• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Ter Leeloo II

moderátor
Člen týmu
2 671
Rikal jsem si, ze tu nemame zadne obecne tema na to drobne tlachani o teto verzi, jako maji ostatni modely, tak jej zakladam.

Tuhle, kdyz jsem byl v autorizovanem servisu opravovat brzdy, tak jsem si na salonu vsiml, ze tam stoji GL ve vybave Attraction nebo Challenge. Co me vsak zaujalo, byla predni maska. Nebo aspon ta cast okolo mlhovek, protoze to nebylo s tim chromovym "obocim", pouze cerny plast. Mel jsem za to, ze u GJ to po FL prestali rozlisovat a ze vsechny vybavove rady exterierove vypadaly stejne. Tady ty mlhovky vypadaly jak pred FL.

Ted jsem si otevrel konfigurator na mazda.cz a tam to vypada, ze jedine Revolution a Revolution Top to maji s "obocim" a vsechny nizsi vybavy mi prijdou jak s maskou preFL (i mrizek v masce). To by asi mohl byt jen nedostatek konfiguratoru, v salonu jsem nezkoumal pocet zeber na masce a jejich tvar.

Nebo se pletu?
 
Emotion a Challenge nemají LED světlomety, takže ani mlhovky (respektive ty Emotion nemá vůbec), proto ten rozdíl ;)
Emotion
dTA5Qp.jpeg
Challenge
X6SC8D.jpeg
Atraction a vyšší výbavy ;)
1QLMm1.jpeg
 
:)
Jak vis ze mam kasel....

myslim adaptivni tempomat....
VW ma myslim standart 210 km/h
Skoda standart 180 km/h
Renault u Talismanu max 140 km/h
 
Jako vtip dobry!!!!!! Prej jediny kloudny auto...a to jako Mazda joooo??:eek:
 
Poslední úprava:
Dal som si dnes jazdu na GL 2.5. Bol som spokojny a myslim, ze nebudem hladat nic ine a na buduci rok si ju objednam. Vykon nechybal, automat radil vyborne a auto mi pripadalo stabilnejsie a tuhsie ako moje a menej sa naklanalo (GVC ???). Takisto vnutorny hluk bol nizsi a pre mna uspokojivy (konecne).
Okrem toho som sa dozvedel zaujimave informacie. Koncom roka 2017 Mazda pre modelovy rok 2018 doplni niektore funkcie do 6 z novej CX-5 Pribudnut by malo pri kombi elektricke otvaranie 5. dveri, headup display na prednom skle, Autohold funkcia.
Pribudne aj asistencia jazdy v kolone. Auto samo zastavi a po tuknuti po plyne sa zase pohne.
Mali by pribudnut dalsie tlmiace materialy a s vnutornym hlukom sa chcu vyrovnat novej CX-5. Ci vymenia motor 2.5 za ten novy s vypinanim valcov este nevedeli. Design by sa menit nemal, mozno iba nejake detaily, ale o tom sa zatial este nevie nic. Osobne by som privital nove a lepsie matrix svetla z CX-5, inak je vsetko ako ma byt :) . Prve auta bude niekedy vo februari 2018.
Ocenujem neustale kazdorocne vylepsovanie modelov Mazdy. Mimochodom, nova trojka ma prist v roku 2018, bude aj hybrid vytvoreny v spolupraci s Toyotou, ale nepojde o toyotacky 1.8 motor, ale vraj mazdacky 2.0 + elektromotor :). Pribudne aj cisto elektricka verzia.
 
Poslední úprava:
jen tak pro ujištění: opravdu je systém GJ tak dementní, že parkovací čidla spouští až po zařazení zpátečky? Takže kdy po předu dojíždím do garáže, tak si to musím růčo zapnout...??? že ne ...... návod tvrdí, že to funguje pod 10km/h
 
Ano :) Predne aj zadne. Ale predne mozes zapnut aj extra tlacitkom, aspon u modelov po F/L 2015.
 
Jde to rucne zapnout i pred FL, ale proc to nefunguje jako u GH furt pod 10km/h mi hlava nebere.....
 
Parkovací senzory fungují automaticky, přední i zadní. Přední pod 10km/h varují neustále, pokud je mám zapnuté. Vím to určitě, protože v omezení na D1 v koloně se mi přední senzory občas aktivují, když se moc přiblížím bariéře. Ale všiml jsem si, že boční čidla jsou méně citlivá na překážku. Je to jeden z nedostatků, který jsem odhalil a časem o tom něco více napíšu.
 
Pribudnut by malo pri kombi elektricke otvaranie 5. dveri.

Tohle mě na mém autě momentálně nejvíce sere, s prominutím. Už jsem otravoval Maxe, aby to nastudoval a zkusil mi to nějak dodělat. :D Nikdy nevím, jestli jsem už zadní páté dveře bezpečně dovřel nebo ne. Na mém autě jakoby šlo to zavírání ztuha a dost často se stane, že se prostě nedovřou. V Mazdě mi říkali, že se zavírání musí ochodit, ale zdá se mi, že se to časem spíše zhoršilo. Naposledy jsem sedl do auta a svítilo mi varování otevřených zadních pátých dveří. Vylezl jsem ven, zvedl jsem je a znovu zavřel. Opět jsem sedl do auta a stejný problém. Natřikrát jsem je musel zavřít. Netvrdím, že se to stává pravidelně, ale každý týden mě to min. jedenkrát vytočí a dveře musím zabouchnout opakovaně. Nechci s nimi zbytečně třískat, protože většinou se zavřou krásně zlehka. Ale mít elektrické zavírání, tak je auto o kus blíž dokonalosti. :(
 
Jde to rucne zapnout i pred FL, ale proc to nefunguje jako u GH furt pod 10km/h mi hlava nebere.....
Ja jsem na zadnem jinem aute nemel predni senzory pred GJ. Dalo se to pak u GH vypnout? Nebo jak to funguje prave v zacpach nebo na krizovatkach, aby to nepiskalo, ze stojis za autem pred sebou? Proto mi vzdy vrtalo hlavou, jak se to da vubec udelat bez rucniho zapinani?

Tohle mě na mém autě momentálně nejvíce sere, s prominutím.
Hadam, ze to bude patrit mezi takovou tu vybavu, u ktere dokud ji nemas, tak jen kroutis hlavou, k cemu takova zbytecnost je a potom bez toho nemuzes byt, ne? :D Vzdycky mi prislo, ze je rychlejsi to zavrit rucne, nez cekat na motorky, kterym to trva desne dlouho (aspon u rodicu na A6). Ale zase na druhou stranu, prakticky nikomu cizimu se na GJ nedari ten kufr zavrit poradne. Ani manzelce na poprve.
 
Tohle mě na mém autě momentálně nejvíce sere, s prominutím. Už jsem otravoval Maxe, aby to nastudoval a zkusil mi to nějak dodělat. :D Nikdy nevím, jestli jsem už zadní páté dveře bezpečně dovřel nebo ne. Na mém autě jakoby šlo to zavírání ztuha a dost často se stane, že se prostě nedovřou. V Mazdě mi říkali, že se zavírání musí ochodit, ale zdá se mi, že se to časem spíše zhoršilo. Naposledy jsem sedl do auta a svítilo mi varování otevřených zadních pátých dveří. Vylezl jsem ven, zvedl jsem je a znovu zavřel. Opět jsem sedl do auta a stejný problém. Natřikrát jsem je musel zavřít. Netvrdím, že se to stává pravidelně, ale každý týden mě to min. jedenkrát vytočí a dveře musím zabouchnout opakovaně. Nechci s nimi zbytečně třískat, protože většinou se zavřou krásně zlehka. Ale mít elektrické zavírání, tak je auto o kus blíž dokonalosti. :(
A nebude to tym , ze po otvoreni nedovretych piatych dveri treba vyckat 3-5 sekund , aby sa ten elektricky zamok vo dverach odomkol uplne ?
U mna to funguje tak, ze ak nedovrete dvere otvorim - dvihnem, musim počuť vo dverach "šššš-cvak" a az potom sa pri opaetovnom pribuchnuti dverí - zamok zavrie.
Kym nie je pocut ten "ššš-cvak" zadne dvere nezaklapnu a mozem 25x buchat s nimi , zbytocne , lebo nezaklapnu poriadne.
Je o tom pisane aj v mojom navode k autu.
Mojej manzelke uz 5 rokov vysvetlujem , ako a kedy ma buchat so zadnymi dverami a dodnes sa to nenaucila. :-(
 
Dalo se to pak u GH vypnout

u GH je vlevo od volantu velkej čudlík, kterým vypneš celý systém senzorů. Nebo stačí lehce zatáhnout za ručku a deaktivuješ to do zpětného uvolnění. Deaktivoval jsem to za 4 roky asi 10x, když jsem zastavil a šlo mi před autem hromada lidí nebo jsem dojel moc blízko za auto. Ale přijde mi to podstatně logičtější než to, že to primárně nefuguje a teprve po zařazení zpátečky ano ....
 
Poslední úprava:
Souhlasím, v GH mají originální parkovací senzory smysluplnější funkci. Také jedna z věcí, co mě na GJ štve.
 
když něco funguje, nemaj se do toho dtrkat prsty ..... tady evidentně někdo šel pro inspiraci do koncernu, tam to tak (ne)funguje taky .....
 
Back
Top