1. Aby bylo snadnější používat naše webové stránky, používáme soubory cookie. Protože však Evropská unie ve své nekonečné moudrosti stanovila povinnost jasně vás o této skutečnosti informovat, činíme tak tímto textem. Používáním těchto stránek souhlasíte s používáním souborů cookie. Zde se dozvíte více.
  2. Ahoj Host,

    dovolte nám předem několik poznámek k problematice ochrany osobních údajů na těchto stránkách. Veškeré osobní údaje, které zpracováváme a které jsou uživatelem zadávány při registraci, spadají pod oprávněný zájem - údaje jsou nutné k provozu internetového fóra a k věkovému omezení jeho uživatelů (nad 13 let). Zpracovávané osobní údaje lze kdykoliv odstranit pomocí funkce Odstranit účet. Mimo osobních údajů zadávaných při registraci zpracováváme (a periodicky odstraňujeme) IP adresy příchozích návštěvníků formou logů. Tyto de facto technické údaje jsou nezbytné pro diagnostiku, vyhledávání možných bezpečnostních incidentů atp. a taktéž spadají pod oprávněný zájem. Jiné osobní údaje nezpracováváme, ani nevyžadujeme.

BM Karbonizace u motorů Skyaktiv

Diskuzi v 'Mazda3' zahájil Limonádový Joe, 7. 7. 2018.

  1. Limonádový Joe

    Limonádový Joe nový člen

    3
    0
    1
    Ahoj, nedávno jsem se stal majitelem nové Mazdy 3 -sedan, 120G, revolution a chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s karbonizací benzínových motorů Skyaktiv? Dříve jsem měl Mazdu CX7, 2,3 Disi Turbo a ač jsem olej měnil max. po 10 tisících a jezdil jen na 100oktan, tak se mi na ventilech karbon usazoval. Druhý dotaz bych měl k přípravkům značky BG-care, jaké s nimi máte zkušenosti a zda je dobré je u motorů Skyaktiv používat jako pravenci zakarbonování?
     
  2. shr3k

    shr3k správce Člen týmu

    1 956
    1 326
    153
    Spritmonitor.de
    Tomu se asi nevyhneš, není jak to čistit, nepřijde to do styku s benzínem. EGR se děje pomocí variabilního časování a nějaké ty výpary ze skříně do sání taky jdou. V servisu ve Zlíně sundají sání a otryskají to ořechovými skořápkami.
     
  3. Max6

    Max6 mistr Mazdího řemesla

    513
    475
    1 000
    Bohužel tohle je docela aktuální téma (sám se na to chystám a určitě zveřejním článek s foto). Jednak se jedná o přímovstřikovej motor,takže usazování "bordelu" na sacích ventilech je normální jev, protože ty ventily nemá co čistit. Druhý problém,který je trochu víc "skyactiv problém" je, že u 2.0 benzínů (nemám ještě potvrzený 2.5) je špatně navrhnut separátor oleje na odvětrávání z klikový skříně (týká se to pouze sepárátoru z klikovky, na hlavě funguje navýbornou). Ten separátor ti propouští olej i do jeho vrchního patra nebo jak to říct a odtud je cesta přes PCV ventil rovnou za klapku sání. Proto když sundáš hadici od vzduchovýho filtru tak klapka sání zepředu vypadá pěkně čistě (motor nemá totiž klasický EGR ventil a jak jsem psal,tak separátor z hlavy funguje dobře), ale ze zadní strany už je dost špinavá. Už po pár desítkách tisíc km najdeš uvnitř sání docela bazének od olejových výparů a to se všechno dostává na ventily. Prvním řešením co se musí udělat je sundat celý sací parohy, vyčistit je a potom ručně pomocí kartáčků a čističů (nebo pistole s jemnýma oříškama jako triskacím médiem) ručně vydrhnout samotný ventily. Není to složitá práce a zvládneš jí i na zahradě,ale je to zdlouhavá práce. Potom co vyčistíš ventily, tak pro další předcházení tohodle nešvaru je dobrý nainstalovat dodatečný separátor oleje (anglicky - oil catch tank) mezi PCV a klapku sání. Ten tohle usazování zredukuje docela podstatně, i když ne úplně.
    Taky je dobrý nejezdit EKO a měnit olej dřív.
     
    Poslední úprava: 7. 7. 2018
  4. Limonádový Joe

    Limonádový Joe nový člen

    3
    0
    1
    Měl jsem na mysli použití této kompletní sady: http://www.bgpoint.cz/benzinovy-motor/kit-gdi/ - recenze jsou na ní vcelku dobré.... Takže mám počítat v 50 tisících s mechanickým odstraňováním karbonu ze sání a ventilů??
     
  5. Max6

    Max6 mistr Mazdího řemesla

    513
    475
    1 000
  6. Limonádový Joe

    Limonádový Joe nový člen

    3
    0
    1
    Díky moc za info… Škoda, že to Mazda nevyřešila jako Toyota, která motory osazuje souběžně přímými i nepřímými vstřikovači. Mohlo být o problém míň...
     
  7. shr3k

    shr3k správce Člen týmu

    1 956
    1 326
    153
    Spritmonitor.de
    To by ale zase neběžely s tak extrémně chudou směsí a neměly tak malou spotřebu.
     
    Vitus se to líbí.

Sdílet tuto stránku