• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

když jsem včera zapisoval údaje o čerpání do spritmonitoru, tak jsem byl úplně šokován rozdílem mezi údajem PP 7,2l a skutečností 7,84l. Vzhledem k tomu, že jsem autu "protáhl trubky" jsem vyšší spotřebu očekával, ale rozdíl 0,64l je podle mne hodně. Někdo tady říká, že PP a skutečná spotřeba jsou stejné. Já mám od začátku, mimo jednoho čerpán,í stále rozdíl 0,3l co beru jako v pohodě. Rozdíl nad 0,5l je pro mne hodně.
 
já mám opačnou zkušenost. Skutečné tankování je mnohem nižší nežli udává PP. Nechal jsem přes 5000km PP počítat a dopočítal se 9,9 , přičemž skutečná, dlouhodobá spotřeba je na hranici 9 litrů. Vyleze to vždycky když jezdím déle po městě. Nijak zvlášť mě to neštve, přestože u GH PP počítal spotřebu naprosto přesně...
 
+/- 0,5l beru, to je v pohodě, ale i rozdíl v tvůj prospěch 0,9l to je hodně. Nevím k čemu tá současná technika je :p Zlaté moje první autíčko Trabant 601, spotřebu jsem odměřil plastovou měrkou, v zimě (-25) ledová, zavátá silnice jsem na úzkoprofilové pneumatice, která byla stejná jakou mám keď v kufru dojel do Popradu a zpátky, když jsem jel do školy a auto se pokazilo, tak jsem u Žiaru rozebral půl motoru a za hodinu se jelo dále .... jo, jo, to bylo spojení člověka s automobilem:D
Hezké mrznoucí dopoledne;)
 
Mám stejnou zkušenost. Dlouhodobá spotřeba podle PP je 7.5L a podle spritmonitor mám dlouhodobou kolem 8L
 
Se spotřebou dost bojuji, jezdím jako s hnojem a stejně kolem 8.3l
Neboj určitě půjdeš dolu. Je potřeba se s atmosférou sžít a pak to půjde. Jak píše @vladas75 neboj se za to vzít a uvidíš, že výsledky se dostaví.
Nevím jaké auto si měl před, ale tato atmosféra je skutečně "líná" do určitého pásma a na vyšší převod (ty máš vlastně automat, ne). Od určitého pásma je to ale zabiják ;), a spotřeba je překvapivě nižší.
 
No zabijak to nie je ani nahodou, ale pri otackach cez 4000 to ako tak ide. Spotreba je fajn, ja jazdim svizne za 6,5.
 
No já nevím, jakmile se dostanu přes 140:rolleyes: tak to jde jak z praku, do té doby pěkně pozvolna. Na otáčky moc nehledím, to bych tam 6 ani nedal. Jezdím podle mého citu/pocitu
U Octávky jsem např. zjistil, že nejlíp jezdí když je plně naložená a mezi 140-160 a má i příjemnou spotřebu.
U Mazdy toto taky pozoruji v rozmezí pásma 150-180
Samozřejmě mluvím o dálnici, na okreskách se někdy jako z hnojem jezdit nedá :( , ale když dá tak okolo 100 je to příjemné a taky využívám více např. 4 a 5.
Taková Praha se taky dá v pohodě, když na 12 z 13 semaforů je zelená vlna:D a nemáš tam "úsekáč", co do centra je skoro všude

I když přiznávám, že v poslední době na Slovensku preferuji dálnice a v ČR okresky. Dálnice na Slovensku to je pohoda a lahoda (plynulá doprava), v ČR to je na infarkt. Okresky v ČR i SR, mnohokrát voľnejší, zábavnější a překvapivě mnohdy i stejně časově.
 
Asi jo, ale nepřišlo by mi že bych s tím jezdil jako drak, ale to má každý asi subjektivně nastavený :) Jak často používáte kick-down, myslíte si že to tomu motoru může nějak výrazně škodit?
 
Kick-down akurat vyzenie otacky hore, co motoru skor pomaha, aby sa neusadzal karbon :). Ci to skodi prevodovke neviem, ale urcite jej to nepomaha.
 
Tak v pátek jsem natankoval Vervu 100 a hurá na víkend do Tater. Trasa Zlín-Tatry a zpět spotřeba 6,4 l/100 dle palubního PC. A to jsem po dálnici jel v rozmezí 130 - 150 km/h. Obsazenost 2 dospělí, 2 děti a plný kufr věcí :D Spokojenost
 
čau, dotaz...dodržujete při foukání kol štítek s tlaky na dveřích?
Hodně mě totiž překvapilo, že M6 se má v plné náloži foukat na 2,6 předek 3,2(!) vzadu.

Díky za odpověďi
 
Back
Top