• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Takhle, asi bych jim řekl, že pokud jim nestačí faktura a návod k použití, ať si to přijedou vyfotit, nebo je na světě ještě mnoho dalších pojišťoven.
 
Ahoj. Mám na své g165 hb rev už přes 125 tkm. Zajímá mě,jestli je tu někdo na tom podobně. Rád bych srovnal přednosti i nedostatky. Mimo servisu si nestezuji zatím žádná závada. Ale štve mě třeba trepani plastů ve dveřích a v palubce při hlasité muzice, které se projevuje čím dál častěji a taky se častěji seká infotainment. Dále se mi mírně zvedla spotřeba benzínu a třeba senzor stěraču je i při plné citlivosti laxni takže radši stiram sám. Brzy budu měnit sedla tlumicu, už jsem musel vyměnit disky 18 které nešly vyvážit a tvářili se jako bezvadne i když s autem pěkně házely. Při usednuti do stejného ale skoro nového auta je už ale rozdíl velikansky. Hlavně v hluku v kabině, přesnost volantu u středové polohy, stabilitě na rozbité silnici a vyšší rychlosti. Taky mě čekal docela šok při pohledu pod auto na zvedaku. Koroze na skoro všem co reznout může. I když povrchová tak nástřik podvozku opravdu neodkladejte tak jako já až po třech zimach. Dále vám, kterým se občas zdá že se při řazení páka seká, doporučuji výměnu oleje před předepsaným intervalem. Nestojí to moc. Kdyby vám to servis vymlouval tak na tom trvejte. Rozdíl veliký.
 
Ale štve mě třeba trepani plastů ve dveřích a v palubce při hlasité muzice ...
Ja sice nemam trojku, ale plasty na dverich mi vibruji pri hlasite muzice prakticky od zacatku. Predevsim v prostoru okolo ovladani oken. Na strane ridice se tomu da pomoct oprenim si kolena o rukojet, coz se u me s automatem jeste da, ale u toho spolujezdce je to trosku horsi :D. Nicmene moc nevim, co by se s tim dalo delat o_O.
 
Dále vám, kterým se občas zdá že se při řazení páka seká, doporučuji výměnu oleje před předepsaným intervalem.
Pozor to nemusí být jen o oleji, manuální převodovky postihuje vyskakující 3 při opětovné akceleraci po zpomalení při rychlosti 50 km/h (příčina náboj spojky 3-4), obtížné řazení 3, 4, 5 a/nebo 6 (příčina náboj spojek 3-4 a 5-6) nebo vibrace řadící páky při jízdě na 3. a/nebo 4 v docela velkém rozsahu VIN (3 BM benzíny, 6 GJ benzíny, CX-5 KE benzíny, CX-3 DK benzíny a diesely). Příčinou jsou špatné tvary synchronů i ozubených kol včetně jejich tolerancí už z výroby. Je na to rozsáhlá SI, zejména ty špatné synchrony a ozubená kola 3-4 se začaly dělat správně až někdy od 7/2015.
 
Poslední úprava:
Ja mel ze zacatku problem se zarazenim 3 stupne,ted asi v nejakych 26 tisicich je to o dost lepsi ale porad to neni idealni...
 
Také jsem měl ze začátku u své trojky problém se řazením 1. a 2. stupně (hlavně za studena), ale v podstatě to úplně vymizelo a kvalty zapadají tak jak mají. :) (najeto 30 tisíc km)
 
Ja mel ze zacatku problem se zarazenim 3 stupne,ted asi v nejakych 26 tisicich je to o dost lepsi ale porad to neni idealni...
Podle čísla převodovky (štítek na vrchní straně 4TH*******, 5TH*******) se to dá poznat, jestli a jak moc je už upravená nebo není. Třeba ty synchrony na 3 a 4 stupni spolu s ozubenými koly, jako doufám finální úprava, byly až od 5 TH 06 23676. První číslo je rok, číslo po TH měsíc, pětimístné pořadové číslo.
 
Ja mel ze zacatku problem se zarazenim 3 stupne,ted asi v nejakych 26 tisicich je to o dost lepsi ale porad to neni idealni...
Přesně tak. Trojka šla taky dost ztuha. Prvně jsem to neřešil, že se to tzv. Ochodi. Pak jsem v ca. 70tkm. Žádal servis o výměnu oleje. To mi vymluvili s tím, že tam nedají tu samou náplň jako výrobce tak ať raději počkám. Nakonec až ve 100tkm. Dali jinou náplň a opravdu znatelně lepší průběh řazení. Není to subjektivní, žena si toho všimla taky hned.
 
Ja sice nemam trojku, ale plasty na dverich mi vibruji pri hlasite muzice prakticky od zacatku. Predevsim v prostoru okolo ovladani oken. Na strane ridice se tomu da pomoct oprenim si kolena o rukojet, coz se u me s automatem jeste da, ale u toho spolujezdce je to trosku horsi :D. Nicmene moc nevim, co by se s tim dalo delat o_O.
I já měl problém s drnčícimi, vibrujícími plasty ve dveřích u řididče i spolujezdce na mé cx-3 prakticky od samotného počátku. Původně jsem tento problém chtěl řešit na první garanční prohlídce, ale vibrujicí plasty při jen mírně zvýšené hudbě mě vadily neskutečně. Začal jsem tedy pátrat po příčině. Dá se říct že úplnou náhodou jsem zjistil, že celý problém, alespoň v mém případě způsobuje ten kousek plastu za klikou dveří. Při jemném poklepu na něj konečkem prstu se ukázala mírná vůle a ten při hudbě rezonuje do celých dveřío_O Vyřešeno opatrným vyloupnutím toho kousku plastu, jde to v pohodě,vytlumením a je po problému,celá operace za 15min. vyřešená. Já osobně jsem nalepil na ten plast ochranné špunty do uší (hluchavky:))..před zpátečním nacvaknutí plastu špunty namáčknul a ty pak mezeru krásně vytěsnily. Snad to některým z vás taky pomůže;)
 
Mě dělá problém zařadit jedničku dost často i po ujetých cca 40 tisíc km :-( Stává se mi to, když stojím na červené, občas je to adrenalin. To drnčení pozoruji poslední dobou taky. Nejdřív jsem si myslela, že jsou to brýle ve střešní zásuvce nebo něco v kastlíku. Nemám možnost si to pořádně poslechnout, chtělo by to nějakého spolujezdce, co bude vědět co má poslouchat nebo naopak dobrého řidiče, kterému bych mohla svoji Mazďuchu svěřit do rukou :)
 
Mě dělá problém zařadit jedničku dost často i po ujetých cca 40 tisíc km :( Stává se mi to, když stojím na červené, občas je to adrenalin. To drnčení pozoruji poslední dobou taky. Nejdřív jsem si myslela, že jsou to brýle ve střešní zásuvce nebo něco v kastlíku. Nemám možnost si to pořádně poslechnout, chtělo by to nějakého spolujezdce, co bude vědět co má poslouchat nebo naopak dobrého řidiče, kterému bych mohla svoji Mazďuchu svěřit do rukou :)
Já na našem GH mám taky občas problém zařadit 1, ale už jsem přišel trošku na takovej grif, že to nervu napřed doleva a pak nahoru jako pravej úhel, ale jako by skoro kručnici, že z toho středu lehce doprava a nahoru občas to tam zapadne krásně.
Co se týče drnčení, když jedeme ve 2, tak nám absolutně nic nedrnčí, ale když jedu sám, tak je občas trošku slyšet jak něco drnčí, hlavně při nerovné silnici. A já pořád poslouchal co to tak může být. A nakonec jsem přišel na to, že to je nejspíš opěradlo spolujezdce.

A ještě takový menší doporučení, když ti nepůjde zařadit 1, tak tam dej 2 a ze dvojky to na 1 jde líp. :)
 
Ted jsem slysel od dealera ze mozna od pristiho roku budou M3 i s 2,5 litrem ze pry se dost lidi chodi ptat tak ze se uvidi...
 
efface
No uvidime :D Kazdopadne mi uz je to jedno. Ja se ptal pred dvema roky jestli nahodou nebude dva a pula a to mi rikali ze ne,tak sem koupil to nejsilnejsi co slo a ted uz jen cekam na novou generaci a doufam ze bude mpska a hlavne doufam ze na ni budu mit penize :D
 
Mne zacalo vrzgat od zadnych kolies, ked niekto nastupuje alebo vystupuje z mazdicky. Vlastne pri zmene zatazenia. Co by to mohlo byt?:(
 
Já na našem GH mám taky občas problém zařadit 1, ale už jsem přišel trošku na takovej grif, že to nervu napřed doleva a pak nahoru jako pravej úhel, ale jako by skoro kručnici, že z toho středu lehce doprava a nahoru občas to tam zapadne krásně.
Co se týče drnčení, když jedeme ve 2, tak nám absolutně nic nedrnčí, ale když jedu sám, tak je občas trošku slyšet jak něco drnčí, hlavně při nerovné silnici. A já pořád poslouchal co to tak může být. A nakonec jsem přišel na to, že to je nejspíš opěradlo spolujezdce.

A ještě takový menší doporučení, když ti nepůjde zařadit 1, tak tam dej 2 a ze dvojky to na 1 jde líp. :)
Vyzkouším to s tou dvojkou, díky za tip :)
 
Mne zacalo vrzgat od zadnych kolies, ked niekto nastupuje alebo vystupuje z mazdicky. Vlastne pri zmene zatazenia. Co by to mohlo byt?:(
Třeba málo zatáhlá ruční brzda, pak to může vydávat skřípavý zvuk při nastupování na zadní sedadla či zatížení kufru. Zkus si to pohlídat a uvidíš;)
 
Mam dotaz ohledne vymeny oleje,kdyz jsem byl na garancce tak mi tam lili total quartz 5W30 a ja bych si tedka chtel vymenit olej za 0W-30 Castrol Edge Titanium FST API SN. Je treba nejak kompletne vycistit tu olejovou nadobu nebo staci nechat vytect a kdyz uz nic moc nekape tak tam proste nalit ten novy olej ?
 
Back
Top