• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

KlikPet

rodinný člen KLANu
360
Zdravím,

mám tři měsíce starou Mazdu 6 2,5 Sky-G a rád bych s vámi nasdílel a především zkonzultoval mé zkušenosti s tímto motorem.

Motor je v podstatě úžasný, resp. přesně takový, jaký zájemce o tento vůz s tímto motorem očekává. Tedy velice kultivovaný, tichý a od cca 3tis otáček dostatečně výkonný a příjemně pružný. Problém konkrétně u mého vozu nastává v režimu klidné jízdy, tedy v rychlostech od cca 30 do cca 90km/h pod minimálním plynem, typicky při jízdě obcí po rovině při udržování rychlosti 50ti km/h. Zkrátka při jízdě, kdy si chcete jen tak klidně plout a jen „šolícháte“ plynový pedál pro udržení stálé rychlosti. V takovém případě totiž auto lehce cukce a od motoru jsou cítit dost silné vibrace. V momentě, kdy šlápnete více na plyn, v podstatě okamžitě to přestane a motor se opět zklidní (a samozřejmě že začne dle očekávání zrychlovat). Pokud plyn povolíte, opět se dostaví cuknutí a vibrace. Rád bych řekl, že to není nic, na co by se člověk musel vyloženě zaměřovat, je to cítit dosti výrazně, a to i z místa spolujezdce (který nemá zpětnou vazbu od plynového pedálu)! Samozřejmě se nabízí úvaha, že by to mohl být nedostatečným utlumením motoru při režimu jízdy na dva válce. Nevím, pravděpodobně to ale bude s režimem jízdy při deaktivovaných dvou válcích spojené, už jen proto, v jakém okamžiku toto nastává (jízda bez zátěže, nižší rychlosti). Už jsem to i řešil se svým dealerem, který si vůz projel, také si toho všiml, nicméně po mnou požadovaném provedení diagnostiky jednotka nevykazovala žádné chyby a SW ve voze byl dle servisního technika aktuální. Celé jsme to prozatím uzavřeli s tím, že auto je ještě stále v záběru (stáří cca 3 měsíce, nájezd něco málo před 5.000 km) a že ještě pár set/tisíc km počkáme, jestli si to nesedne.

Mně osobně to strašně štve, strašně mi to kazí dojem z celého toho auta, tím spíš, když se jedná o zcela nový vůz. Pročítal jsem si dosavadní recenze (i zahraniční), nikde na nic takového nikdo nepoukazoval, naopak, většinou se recenzenti shodují na tom, že přepínání mezi čtyřmi a dvěma válci je pro řidiče téměř nepostřehnutelné. No tak to já tedy určitě říct nemohu… Procházel jsem si i různá fóra, zatím jsem podobné zkušenosti nezaznamenal, až včera jsem tady v jednom z vláken našel stejnou zkušenost jiného člena fóra. Proto jsem se rozhodl založit toto vlákno.

Prosím tedy o vaše komentáře, případně vaše zkušenosti, a to jak se samotným motorem (resp. s tím, jak ve výše popsaných podmínkách pracuje), tak i se zkušenostmi s vaším servisem a jeho úkony a radami, pokud tedy stejný problém se servisem už nějak řešíte. Díky moc!
 
Také jsem v létě testnul předváděčku 2,5 AT,to cuknutí je znatelné,zvuk motoru jakoby zhrubnul,ale vibrace byly skoro neznatelné.Moc se mi to nezamlouvalo,reakce na plyn byla vlažnější,než u starší 2,5.Ale fakt je třeba počkat po záběhu a pokud se stav nezmění,tak bych si nechal změřit kompresi,zda tam není problém.
 
Nechci předjímat příčinu popisovaného. Je spousta lidí, kteří se těšili na nový dvouapůllitr, včetně mé maličkosti. Ale to vypínání válců je klasické "kurvítko". Nedokážu si představit technické zdůvodnění. Kromě tedy honby za spotřebou a emisemi. Cituji ofiko Mazdu: "....Součástí modelu Mazda6 je nyní i funkce vypínání válců, dobře známá již z modelu CX-5, která při ustálené rychlosti 40 km/h umožňuje dosáhnout 20% snížení spotřeby paliva. Při ustálené rychlosti 80 km/h je možné snížit spotřebu o přibližně 5%..." Kdo z vás jezdí ustálenou rychlostí čtyřicítkou, přihlašte se...o_O
 
No ono to asi bude lineární od rychlosti 40 do 80km .... 20 až 5%, jen to nerozepisovali dlouze.
 
O.K. Tak jinak. Ve městě asi o "ustálené rychlosti" nemůže být řeč, že? A když jedete delší trasu, na kolik si nastavujete tempomat? A na dálnici? Ta úspora je jednak laboratorní, jednak marketingová záležitost. A jakmile přišlápnete plyn, jedete zase na čtyři válce. Takže?:cool:
 
Je to jen dalsi kurvitku..a jako kazde jine se da eliminovat..buhuzel u tohoto to nebude tak jednoduche..ale treba Max by vam mohl rici, jestli to bude proveditelne..
 
Také to vypínání válců vnímám a působí to na mě lehce rušivě (už jsem to psal v tématu naší Mazdy). Ale tak jako ty, zatím stále zajíždíme, takže to až tak neřeším a věřím že se to zlepší. Jinak má přítelkyně to třeba ani nezaregistruje. Já ale ty vibrace a hlubší běh cítím/slyším.
 
Tak nevim, kdo si kupuje 2,5 benzin, aby jezdil na spotrebu, takze opravdu hon za emisemi a marketingem. Tesil jsem se na auto jako celek a nejake vypinani valcu mi bylo putna, chtel jsem tento motor a mrzi me, ze pak kultivovanost tohoto motoru kazi, toto kurvitko. Nevim jaky vliv to ma spotrebu, ale ja jezdim porad v prumeru za 9l, je fakt ze se tesim az budu moct vyzkouset nejakou normalni okresku, protoze zatim jen dalnice a mesto. Tak treba ty uspory poznam tam.
 
Stejně si myslím,že je jen otázkou času,kdy se příjde na deaktivaci té pitomosti.Tak jako u i-stopu.Shrekovi se určitě už kouří z hlavy...:bookworm:
 
tommas, sice nevim presne, kolik se zajizdi jestli 15-20 nebo vic tisic km, ale mam ted neco malo pod 11000 a zmena zadna porad stejny projev. Takze pokud bude nejaky update ridici jednotky, kde bude anulovano vypinani valcu budu prvni v rade. Je potreba na to tlacit v servisu aby se s tim neco delalo. Nebo se o tom vedelo.
 
Zajíždění u moderních motorů (s minim. výrobními tolerancemi atd.) a kvalitních olejů je udáváno cca do 1000 km (jeden tisíc km), pak se doporučuje vyměnit olej v motoru nad rámec servis plánu výrobce. Spotřeba si může ještě dále trochu sednout. Ale konstrukční úlety těžko. Zda to půjde sw vypnout jest výzva pro našeho webmajstra:). Ale od Mazdy to nečekejte, když mají na ten motor homologaci...:(
 
Já minulý týden nechal měnit po necelých 5tis km olej a fitr (chtěl jsem mít jistotu, že tak dostanu pryč případné zajížděcí sajrajt - možná zbytečné, ale nic se tím nezkazí a vyjde to na pár stovek). Právě při té příležitosti jsem nechal udělat diagnostiku a na nic se nepřišlo. Jo a ještě něco, jsem přesvědčený, že to nedělá každý kus. Skutečně. Jednak by si toho recenzenti všimli a určitě by to pak neopomněli zmínit a hlavně, půjčoval jsem si u Mazdy testovací vůz se stejným motorem (měl najeto něco kolem 11.000 km) a ten to nedělal. Ano citlivé ucho a zadek (o tom to Jinba Ittai, resp. propojení vozu a jezdce přece je nebo ne?) lehounké vibrace ve dvouválcovém režimu postřehnou, ale například při jízdě na hrubším asfaltu případně na horší cestě to bylo zanedbatelné a ano, tam by se u toho musel člověk na to přímo zaměřit. Takže to bude kus od kusu, díl od dílu.
 
@tommas Ahoj, díky za příspěvek. Kolik máš už s tímhle problémem najeto? Vnímal si to hned od začátku nebo se to dostavilo až po nějakém nájezdu? A hlavně, zkoušel si to už konzultovat v servisu?
 
Dnes se motory nezajíždějí jako za komunistů 10 tisíc (a nevím proč ještě prodejce říká že si to po zajetí sedne) .... nechci ti brát iluze, ale prostě když to dělá teď, no tak to máš už na furt a maximálně se ti to jenom zhorší. Takže když to prodejce slyší a umíš mu to ukázat, tak si sedněte do jiné Mazdy a vyzkoušej ... nebude to dělat, tak reklamuj a buď trpělivý a vytrvalý !!! Řeči že si to sedne, tak na to jim řekni ať ti tuto větu ukážou v Návodu pro obsluhu a údržbu vozidla nebo brožuře vozidla.
Já mám jiný problém na naftě manuálu že mi při sešlápnutí spojky při řazení z 2-3 a 3-4 tam někde zarachotí hnusný zvuk (skoro pokaždé) ... byl jsem trpělivý a vytrvalý a vyměnili mi v záruce Dvojhmotu a pak i převodovku a dělá to bohužel pořád :(
 
Jo, jo, souhlas, také nevěřím na nějaké dlouhé zajíždění a sedání si motoru, silentbloků apod., to už má můj motor v 5k km myslím za sebou. Je mi jasné, že ten můj problém jen tak nezmizí a že se zřejmě formální reklamaci nevyhnu.
 
Formálně ti řeknou, že v režimu nízkého zatížení to (na popud ekoteroristů) jede na dva válce a že je to účel, ne chyba. Nebo dopadneš jak píše @Kozlik - reklamuješ spojku a oni ti vymění vše ostatní co funguje, jen ne tu spojku.
Takže odpojit vypínání (do patřičných míst jej poslat za iStopem) a kašlat na to.
 
Obávám se, že odpojit vypínání dvou hrnků nebude tak jednoduchý, jako odpojit iStop někde na mazdím srazu. A ruku na srdce, já bych si to auto před koupí pořádně projel a pak se teprve rozhodoval, jestli jim za to popojíždění na dva válce vysolim takový prachy......
 
Ja se s autem projel, ale vuz, se kterym jsem absolvoval zkusebni jizdu, tak tento problem nevykazoval. Jak uz jsem napsal, evidentne se tento problem netyka vsech vozu, resp. ne u vsech vozu je ten rezim dvou valcu tak znatelny.
 
@tommas Tak ted jsem si prosel tvou diskuzi, kde popisujes tve zkusenosti s tvoji kraskou (musim teda uznat, ze v te tmave sede ji to take sekne!), ale podle toho, co pises, myslim, ze na tom budes o neco lepe nez ja. Pises, ze se na to musis vylozene zamerit, no u me to je opravdu dost znat, i kdyz nesedis za volamtem. No kazdopadne, kdyby si to nakonec konzultoval v belgickem servisu, dej urcite vedet, co ti k tomu rekli.
 
Back
Top