• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Mluví se o tom už druhým rokem a výsledek je v nedohlednu.
Už to asi je na dohled, teď chvíli jsem hleděl (jsem na mizerné konektivitě, tak jsem to vzdal) na přenos z Autoshow v NY a jeden by brečel jak si spíkři tahají trika :D. Nová M6 2018 je první Mazda s podporou Android Auto a Car Play. Aktuální modely pak tyhle technologie dostanou grátis (což mě vede k otázce, jestli je ty starší s MZD connect dostanou za nějaký příplatek ...pokud vůbec).
 
Poslední úprava:
Já jsem s Mazdou spokojen, což jsem tady více než dostatečně uvedl. Ale ten jejich infotainment a jeho vývoj, to není moc dobrá vizitka. Být jednou z posledních značek, která tuto konektivitu stále nenabízí, je ostuda. V podstatě se nic nemění, za rok jsem dostal jediný update, který jen opravoval chyby toho předchozího. A pokud vím, update předtím dělal to samé. Ke všemu, zřejmě aby zakryli vlastní neschopnost, poslední update znemožňuje uživatelské úpravy.

Nečekal bych, že každé tři měsíce vydají novou verzi, která všechno překopá. To ani není možné. Mít však ve složce aplikace pouhopouhé dvě položky, když jim mezitím nějací nadšenci ukazují, co všechno může auto zobrazovat, to fakt naštve. I přes poměrně aktivní feedback majitelů aut (sám jsem se zapojil), nedokáží přidat ani naprosté banality. Já jsem žádal o možnost přepínat se mezi obrazovkami spotřeby paliva pouhým zatlačením joysticku do strany. Doteď jak blbec musím kliknout na šipku, otevřít spodní menu, pak zascrollovat na správné tlačítko a znovu kliknou. Očividně člověk, co dělá na UI, moc nepřemýšlí.

Zřejmě už věřím tomu, že nová šestka dostane podporu Android Auto a Apple CarPlay. Dokud však neuvidím, že to jde nainstalovat i na mou Mazdu, tak tomu neuvěřím. Pokud budou pokračovat tímto tempem, ani se toho nemusím dočkat, protože moje auto může mít už jiného majitele. :D
 
Mne Android Auto a Apple CarPlay nejako nechyba, ale z principu je absencia tychto systemov hanba. Dufam, ze sa Mazda uz tento rok "pochlapi" a tuto moznost ponukne. Len sa bojim toho, ze bude system zase nedoladeny a dalsie roky budu iba opravovat bugy.
 
Takže dnes nastal den D,byli jsme se s Rakkinem podívat na Mazdu 6,GJ po FLsedan,,r.v. 2015,2,5 automat.Autíčko bylo moc krásné ani jeden škrábaneček,krásný bilý perletový lak,prostě stav nového vozu.Majitel byl velice vstřícný.Cena byla vyšší,ale za kvalitu se platí.Vše fungovalo jak má.Dali jsme moje GH a GJ vedle sebe a porovnávali.Byli jsme celkem překvapeni,že v novém typu jsme se cítili stístěnější.Hlavně vzadu,ačkoliv mám 180 cm,tak jsem vlasy šmíral střechu.Je to celkem dost nepříjemné,rozdíl proti GH je -3 cm.I v oblasti kolen je mín prostoru,ale to nevadí.Jelikož nemám rád sedadlo v nejnižší poloze,tak se ten problém se střechou objevil i u sedadla řidiče.Volant je hrubší(lepší) než u GH.U kufru mi vadily ty držáky,které zmenšují prostor v bocích.Já jsem zvyklý tašky s nákupem uklédat právě na ty boky,je tam u GH takový pěkný záliv a tašky se nerozsypávají po celém kufru.Nevím,co výrobce vedlo k tomuto řešení.A ted k testovací jízdě.Motor úžasný,jen ta odezva plynu už nedosahuje GH.Při nižších otáčkách je ten motor tupější,ale při vyšších a vysokých je vyšší výkon znát.Převodovka je úžasná,oproti DSG je o třídu lepší.Krásně řadí.Ale ted to největší mínus.To auto je nadmíru hlučné.Jak zvuk motoru(to by mě ani tak nevadilo),ale hluk od kol je neskutečný.Nejvíce vzadu.Nešlo ani tak o hukot pneu,ale o zvuk při nerovnostech nebo horší cestě(hrubší asfalt).I ten motor má takový jadrnější zvuk než 2,5 u GH.Ne o třídu,ale o dvě je GJ horší.To bylo naše největší překvapení.Mysleli,jsme,že u GJ po FL to bude únosné.Pro mne nikoliv.Dost bylo slyšet i aerodynamický hluk,nevím,zda od zrcátek nebo od skel.Při zpáteční jízdě s GH si toho všimla i přítelkyně od rakkina,že v tom starém autíčku je jaksi tišeji.Ptal jsem se na dlouhodobou spotřebu,prý to papá +-7,5 l/100 km.To mám i já na GH.Takže resumé.Celkem nás ta Mazda zklamala,čekali jsme od nového modelu daleko větší pokrok.Ale troufnu si říct,že v některých oblastech je o třídu níž.Zkusíme si udělat předváděčku s verzí GL a pokud ani ta se nám nebude pozdávat,tak zatím zůstanu věrný mému GH,které je prostě úžasné,najeto 170 000 km a bez poruchy.(pokud pominu zkrat u přívěsného vozíku.Vím,že nekteří budou mít jinší názor,já ho nikomu neberu,ale v základních bodech jsme se s rakkinem shodli.
 
Já mám výšku 187 cm, sedačku mám nastavenou taky výš, ale nad hlavou mám pořád dostatek místa. Takže dost dobře nechápu, jak bys ses se 180 cm mohl dotýkat vlasy střechy? Jedině, že bys měl účes ala Peter Nagy, tzv. květák. :D

Vzadu mám pak hlavou min. 6-7 cm, ale to je výhoda kombíku. Sedan bude nižší.
 
No přesně, můj synek má 185 a sedí vzadu i v předu a nikde se nedotýká, ale mám WAGON. No a jelikož mám GH a GL, tak u já vidím rozdíl velký, hlavně u hluku, kde GL je daleko lepší, spojka je lepší, posilovač je lepší, sedadla jsou lepší .... asi vše je lepší kromě příjmu rádia, řazení a nastavování výšky sedadla.
 
Tak nevím, zda je sedan o tolik vzadu nižší, ale já mám taky stejně jako @Krabat a místa nad hlavou je fůra. Před koupí jsem jel GJ automatem, ale 121 v Jihlavě a pak mojí GL, taky 121 a ta byla pocitově hlučnejší, hlavně od zadních kol. Jenom, jsem pak zjistil, že vzadu neměla roletku a celý kufr/polystyrén byl vybrán - takže to bylo jasný. GJ motor bylo slyšet skutečně víc. GL je slyšet jenom to "zrní" a když prší sněží podběhy. A pak - nevím zda to máte taky, ale když je "hustší" vzduch, někdy kolem -10- -15, tak to prodení vzduchu kolem auta vytváří takový divný valivý/aerodynamický hluk. Ale není to jenom záležitost mazdy, mám to tak i u všech aut
 
Ja srovnat hluk GH a GJ, tak GJ je jednoznacne tizsi nez GH, jen co mi vadi je hluk od prednich kol. U GH byl urcite hlucnejsi motor. Necham to vytlumit i s dvermi at to i zacne trochu lip hrat.
 
Ja srovnat hluk GH a GJ, tak GJ je jednoznacne tizsi nez GH, jen co mi vadi je hluk od prednich kol. U GH byl urcite hlucnejsi motor. Necham to vytlumit i s dvermi at to i zacne trochu lip hrat.
No vidíš,to,přímým srovnáním máme jiné poznatky.Motor u GJ(2,5) byl ve vysokých otáčkách daleko hlučnější než u GH(2,5).Byl takový jadrnější.A hluk od kol vzadu pro mne nepřijatelný.Možná hodně záleží na výrobci pneu,u GJ prý byly původní,vzorek 3-4 mm.
 
No vidíš,to,přímým srovnáním máme jiné poznatky.Motor u GJ(2,5) byl ve vysokých otáčkách daleko hlučnější než u GH(2,5).Byl takový jadrnější.A hluk od kol vzadu pro mne nepřijatelný.Možná hodně záleží na výrobci pneu,u GJ prý byly původní,vzorek 3-4 mm.

Ja mam "pouze" dvoulitr, takze 2.5 nemuzu soudit, ale pri dalnicnich rychlostech byl v me stare GH motor rozhodne hlucnejsi nez ted, co je pravda, tak ze v nizsich otackach ma motor "hrubsi" zvuk ( pripominajici diesel)
 
Ja srovnat hluk GH a GJ, tak GJ je jednoznacne tizsi nez GH, jen co mi vadi je hluk od prednich kol. U GH byl urcite hlucnejsi motor. Necham to vytlumit i s dvermi at to i zacne trochu lip hrat.
Prva GJ bola jednoznacne hlucnejsia ako GH. Hlavne aerodynamicky hluk bol az neznesitelny. GJ po facelifte bola na tom lepsie, ale az GL je na tom uspokojivo.
Hluk od kolies bol urcite vyssi u GH ako GJ alebo GL.
 
Prva GJ bola jednoznacne hlucnejsia ako GH. Hlavne aerodynamicky hluk bol az neznesitelny. GJ po facelifte bola na tom lepsie, ale az GL je na tom uspokojivo.
Hluk od kolies bol urcite vyssi u GH ako GJ alebo GL.

Mam po FL, chci nechat vytlumit dvere a predni podbehy, snad se to pak zlepsi.
 
Nezlepsi, min.hluk od okien ostane. Jedine GL ma dvojite predne bocne skla a protihlukove predne sklo.
 
Da se nejak zmenit jazyk palubniho pocitace? Gj po FL. Mam ho v holandstine...
 
Back
Top