlastně v okolí nemám nikoho, kdo by měl podobný styl... naopak všichni se raději mlátí hlavou o stropnici... :confused:
Úplně stejně a to mám 174 cm. Jsem říkal, že mít o 10 cm víc, tak se tam snad nevejdu.
 
No nastavuji jako ty a to stejně. Ale od začátku se nemohu v tomto autě usadit. Sedačky M3 jsou na mě příliš malé a úzké. Za jízdy se neustále pristrkuji k operadlu a nevím proč. Jakoby odlepuji bedra. Po delších cestách mě hrozně bolí zadek a sedák taky bidna délka na podporu nohou.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Sedačku mám PRESNE rovnako = "...úplně dolů, až na podlahu a vzdálenost od volantu tak, abych se spodky zápěstí dotýkal věnce volantu v horní části..." Sedí niekto v Mazde (nie SUV) ináč? Veď preto sme ich kupovali, lebo sú iné ako "mainstream" 😉 Navyše si ešte nastavím všetko tak, aby som mohol voľne otočíť volantom bez prechytenia o 180° :) (= to je vlastne ešte o "chlp" ďalej ako vyššie popísaný posed)
Mám 182 cm / cca 78 kg a sedačky sú AKURÁT ako pre mňa (rozmerovo pre Japonca, alebo tenšieho Európana / podvyživeného Američana) :). Ale kľudne by mohli ísť ešte o cca 2 až 3 cm nižšie. Máme v rodine BMW 3 e60 a tam sa sedí ešte o dosť nižšie (pocitovo)... Do stropu mám na Mazde ďaleko (cca 6 až 8 cm). Keby bola nejaká "znižovacia sada", tak by som možno vyskúšal - aspoň 2 cm dole :). Ale nebudem hovoriť, že v Mazde sa sedí zle. Sú autá, kde sa nedostanete ani tak nízko. Ale to je vec vkusu - ja napr nemám rád posed a nastupovanie do SUV.

Okrem toho - BN-ko má pekný stredový tunel a krátku páku. Je to ako keby človek sedel v nejakom "športovejšom" aute. Kedysi sa podobne sedelo v Toyote Celica (napr 7.generáca) a to som vtedy strašne chcel. Dnes to mám v obyčajnom aute 👍 (=Mazda je súčasným "športiakom" mojej mladosti :heart_eyes: = pritom dostupné, na prevádzku nenáročné auto) Tlieskam a ďakujem ľuďom, ktorí navrhovali tieto Mazdy.

No nastavuji jako ty a to stejně. Ale od začátku se nemohu v tomto autě usadit. Sedačky M3 jsou na mě příliš malé a úzké. Za jízdy se neustále pristrkuji k operadlu a nevím proč. Jakoby odlepuji bedra. Po delších cestách mě hrozně bolí zadek a sedák taky bidna délka na podporu nohou.

Samsung S22 256GB Tapatalk
To bude neštandardný tvar tela 😉
Mne sa v BN-ku sedí veľmi dobre a s bedrovou opierkou výborne. Možno len taký detail, že tá bedrová opierka sa časom tak trochu "vypne" = už som získal taký "tik", že si to občas skontrolujem... prípadne to už cítim. Ono je to obrovský rozdiel prejsť 1000 km s bedrovou opierkou a bez = boľavý chrbát / pohoda. Aspoň u mňa to funguje.
 
Poslední úprava:
Ja si tez na ty sedacky pri 183/95 (sirsi ramena a zada) nemuzu stezovat, jsou prijemne tvrde a dobre drzi telo. A to dokonce i v zimni bunde ;)
 
Ano. Asi nejsem ideální postava na sedačky co vymyslel Japonec. I stehna mám narvane na tom bočním vedení.
Na záda v těch BN sedačkách netrpim. Při delších cestách mi spíše tvrdne zadek a musím na moment vystoupit a pak pokračovat. Co mi ale vadí a nechápu že se děje je to odlepovani bederní části od sedáku že se chvílemi musím zarazit zpět. To je otravné a při výšce 187 cm pochybuji že mi pomůže dát sedadlo výše od země což ani nechci. Člověk tak přijde o ten pocit...
Celkově se v tom sedí dobře ale ne výborně. Na výbornou jsem jezdil třeba sedadla Volva. A ještě horší sezení jsem zažil v Kia Ceed první generace. Tam nešlo vydržet ani cestu do Liberce. Ihned mravenceni v nohách a nepříjemné pocity.
Mě se třeba teď krásně sedí ve Sportage na těch kožených křeslech. Je to takový široký gauč a na delších cestách vystupují odpocaty. Navíc opěrka lokte je fakt veliká a o dost výše v úrovni té co ve dveřích tak posez nemá chybu a lokty krásně oprene. To u BN je loketka malá a vzadu a navíc moc nízko tak abych měl na ni loket a současně pohodlně držel spodek věnce.
Ale to je klasika, co tělo to unikát a každému sedne něco jiného.
Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Poslední úprava:
Asi tady budu výjimka, ale sedím v M3 přesně naopak😃 Do Mazdy jsem přesedlal z Vitary, kde se sedí vysoko a vlastně mně to aj tak kvůli lepšímu rozhledu z auta a pohodlnějšímu vystupování vyhovuje (měřím 180 cm). Kromě Vitary vlastním ještě Citigo, což je také taková krabica s vyšším posazem. Ale je fakt, že od koupě M3 a prvního nastavení už jsem sedačkou 2x zapumpoval dole 😃. Jedinou nevýhodou mého posazu v M3 by pro někoho mohlo být, že při mé výšce jsem mimo zorné pole toho vysouvacího displeje, což mě ale vůbec nevadí, právě naopak, pokud by šel displej deaktivovat trvale, hned bych to udělal. Nemám rád, když se mi něco zobrazuje v zorném poli a tahá to oči.
 
Back
Top