• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Mam za sebou s GJ skoro 4000km, spotreba se ustalila na 8,7 a uz to dokonce sedi i s PP. Myslim, ze casem jeste kousek spotreba vyroste, ale pocitam ze bych se nemel prumerne dostat pres 9. Cili ta sama spotreba, co jsem jezdil s LF GH, coz je super hodnota na vyssi objem a vykon u GJ
 
Tak mi spadla brada a wow. Minulou neděli jsem absolvoval cestu Turiec - Praha služební Octa 2,TDI 110kw PP 5,6l a zpět teda Praha - Turiec Mazda 2.0 PP 6,0. Styl jízdy úplně stejný tam i zpět, žádná jízda na spotřebu. V Buchlovských kopcích jsem poprvé zažil s Mazdou ten pocit, když jsem si řekl wow, mazda i v stovce nebo těsně nad skutečně držela a jela jak po kolejích.
Jinak poprvé mi PP po dotankování ukázal stejně nebo více jak byla skutečná spotřeba - skutečnost 6,05, PP 6,1 velká spokojenost.
 
Tak mám za sebou s novou šestkou 2.0 121kw necelých 2000 km dlouhý trip po Evropě, na jehož začátku měla Mazda 1300, teď skoro 3300 km, a spotřeba parádní — Terezín-Gargnano (Garda) za 5.8 (PP), tam jsem to pak během cest po okolí neměřil, zpátky za 5.9 (PP). Celkově za celý trip včetně horských pojížděk na místě 6.1 dle PP. Auto tam i zpět dost naložené, dva dospělí, dítě se sedačkou v portálu, kočár, sedátko ke stolu, a podobně. Rychlosti vesměs podle předpisů nebo lehce nad nima, párkrát jsme se delší dobu svezli 150 - 180 a asi pět minut 200, ale nepřišlo mi to v tý rychlosti až tak jisté, jako s trojkou, aspoň v tom zatáčkovitém úseku za Mnichovem (před odbočením na Regensburg)... Samozřejmě spotřebu dost snížilo hodně úseků zpomalených na 60 nebo 80, na druhou stranu ji zase zvyšovaly občasné kolony a pojižďky.

Obecně mi začíná s více ujetými kilometry vadit při rychlé nebo sportovnější jízdě tupost/přeposilovanost volantu, stopa prostě skoro není cítit, volant se v rukách nevrací podle očekávání, a je to ještě horší, než bývalo s trojkou. Svoje můžou taky dělat ty pneu. Na druhou stranu je mi jasný, že si zvyknu. Ale to asi patří do jiného tématu :).
 
K tym vyhradam - Mazda 6 je obycajne auto strednej triedy. Vyskusal som niekolko kusov konkurencie a co sa tyka pocitu z riadenia, odozvy od kolies, posilovaca, bola na tom Mazda asi najlepsie. Celkom ok bolo BMW 3 a este 1 generaciu dozadu stare Mondeo. Takze nechci od toho nieco, co nedostanes ani u konkurencie (ale nejazdil som vsetko).
Trojka mi v tomto smere pripada lepsia.
 
jak moc vám kecá/nekecá PP při dlouhodobé průměrné spotřebě? 28.6. se mi vynuloval PP díky odpojené baterce během servisu u Maxe, od té doby mám spotřebu pod 8,7 a přesto PP ukazuje 8,9 a přijde mi že to leze pořád nahoru

Screenshot 2017-07-26 15.20.26.png
 
Tak v pondělí nové čerpání a PP se vrátil do normálu, tj. ukazuje o 0,34 míň jako skutečnost. Jinak ohledně PP jeden zajímavý fakt. A mám nastavené na denní spotřebu a B na od "čerpání do čerpání". Od pondělí A 6,2, 5,9, 6,0 a zatím 5,8 a co si tak tipnete že řekne B - 6,2. Nevím, ale v matice mi průměr vychází jinako_O
 
Tak v pondělí nové čerpání a PP se vrátil do normálu, tj. ukazuje o 0,34 míň jako skutečnost. Jinak ohledně PP jeden zajímavý fakt. A mám nastavené na denní spotřebu a B na od "čerpání do čerpání". Od pondělí A 6,2, 5,9, 6,0 a zatím 5,8 a co si tak tipnete že řekne B - 6,2. Nevím, ale v matice mi průměr vychází jinako_O

To se da nejak nastavit, aby to pocitalo jen denni spotrebu a B od tankovani? Nebo si to nulujes manualne?
 
To se da nejak nastavit, aby to pocitalo jen denni spotrebu a B od tankovani? Nebo si to nulujes manualne?
Zatím manuálně, ale kdyby to fungovalo jako v koncernu nezlobil bych se. Stejně by mne zajímalo zda by se někde dala nastavit např. doba jízdy a pod.
 
Teď možná z opačného spektra... Když jsem kupoval benzín (moje první benzínové auto), tak jsem měl strach z extrémní spotřeby v případě agresivnější jízdy. U mojeho předchozího auta (Octavia II 1,6TDI) jsem se nikdy nedostal nad +2l/100km oproti normálu.
Dnes jsem jel 2x 100 km (tam a zpět) s tím, že cca polovina cesty je dálnice a druhá polovina jsou z větší části ostré zatáčky v poli a místy stoupání, kde jsem často naplno zrychloval. Na dálnici jsem se držel mezi 160-180km/h. A výsledek je celková spotřeba 9,4l/100km cestou tam i cestou zpět. Nemyslím si, že bych mohl mít jen tak větší spotřebu, aniž bych skončil někde ve škarpě Jelikož mám dlouhodobý průměr kolem 7,4l/100km, tak jsem z výsledkem spokojen a divím se, že jsem se udržel pod 10l/100km.

BTW zjistil jsem proč všichni mluví kladně o podvozku Mazdy ... s rezervou a bez problému jsem jezdil do zatáček tam, kde jsem s octavkou jezdil už na hraně.
IMG_20170825_012257.jpg

EDIT: Mám 2.0i 121 kW v manuálu
 
Ahoj pred 14 dny jsem si dovezl 121 KW benzin wagoon na 17 kolech. Prvni nadrz spotreba 6,4. Cesty 30 km do prace 70 procent dalnice 20 procent okrska, kus po prazskem okruhu. Vetsinou je cesta hodne plynula bez kolon. Rychlost na dalnici kdyz provoz dovoli kolem 140, vetsinou rano 110-120 kuli provozu. Dal jedna cesta do Jeseniku Hradecka dalnice 145 tempomat, po okrskach 100-110. Jinak predesle auto honda accord 2,4 lpg tam jsem mel spotrebu 11l lpg.
 
Každá 2,5ka si veme přes 11l lpg.
Jinak spotřeba úžasná v benzínu. Co vic si přát, , vždyť máš Mazdu. ;)
 
Spotreba opravdu uzasna, pocital jsem ze budu jezdit min za 7,5 a to se budu muset hodne snazit.
 
Back
Top