• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Limonádový Joe

člen KLANu
30
Ahoj, nedávno jsem se stal majitelem nové Mazdy 3 -sedan, 120G, revolution a chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s karbonizací benzínových motorů Skyaktiv? Dříve jsem měl Mazdu CX7, 2,3 Disi Turbo a ač jsem olej měnil max. po 10 tisících a jezdil jen na 100oktan, tak se mi na ventilech karbon usazoval. Druhý dotaz bych měl k přípravkům značky BG-care, jaké s nimi máte zkušenosti a zda je dobré je u motorů Skyaktiv používat jako pravenci zakarbonování?
 
Tomu se asi nevyhneš, není jak to čistit, nepřijde to do styku s benzínem. EGR se děje pomocí variabilního časování a nějaké ty výpary ze skříně do sání taky jdou. V servisu ve Zlíně sundají sání a otryskají to ořechovými skořápkami.
 
Bohužel tohle je docela aktuální téma (sám se na to chystám a určitě zveřejním článek s foto). Jednak se jedná o přímovstřikovej motor,takže usazování "bordelu" na sacích ventilech je normální jev, protože ty ventily nemá co čistit. Druhý problém,který je trochu víc "skyactiv problém" je, že u 2.0 benzínů (nemám ještě potvrzený 2.5) je špatně navrhnut separátor oleje na odvětrávání z klikový skříně (týká se to pouze sepárátoru z klikovky, na hlavě funguje navýbornou). Ten separátor ti propouští olej i do jeho vrchního patra nebo jak to říct a odtud je cesta přes PCV ventil rovnou za klapku sání. Proto když sundáš hadici od vzduchovýho filtru tak klapka sání zepředu vypadá pěkně čistě (motor nemá totiž klasický EGR ventil a jak jsem psal,tak separátor z hlavy funguje dobře), ale ze zadní strany už je dost špinavá. Už po pár desítkách tisíc km najdeš uvnitř sání docela bazének od olejových výparů a to se všechno dostává na ventily. Prvním řešením co se musí udělat je sundat celý sací parohy, vyčistit je a potom ručně pomocí kartáčků a čističů (nebo pistole s jemnýma oříškama jako triskacím médiem) ručně vydrhnout samotný ventily. Není to složitá práce a zvládneš jí i na zahradě,ale je to zdlouhavá práce. Potom co vyčistíš ventily, tak pro další předcházení tohodle nešvaru je dobrý nainstalovat dodatečný separátor oleje (anglicky - oil catch tank) mezi PCV a klapku sání. Ten tohle usazování zredukuje docela podstatně, i když ne úplně.
Taky je dobrý nejezdit EKO a měnit olej dřív.
 
Poslední úprava:
Tomu se asi nevyhneš, není jak to čistit, nepřijde to do styku s benzínem. EGR se děje pomocí variabilního časování a nějaké ty výpary ze skříně do sání taky jdou. V servisu ve Zlíně sundají sání a otryskají to ořechovými skořápkami.

Měl jsem na mysli použití této kompletní sady: http://www.bgpoint.cz/benzinovy-motor/kit-gdi/ - recenze jsou na ní vcelku dobré.... Takže mám počítat v 50 tisících s mechanickým odstraňováním karbonu ze sání a ventilů???
 
Díky moc za info… Škoda, že to Mazda nevyřešila jako Toyota, která motory osazuje souběžně přímými i nepřímými vstřikovači. Mohlo být o problém míň...
 
To by ale zase neběžely s tak extrémně chudou směsí a neměly tak malou spotřebu.
 
Lehce to tu oživím - máte někdo do vaší M3 namontováno Oil Catch Can? Rád bych se o tom něco dozvěděl...
 
Zdar a sílu. @M3grey nemám sice M3, a nemám ani nic takového namontováno na M2, neuvažuji o tom a nikdy o tom ani uvažovat nehodlám.
Ale třeba skútry mají takovej malej zaslepenej kousek hadičky vyvedenej z airboxu kde se může nashromáždit olej. Co garančka, to vylití.
Tak jestli se to k tomu dá přirovnat... Vím, že skútr není auto, ale pokud by to měla být zjednodušená varianta toho OCC, tak bych to neřešil, protože u skútrů se ta hadička začne plnit až když většinu času jezdíš přes 7 - 8 tisíc otáček, což prakticky znamená na plný plyn a nebo tomu dáváš pořádně zabrat s ještě studeným motorem. Při normální běžné jízdě je ta hadička úplně suchá, někdy je tam trochu sazí, když jezdíš hodně po městě a vzduchový filtr je špinavý už i zevnitř.
 
No dobře @sniper200 , u tebe je třeba známo, že pod 4.500 ot. často nechodíš. Já zase maximálně ve 4.000 už dávám další kvalt (a to už musí být hodně prudký kopec). Takže u tebe to má smysl.
:) sám jsem zvědavý, jaký tam budu mít "bazének" já.
 
Já se nechám překvapit. Protože čím vyšší otáčky, tím vyšší tlaky a tím je větší pravděpodobnost nachytání olejových par do sání. Říkám, uvidíme podle toho, jaký tam budu mít ten "bazének" až se k tomu dostanu.
Někdy bych chtěl právěže vidět (třeba na YT), jak vypadá ten motor, který jezdil s automatem, páč na normal režim ta převodovka řadí ještě před dosažením 2k otáček, což je docela drastické.
 
Opravdu zajímavé počtení. Ono možná v tom originálním OCC od Mazdy jen chybí nějaká ta drátěnka na kterou třeba již nezbyl prostor v realizaci, zatímco projekt s tím počítá (zcela běžný jev). Zarazilo mě však, že už po 8k km je v oleji 50% vody co se v podstatě v motoru nakondenzuje.
 
Myslíte si, že instalací dalšího separátoru oleje od klikovky v době, kdy je auto ještě v záruce, můžete o tuto záruku přijít???
 
Podívej, na zahraničních fórech se ohání tím, že v takovémto případě, co popisuješ, je na straně servisu, aby dokázal, že závada se kterou jsi přišel na reklamaci má jakoukoliv souvislost právě s touto dodatečnou instalací. Ale to je zahraničí, že jo. Tady jsi v Čechystánu.
 
Back
Top