• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Chyba P0421 u 2.5 LF-VE - záhřevný katalyzátor

Prý to může způsobovat třeba i přisávání vzduchu někde a tudíž si řídící jednotka nastaví více paliva a lambda to pak nepobere.
Jinak druhá lambda odchází málo kdy.
Znám plno lidí co je kupovali zbytečně a nakonec to byla prkotina.
Je škoda že z 90% ti diagnostika neřekne přesně která součástka je v háji. Musí se hledat.
 
No, ona ta lambda občas hodí nesmyslný hodnoty, ale třeba jen na 0,5s, ale toto se zapíše a pak to hodí chybu. Na druhou stranu se bere životnost lambdy od 100-160tkm, mám ji tam 145tkm, tam výměnu neberu jako úplně vyhozený prachy, ty lambdy postupně degradují a hodnoty co nová pobere, tak lambda, která má 150tkm už nemusí. Uvidíme. Co se týká té ŘJ, tak si nejsem jist, jestli jsou to schopni někde udělat...
 
Tak už mám po oprave, Milda6 to trafil... :) Braňo mi menil tesnenia medzi saním a hlavou, údajne to tadiaľ prisávalo vzduch a tým pádom bola rozhodená bohatosť zmesi. Tak snáď sa mi už kontrolka neobjaví :) Cena tesnení 30€ + práca 50€.... som rád, že som Mazdu zveril človeku, čo Mazdám rozumie a nemenil ďalšie drahé diely (prvú lambdu, katalyzátor..) ako mi odporúčali v inom servise...
 

Přílohy

  • tesnenie.jpg
    tesnenie.jpg
    7,2 KB · Zobrazení: 23
Tak prvotná eufória opadla veľmi rýchlo :D Kontrolka zase svieti... už mám z toho nábeh na depresiu... :D
 
Tak to je pěkně blbý. Já budu měnit druhou sondu. Teď byl 14 dní v CR vypadek, tak jsem čekal. U mě to zase tak moc nehoří. Chyba se objevuje v rozmezí 300-2000km.
 
Zdravím, stále neúspešne riešim kontrolku palivového a emisného systému a chybu P0421. Od jedného ochotného člena mazdaclubu som si požičal 1. lambda sondu, aby som skúsil, či to aj s inou lambdou bude hlásiť stále tú istú chybu. A áno, kontrolka opäť zasvietila :X Chcem sa ale spýtať, či farba tej lambdy je ok. Moja pôvodná lambda má biely povrch. Požičaná lambda mala pred vložením do môjho auta hnedú farbu, po namontovaní do mojho auta a prejdení cca 100 km začína chytať aj tá požičaná lambda biely povrch. Pozeral som aj všetky sviečky a tie sú tiež všetky biele. Je to OK? Nemala by byť farba lambdy aj sviečok skôr dohneda/tehlová?
Moja lambda: naša biela.jpeg

Požičaná lambda pred montážou do mojej Mazdy: init pred 1.jpg

Požičaná lambda po prejdení cca 100km v mojej Mazde: init po 3.jpg init po 2.jpg
 

Přílohy

  • init pred 1.jpg
    init pred 1.jpg
    64,2 KB · Zobrazení: 34
Co se týká této chyby tak už jsem kvůli ní vyměnil obě sondy a znovu se objevila. Tento problém se mi naštěstí značně redukoval příchodem chladného počasí. Poslední co zbývá je buď opravdu vadný katalyzátor, nebo namapování "zimní směsi" na ŘJ. Počkám až se chyba zase objeví a zkusím se zeptat v autorizáku na přehrání SW ŘJ. Mohlo by to pomoci a když ne, tak začnu šetřit na kat.
 
Ahoj, nejaké novinky? Cimmi riešil si už tú RJ?
Ja som bol v Mazda Púchov na diagnostike, napichli ju na notebook, na nič zvláštne technik neprišiel (okrem chybového kódu P0421), povedali mi, že to bude chcieť podrobnejšie pátranie, že tam možno bude musieť ostať auto 2 až 3 týždne (!?!? ), nechal som tam 20 evry a šiel domov... veľmi ma svojim pristupom neohromili, tak váham že sa na to vykašlem...
 
Tak prvotná eufória opadla veľmi rýchlo :D Kontrolka zase svieti... už mám z toho nábeh na depresiu... :D
Úplně stejný problém se projevil u kamoše s benzínovým GG.Zkoušel to samé jako ty,pořád chyba naskakovala.Zajel za nějakým starším automechanikem do Havířova,ten po diagnostice vyhodil vzduchový filtr a dal tam originální ne papírový.A od té doby má klid.Prý ten filtr propouštěl mnoho vzduchu a směs byla chudá.Faktem bylo,že koncovka výfuku byla dříve světlešedá a ted je černá.
 
Ahoj, nejaké novinky? Cimmi riešil si už tú RJ?
Ja som bol v Mazda Púchov na diagnostike, napichli ju na notebook, na nič zvláštne technik neprišiel (okrem chybového kódu P0421), povedali mi, že to bude chcieť podrobnejšie pátranie, že tam možno bude musieť ostať auto 2 až 3 týždne (!?!? ), nechal som tam 20 evry a šiel domov... veľmi ma svojim pristupom neohromili, tak váham že sa na to vykašlem...
Ahoj, tak v Mazdě mi řekli, že na GH není žádný nový software, takže nic. Co se týká filtru, tak tam mám MANN, což si nemyslím, že je šmejd, ale kdo ví ... Nevíte někdo kdo dělá originál filtr pro šestku 2,5l?
 
Ještě mě napadá, že u airboxu mám myslím ulomenou jednu packu, že by to přisávalo vzduch? Ale zvláštní je, že když je pod nulou, tak to je v pořádku, když je teplo tak se to sere. Viz printscreen teplo/zima OBD. Hodnoty Ok jsou když je pod 5StC, když je nad 10 tak je četnost výskytu chyby častější. Screenshot_2017-10-07-11-13-04.png Screenshot_2017-10-07-16-11-42.png Screenshot_2017-10-08-16-07-03.png Screenshot_2017-10-23-18-42-03.png Screenshot_20180122-084830.png Screenshot_20180126-185212.png
 
Ja sa pridávam do klubu s rovnakou chybou. Cestou z práce to na mňa vyskočilo. V piatok idem za @Max6 , tak uvidím na čo príde.
 
Back
Top