• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 5 1,8 benzín zvýšená spotřeba oleje

D

David

host
Dobrý den,jsem nový člen klubu David.Koupil jsem Mazdu 5 v benzinu 1,8l 2006 nájezd 266000km ..auto mělo být udajně servisováno.Zjistil jsem velký ubytek oleje který měl být před prodejem měněn,jinak auto jede velice pěkně nekouří ,jen se mi zda že jde olej výfukem ,měl jsem v plánu provést dekarbonizaci motoru a potom dát aditivum do oleje jen nevím zda dělám dobře a jaký dat olej ..udaně tam byl shell helix 5w30.Ale ak říkám auto jede jak z praku ..jen mně zarazil ten olej ..děkujju moc za případnou radu.D

edit Vitus: vítej na KLANu, upravil jsem název tématu a doplnil prefix pro lepší přehlednost
 
Poslední úprava moderátorem:
Nejjištější opravou je výměna pístních kroužků a gufer ventilů.Cena od 15 000 Kč.Já bych ještě zkusil starou osvědčenou praxi.Vytáhnout svíčku a do každého válce nalít přes noc petrolej.Druhý den případný zbytek petroleje vysát.Několikrát opakovat.Pokud ty kroužky nejsou moc zapečené,tak to pomůže.Pokud jsou,pak pomůže jen oprava.Příčinou tohoto stavu řídký olej 5W-30 do takto ojetého motoru,malá nápln oleje nebo překračování intervalů výměn.Olej je nejlépe měnit 12-15 000km dle provozu vozidla.Jo, a po tom pokusu s petrolejem použít olej 5W nebo 10W(lépe)- 40.
 
Díky za odpověd ...a nepomohla by dekarbonizace osvědčeným přípravkem a po té dat Metabond de oleje.
 
Měl jsem stejný problém u mé Mazdy 6 GG 2007 nájezd 190tis.km. Taky jsem přemýšlel, že udělám nějakou dekarbonizaci nějakou chemií,
ale nechal jsem nakonec udělat komplet hlavu (gufera ventilů, srovnání hlavy a zabroušení ventilů) a výměnu pístních kroužků. Vše za 15tis. Kč. Ale ta cena byla pro mne speciální. Tak nevím kolik by to stálo normálně. Ale myslím, že do 20tis. se můžeš vejít. Proč to vše píšu? Protože žádná dekarbonizace nenahradí výměnu těch komponentů, které jsou v háji. Jsem rád, že jsem to nakonec nechal udělat.

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
 
Moc děkuju ..jen mně udivuje že auto jede jak zpraku..to mně zmátlo při koupi...prodávající samozřejmě nic neví,,divný že..ještě mně napadlo ...jestli nebyla dolití vysoká hladina oleje a nešel výfukem auto jinak nekouří a tlaky se zdají fajn uvidí co naměří
 
úbytek oleje je u Mazdy poměrně častý jev. Pokud třeba auto vytáčíš rád do otáček, počítej že budeš muset dolívat olej. Navíc jsou Mazdy citlivé na kvalitu oleje a jeho dostatek, tak to nezanedbej. Nechal bych motor řádně zkontrolovat, jak píše nahoře @Míra a eventuálně si říct o slevu od prodávajícího...
 
Díky,nechám udělat tlaky a uvidím snad to nebude tak zlé,jinak kroužky a přetěsnění a bude se jezdit...a dám asi hustší olej 5w40.
 
Tlaky budou dobré,pokud auto jede jako z praku.Ale je fakt,pokud zainvestuješ do té střední opravy motoru a ještě třeba vyměníš šálky u ojnic,tak pak spotřeba oleje bude skoro 0(po zajetí).Mám s tím bohaté zkušenosti a vždycky to dopadlo k plné spokojenosti.Ale jsou výkukové šetřílci,kteří nechtěli srovnat hlavu,vyměnit gufera na dřících.Vždy jsem je odmítl.U některých značek,třeba Nissan,Renault výměna kroužků moc nepomohla neboť došlo k ovalitě válců.Naštěstí u Mazd se tak neděje,většinou nejsou ani ty kroužky opotřebené,jen zapečené a nehybné v drážkách.
 
Pokud se rozhodnu udělat motor ..tak pořádně..ještě nevím na kolik ta sranda přijde a zda se nerozhodnu pro novější model ale jak koukám ..problém se muže objevit i u mladších vozu.
 
Dnes jsem změřil spořebu oleje 1l na 200km,nevíte prosím kdo dělá dobře motory v Pardubicích.
 
Přeptám se ti.
Laický návrh, co zkusit olej s jinou viskozitou?
Osobně mám 5W 40.super mobil a nedolívám ani kapku. A to mu dám občas pěkně napít.
 
Pokud to žere litr oleje na 200 km,tak nepomůže ani svěcená voda.Jedině to rozdělat,povyměnovat.Zkusil bych vyjednat slevu od bývalého majitele,pokud už bude střízlivý od oslavy,že se mu podařilo toho krámu se zbavit.Jak ryze české,slovenské,polské!!!
 
Ono teda Zřejmě bude chtít taky zjistit kam ten olej mizí.jestli ho spaluješ tak musí být výfuk Černy jak bota, nebo jde do vody a budeš mít mastná oka v bandasce.
 
Počítám s opravou,ted sháním někoho šikovného z Pardubic kdo by se do opravy pustil ..pokud znááte někoho šikovného a pečlivého,tak mi prosím písněte kontakt
 
V autorizáku u Loudy jsi se ptal?
Zkusím obvolat pár mechaniků a dám vědět.
 
V autorizáku jsem se ptal po tel.musel bych dát zakázku a je to nerentabilní raketa, známý tam nemám ale fakt mně mate.. že je auto živé jede pěkně a nekouří ale chce to rozdělat a uvidí se kde je problém..ale dneska jsem zjistil při otočení klíčkem že nikde není kontrolka oleje ,,kdo ví zda to ten šizunk neodpojil čidlo ,to už by bylo moc ,mám chut to dát znalci...šizunk nechce uznat skrytou vadu,,,asi to vada není 1l oleje na 200km.
 
David: tak kam jsi to nakonec dal dělat? jsem taky od Pardubek a mám podobný problém, Mazda 5 1.8 benzín, akorát já nemám ještě najeto ani 150tis mám ho 2 roky ... naštěstí olej kontroluju takže jsem ho nezadřel ... nejdříve tam byl olej 5W30 a pak jsem ho vyměnil za 5W40 shell ubýtek si myslím je stejný cca ted 4 litry na 10.000 km (ale při delší štřece to žere víc oleje, třeba na dovču 2tis km 1,5litru jsem doléval toho 5W30, na druhou dovču jsem už s tím radši nejel :) ), můj servisák do toho jít nechce, jeho známej motory dělá tak se ho optá ...
jo a jinak podle občanskýho zákoníku máš nárok na vrácení peněz (skrytá vada) do půl roku od koupi auta, at už je to bazar nebo fyzická osoba
 
Ježišmarjá,vy jste chlapi tak naivní.Jaká skrytá vada?Víte kolik je maximální normovaná spotřeba oleje u Mazdy ?0,8 l na ,pozor,1000km.Takže pokud ti to sežere mín než 16 l za servisní interval,tak to je v pohodě.Prohráli byste i boty.Ale neděste se,tohle mají ošetřené všechny automobilky,koncern má dokonce 1l/1000km.
 
Back
Top