• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Kdo má RX-8...

Jaky mate nazor na dotazeni RX8 z rise, s poruchou motoru. Na mobile se jich objevuji docela dost a nektere slusnejsi kousky treba kolem 80ti tisic ... ma to cenu? Na co se nejcasteji pripravit jak poznam ze je motor potreba pretesnit a tak. Zacinam uvazovat o RX8 misto Imprezy- Spotreba bude podobna. A jestli radsi vybirat 140kw nebo 170 kw. Vim ze je rozdil v prevodovkach a v otackach a ze silnejsi ma o 2 porty vic .. Ale co je to port to nevim :D
 
Jaky mate nazor na dotazeni RX8 z rise, s poruchou motoru. Na mobile se jich objevuji docela dost a nektere slusnejsi kousky treba kolem 80ti tisic ... ma to cenu? Na co se nejcasteji pripravit jak poznam ze je motor potreba pretesnit a tak. Zacinam uvazovat o RX8 misto Imprezy- Spotreba bude podobna. A jestli radsi vybirat 140kw nebo 170 kw. Vim ze je rozdil v prevodovkach a v otackach a ze silnejsi ma o 2 porty vic .. Ale co je to port to nevim :D

To je na hodinovou přednášku :);). Rád k tomu něco napíšu později, mnoho faktorů. Obecně z říše OK, ale pokud porucha motoru, musíš z cenou max 65-75 tisic, nebo jen v extra případech více (hezké kusy, modernější), jinak počítej, že aby to opravdu motoricky byla super oprava, tak 50+ tisíc minimálně z prací více i. Nebo nový motor za ještě více. Bude lepší, třeba postnout link na nějaké kusy a k nim komentář. Kdybych nějakou lovil, tak obě varianty OK, slabší, silnější je jedno. Zkusil bych nějakou speciální edici motoricky dead, např. KURO edici nebo 40th Anniversary nebo jinou limitku, samo bude trošku za víc, ale ... Vždy navíc bude potřeba udělat i další servisní úkony - CIVKY SVICKY KABELY STARTER BATERKA a buh vi co muze tam byt. Pocítej taky, že motor často není jen přetěsnit, al musí se měnit často i housingy nebo detaily železné a to je pak zase lepší vzít ten nový motor. Počítej rozpočet na RX-8 s rezervou vždy 200.000,- aby jsi byl OK, Ač se zdá, že 150.000,- může stačit, dlouhodobě si myslím, že 200 je minimum, aby byl klid pro uživatele - počítám komplet náklady i pojistky a rezervu a palivo na par chvil :).

Prosím pošli kusy a k nim dáme komentáře a u nich probereme detaily.

A port je nasávací port vzduchu, který se otevírá při určitých otáčkách a dodatečný intake spolu se vstřikem paliva poskytne právě ten dodatečný výkon. 4 portový má jen 4 a točí do těch 7.500 otáček, 6 port má 6 a na 7250 otáčkách otevírá ty poslední 2 a jede to až do těch 9.000 . Obojí je akční a super, nezavrhuj slabší v žádném případě. Každé má své + i -. Měl jsem obě, mám rád obě.

Impreza je opravdu hodně jiné vozidlo než RX, obě zajímavé, osobně mám raději RX samo, je to více puristické náčiní, precizní, WRX je spíše kladivo a drsný turbo speciál. WRX je rychlejší, ale i 2015 na okruhu překvapivě relativně stejně jako RX-8 R3 2009 (o malinko WRX rychlejší, ale ne o moc...)
 
Ja nemam WRX :D ja mam starej skopek na bezny jezdeni :) 2,0 atm.
Dorazis na Harfu v nedeli? Ze bysme to probrali :) Ja se zatim jenom zajimam o informace. Budu to resit po zime, pripadne cca za rok. Chci si ted jeste uzit zimu 4x4 :) Ale rad bych byl vzdelanej az to zacne :) Auto se mi libi a wankel je pro me takova technicka zajimavost a chtel bych ho mit :) Boxera uz jsem si zkusil. :D
 
Ahoj, nedavno jsem RX8 kupoval a hodne jsem premyslel, jakou verzi mam vzit. Probiral jsem to s kdekym (i s Machbusterem) a nakonec jsem se rozhodl pro slabsi. Proc? Nechtel jsem se omezovat jenom na 170kW. Pokud do vyberu priberes i slabsi verzi, mas razem mnohem vic kusu ke koupi, cast i s mnohem mensim najezdem. Slo mi i o stav, exterieru a interieru. Nakonec se mi podarilo koupit 7/2007 s 35500km najetymi a je to na tom aute znat. Staci se na fotkach v inzeratech podivat na opotrebeni interieru u aut 100kkm+. Ja mam kozene sedacky netknute a celkove interier velmi zachovaly. Auto jsem nakonec kupoval v CZ, auto ji i puvodem z CZ.
U dovozu auta z DE s poruchou bych mel strach. Malokdo tomu opravdu rozumi a nejsem si jisty, ze tech par lidi co tomu hovi s tebou objedou pul rise. Uz nakup v CZ je komplikovany, jak potom v DE? Chapu, ze tam pro tyhle auta jezdi P. Slama, popr. p. Kral, ale ti vi o co jde a maji zazemi ty auta dat dohromady za rozumny peniz. Podivej se treba k nim, popr. se domluv na dovozu na zakazku s nimi. Pocitej ale s tim, ze to auto nakonec na tech 160-200kCZK proste vyleze.
Nemci mi prijde, ze to prodavaji bud pred generalkou, nebo v pripade nakladne poruchy. Koneckoncu to nejsou samaritani a v jejich nature je kazde € dvakrat v ruce otocit, nez ho vydaji...
Jeste jedna vec, rozhodne bych mel hruzu auto kupovat v DE nebo i CZ z bazaru... stocenych 70kkm muze mit v pripade RX8 fatalni nasledky :).
 
Diky za zkusenosti. :) kazda rana je pro me v tomhle ohledu cenna, protoze jde o specificky kousek auta. Ja bych klidne koupil i jak pises auto s motorem pred GO. Z Nemecka ma jeden duvod, protoze tam je vetsi vyber aut pred GO nez u nas a pro ne uz to nema cena opravovat. Radsi si koupi nove. Me laka to, ze bych zkusil tu GO udelat doma. Ale nevim jak moc je to proveditelne. Urcite bych na tom nespechal a vsechno doma udelal udelal v klidu a peclive. Je to pro me vyzva. :)
A nekoho kdo tomu rozumi, at uz treba odtud nebo odjinud, bych vzal sebou a myslim, ze kdyz toho cloveka zaplatim, jeste rad se mnou 2 nebo 3 kousky objede. :)
Uz jsem si dal v hlave dohromady ze bych chtel 2006+. Jak jsem psal, jsem ve fazi zjistovani informaci a planovani a jelikoz mam na to casu hodne muzu v klidu vsechno vymyslet, naplanovat a domluvit. Pak pockat nez se objevi par kousku co budu chtit videt a pak vyrazit.
 
K te odvaze delat to doma Ti gratuluji :). Nekde jsem cetl rozpocet od p. Slamy na GO: 60kCZK material + 30kCZK prace. I kdyby jsi usetril za praci, tak ten material levneji nez on nesezenes. Mam v rodine majitele dobre fungujiciho autoservisu a pri mem dotazu na RX8 byla odpoved nula. Tzn, bude hooodne malo lidi, kteri Ti pri potizich pomuzou nejakou radou. Ale drzim palce!
Jeste jsem zapomel, pricti si k GO jeste dalsi komponenty, ktere budou pri tom 100-120kkm najezdu na vymenu (spojika, prevodovka? obzvlast 6ti kvalt,.........)
 
Ani mi nejde o to usetrit ty penize za praci. :) spis mi jde o to, ze je to konicek, zabava :) clovek do toho musi jit trochu srdickem. Jeslti to vsechno klapne a pak otocim tim klickem a motor by naskocil a predl mi .... olalala :D
6ti kvalt je nachylnejsi? byvaji s nim problemy? Spojku bych asi delal taky, stejne jako svicky, civky, baterku, o2 senzory, ale o prevodovkach jsem zatim neslysel, ze by se sypaly. Nejake blizsi info?
 
Zdravim RX8mickare :). Mam asi cca 3 tydny slasi verzi a zatim se s ni szivam. Chtel bych se Vas vsech zeptat jaky je technicky rozdil mezi 192 a 231 konovimy motory? Vim, ze vykonejsi je 6ti port, ale jsou tam i jine technicke zmeny? (SW je asi take jiny). O co mi jde? Kdyz jezdim v upipanem spektru otacek, omezovac me utne v cca 7500 otackach. Nez to ale udela motor tahne krasne. Je to omezeni dano konstrukci motoru, nebo je to i castecne marketing Mazdy? Nasel jsem tohle video:

, kde zrejme nekdo omezovac poladil. Nekde jsem cetl, ze destrukcni limit je cca 14000 ot.
Jde mi jenom o akademickou debatu, ale nemohlo by to slabsi verzi malinko vykonove zatraktivnit? Nad urcite otacky nebude nejspise dostatek vzduch (proto +2 porty u 231), ale nekde jsem cetl, ze do 8600 to pri celkem jde, pak uz to nema smysl. Pokud by to melo mit zasadni neblahe nasledky na nejake komponenty, tak je to nesmysl, ale kdyby ne.....? :)
 
Poslední úprava:
Zdravim RX8mickare :). Mam asi cca 3 tydny slasi verzi a zatim se s ni szivam. Chtel bych se Vas vsech zeptat jaky je technicky rozdil mezi 192 a 231 konovimy motory? Vim, ze vykonejsi je 6ti port, ale jsou tam i jine technicke zmeny? (SW je asi take jiny). O co mi jde? Kdyz jezdim v upipanem spektru otacek, omezovac me utne v cca 7500 otackach. Nez to ale udela motor tahne krasne. Je to omezeni dano konstrukci motoru, nebo je to i castecne marketing Mazdy? Nasel jsem tohle video:

, kde zrejme nekdo omezovac poladil. Nekde jsem cetl, ze destrukcni limit je cca 14000 ot.
Jde mi jenom o akademickou debatu, ale nemohlo by to slabsi verzi malinko vykonove zatraktivnit? Pokud by to melo mit zasadni neblahe nasledky na nejake komponenty, tak je to nesmysl, ale kdyby ne.....? :)

Je to takhle: Je tam softwarovy cut-off, tj. utne to privod paliva do motoru na cca 7750+- otackach + motor by dale skutecne netahl (dojem je, že jo, ale je to spíše jakoby dojezd, dále by to bylo bez tahu skutečného). Jedine co by to prineslo a lide to delaji (pokud nemaji velke upravy motoru) je to, že proste jakoby ziskate vice casu na prerazeni a manevrovani na limitu napr. pri slalomu na draze nebo tak.

Vyborne je vysvetleny princip standard a high power motoru 13B-RENESIS v tomhle doslova božím spořiči obrazovky. :) Podivaj na to a Anglicky sice, ale je to TOP INFO. Nevim kde jsem to ulovil, ale je to paradni. Kde a jak se co otevira a tak.
https://www.facebook.com/groups/575408322522044/692108320852043/
Ke stazeni - http://ulozto.cz/xXJYxutc/renesis-screensaver-zip

Rozdil je v tech portech a casech jak se oteviraji plus s tim koresponduje sání. Tva verze to ma jednodussi, ale to neni na skodu, stejne to lide casto odstranuji ten dvojity ventil. Viz. podivej fakt je to super vysvětlené konkrétně i s poukazem na minulé generace wankelu a jak to má RENESIS - čili Rotary ENgine gENESIS :)

Tedy shrnuji :) Jde to udelat, ale nic nez jakoby v uvozovkach skoro "volnobezne" toceni motoru by to neprineslo. Lide co to maji upravene, bud maji dalsich x veci k tomu (street porting, ecu flash nebo kompresor a podobne) nebo to maji pro pocit ci to ziskani casu a omezeni toho cutoff nahleho odstrihnuti paliva do motoru, coz je neprijemne pocitove. Motoru to nevadi osobne myslim, jen by to nic neprineslo vykonove. Zkoumal jsem to hodně, včetně přímo odstranění toho rev limitu a testovani atd. Marketing to tedy není, právě jen to otevření 5 a 6 portu v 7250 otackach zajisti ten finální tah motoru high power do těch 9000+- otáček, nejde tedy o styl 4 válec Turbo AUDI a jednou ma 147kW a jednou 161kW jen softwarově např...
 
Poslední úprava:
to byla super rychla reakce :). Dival jsem se prave na to video, co jsem pridaval a videl jeste asi 2 dalsi, kde to dokonce dotahli i na 9600. NEvim samozrejme, jake maji upravy, ale dle toho videa to tahne linearne dal. Jenom me to zajimalo, ten cutoff je peklo, pokud uz to clovek nema naposlouchane :). RX8 je vlastne prvni moje auto, kde jezdim az do omezovace a je to super, je to jeden z nejvetsich zazitku s RX8 tohle balancovani na hrane, pripomina mi to motorku :). Nevis, jestli to nekdo v Cechach zkousel a meril?
Dalsi takovy:

tam se ale pise i o updatu ECU

Bohuzel mi ten odkaz na FB nejde,a si nejsem ve spravne skupine.
 
pritel od nasi dcery nema jeste hotovy ridicak,ale uz vi ze si koupi RX-8,nedokazu mu to rozmluvit,ze takovy auto nepatri zelenacum do ruky...prehanim to?nebo sem v pravu?
 
170kW, zadokolka a čerstvé papíry ...smrtící kombinace. Pamatuju si, jak jsem měl v 19ti respekt ze 120 koní v tetině Cromě. Do velkých výkonů se musí dospět a ,,prořídit".
 
Back
Top