• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Ostatně, pár majitelů 2.5 AT Wagon tady na fórech určitě máme, takže kdybychom sehnali "letiště" a někdo byl ochotný to svému automatu naložit, můžeme udělat naživo dynamická porovnání s 2.0 165k Sedan, až ji budu mít zajetou; jestli ta podobná dynamika byly jen moje pocity, dané pákou, nebo realita. Jak jsem psal výše, skoro bych vsadil boty, že dvoulitr bude v některých disciplínách rychlejší... a pokud ne rychlejší, tak aspoň shodně rychlý.
 
Sestka 165k mi prisla stejne rychla, jako ta 2.5 AT. Neco podobnyho jsem cetl i ve dvou novinarskych testech, kdy na silnici se pry tyhle dve motorizace, 2.0 MT a 2.5 AT, zdaji stejne rychle. Mozna pri mem srovnani byla vyhoda pro dvoulitr, ze to byl sedan, kdezto 2.5 wagon, ktery je o 75 kg tezsi.
S M6 2.0 165k sedan (manual) mam najazdene cez 50 000 km. Bol som si vyskusat M6 2.5 wagon a v dynamike bol citelny rozdiel. Skusil som si mesto, okresky aj dialnicu a to auto nebolo horsie ako moje ziadnom rezime ani otackach. Vyrazny rozdiel bol na dialnici pri vyssich rychlostiach. Takze tvrdit, ze je rovnako rychle ako 165k nie je pravda. Ten automat mozno ten pocit skresluje, ked ma clovek radenie "v ruke", tak mozno to auto preciti viac. Ale pohlad na rucicku rychlomeru hovori nieco ine.
Ak budete porovnavat zrychlenia aut, stalo by za to porozmyslat aj o nejakom videu :)
 
Možný pronájem solidní plochy http://www.lkmh.cz/pronajmy-plochy.html. Nebo zkusit nějaké nouzové plochy v okolí Prahy: Katusice, Bezno, Kněžmost, Okřínek. Milovice se bourají, Ralsko jedině najít nějaký nezákaz vjezdu na jižní pojížděcí dráhu.
 
Třeba můj táta, ač bývalý automobilový závodník, natolik preferuje automat, že mu přijde rychlejší 2.5 s automatem, než manuál, ale právě pohled na rychlosti v místech, která mám vyzkoušená s trojkou, odhalil, že to je možná pocitově rychlé, ale ne tak moc reálně... Běžný řidič navíc určitě za normální situace neřadí tak rychle a přesně (včas, ve správný moment, do ideálních otáček, atp.), jako automat v Mazdě, takže i pro takový případ by platilo, že automat se bude nejen zdát lepší, ale bude i lepší.

Ale najetý mám skoro půlmilion, občas si sednu do dost dobrých aut, jezdím opravdu rychle (existují určité audiovizualni záznamy o delsich ne-vraceckovych okreskovych usecich s trojkou a průměrem nad 145 km/h :)), a nevěřím, že by mě můj vlastní pocit ze srovnání šestky 165 a 192 mohl natolik klamat. I papírově by to davalo smysl, aerodynamika a hmotnost jsou u wagonu 2.5 docela citelne horsi.

Však ono se uvidí :)
 
Tyjo, abychom na to letiste nakonec nemuseli sezvat celou SkyActiv modelovou radu ve vsech motorickych a prevodovkovych kombinacich :D.
 
Jo to byste mohli :). Myslím, že by to byl solidní test co by dost lidí zajímalo :D
Škoda, že to mám z ruky, bych dofrčel taky.
 
A je to doma... uz to chce umejt, hmyz je zlo. Prvni 2-3 tisice, cca behem tydne, planuju netocit vic jak 4000rpm, pak to parkrat protahnu na plnej a vymena oleje (a snad i pneu). Zatim me na tom stve jedina vec, a to ten desnej smrad "novoty" (?) uvnitr.

IMG_0551.JPG
 
Ostatně, pár majitelů 2.5 AT Wagon tady na fórech určitě máme, takže kdybychom sehnali "letiště" a někdo byl ochotný to svému automatu naložit, můžeme udělat naživo dynamická porovnání s 2.0 165k Sedan, až ji budu mít zajetou; jestli ta podobná dynamika byly jen moje pocity, dané pákou, nebo realita. Jak jsem psal výše, skoro bych vsadil boty, že dvoulitr bude v některých disciplínách rychlejší... a pokud ne rychlejší, tak aspoň shodně rychlý.
2,5 nadělí 165 z 0-200 cca 11s takže asi tak
 
2,5 nadělí 165 z 0-200 cca 11s takže asi tak
Něměl bys po ruce nějaký odkaz? Určitě bysme na to i my ostatní hodili očko ;). Osobně věřím, že 2,5l musí být nesrovnatelně rychlejší ve vyšších rychlostech, protože tam se ten 2,5l prostě projeví. Ale co do takových 140-150 km/h? Přecejenom, výrazně nad 150 z nás málokdo jezdí nějak souvisle. Bavil jsem se o rozdílu mezi 165k a 192k motorem s Maxem, když jsem byl na nástřik dutin a alespoň on tvrdil, že lehce poladěná 165k (kola, sání, výfuk, remap) je rychlejší cca do 160 km/h. On to sice testoval se svojí M3 oproti otcově M6, nicméně ta M6 zase o moc těžší není (1305 vs 1390 kg = váha jednoho člověka), takže by to mohlo být dost vyrovnané (po poladění 2.0l). Aspoň můj názor. Škoda ještě těch brutálně těžkých 19" kol, které mazda standartně dodává na M6. Ty tu akceleraci musí totálně zabíjet.
 
Nema predsa zmysel porovnavat nejaku poladenu 165k a seriovu 192k sestku. Bud porovnavame obe poladene alebo obe seriove. A pri tych rozdiel je. Nieco sa mozno straca v automatickej prevodovke, ale rozdiel je aj tak citelny. Je potrebne obe auta porovnavat jedno hned po druhom a prejst si rovnake trasy. Ja som to skusil, tak to porovnat dokazem.
Inak na youtube dali poliaci s 2.5 0-100 za 7.3 s, s 2.0 za 9,8 s. 0-100 sice nehovori o pruznom zrychleni, ale realny rozdiel 2.5 sekundy je priepastny.
 
měl jsem půjčenou předváděčku GL G165, najel jsem s ní pár desítek km a dostala pěkně za uši. Jede hezky, ale s G192 se to nedá srovnávat, ta má zcela jistě velmi navrch. I proto jsem ochotně nabídnul své auto do testu neb jsem si celkem jist výsledkem ,-)
 
Nema predsa zmysel porovnavat nejaku poladenu 165k a seriovu 192k sestku. Bud porovnavame obe poladene alebo obe seriove. A pri tych rozdiel je. Nieco sa mozno straca v automatickej prevodovke, ale rozdiel je aj tak citelny. Je potrebne obe auta porovnavat jedno hned po druhom a prejst si rovnake trasy. Ja som to skusil, tak to porovnat dokazem.
Inak na youtube dali poliaci s 2.5 0-100 za 7.3 s, s 2.0 za 9,8 s. 0-100 sice nehovori o pruznom zrychleni, ale realny rozdiel 2.5 sekundy je priepastny.
Já si naopak myslím, že nemá tak úplně smysl porovnávat obě (ne)poladěná auta, kde by 2.5l měla být vždy lepší. Spíš mi jde o to, že když si to propočítám finančně, tak upravená G165 s manuálem vs. neupravená G192 mi přijde jako lepší varianta pro někoho, kdo rezolutně odmítá automat a chce pouze manuál. Bohužel 2.5l není v Evropě k dostání v manuálu, takže ta úprava dává smysl. V rychlosti to spočítám. U nového auta je po slevě rozdíl mezi G165 s manuálem (revolution) a G192 (revolution top) cca 100.000,-Kč. V případě koupení G165 s manuálem v Německu nebo Polsku (attraction) to může být dokonce až 200.000,-. Cena úprav je odhadem 60.000-80.000,-. Pokud ty úpravy přiblíží G165 výkonově k G192, tak proč ne (samozřejmě, bavíme se o rychlostech do 160 km/h)? Dratší to rozhodně není, i když G165 nebude mít nikdy takovou výbavu jako G192, ale to je spousta lidí schopna oželet.
 
Vubec neberete v potaz hmotnost... 75 kg rozdilu (dle specifikace) mezi 192k wagon a 165k sedan, a o neco lepsi aerodynamiku sedanu. Tu sice Mazda neuvadi, ale teoreticky by mela byt v pripade tolik "splyvaveho" profilu, jako ma zrovna Mazda 6, o neco lepsi, nez u Wagonu, ktery je na zadi utnuty pomerne "rychle". Kdo vic ridi, vi, ze 75 kg neni u takhle slabych a lehkych aut maly rozdil (koneckoncu je to pres 5 %). Je mozny, ze sedan 165k vs. sedan 192k bude ten rozdil vyraznejsi, ale to jsem bohuzel nemel moznost vyzkouset. Samozrejme do meho ne-exaktniho srovnani vstupuje jeste jeden faktor, a to je odlisne zajeti/najezd predvadecek... automat mel tusim 1400 km, manual necely tisic.

Pokud objevim casem moznost opravdu kvalitnich uprav 165k (hadam, ze jako u BBR by to obnaselo hlavne jiny svody a sani), pujdu do toho. Osobne mi proste i ta 192k prisla pomala, takze jakykoliv vykon navic, u jakykoliv z tech verzi, bude jedine prinosem.

Co se tyka polskyho videa, kde ma wagon 165k 9.7s, to jsem videl — zaprvy neradi moc dobre, ma zapnuty protiprokluz, tezkyho ridice, zimaky a 18 stupnu nad nulou. To opravdu nema moc vysokou vypovidaci hodnotu - a mimochodem je tam taky videt, ze uz z podstaty v tyhle discipline bude manual horsi, protoze to obnasi jeste jedno prerazeni pred 100 km/h (i v jejich mizernych podminkach tam vidim 0-90 za 7.7... kdyby to tahlo takhle na konci otacek linearne, jako 80-90, coz nejspis ano, a nemuselo by se radit, vychazelo by to na 8.9s na sto).

Takze to nezbyva nez porovnat vlastnimi silami.
 
Ja som si pred 2 rokmi kupil Revolution 165k s tym, ze to staci. Bohuzial nestaci, ale to clovek zisti az casom. Ked kupim 2.5, tiez to po polroku nebude stacit :) : Ale to sa uz nebude dat ist vyssie (u Mazdy 6), tak mi to stacit bude musiet.
K tomu automatu. Nikdy som ho nemal a to mam doteraz siedme auto (z toho styri nove Mazdy 6) a vzdy som bol zastanca manualu, hlavne u Mazdy, ktory je jedne z najlepsich. Ale ako sa hovori, kazdy zastanca manualu zmeni nazor, ked si kupi automat :) Ako som si mal moznost vyskusat, mazdacky automat nie je dokonaly, ale na danu cenovu kategoriu velmi slusny. Ale kto vie, mozno sa casom vratim k manualu, ak teda este vobec nejaky bude v buducnosti k dispozicii.
 
@Ondrej K : podla toho , co som si na tvojom webe precital tvojej M3, si myslim, ze ziadne velke upravy na M6 robit nebudes :) Ale mozno sa mylim.
Inak pozor pri ostrej jazde (a brzdeni) na predne brzdove kotuce, zvyknu sa zvlnit po pomerne malom najazde. Mne ich uz brusili uz po 40 000 km.
 
@Ondrej K : podla toho , co som si na tvojom webe precital tvojej M3, si myslim, ze ziadne velke upravy na M6 robit nebudes :) Ale mozno sa mylim.
Inak pozor pri ostrej jazde (a brzdeni) na predne brzdove kotuce, zvyknu sa zvlnit po pomerne malom najazde. Mne ich uz brusili uz po 40 000 km.

Ja na ty zvlneny kotouce nejak neverim, mel jsem tri auta, kde s tim udajne plno lidi melo problemy, a ja s tim problem nikdy nemel... ani pri delsi ostre jizde na limitech podvozku a motoru. Zrovna u Mazdy 6 (i 3) jsou ty kotouce hodne velky na to, jak lehky auto zastavuji. Podle me tyhle udajny "zvlneni" (coz nemusi byt zvlneni, ale pripeceny usazeniny - je na to tema plno clanku na webu) necim jinym. Bud nejaka vyrobni vada, nebo opravdu nesetrne dlouhodobe brzdeni a pak silne zaslapnuti na konci, nebo stani na brzdovym pedalu napriklad na krizovatce, ktera nasleduje za sjezdem z dalnice (tzn. neprerusovany rychlejsi brzdeni treba z 150 km/h na 0, a potom delsi dobu silne stisknuty kotouc destickami; pripadne dojezd s horkyma brzdama domu a zatazeni rucky). Casto treba jedu taky za nekym, kdo z tech 150 na dalnici brzdi naraz, nebo brzdi kopec dolu... ja vzdycky s meziplynem postupne podrazuju a brzdy na kratke momenty poustim, aby se stihaly chladit, a nikdy na nich nestojim po zastaveni, pokud jsou ohraty. Tezko rict, cim to je, ze s tim nekteri maji problemy. Ale 99 % lidi ridi otresne a autum nerozumi, takze bych to pricital spis tomu - ale to se uz vesinou pri cteni tech stiznosti nepise, co to bylo za ridice :). A nerikam, ze to je Tvuj pripad, je mozny, ze Mazda ma proste nejaky kvalitativni problemy...

Co se tyka uprav auta, nejsem vizualni ani interierovy tuner (ani lestic - ja treba voskuju opravdu jen jednou za dlouhou dobu, nepouzivam zadny drahy pripravky, a podobne; podle me je zaklad proste normalni myti vodou, a vcasna pece o pripadny dirky v laku, pokud uz se to stane... nemam auto na mazleni, ale na jezdeni), ale kdybych uz nemel auto v zaruce a neco by me tam motoricky stvalo, tak proc ne. Zrovna BBR bych treba veril, a kdyby me ta sestka fakt vykonem stvala, umim si predstavit, ze bych do toho sel.

Automat bych jednoznacne chtel, ale lepsi a s vykonnejsim motorem, nez nabizi Mazda. Nejsem zastance manualu za kazdou cenu, povazuju ho za zbytecnost, v dnesni dobe. Ale ve "slabym" aute s ac nadprumernym, presto ne-sportovnim, automatem, se proste pri jizde nudim a nebavi me to.
 
Back
Top