• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jak umýt motor? Mýt či nemýt...?

MCX3

rodinný člen KLANu
725
Jak umýt motor? Při ježdění v marastu jaký je se motor chtě,nechtě ušpiní.Před lety staré motory se opláchli wapkou horkou vodou.V případě potíží se z rozdělovač vyfoukal vzduchem......Jak to udělat nyní u moderních elektronických?Mýt nebo nemýt?Názory,doporučení......
 
asi bych se do toho nepouštěl, pokud by nebylo nezpodmínečně třeba. Jako třeba že bys zapoměl zavřít olej a byl by všude po motoru. ... radši kup schutzplech pod auto, pokud tam není a motor myj jenom vlhkým hadrem
 
asi bych se do toho nepouštěl, pokud by nebylo nezpodmínečně třeba. Jako třeba že bys zapoměl zavřít olej a byl by všude po motoru. ... radši kup schutzplech pod auto, pokud tam není a motor myj jenom vlhkým hadrem

Jedná se jen o bláto a břečku spodek je dobře "uzavřenej" už od výrobce.
 
Taky jsem tohle dilema řešil, když jsem voskoval mazdu, nakonec to přítelkyně vzala jen mokrým hadrem a vypadá to i tak dobře, posuď sám.
https://www.mazdaklan.cz/threads/naturalovy-reference-lesteni-vosk-od-doris.94/page-15
Není to úplně top, ale s každým dalším voskováním se to bude šudlat a bude to ok. :)

Nicméně, přímým proudem vody určitě ne, když už, tak by to mohlo jít parním čističem, ale tam bych taky byl opatrnej.
 
tak mám okydanej i vrchní plast motoru, přesto že mám schutzplech pod motorem ... nechápu jak, ale mám... Na jaře omyju hadrem a přetáhnu zas přípravkem na plasty ....
 
tak tak..tekoucí voda v elektronice - víc škody, než užitku ......
 
Pokud se jedná o běžnou údržbu, před sezónou motor vypucuji plus ošetřím plasty přípravky od Doris a motor vypadá pěkně.
Naturalova 6 GH Lilac Silver

V případě, že někdo do motoru nelezl několik let, bych se nebál ani vapky. Jsou různé přípravky, které stačí na mokrý (studený!) motor nastříkat a ten potom víceméně bez práce prokoukne. Ale to bych doporučoval jen v extrémních a nezbytných případech. Hodně používaná metoda v bazarech před prodejem.

Přesně tak @romin podepisuji ;) Když si člověk chvilku pohraje, tak výsledek stojí vždy za to ;)
Romina CX-3 2WD 2.0GE M/T G120 Attraction
 
Pokud se jedná o běžnou údržbu, před sezónou motor vypucuji plus ošetřím plasty přípravky od Doris a motor vypadá pěkně.
Naturalova 6 GH Lilac Silver

V případě, že někdo do motoru nelezl několik let, bych se nebál ani vapky. Jsou různé přípravky, které stačí na mokrý (studený!) motor nastříkat a ten potom víceméně bez práce prokoukne. Ale to bych doporučoval jen v extrémních a nezbytných případech. Hodně používaná metoda v bazarech před prodejem.

Přesně tak @romin podepisuji ;) Když si člověk chvilku pohraje, tak výsledek stojí vždy za to ;)
Romina CX-3 2WD 2.0GE M/T G120 Attraction

Jde o odstranění nasledků zimního ježdění.
 
Proto se o motor takto starám a doporučuji před sezónou, tzn. po zimě ;) Motor se potom odvděčí i tím, že části tolik nepodléhají korozi, jako u neošetřovaných vozů.
 
Motor i u moderních aut jde bez problémů umýt i s pomocí vapky. Dokonce je to i bezpečnější než když se v autě nacházel rozdělovač (někdo možná zažil že po umytí auto jelo na 2,pak na 3 válce a až pak se chytly všechny). Jen to chce dodržet trošičku rozumu při mytí vapkou. Drtivá většina konektorů má vodotěsnou ochranu,ale to neznamená že je to i tlako těsná ochrana. Pokud člověk nemá vapku kde se dá nastavit tlak proudu vody,tak to chce použít tu nejjemnější trisku. Určitě nebudeme stříkat přímo z blízka na nějaký konektor. Přímo z blízka se dá stříkat na kus bloku (třeba), ale ne do konektoru nebo do alternátoru. Ohledně saponátů/šampónů,tak bych volil ty,který jsou přímo na motorový prostory. Motorovej prostor meju houbou a pak to spláchnu vapem. Nakonec znovu ošetčim kostry a pak vystříkam (znovu obnovim) i dutiny co tam jsou vidět voskem.
Vemte si třeba elektroniku, motor a další věci na moderních motorkách. Všechno je stejný jako u auta, jen je to otevřený a dostupný větru/dešti/blátu atd... a nic se tomu nestane. Přitom motorky se mejou naprosto stejně.
Jen to chce používat hlavu ;)
 
to dá rozum ... ale mýt motor pro trochu sněhu mi přijde zbytečný
 
To jo,ale po zimě to není na škodu. Kdybych sem teď dal fotku svýho motorovýho prostoru jen teď během zimy,tak by se vám asi zvednul kufr. Hlavně přes ty plastový špunty co drží plastový podběhy předních kol (hovořím o M3BM) se dostává sůl na plachy v motorovym prostoru a to chce prostě umejt jinak víte co...
Přijde kouzelní: http://album.hybridz.org/data/804/medium/DSC00072.JPG
 
Back
Top