• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Cukání nepozoruji, ale vyjíždím z garáže. Převodovku považuji za jeden z nejlepších automatů na trhu. Řadí hladce, v kopcovitém terénu mi vadí jen to, že zbytečně dlouho drží nižší kvalt, pokud jedu ostře. Motor pak zbytečně dlouho řve. To je asi moje jediná připomínka.
 
Cukání nepozoruji, ale vyjíždím z garáže. Převodovku považuji za jeden z nejlepších automatů na trhu. Řadí hladce, v kopcovitém terénu mi vadí jen to, že zbytečně dlouho drží nižší kvalt, pokud jedu ostře. Motor pak zbytečně dlouho řve. To je asi moje jediná připomínka.
A podobně se chová při tahání vozíku (používám brzděný do 1,5 t). Potom - zvláště při jízdě po dálnici - je ruční řazení nezbytné.
 
Konecne niekto, kto ma tazne zariadenie :)
Chcem sa opytat, aky mas typ a ako si s nim spokojny. Na dalsie auto si dam urcite namontovat odnimatelne TZ. Ide mi vylucne o vozenie bicyklov na nosici.
 
Podívej kluci,....napadl sníh a moje nová M6 má jen elektronickou ruční brzdu....jde se s tím nějak pobavit?:D
Nebo se mám vyblbnout s Oct I rodičů....:)
 
Podívej kluci,....napadl sníh a moje nová M6 má jen elektronickou ruční brzdu....jde se s tím nějak pobavit?:D

Jasně, Mazda přece dělá auta pro řidiče. Ta přece neudělá obyčejnou elektronickou ruční brzdu. Posuň si video na 2:33.

 
už jste to někdo zkoušeli? :D

stejná otázka i za mě :) Zkoušel to někdo ? áááááánéééébóóóóó chystá se někdo s podobnou výbavou s námi na letiště hned jak napadne krapet sněhu???? Potestovat naše vozítka v krizovkách, aby nikdo nebyl překvapenej až se mu to stane v provozu ,-)
 
Jj tak jsem to taky vyzkoušel. Ta prodleva tam fakt je a zda se mě že se ta brzda jakoby povoluje, že to nedrží zatahle.
Nicméně jsem se byl stejně vyblbnout i s tou octavkou s klasickou ručkou. Tam přece jen nějaká škoda nezamrzí :D
 
Sice jsem nedávno zaslechl, že údajně nemá rád kratší trasy podobně jako diesel, ale bylo to stylem "jedna bába povídala".
To je normální, vytaženo ze servisní informace:

Naředění motorového oleje palivem

Platí pro všechny modely vybavené motory SKYACTIV-G se systémem přímého vstřikování paliva.
Pokud vozidlo jezdí často na krátké vzdálenosti, takže motor běží dlouhou dobu ve studeném stavu, může dojít k naředění motorového oleje palivem, a tedy zvýšení hladiny motorového oleje. Pokud tento stav přetrvává, rozsvítí se kontrolka kontroly motoru s uložením kódu DTC P0172:00 (systém nastavení paliva, příliš bohatá směs).

Jak dochází k naředění motorového oleje palivem?

Benzínový motor s přímým vstřikováním paliva je navržen tak, že palivo pod vysokým tlakem je vstřikováno přímo do spalovací komory, což může způsobit, že palivo ulpívá na stěně válce. Palivo je poté stíráno pístem, stéká dolů do klikové skříně a mísí se s motorovým olejem, což způsobuje „naředění motorového oleje palivem“. Naopak u benzínového motoru s nepřímým vstřikováním paliva je palivo vstřikováno do sacího potrubí před sacím ventilem, takže je nepravděpodobné, že by palivo mělo ulpívat na stěnách
válců.

Co se stane, když se motorový olej smíchá s palivem?

Normálně se palivo přimíchané do motorového oleje odpaří při běžných provozních teplotách motoru. Poté odpařené palivo projde systémem PCV společně s výfukovými plyny, vstoupí do spalovací komory a spálí se. Tím je hladina motorového oleje udržována na konstantní úrovni. Nicméně pokud motor běží dlouhou dobu ve studeném stavu v důsledku opakovaných krátkých jízd, palivo se z motorového oleje nemůže aktivně odpařovat a hladina motorového oleje se zvyšuje.

V jakém stavu se rozsvítí kontrolka kontroly motoru?

Pokud vozidlo, které je ve stavu naředění motorového oleje palivem se zvýšenou hladinou motorového oleje, jede s plně zahřátým motorem, odpařuje se větší množství paliva než obvykle a spaluje se ve spalovací komoře, což způsobuje, že směs vzduchu a paliva je bohatší. Pokud je poté i nadále množství paliva přicházející ze systému PCV vyšší a je překračován limit systému pro korekci směsi paliva a vzduchu, systém rozsvítí kontrolku kontroly motoru a nastaví DTC.

Jezdím často na krátké vzdálenosti. Co bych měl dělat?

Žádný problém, pokud to nejsou mimořádné krátké vzdálenosti*. Pokud jezdíte často na krátké vzdálenosti, když motor není úplně zahřátý, doporučuje se zkrátit interval výměny motorového oleje.
*Mimořádné krátké vzdálenosti: To je opakovaná cesta na krátkou vzdálenost s vypnutím motoru, když svítí kontrolka nízké teploty chladicí kapaliny motoru (modrá) nebo do 5 minut po zhasnutí modré kontrolky teploty chladicí kapaliny motoru.

Je nutné vyměnit motorový olej, pokud hladina motorového oleje překročila značku „F“ o malou hodnotu?

Pokud je zvýšení hladiny motorového oleje způsobeno naředěním motorového oleje palivem a hladina se zvýší pouze o několik milimetrů, nebude to mít vliv na spolehlivost motoru. Pokud je vozidlo trvale provozováno za normálních jízdních podmínek, postupně se odpařuje palivo z motorového oleje a hladina motorového oleje se může vrátit zpět na normální hodnotu. Takže můžete zvážit dočasné sledování stavu. Kontrolujte prosím hladinu oleje pravidelně.
 
To je normální, vytaženo ze servisní informace:

Naředění motorového oleje palivem

Platí pro všechny modely vybavené motory SKYACTIV-G se systémem přímého vstřikování paliva.
Pokud vozidlo jezdí často na krátké vzdálenosti, takže motor běží dlouhou dobu ve studeném stavu, může dojít k naředění motorového oleje palivem, a tedy zvýšení hladiny motorového oleje. Pokud tento stav přetrvává, rozsvítí se kontrolka kontroly motoru s uložením kódu DTC P0172:00 (systém nastavení paliva, příliš bohatá směs).

Jak dochází k naředění motorového oleje palivem?

Benzínový motor s přímým vstřikováním paliva je navržen tak, že palivo pod vysokým tlakem je vstřikováno přímo do spalovací komory, což může způsobit, že palivo ulpívá na stěně válce. Palivo je poté stíráno pístem, stéká dolů do klikové skříně a mísí se s motorovým olejem, což způsobuje „naředění motorového oleje palivem“. Naopak u benzínového motoru s nepřímým vstřikováním paliva je palivo vstřikováno do sacího potrubí před sacím ventilem, takže je nepravděpodobné, že by palivo mělo ulpívat na stěnách
válců.

Co se stane, když se motorový olej smíchá s palivem?

Normálně se palivo přimíchané do motorového oleje odpaří při běžných provozních teplotách motoru. Poté odpařené palivo projde systémem PCV společně s výfukovými plyny, vstoupí do spalovací komory a spálí se. Tím je hladina motorového oleje udržována na konstantní úrovni. Nicméně pokud motor běží dlouhou dobu ve studeném stavu v důsledku opakovaných krátkých jízd, palivo se z motorového oleje nemůže aktivně odpařovat a hladina motorového oleje se zvyšuje.

V jakém stavu se rozsvítí kontrolka kontroly motoru?

Pokud vozidlo, které je ve stavu naředění motorového oleje palivem se zvýšenou hladinou motorového oleje, jede s plně zahřátým motorem, odpařuje se větší množství paliva než obvykle a spaluje se ve spalovací komoře, což způsobuje, že směs vzduchu a paliva je bohatší. Pokud je poté i nadále množství paliva přicházející ze systému PCV vyšší a je překračován limit systému pro korekci směsi paliva a vzduchu, systém rozsvítí kontrolku kontroly motoru a nastaví DTC.

Jezdím často na krátké vzdálenosti. Co bych měl dělat?

Žádný problém, pokud to nejsou mimořádné krátké vzdálenosti*. Pokud jezdíte často na krátké vzdálenosti, když motor není úplně zahřátý, doporučuje se zkrátit interval výměny motorového oleje.
*Mimořádné krátké vzdálenosti: To je opakovaná cesta na krátkou vzdálenost s vypnutím motoru, když svítí kontrolka nízké teploty chladicí kapaliny motoru (modrá) nebo do 5 minut po zhasnutí modré kontrolky teploty chladicí kapaliny motoru.

Je nutné vyměnit motorový olej, pokud hladina motorového oleje překročila značku „F“ o malou hodnotu?

Pokud je zvýšení hladiny motorového oleje způsobeno naředěním motorového oleje palivem a hladina se zvýší pouze o několik milimetrů, nebude to mít vliv na spolehlivost motoru. Pokud je vozidlo trvale provozováno za normálních jízdních podmínek, postupně se odpařuje palivo z motorového oleje a hladina motorového oleje se může vrátit zpět na normální hodnotu. Takže můžete zvážit dočasné sledování stavu. Kontrolujte prosím hladinu oleje pravidelně.

To můžu potvrdit. Děje se to u i mě (pár jízd do obchodu cca 2km cesty = no jo, jsem línej :D ), pak cesta na moravu a vše je v normálu. Kolísá mi to cca +- 2mm na rysce. Po několika krátkých cestách jde z oleje cítit lehce benzin, po dálniční jízdě nikoliv. Měřím vždy na stejném místě po úplném vychladnutí (cca 15h a víc po jízdě). Takže neřeším a jezdím, je to "jen" auto ne? Možná na to má i vliv K&N sání a jinej vejfuck :). Jo a olej měním po 10tis... což mi připomíná že už se k tomu blížím...
 
Tak dnes namontováno tažné zařízení v auto Palkovice. Při jednom zkontrolována vačka, jelikož spadám do rizikové skupiny :D
A vše ok. Uf:cigar:
Přetěsnili vstřikovače, výměnili manžety na tlumičích.Nechal jsem ještě vyměnit olej v převodovce a palivák.
Práce a přístup jak má být
Takže za mě spokojenost :happy:
 
Nevite nekdo zda nekdo vyrabi sklopne tazne na Mazdu GJ? Nebo jsou k dispozici pouze odnimatelne/pevne?
 
Back
Top